CDON har kicket meg fra fakturabestillinger - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 163
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    hehe :lol:

Det var sef PlayX.no

My bad, playx.com er jo noe helt annet...
    Takk for den.... Håper ikke kona klikker seg inn på mine sist besøkte websider

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Men det er vell butikken sitt ansvar frem til varene detter ned i postkassen?

Det er nok bare med postordre og oppkrav.
    Da er det jo bevist når varen IKKE kommer fram.

De nye nettfirmaene sender jo brevpost, brevpost er uten noe som helst forsikring.. men det er billig.

Samme kan det være, det er hyggelige folk på Play.com butikken og de bestiller alt jeg vil ha, selvom det blir litt dyrere så er det et greit kompromiss.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom denne tråden nå. Utrolig trist/kjedelig å lese alt du har mistet. Nå kan jeg trøste deg med at jeg har også opplevd det at ting ikke kommer frem. Min oppfatning er at det må finnes utro tjenere hos Posten som tar pakkene selv. For min del er det snakk om kanskje rundt 50 pakker de siste to-tre årene. Jeg har bodd på Nydalen i Oslo, og posten der er de verste jeg har borti. Aldri har så mange pakker blitt borte. Enkelte ganger har de levert ut mine pakker til helt vilt fremmede folk. De gangene det har vært sporing og det er registrert at pakken er levert, så har det ved hvert tilfelle vært en utenlandsk navn som har signert. Ingen jeg kjenner, og ingen av naboene mine.

Har levert en mengde med klager på Posten, men de har fortsatt til gode å gi meg noe plaster på såret.

Bare for å understreke hvor ille Posten her er så forsøkte jeg å sende et brev til meg selv. Postet det på postkontoret og nøyaktig 14 dager senere dukket det opp hos meg. Ekstremt! Dette var ikke under en høytid eller en tid på året man kan forvente seg stor trafikk på postgangen.

Til slutt. Jeg bestilte en ganske stor pakke fra USA (ca 20 kg) i fjor sommer. Denne var det sporing på. Den kom helt frem til flyplassen i San Francisco. Og etter det ble den borte. Hvordan kan en så stor pakke bli "borte" når den har sporing. Det tok meg godt over 6 mnd å få igjen pengene. Men poenget er, noen sitter ett eller annet sted i verden (USA?) med min pakke og gnir seg i hendene. Det burde vært et bedre system slik at Postmann Pat ikke bare kan forsyne seg av andres post.

Nå har jeg endelig flyttet, og problemet er løst. Jeg sitter igjen med følelsen av at de ansatte hos Posten er de som tar pakkene mine. Når de ser at det kommer noe spennende så tar de det med seg hjem.

All post burde hatt sporing, og det burde vært mer sikkerhet. Blir noe borte så burde ikke vi forbrukere bli straffet for det. Posten får faktisk betalt for å frakte disse varene, og da burde de jammen klare å levere også.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Har lest gjennom denne tråden nå. Utrolig trist/kjedelig å lese alt du har mistet. Nå kan jeg trøste deg med at jeg har også opplevd det at ting ikke kommer frem. Min oppfatning er at det må finnes utro tjenere hos Posten som tar pakkene selv. For min del er det snakk om kanskje rundt 50 pakker de siste to-tre årene. Jeg har bodd på Nydalen i Oslo, og posten der er de verste jeg har borti. Aldri har så mange pakker blitt borte. Enkelte ganger har de levert ut mine pakker til helt vilt fremmede folk. De gangene det har vært sporing og det er registrert at pakken er levert, så har det ved hvert tilfelle vært en utenlandsk navn som har signert. Ingen jeg kjenner, og ingen av naboene mine.

Har levert en mengde med klager på Posten, men de har fortsatt til gode å gi meg noe plaster på såret.

Bare for å understreke hvor ille Posten her er så forsøkte jeg å sende et brev til meg selv. Postet det på postkontoret og nøyaktig 14 dager senere dukket det opp hos meg. Ekstremt! Dette var ikke under en høytid eller en tid på året man kan forvente seg stor trafikk på postgangen.

Til slutt. Jeg bestilte en ganske stor pakke fra USA (ca 20 kg) i fjor sommer. Denne var det sporing på. Den kom helt frem til flyplassen i San Francisco. Og etter det ble den borte. Hvordan kan en så stor pakke bli "borte" når den har sporing. Det tok meg godt over 6 mnd å få igjen pengene. Men poenget er, noen sitter ett eller annet sted i verden (USA?) med min pakke og gnir seg i hendene. Det burde vært et bedre system slik at Postmann Pat ikke bare kan forsyne seg av andres post.

Nå har jeg endelig flyttet, og problemet er løst. Jeg sitter igjen med følelsen av at de ansatte hos Posten er de som tar pakkene mine. Når de ser at det kommer noe spennende så tar de det med seg hjem.

All post burde hatt sporing, og det burde vært mer sikkerhet. Blir noe borte så burde ikke vi forbrukere bli straffet for det. Posten får faktisk betalt for å frakte disse varene, og da burde de jammen klare å levere også.
    Amen...

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Amen...
    Amen x2

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det nå som jobber med posten vår tror dere?

Postansatte?

Nei, for det meste vikarer i Adecco og Manpower lignende....
    Disse kommer ofte fra Polen og Romania, sikkert mange hyggelige folk derfra, men det er jo desverre mange kriminelle derfra også. :???:

En kamerat av meg som jobber på posten sa at dette var et stort problem, vikaransatte fra Polen og Romania jobbet noen uker... før de kom tilbake etter arbeidsperioden og gjorde innbrudd. :-?

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke noe på at post som er merket tydelig blir borte uten at de dukker opp igjen. Det er mange pakker som kommer på avveie, men at dette skjer mange ganger med en enkelt person tyder på at det er ugler i mosen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo bare gal av å tenke på det....

Da er det heller bedre å handle på Play.com Østfoldhallen.
    De har meget god service og kan skaffe alt på cd, LP, bd og dvd.

Ellers er moralen CD.ON = service minded, til å stole på.

PlayX.no = ikke like bra.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de ansetter folk fra de landene der er nok pakkene deres under juletreet deres, Norge sliter som pokker med slike banditter og det folkeslaget der er værst. EI dag ble en tidligere kollega av meg frastålet bilstereo og skiltene på bilen, kan ikke ha en dritt i fred når de folkene der får gå fritt rundt.

Newcomer hjafjel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en gang en pose med cd'er eller filmer i postkassen min fra CDON.
    Jeg leverte de til postmannen dagen etter, det var bare postnummere som stemte med min adresse.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mine dårlige erfaringer har jeg bevisst gått over til å handle over disk. Selv om det kanskje koster litt ekstra, så er jeg i hvert fall 100 % sikker på å få produktet. Er det noe galt er det lett å gå tilbake til butikken og vise kvittering. Litt synd at man ikke kan stole på Posten lenger.

Kanskje man burde installere en chip i hver sending, slik at man kan spore hvor pakken havner? Gå ned til postkontoret og sende en pakke (med GPS-sender) tydelig merket f.eks. PS3 og se om pakken blir "borte"?

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk med deg dette med bevis?
    Purken er jo på deres side...

Forliksrådet hadde det jo gått til om jeg ikke betalte, og forliksrådet er jo rett og slett purken.

Det var jo forbrukerådet som rådet meg til å betale, og når de råder meg til det så er jo det smarteste å betale.

Hadde jeg IKKE betalt så kunne rett og slett politiet ordnet det slik at jeg ikke fikk LÅN de neste to årene og det kunne jo vært katastrofe for min personlige økonomi.

Så butikkene har loven på sin side, så lenge det ikke er snakk om sporing eller postoppkrav.
    forliksrådet har ikke noe med politiet å gjøre. det er kommunens ansvar å sette sammen ett forliksråd. dette velges ut av politikerene, fra en liste med aktuelle kandidater, meg bekjent.
    bare til opplysning.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    forliksrådet har ikke noe med politiet å gjøre. det er kommunens ansvar å sette sammen ett forliksråd. dette velges ut av politikerene, fra en liste med aktuelle kandidater, meg bekjent.
    bare til opplysning.
    Hei, i forliksrådet sitter en namsmann.
    Namsmann er en politimann..

Det er Namsmann/politimann og to parter.. skylder og den som har krav. Namsmann er veldig ofte politi.

Måtte nemlig i forliksrådet en gang pga at en eksdame hadde meldt meg inn i en bok-klubb.... Det gikk IKKE bra, selvom jeg aldri hadde fått en bok... :lol:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, i forliksrådet sitter en namsmann.
    Namsmann er en politimann..

Det er Namsmann/politimann og to parter.. skylder og den som har krav. Namsmann er veldig ofte politi.

Måtte nemlig i forliksrådet en gang pga at en eksdame hadde meldt meg inn i en bok-klubb.... Det gikk IKKE bra, selvom jeg aldri hadde fått en bok... :lol:
    Det er en meget rar sammensettning av forliksrådet. Har aldri hørt om det før. Namsmannen opperer på eget verv - ikke forliksrådet. Så dette må være noe helt spesielt med der du bor.

Stemmer at namsmanne som oftest er politi. På større steder, gjerne byer - er det en egen stilling. Forliksrådet består som regel av "pensjonerte" politikere. Vet at i Oslo satt en avgått ordfører blandt annet, etter hva jeg lærte av det jeg har studert juss/rettslære i studiene jeg har gått.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forliksrådet?

Hovedreglene om behandlingen i forliksrådet fremgår av tvisteloven kapittel 6. Forliksrådet er det laveste leddet i rettssystemet for sivile saker. Det er en meklingsinstitusjon med begrenset domsmyndighet. Forliksrådets hovedoppgave er å legge til rette for at partene ved mekling eller dom får løst saken enkelt, hurtig og billig. Både forlik og dom i forliksrådet har rettsvirkning og kan eventuelt tvangsfullbyrdes hos namsmannen. Krav som er uimotsagt fra debitor kan etter 1. januar 2006 bringes direkte inn for namsmannen for inndrivelse.

Alle kommuner har forliksråd. Forliksrådet består av tre lekfolk og like mange varamedlemmer, som velges blant kommunenes innbyggere for fire år om gangen. Forliksrådets sekretariatsoppgaver ivaretas av politiet som en sivil oppgave. I lensmannsdistrikt er lensmannen sekretær, i politidistrikt er det politistasjonssjefen og i namsfogddistrikt er det namsfogden som utfører sekretariatsoppgavene.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt Danke er fortvilet.
    Jeg syns også saken høres/er ganske utrolig.
    Selv kjøper jeg MASSE på nett,får vel i snitt 2-3 i uka.
    Filmer,musikk,spill,AVutstyr,samlefigurer osv.
    Har til dagsdato ikke mistet/ikke fått en pakke.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Skjønner godt Danke er fortvilet.
    Jeg syns også saken høres/er ganske utrolig.
    Selv kjøper jeg MASSE på nett,får vel i snitt 2-3 i uka.
    Filmer,musikk,spill,AVutstyr,samlefigurer osv.
    Har til dagsdato ikke mistet/ikke fått en pakke.
    Det samme gjelder meg, har alltid fått det jeg har bestilt.
    Men selvsagt finnes det utro tjenere i posten som alle andre steder, men det blir som regel fort oppdaget.
    Er ikke mange klagene posten skal ha fra en postrute før det skjer ting internt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Det samme gjelder meg, har alltid fått det jeg har bestilt.
    Men selvsagt finnes det utro tjenere i posten som alle andre steder, men det blir som regel fort oppdaget.
    Er ikke mange klagene posten skal ha fra en postrute før det skjer ting internt.
    Har sendt klager og fått minst tre like svar, -Posten beklager, skal ikke skje igjen, sagt til alle postmenn, bla,bla,bla

Ikke noe erstatning og i neste uke skjer akkurat det samme...:evil:

Jallapost, posten skulle tatt UT min utsatte post og merket den, så skulle de arrestert den sniken som tar posten.

Posten skal jo liksom FRAM. Er det ikke det de har som motto? Da må de da yte noe for å ivareta det tynnslitte mottoet sitt. ?:?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt klager og fått minst tre like svar, -Posten beklager, skal ikke skje igjen, sagt til alle postmenn, bla,bla,bla

Ikke noe erstatning og i neste uke skjer akkurat det samme...:evil:

Jallapost, posten skulle tatt UT min utsatte post og merket den, så skulle de arrestert den sniken som tar posten.

Posten skal jo liksom FRAM. Er det ikke det de har som motto? Da må de da yte noe for å ivareta det tynnslitte mottoet sitt. ?:?

Kan ikke fatte at posten ikke gjør noe med dette.
    Har fulgt med tråden din siden starten.
    Er like overrasket enda
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet er det du bor Danke? jeg bor i Moldeområdet og har aldri mistet en eneste pakke, har handlet hundrevis av varer fra blandt andre Play.com.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •