CDON har kicket meg fra fakturabestillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 163
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CDON har kicket meg fra fakturabestillinger

Vel, vel er ganske oppgitt nå.

På en måte så kan jeg forstå de også, fordi det har blitt borte ufattelig mye film fra posten i det siste.

Nå har jeg altså fått en mail som gjør det klart at man nekter meg å bestille via faktura, men også at de nekter å erstatte det som jeg mister i post dersom jeg skulle bestille via bankkort. :-?

Det jeg skulle likt å vite er hvor i all verden posten min blir av, dvs det som aldri kommer fram.
    Er det noen som vet hvem jeg kan henvende meg til, et post eller tollkontor feks?

Hvordan er feks Play.com på slike ting i forhold?

Er det bare jeg som mister så utrolig mye film i posten?
    Tror jeg har mistet minst 30% av alt jeg har bestilt, et eller annet sted må jo filmene ligge....
    Noen andre som har opplevd noe lignende?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, vel er ganske oppgitt nå.

På en måte så kan jeg forstå de også, fordi det har blitt borte ufattelig mye film fra posten i det siste.

Nå har jeg altså fått en mail som gjør det klart at man nekter meg å bestille via faktura, men også at de nekter å erstatte det som jeg mister i post dersom jeg skulle bestille via bankkort. :-?

Det jeg skulle likt å vite er hvor i all verden posten min blir av, dvs det som aldri kommer fram.
    Er det noen som vet hvem jeg kan henvende meg til, et post eller tollkontor feks?

Hvordan er feks Play.com på slike ting i forhold?

Er det bare jeg som mister så utrolig mye film i posten?
    Tror jeg har mistet minst 30% av alt jeg har bestilt, et eller annet sted må jo filmene ligge....
    Noen andre som har opplevd noe lignende?
    Har aldri mistet noe som helst i postgangen her på Lillehammer i hvertfall, og jeg har bestilt MYE på nett.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ivertfall aldri hatt noe problemer med cder fra CDOn

Har du hatt problemer med at vanlig post også forsvinner ?
    Kan jo være det er noen med ganske lik adresse eller navn som deg som rett å slett ikke leverer det videre ,

Jeg fik faktisk kode nr til kreditt kort og vanligt visa tilsendt i posten , som tilhørte en langt ute i slekta til far min , som har samme fornavn å etter navn som meg .

Eller kansje du har ein film intressert postmann ? :twisted:

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt flere hundre filmer og masse dilldall men har tilgode at det har blitt borte i posten.. Tror nok kanskje det er en navnebror av deg som har fått masse fint i posten som han ikke vil gi slipp på

Hvis det er så mye som 30% (!?!) så ville jeg nok ha satt i gang en liten etterforskning for å komme til bunns i dette!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri opplevd å ikke få det jeg har bestilt fra cdon.
    På 8år og ca400 filmer/cd fra Play har 3stk ikke dukket opp,har da sendt mail å fått en ny uten noe om å men.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30% tap hørtes jo mildt sagt svært mistenkelig ut. Jeg bor på østlandet og har aldri mistet noe i posten. Du bør snakke med posten. Har du forresten registrert helt korrekt addresse hos cdon?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt sleipt igrunn av cdon å legge dette på deg.. Uansett at de kan nekte å erstatte varer som forsvinner i posten er vel igrunn bare tull. De sier jo faktisk at du da skal forhåndsbetale men bør ikke regne med å få varene (tipper det er noen linjer som dekker dette i kjøpsloven)
    Er nok ikke umulig at det er noen utroe tjenere i posten som har fått seg en flott samling, men det er cdon som har ansvaret for å ta dette opp med dem, og det er ikke ditt problem.

Slike pakker er vel noe av det letteste å se hva de inneholder så er kanskje ikke så rart hvis det forsvinner noen.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror man skal være veldig forsiktig med å antyde tyveri blant postens ansatte. Min generelle erfaring er at postansatte har en meget høy etisk standard, og som det fremgår av de fleste innlegg her, har nesten ingen opplevd at ting har blitt mystisk borte i postgang.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Har ivertfall aldri hatt noe problemer med cder fra CDOn

Har du hatt problemer med at vanlig post også forsvinner ?
    Kan jo være det er noen med ganske lik adresse eller navn som deg som rett å slett ikke leverer det videre ,

Jeg fik faktisk kode nr til kreditt kort og vanligt visa tilsendt i posten , som tilhørte en langt ute i slekta til far min , som har samme fornavn å etter navn som meg .

Eller kansje du har ein film intressert postmann ? :twisted:
    Aldri mistet noe som helst annen post, men film fra utland både fra PlayX og cdon blir borte gang på gang....

Har mistenkt postmannen ja, tollere også. Derfor jeg lurte på om det var et eller annet kontor som ting havner på...feks toll.

Jeg har gitt opp å mistenke noen for tyveri nå, greit de første filmene..
    Men jeg har bestilt et par hyller med film og 30% i forhold til dette er mye..

Dere kan tenke dere selv når CDON synes det er mye...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    30% tap hørtes jo mildt sagt svært mistenkelig ut. Jeg bor på østlandet og har aldri mistet noe i posten. Du bør snakke med posten. Har du forresten registrert helt korrekt addresse hos cdon?

100% korrekt adresse...

Bør vel undersøke litt med posten ja.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri mistet noe i posten fra cdon eller play.com

Det var en som ikke kom fram fra dvdstrax.com, men den fikk jeg erstattet. De hadde kjempe god service, og sendte en ny uten noe krangel.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    litt sleipt igrunn av cdon å legge dette på deg.. Uansett at de kan nekte å erstatte varer som forsvinner i posten er vel igrunn bare tull. De sier jo faktisk at du da skal forhåndsbetale men bør ikke regne med å få varene (tipper det er noen linjer som dekker dette i kjøpsloven)
    Er nok ikke umulig at det er noen utroe tjenere i posten som har fått seg en flott samling, men det er cdon som har ansvaret for å ta dette opp med dem, og det er ikke ditt problem.

Slike pakker er vel noe av det letteste å se hva de inneholder så er kanskje ikke så rart hvis det forsvinner noen.
    Takk for den.

Men litt rart at det bare er meg som mister så mye film da...

Det som er værst er jo at de kanskje mistenker meg.
    Siden jeg får det svaret.

Jeg som alltid har vært en pliktoppfyllende kunde og betalt alt til tide. (unntatt det jeg aldri har fått sef)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror man skal være veldig forsiktig med å antyde tyveri blant postens ansatte. Min generelle erfaring er at postansatte har en meget høy etisk standard, og som det fremgår av de fleste innlegg her, har nesten ingen opplevd at ting har blitt mystisk borte i postgang.
    Det er klart, er jo godt mulig at det er noen som har samme navn og pakkene ender der. Trenger nødvendigvis ikke være under transport at pakkene forsvinner, men det kan også være på postkontorene (kiosker, dagligvarehandel, osv).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller ikke det, men samtidig husk at det er mange vikarer i Posten.
    Jeg vil ikke si noe stygt om vikarbyråer eller vikarer, men kan tenkes at de har en annen "etisk standar" enn noen som jobber der fast i flere år.

Jeg holder nok en knapp på toll eller postgang foreløpig...
    Er for rart at så mange filmer blir borte pga tyveri.

Jeg har ikke tenkt noe særlig over det, har bare spurt de om å sende om igjen.
    Trodde de var forsikret mot sånt egentlig.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen litt rar sak er at jeg faktisk for noen måneder siden kontaktet Posten angående dette.

Hun damen jeg snakket med på postsentralen i Oslo fortalte meg at alle brev og post fra CDON var merket med et datastempel som viste navn og adresse.
    Mitt navn kom ikke opp på de varene som ikke var videresendt.

Altså er alle varer som er borte fra CDON ifølge posten aldri kommet til Norge. :?

Vel, bare starte en kort etterforskning mot posten og bytte til play.com.
    Får se hvor lenge de takler dette da. :neutral:

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men over til noe helt anna; CD.ON???!!???

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Men over til noe helt anna; CD.ON???!!???
    Hva med CDON?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag skal jeg feire at jeg har fått penger fra Nav(pga finanskrisa) med å kjøpe inn en bluray for å muntre opp i arbeidsløsheten. :lol:

Men det er jo litt pga at filmene ikke kommer fram også, ellers hadde jeg jo sett på "låt den retta komma in" nå. :roll:

Redselen er jo at jeg til slutt må kjøpe alle filmer i butikk om et år eller så når alle nettbutikkene blir lei av å ettersende....

Utvalget i film og musikkbutikkene i gata er jo rett og slett så elendig at det er en tragedie... (ikke film men virkelighet)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe fundamentalt galt et sted når så mange filmer ikke kommer frem til deg som mottaker.

Og all annen post får du? Vinduskonvoluttene (også kalt regninger) også?

Du må straks sjekke med:
    - lokalt postkontor/postombærer
    - naboer/strøk
    - postkassen, er den f.eks låst?

Jeg har kjøpt masse CD og DVD på netthandel og har til dags dato aldri opplevd at forsendelsen er blitt borte.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en luring et eller annet sted i posten (enten her eller Sverige) som liker film... Har selv merket at enkelte sendinger er blitt borte, men det er så lavt at jeg ikke vil anslå noen prosent sats. Og det har vært Playx.no som jeg har fått fra, når dem har forsvunnet. Aldri vært noe problem. Annet en kanskje han/hun postansatte som ser på Byggmester Bob, Brannmann Sam og Postmann Pat (siste sendingen som ble borte).

Jeg har jobbet i posten - ikke alle som har like høy moral der. Feks konkuranser om og treffe kassa med særpost (post man skulle behandle ekstra forsiktig) lengst mulig unna. Lengst avstand vant.....

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •