CDON har kicket meg fra fakturabestillinger - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 163
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er litt spent selv. 11. april ble det sendt flere BD'er jeg har bestilt fra Play.com. Jeg har fått noen av de, men ikke alle...
    Du får nok resten, men ting tar tid om dagen. Play sender gjerne i løpet av et par dager, men det tar UTROOOOOLIG lang tid fra dem og hjem til meg. Det rare er at noen pakker kommer etter en 4-5 dager, mens andre fra samme bestilling bruker 2 uker. Dette gjelder ikke innenlandspakker så jeg mistenker den norske tollen. Forstår ikke logikken..

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kredittkort?

Vet ikke om noen har spurt før, men har du kredittkort? Er ikke alle som liker å ha kredittkort, men anbefaler på det sterkeste å benytte det når du handler på nettet.

Jeg bruker Mastercard og hvis jeg skulle få en regning på noe jeg ikke har mottat, kan jeg si til Mastercard at jeg ikke godtar regningen. De er nemlig veldig interesserte i å få tilbake pengene sine (som de har lagt ut for deg) og de gir seg f... ikke

En kollega av meg handlet fra en nettbutikk i Danmark som gikk konkurs, så han fikk aldri varene sine. PC-komponenter for 2-3 tusen. De var veldig behjelpelige, men er man konkurs så er man konkurs. Alle varer og penger blir fryst. Han ringte Mastercard og sa ifra og fikk tilbakebetalt pengene sine. (Han hadde allerede betalt regningen til Mastercard). De gjorde da antageligvis krav i konkursboet, så han slapp å forholde seg til det.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med cdon om de er villige til å sende en "tracker" i filmformat som kan spores med gsm/satelitt så ved gjentagende sending så finner man sikkert det sorte hull.
    En bil med slikt utstyr ble ståjet i Norge, da de fant den igjen i Gøteborg fant de 3-4 ekslusive biler til.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en artikkel i Aftenposten tror jeg det var at mye dvder cder osv blir stjålet av postansatte... Er visst et stort problem..

En annen ting er at posten ikke behandler pakkene noe videre pent, men nå skal det sies at jeg jobber i et annet spedisjonsfirma og det gjør de ikke her heller virker det som..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Du får nok resten, men ting tar tid om dagen. Play sender gjerne i løpet av et par dager, men det tar UTROOOOOLIG lang tid fra dem og hjem til meg. Det rare er at noen pakker kommer etter en 4-5 dager, mens andre fra samme bestilling bruker 2 uker. Dette gjelder ikke innenlandspakker så jeg mistenker den norske tollen. Forstår ikke logikken..

Fikk den siste idag.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Tenkte jeg bare skulle holde folk oppdatert på hva som skjer.
    Nå har både CD.ON og PlayX satt seg på bakbena.

CD.ON nekter å sende mer og nekter også å erstatte det jeg bestiller via Visa om det skulle bli borte.
    PlayX sender fortsatt via faktura, men gir inkasso for det som ikke kommer frem. :-?

Det siste jeg har gjort nå er å sende denne relativt detaljerte tapslisten til posten. Har etterlyst post før, men ikke detaljert som dette.

Kanskje dukker det opp noe.. dette er nok det siste jeg gjør med denne saken.

Utklipp:

Tapsliste, Tap av post i NOK til DALVEIEN 17, 1718 GREÅKER gjennom perioden 20.Oktober 2008 - 20.April 2009

1. "Gothika" bluray fra PlayX verdi:159,- Sendt 30.11.2008

2. "Gothika" bluray fra PlayX verdi:159,- Sending nr 2!! 19.12.2008

3. "Across the Universe" bluray fra PlayX verdi:179,- sendt 04.12.2008

4. "Across the Universe" bluray fra PlayX verdi: 179,- Sending nr 2!! sendt 19.12.2008

5. "How the West was won" dobbel bluray fra PlayX verdi 289,- sendt 22.01.2009

6. "Lady in the water" bluray fra PlayX verdi 153,- sendt 05.04.2009

7. "Romper Stomper" Dvd fra CD.ON verdi 33,- sendt 20.10.2008

8. "Open Range" Dvd fra CD.ON verdi 33,- sendt 20.10.2008

9. "Jokke & Valentinerne" musikk cd fra CD.ON verdi 149,- sendt 20.10.2008

10. "Fable 2" Xbox360 spill fra CD.ON verdi 549,- sendt 20.10.2008

11. "Heat" dvd fra CD.ON verdi 69,- sendt 14.11.2008

12. "Stargate" dvd fra CD.ON verdi 69,- sendt 14.11.2008

13. "Dario Argento:Suspiria" dvd fra CD.ON verdi 88,- sendt 23.05.2009

Jeg får dette til å bli totalt verdier for 2108,- i norske kroner.
    Det sier seg selv at varer av et så stort omfang ikke blir stjålet fra postgangen. Jeg regner det derfor for meget høyt sannsynelig at posten finnes på et eller annet tollkontor, postkontor eller lignende.

Jeg ber derfor at dere omstendig undersøker dette, siden jeg får betydelige problemer i forhold til personlig økonomi og kundeforholdet til disse firmaene det gjelder, CD.ON og PlayX.no.

Det du kan gjøre er å kontakte kredittkort utsteder og benytte deg av paragrafen for betalt men ikke mottatt. der plikter faktisk kredittkort utsteder å dekke tapet ditt og kreve regress fra i ditt tilfelle CDON og playx.

husker dessverre ikke hvilken paragraf dette er men det er det kanskje andre som gjør? Vet at dette gjøres i saker hvor folk ikke får varen i det heletatt og ikke når igjennom til firmaet. Kreditt selskapene har litt hardere metoder å bruke for å kreve inn slike summer.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Det du kan gjøre er å kontakte kredittkort utsteder og benytte deg av paragrafen for betalt men ikke mottatt. der plikter faktisk kredittkort utsteder å dekke tapet ditt og kreve regress fra i ditt tilfelle CDON og playx.

husker dessverre ikke hvilken paragraf dette er men det er det kanskje andre som gjør? Vet at dette gjøres i saker hvor folk ikke får varen i det heletatt og ikke når igjennom til firmaet. Kreditt selskapene har litt hardere metoder å bruke for å kreve inn slike summer.
    Vel, jeg bruker som sagt fakturabestillinger hos de nevnte firmaene CDON og PlayX. Det koster jo like mye og dessuten slipper jeg å forskuddbetale varer som kanskje forsvinner i post.

Men jeg begynner med forskuddsbetaling nå, skal heretter bare handle på innenlandsauksjoner og ellers Dvd.Uk og Playcom.. Har opplevd at det er mye enklere å få feks ilpost, bedriftpost eller flypost fra England enn feks Sverige og Danmark.

Vet ikke hvorfor men virker som toll i post fra Danmark og Sverige særlig er litt utsatt...

Nesten alle Cder kommer fram, men særlig DVD og Bluray blir dratt inn..

Newcomer Mr.dØrtie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke mulig og koste på en postboks?

hvor mye det koster vet jeg overhode ikke...
    men da er du verfall garantert 100% sikkert at filmene dine kommer frem!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten helt ufattelig dette, Danke.

Cybervision, Mteinum, RoKo og undertegnede (og sikkert mange andre herinne) kjøper CD/DVD/BD over en "lav-sko" og ingen av oss har meg bekjent vært i nærheten av dine problemer med levering.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er nesten helt ufattelig dette, Danke.

Cybervision, Mteinum, RoKo og undertegnede (og sikkert mange andre herinne) kjøper CD/DVD/BD over en "lav-sko" og ingen av oss har meg bekjent vært i nærheten av dine problemer med levering.

Ja, det er helt sikkert Tollen som ikke liker navnet mitt....

Nå har jeg hele 5 bestillinger fra DVDstrax og PlayX, og ingen har kommet frem... Skulle vært fremme denne uken.

Dette har forresten skjedd før for mange år siden når jeg var medlem av noe som het Scandinavian Music Club, bestilte film og cder....

Plutselig begynte tollen å stoppe alle varene mine... samtidig som dette ble en fetter av meg som jeg kjenner fra ungdomstiden.. tatt for å smugle en del hasjis fra Danmark... Tror han satt minst to år i fengsel..

Jeg vet ikke helt, jeg har jo ikke noenting med ham å gjøre annet enn at han er slekt og har samme etternavn..

Men etter at han ble tatt for disse greiene så ble altså all post til meg fra utland mistenkeliggjort og stoppet... Urettferdig.

Det må jo være noe sånt, jeg pleide å få tingene til slutt etter et halvt år eller så med brev om at det hadde vært igjennom tollkontroll....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En positiv ting i dette er at en butikk i Norge nå har begynt å selge blurayfilmer for 100kr stykket.

Ikke det beste utvalget, men faktisk mye bra der og det beste utvalget jeg har sett i butikk.

Har fått meg Apocalypto og Vicky Christina Barcelona for en hundrings hver...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At postmannen/kvinnen stjeler er for meg utenkelig. Postansatt selv og kjenner rutiner og ansatte. På jobb interjuet før jeg ble ansatt ble det satt fokus på ærlighet. Men det burde vært obligatorisk med vandelsattest spør du meg. Mye viktig som sendes i posten, blandt annet kort/kontoinformasjon og pass.

Ganske åpenbart, men sendnes varene på oppkrav, eller som rekommandert må man på butikken å hente. Noe å vurdere? sistnevnte krever også legitimasjon.

Ved mangelfull adresse kan posten bli sendt for å søke etter riktig adresse/eier, eller sendt i retur.

Snakk med postmannen, merk postkassen med full navn og adresse og sørg for å skriv ut full adresse når du bestiller.

Tøm postkassen regelmessig (helst hver dag), ved fulle postkasser er det vanlig å oppbevera opptil en måned før man sender alt i retur.

Følger man disse enkle reglene skal all post komme frem. Din historie Danke er utrolig! Du må for all del si ifra når du vet hvor alt har havnet, skal følge med.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acon
    At postmannen/kvinnen stjeler er for meg utenkelig. Postansatt selv og kjenner rutiner og ansatte. På jobb interjuet før jeg ble ansatt ble det satt fokus på ærlighet. Men det burde vært obligatorisk med vandelsattest spør du meg. Mye viktig som sendes i posten, blandt annet kort/kontoinformasjon og pass.

Ganske åpenbart, men sendnes varene på oppkrav, eller som rekommandert må man på butikken å hente. Noe å vurdere? sistnevnte krever også legitimasjon.

Ved mangelfull adresse kan posten bli sendt for å søke etter riktig adresse/eier, eller sendt i retur.

Snakk med postmannen, merk postkassen med full navn og adresse og sørg for å skriv ut full adresse når du bestiller.

Tøm postkassen regelmessig (helst hver dag), ved fulle postkasser er det vanlig å oppbevera opptil en måned før man sender alt i retur.

Følger man disse enkle reglene skal all post komme frem. Din historie Danke er utrolig! Du må for all del si ifra når du vet hvor alt har havnet, skal følge med.
    Tingen er at jeg har den enkleste adressen man kan tenke seg.. og jeg får jo all annen post. Kun post fra utlandet som fordufter....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har saken kommet til en slutt....

Jeg måtte betale hele beløpet på ca 1200kr i inkasso for noe jeg aldri har fått.

Dette var for PlayX.no

Jeg snakket med forbrukerådet, og de rådet meg til å betale selv om jeg IKKE hadde fått filmene.

Grunnen til dette var at de i PlayX kanskje hadde registrert at de hadde sendt varene til post med kvittering etc. mens JEG som forbruker ikke hadde noe som helst bevis på at jeg IKKE hadde fått varene unntatt mitt eget ord.

Det hadde da blitt kundens lille ord mot gigantfirmaets kvitteringer på sendt vare.

Surt å betale 1200kr for noe man ikke har fått, men det blir også sannsyneligvis siste gang jeg kjøper noe via post.:evil:

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg måtte betale hele beløpet på ca 1200kr i inkasso for noe jeg aldri har fått.

Dette var for PlayX.com

Jeg snakket med forbrukerådet, og de rådet meg til å betale selv om jeg IKKE hadde fått filmene.

Grunnen til dette var at de i PlayX kanskje hadde registrert at de hadde sendt varene til post med kvittering etc. mens JEG som forbruker ikke hadde noe som helst bevis på at jeg IKKE hadde fått varene unntatt mitt eget ord.

Det hadde da blitt kundens lille ord mot gigantfirmaets kvitteringer på sendt vare.

Surt å betale 1200kr for noe man ikke har fått, men det blir også sannsyneligvis siste gang jeg kjøper noe via post.:evil:
    Dette er helt horribelt Hva med og gå til purken.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette var for PlayX.com

Er i det minste kjekt for andre når en vet hvilke nettbutikker en bør unngå.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det playx.com eller playx.no?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Var det playx.com eller playx.no?

hehe :lol:

Det var sef PlayX.no

My bad, playx.com er jo noe helt annet...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Dette er helt horribelt Hva med og gå til purken.
    Du fikk med deg dette med bevis?
    Purken er jo på deres side...

Forliksrådet hadde det jo gått til om jeg ikke betalte, og forliksrådet er jo rett og slett purken.

Det var jo forbrukerådet som rådet meg til å betale, og når de råder meg til det så er jo det smarteste å betale.

Hadde jeg IKKE betalt så kunne rett og slett politiet ordnet det slik at jeg ikke fikk LÅN de neste to årene og det kunne jo vært katastrofe for min personlige økonomi.

Så butikkene har loven på sin side, så lenge det ikke er snakk om sporing eller postoppkrav.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vell butikken sitt ansvar frem til varene detter ned i postkassen?

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •