CDON har kicket meg fra fakturabestillinger - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 163
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hvor i landet er det du bor Danke? jeg bor i Moldeområdet og har aldri mistet en eneste pakke, har handlet hundrevis av varer fra blandt andre Play.com.
    Jeg holder til i Sarpsborg distriktet i Østfold..

Har rett og slett sluttet å bestille via post, ble for dyrt og usikkert.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg holder til i Sarpsborg distriktet i Østfold..

Har rett og slett sluttet å bestille via post, ble for dyrt og usikkert.
    Jeg bor i Askim. Jeg får det noen vil kalle alt for mye film i posten.

Jeg har aldri mistet en pakke fra CDON. Jeg mistet noen pakker fra DVDPacific i en periode (fikk alle tilsendt på nytt), men det begynner å bli lenge siden nå. Har vel ikke mistet en pakke på godt over ett år eller mer.

Så jeg vil ikke tro at det er selve postsentralen i Sarpsborg (som også all post til Askim går via) som er problemet. Det er enten før den havner der, eller din lokale postmann.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at nå har noen klippet hengelåsen min AV POSTKASSA!:evil:
    Jeg er så lei opplegget her nå, forsvinner post og folk bryter opp postkasser.
    Postmannen eller reklamebudet from hell...

Da er det jo liksom ikke råd med noenting...

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alf Prøysens..

"Den uheldige mannen" må vel være et dekkende navn for deg..:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vil bare nevne at nå har noen klippet hengelåsen min AV POSTKASSA!:evil:
    Jeg er så lei opplegget her nå, forsvinner post og folk bryter opp postkasser.
    Postmannen eller reklamebudet from hell...

Da er det jo liksom ikke råd med noenting...
    Kanskje sannsynlig at det ikke er posten sin feil likevel da, og at noen henter post i postkassa di? Kanskje politiet kan gjøre noe da. Om noen hadde burtt opp postkassa mi hadde jeg ringt politiet. Håper du finner ut av det.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Kanskje sannsynlig at det ikke er posten sin feil likevel da, og at noen henter post i postkassa di? Kanskje politiet kan gjøre noe da. Om noen hadde burtt opp postkassa mi hadde jeg ringt politiet. Håper du finner ut av det.
    + 1.

Løsningen forkortes dog til PB. Det ville jeg satset på! Vurderte det selv en stund, men det er ikke lenger noe behov for det da det har vært utskiftninger i nabolaget.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bestille en postboks?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    + 1.

Løsningen forkortes dog til PB. Det ville jeg satset på! Vurderte det selv en stund, men det er ikke lenger noe behov for det da det har vært utskiftninger i nabolaget.
    Onkel politi kan nok ikke gjøre noe med at postkassen blir brutt opp.
    Jeg bestiller ikke noen postpakker lenger, men sef dumt at noen drittunger driver å herper postkasse eller stjeler.

Ny hengelås er nå på postkassen..

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Postboks nettopp fordi jeg kjøper mye plater og annet på nettet. Bestemte meg for det etter at postdama BRETTET en vinylplate for at den skulle få plass i postkassa... Fikk ikke erstatning for plata som jeg hadde betalt ca 700 kroner for av en kar på tysk ebay... Plata var sendt som pakke og ikke brevpost og hadde ikkeno i postkassa å gjøre i det hele tatt, men posten mente det var gjort i god tro og at dette egentlig bare var ment som ekstraservice... Nå må jeg betale en haug for postboksen, men platene mine kommer hvertfall hele frem.

Pokker ta at posten har monopol på slikt. Kunne godt tenkt meg en ups eller dhl-kasse istedenfor postkasse.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hva med å bestille en postboks?
    Skal snart flytte.... heldigvis.

Newcomer oddis-poddis sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjalvard
    Bestemte meg for det etter at postdama BRETTET en vinylplate for at den skulle få plass i postkassa...
    helt utrolig!
    er det mulig:???:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart mye rart som foregår i posten... jobbet der som ferievikar en gang og dere skulle sett hvilken medfart flatskjermene fikk. Det var KRASJ og BANG for å si det mildt.

Lurer litt på hvor mye reklamasjoner og dritt det blir av sånt, for å ikke snakke om senere feil og skader som følger av røff postgang.

Hent selv om du vil være trygg..

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden ser ut til å være en pønsjball for frustrasjoner med nevnte nettbutikk. Da har jeg TO ankepunkt (uppercuter) mot firmaet:

1] Skulle ha Täällä Pohjantähden alla og Akseli ja Elina, Edvin Laine sin filmatisering av Väinö Linna sin romantrilogi. De fantes ikke på lager og jeg forhåndsbestilte versjonene med svensk tekst. Men hva mottar jeg? Ikke en tekststavelse på noe som helst dødelig språk. DVDene gikk til en nevø i Finland, jeg kan stort sett bare bannskap på det finske språket.

2] Når kortbelasning skulle foretas skjedde det igjen, CDON loppa meg for noen kroner ekstra. For ingen steder i løpet av prosessen under utsjekking fikk jeg vel vite at mitt nye VISA-kort ikke sto oppført som garanti for kontodekning. Kontoen mangla dermed dekning og dette sa CDON ingenting om men lot bare handelen gå sin skjeve gang. Regninga for "miskreditten" ble dermed sendt til et jævvla svensk inkassoselskap. Skurkene sendte meg så regning med trusler om gebyr i alle mine leveår om jeg ikke betalte. Svensker altså, PERKELE!

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke posten som gang på gang skal ha skylden. Av det jeg har sett så burde cdon ta på seg meste (eller all) skyld når noe forsvinner. Jeg har også en gang i blant mistet bestillinger fra cdon og det jeg har sett er at cdon sender ut pakker som er lange som f... De stikker 5 cm ut av postkassen og det er kanskje ikke rart det blir borte når postlokket står rett opp med en fjøl av cd-plater stikkende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig

Danke: For å være helt ærlig så høres du ut som et velehue!
    30% av bestillingene blir borte, og du har ikke tenkt på å skaffe lås på postkassen tidligere? Eller å komme til buns i dette?

En fetter som blir tatt for noe hasjgreier?
    Forliksrådet for noe exdama hadde bestillt......

Låsen på postkassen brutt opp...............

bla bla bla!

Om det så virkelig er tilfelle alt dette, så er du likevel et velehue!

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å legge skylden på Danke blir vel bare for dumt...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CervixVega
    Danke: For å være helt ærlig så høres du ut som et velehue!
    30% av bestillingene blir borte, og du har ikke tenkt på å skaffe lås på postkassen tidligere? Eller å komme til buns i dette?

En fetter som blir tatt for noe hasjgreier?
    Forliksrådet for noe exdama hadde bestillt......

Låsen på postkassen brutt opp...............

bla bla bla!

Om det så virkelig er tilfelle alt dette, så er du likevel et velehue!
    hahaha, jeg har jo bare spekulert på hvorfor posten blir borte. Hengelås har jeg hatt lenge nå, men det hjalp jo heller IKKE: postpakker forsvant selvom hengelåsen var på. Post for flere tusen kr.

Det er vel ikke MIN feil at posten ikke kommer fram? 8)

Tro meg jeg har gjort absolutt alt jeg kan for å komme til bunns i dette. Kontaktet postkontor, postsentral og alt annet. Det jeg har funnet ut er at hvem som helst kan ta brevpost uten å bli tatt for det og også uten at du eller firmaet kan gjøre noe med dette.

Som forbruker har jeg også funnet ut at du har null å si i forhold til utlegg i forhold til forsvunnet brevpost.

Tro du meg, jeg skulle så gjerne vist hva som skjer, men alt jeg får er et "sorry" brev fra posten. Hele 3 like "sorry" brev har jeg fått.
    Nå er jo den gamle låsen borte, mistenker et eller annet reklamebud...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig dette er nevnt tidligere i tråden, men når så mye av posten din stjeles håper jeg virkelig du har tenkt på dette med ID-tyveri.
    Stjeler de filmene dine, skal du ikke se bort ifra at de stjeler annen post med kontonummer, personnummer etc.

Anbefaler deg å følge nøye med etter kredittvurderinger, brev fra banker du ikke har kundeforhold til, og uteblivelse av post du venter.

Skulle du ha mistanke om at noe annet er blitt borte, bør du umiddelbart sperre identiteten din for kredittsjekk (D&B, Kredinor etc.).
    Blir du utsatt for dette er noen filmer som blir borte en "walk in the park" i forhold til hvor mye hazzle det er å ordne opp i ID-tyveri.

Men bra du fikk deg lås på postkassen! Bedre sent enn aldri.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Godt mulig dette er nevnt tidligere i tråden, men når så mye av posten din stjeles håper jeg virkelig du har tenkt på dette med ID-tyveri.
    Stjeler de filmene dine, skal du ikke se bort ifra at de stjeler annen post med kontonummer, personnummer etc.

Anbefaler deg å følge nøye med etter kredittvurderinger, brev fra banker du ikke har kundeforhold til, og uteblivelse av post du venter.

Skulle du ha mistanke om at noe annet er blitt borte, bør du umiddelbart sperre identiteten din for kredittsjekk (D&B, Kredinor etc.).
    Blir du utsatt for dette er noen filmer som blir borte en "walk in the park" i forhold til hvor mye hazzle det er å ordne opp i ID-tyveri.

Men bra du fikk deg lås på postkassen! Bedre sent enn aldri.
    Vel, jeg tror nok det er noen som tar filmen for egen vinnings skyld... simpelt tyveri.

En annen morsom sak er nemlig at alle CDer kommer fram hit i post, men de ser jo mer ut som brev og er nok derfor ikke interessant for tyven/tyvene.
    Kanskje også cder er vanskeligere å omsette.

Nesten alle filmer blir borte, ofte står det jo også DVD eller firmanavn med store bokstaver utenpå.

CD kommer i en liten konvolutt, DVD og BD i store pakker.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig kommer ellers også alle regninger fram.. de stjeler heller ingen 8) hehe

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •