CDON har kicket meg fra fakturabestillinger - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 163
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan sikkert ordnes, om du snakker med dine lokale postbetjent og få film/cd sendt til PiB (Post i Butikk) via en 318blankett.

Da får du en blankett i postkassen som vises på dine nærmeste PiB. Og da er det bare til å hente filmer og cd der.

Helt gratis of course! Dette er egentlig en ordning vi bruker når pakkene er for store, eller når postkassen er full.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, vel er ganske oppgitt nå.

På en måte så kan jeg forstå de også, fordi det har blitt borte ufattelig mye film fra posten i det siste.

Nå har jeg altså fått en mail som gjør det klart at man nekter meg å bestille via faktura, men også at de nekter å erstatte det som jeg mister i post dersom jeg skulle bestille via bankkort. :-?

Det jeg skulle likt å vite er hvor i all verden posten min blir av, dvs det som aldri kommer fram.
    Er det noen som vet hvem jeg kan henvende meg til, et post eller tollkontor feks?

Hvordan er feks Play.com på slike ting i forhold?

Er det bare jeg som mister så utrolig mye film i posten?
    Tror jeg har mistet minst 30% av alt jeg har bestilt, et eller annet sted må jo filmene ligge....
    Noen andre som har opplevd noe lignende?
    Det er ikke helt uvanlig at enkelte stjeler post, spesielt om de har funnet ut at du ofte får filmer. Du kunne jo vurdert å fått deg eller noe som det han over snakker om. Når det gjelder CDON så om du betaler med Visa og ikke mottar varen skal du få dette dekket den veien.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være naboer. Vet ikke hvor godt du kjenner de rundt deg, men man kan aldri være for forsiktig. Jeg ville skaffet meg lås på postkassen hvis jeg var deg. Mulig du må hente pakker på postkontoret hvis de ikke passer i hullet på postkassen, men det er da bedre det enn å miste forsendelsen totalt.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går til din nærmeste Postkontor hent ett skjema om post som ikke har kommet fram. Denne fyller du ut å sender til Posten i Kristiansand der man har e Avdeling om post som er blitt borte (Er sånn slags kriminalavdeling)... Har sjøl benyttet meg av dette og det hjalp Man fant posten min ...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er noe fundamentalt galt et sted når så mange filmer ikke kommer frem til deg som mottaker.

Og all annen post får du? Vinduskonvoluttene (også kalt regninger) også?

Du må straks sjekke med:
    - lokalt postkontor/postombærer
    - naboer/strøk
    - postkassen, er den f.eks låst?

Jeg har kjøpt masse CD og DVD på netthandel og har til dags dato aldri opplevd at forsendelsen er blitt borte.
    Jeg har jo ringt overalt, idag ringte jeg både tollen og posten. Det de gjorde var å sende meg fram og tilbake mellom toll og post, eneste forskjellen var at jeg fikk en annen saksbehandler. :evil:
    Fy så irritert jeg var, bli behandlet sånn... Enden på visa var at en postdame forklarte at det var jo selvfølgelig CDON som skulle etterspørre varene fra Sveriges post, så ville dermed Sverige Post først sjekke sine kontorer/toll og siden sende en etterspørsel til norsk post, som da ville gjøre det samme.

Jeg sendte så en mail til CDON om de bare kunne gjøre dette når de nå allikevel skulle nekte meg fakturabestilling og erstatning. Det står jo tilogmed i deres EGEN avtale at de skal erstatte tapt post? :-?
    Så har de mistet kanskje så mye som 30filmer, meg inkludert som hele tiden må vente på neste sending som ikke kommer.

Det eneste de gjør er å sende problemet videre til meg.... ja, ja så mye jeg har handlet og lagt igjen der osv... :roll:

Nå venter jeg på svar da, så har jeg slettet meg fra all reklamemail og slettet profil og ting jeg har der. Da venter jeg bare på den siste svenske blurayen så gjør jeg opp og vips ferdig med de.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det kan sikkert ordnes, om du snakker med dine lokale postbetjent og få film/cd sendt til PiB (Post i Butikk) via en 318blankett.

Da får du en blankett i postkassen som vises på dine nærmeste PiB. Og da er det bare til å hente filmer og cd der.

Helt gratis of course! Dette er egentlig en ordning vi bruker når pakkene er for store, eller når postkassen er full.
    Det hørtes ut som et smart forslag..

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen litt rar sak er at jeg faktisk for noen måneder siden kontaktet Posten angående dette.

Hun damen jeg snakket med på postsentralen i Oslo fortalte meg at alle brev og post fra CDON var merket med et datastempel som viste navn og adresse.
    Mitt navn kom ikke opp på de varene som ikke var videresendt.

Altså er alle varer som er borte fra CDON ifølge posten aldri kommet til Norge. :?

Vel, bare starte en kort etterforskning mot posten og bytte til play.com.
    Får se hvor lenge de takler dette da. :neutral:
    Enten har pakkene aldri kommet til Norge eller så har de aldri blitt registrert ved ankomst til Norge.

Hvis du melder inn at post blir borte antar jeg at både Posten og CDON gjerne vil finne ut hvorfor. Pakkenummerne kan jo spores så hvis de først sjekker litt grundigere vil de se hvor pakkene forsvinner.

Kanskje du plutselig får en hentelapp og får med deg en postsekk full av filmer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seraph
    Enten har pakkene aldri kommet til Norge eller så har de aldri blitt registrert ved ankomst til Norge.

Hvis du melder inn at post blir borte antar jeg at både Posten og CDON gjerne vil finne ut hvorfor. Pakkenummerne kan jo spores så hvis de først sjekker litt grundigere vil de se hvor pakkene forsvinner.

Kanskje du plutselig får en hentelapp og får med deg en postsekk full av filmer

:P Det hadde vært julaften ja, alle filmene er jo allerede kreditert....
    Hadde vel returnert de og jeg... hadde vel forstatt blitt nektet fakturafilm kjenner jeg svenskene rett.

Takker for all støtte og råd fra dere alle sammen.
    Det varmer AVhjartet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg fekk nyleg ein Blu-Ray som skulle til ein nabo i postkassa. Den kom frå hmv.com. Postmannen er nok van med at det skal ein del slike pakkar i postkassa mi...

Ein annan gong hadde postbodet prøvd å levera ein stor pakke frå inetvideo i Nabogata 3b, medan eg bur i Gatami 3b.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm jeg prøvde å spørre om post i butikk på Kiwi, mulig de misforstod.

Jeg nevnte heller ikke 318blankett.

Han mente iallefall at det de hadde var kun midlertidig adresse endring, men da blir alt omsendt ikke bare film, og det kostet dessuten mye kr.
    Andre alternativet var en postboks til 900 i året...

Det positive er at nå er CDON på glid, de godtar det dersom jeg finner en annen adresse jeg kan sende til. Feks posten, arbeidsplass eller lignende.
    De sier at de ikke kan fortsette å sende hjem til meg siden posten deres ikke kommer frem til min fysiske adresse.

Jeg får se hva som skjer videre, men det du nevnte hadde jo vært helt i blinken både for meg og CDON.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok din lokale postmann du må spørre. Viktig å poengtere det er en 318-blankett du ønsker!
    Det jeg mente med PiB er det at du kan sende og motta post i dine lokale butikk, derav Post i Butikk!

Hvis f.eks postkassen din er full, og du har flere filmer på vent, vil Posten skrive ut en 318-blankett. hver film/cd vil få et hentenr, som er det hentenummeret som står på din blankett. Når du da kommer til Kiwi viser du din blankett (med nummer på), så vet Kiwi hvilke pakker du skal ha!

Blankett kommer i din postkasse dagen etter, og pakkene kommer dagen etter til Kiwi.

Dette er vel egentlig mest som en sikkerhet at pakker ikke blir stjelt fra din postkasse!

Om du handler på dvd.co.uk har hver enkelt pakke sporingsnr, som butikken evt bruker om pakker blir borte. Frakt er som regel 1£ pr item, men det gode er at du sjelden venter mer enn 3dager på varer. Vesentlig bedre enn play.com

Håper du skjønte hva jeg mente!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke forsendelsesnummer? Da kan du følge pakken hele veien og så ser du om den er på tur et sted den ikke skal. Har bestilt bildeler fra USA og Kina og det var det bare å søke på nummeret så visste jeg hvordan det lå an. Xenon lysene jeg bestilte fra USA ble sendt fra KINA og der kunne jeg følge alle små bevegelser på nettet. Ble oppdatert flere ganger bare på en terminal i Tyskland.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe helt annet enn vanlige Apost-forsendelser.

Om du sender et brev, finnes det ingen muligheter for å spore det til enhver tid. Derimot, om du sender en 3'r-pakke, altså en Servicepakke, vil du få en kvittering med et kollinr, som vi postmenn scanner hver gang en pakke blir lastet inn i bilen, levert/forsøkt utlevert til mottaker, og evt levert til PiB.

Da har du til enhver tid oversikt over hvor pakken befinner seg, i tillegg har du garanti opp til 10k. Servicepakker koster ganske mye i forhold til vanlig brevpost..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok din lokale postmann du må spørre. Viktig å poengtere det er en 318-blankett du ønsker!
    Det jeg mente med PiB er det at du kan sende og motta post i dine lokale butikk, derav Post i Butikk!

Hvis f.eks postkassen din er full, og du har flere filmer på vent, vil Posten skrive ut en 318-blankett. hver film/cd vil få et hentenr, som er det hentenummeret som står på din blankett. Når du da kommer til Kiwi viser du din blankett (med nummer på), så vet Kiwi hvilke pakker du skal ha!

Blankett kommer i din postkasse dagen etter, og pakkene kommer dagen etter til Kiwi.

Dette er vel egentlig mest som en sikkerhet at pakker ikke blir stjelt fra din postkasse!

Om du handler på dvd.co.uk har hver enkelt pakke sporingsnr, som butikken evt bruker om pakker blir borte. Frakt er som regel 1£ pr item, men det gode er at du sjelden venter mer enn 3dager på varer. Vesentlig bedre enn play.com

Håper du skjønte hva jeg mente!
    dvd.co.uk altså..

Jeg har nemlig sett etter mulighet for sporingsnummer lenge, det ville nok sikret mot at posten er slepphendt ja.
    Ved sporingsnummer så vet jo alle hvor pakken eventuelt forsvinner....

Andre nettbutikker krever så mye penger for sporing, men 1£ det er vel ikke mer enn 10kr eller så?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Får du ikke forsendelsesnummer? Da kan du følge pakken hele veien og så ser du om den er på tur et sted den ikke skal. Har bestilt bildeler fra USA og Kina og det var det bare å søke på nummeret så visste jeg hvordan det lå an. Xenon lysene jeg bestilte fra USA ble sendt fra KINA og der kunne jeg følge alle små bevegelser på nettet. Ble oppdatert flere ganger bare på en terminal i Tyskland.

Hadde jeg hatt det så hadde sef ingen postansatt turt å stjele pakken, eventuelle tollere hadde nok også sendt videre fort.
    Er bare det at de firmaene jeg bruker tar mellom 50 og 100kr for å spore, og da blir det billigere å kjøpe i butikk.

Med sporing kunne jeg jo gå rett til deres post/toll kontor og kreve å få utlevert.
    Eventuelt kunne jeg lagt meg på lur bak postkassa for å ferske et tyvaktig reklamebud... :twisted:

De er nok mer nøye der, har aldri opplevd å miste en sporet pakke noengang. Som sagt så ser man jo med engang hvor pakken blir borte også...

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...har aldri opplevd å miste en sporet pakke noengang.
    Det har jeg Posten endret sporingsnummer fordi det visstnok var i bruk på en annen pakke, og vips var pakken borte.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merk at DVD.co.uk ikke sender én og én, slik som play.com, men det er ganske greit å bestille flere ganger. Servicen hos play.com må også legges til å være helt elendig. 10dagers postgang er også uaktuelt

Prøv deg på DVD.co.uk, du blir nok imponert!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg bare skulle holde folk oppdatert på hva som skjer.
    Nå har både CD.ON og PlayX satt seg på bakbena.

CD.ON nekter å sende mer og nekter også å erstatte det jeg bestiller via Visa om det skulle bli borte.
    PlayX sender fortsatt via faktura, men gir inkasso for det som ikke kommer frem. :-?

Det siste jeg har gjort nå er å sende denne relativt detaljerte tapslisten til posten. Har etterlyst post før, men ikke detaljert som dette.

Kanskje dukker det opp noe.. dette er nok det siste jeg gjør med denne saken.

Utklipp:

Tapsliste, Tap av post i NOK til DALVEIEN, 1718 GREÅKER gjennom perioden 20.Oktober 2008 - 20.April 2009

1. "Gothika" bluray fra PlayX verdi:159,- Sendt 30.11.2008

2. "Gothika" bluray fra PlayX verdi:159,- Sending nr 2!! 19.12.2008

3. "Across the Universe" bluray fra PlayX verdi:179,- sendt 04.12.2008

4. "Across the Universe" bluray fra PlayX verdi: 179,- Sending nr 2!! sendt 19.12.2008

5. "How the West was won" dobbel bluray fra PlayX verdi 289,- sendt 22.01.2009

6. "Lady in the water" bluray fra PlayX verdi 153,- sendt 05.04.2009

7. "Romper Stomper" Dvd fra CD.ON verdi 33,- sendt 20.10.2008

8. "Open Range" Dvd fra CD.ON verdi 33,- sendt 20.10.2008

9. "Jokke & Valentinerne" musikk cd fra CD.ON verdi 149,- sendt 20.10.2008

10. "Fable 2" Xbox360 spill fra CD.ON verdi 549,- sendt 20.10.2008

11. "Heat" dvd fra CD.ON verdi 69,- sendt 14.11.2008

12. "Stargate" dvd fra CD.ON verdi 69,- sendt 14.11.2008

13. "Dario Argento:Suspiria" dvd fra CD.ON verdi 88,- sendt 23.05.2009

Jeg får dette til å bli totalt verdier for 2108,- i norske kroner.
    Det sier seg selv at varer av et så stort omfang ikke blir stjålet fra postgangen. Jeg regner det derfor for meget høyt sannsynelig at posten finnes på et eller annet tollkontor, postkontor eller lignende.

Jeg ber derfor at dere omstendig undersøker dette, siden jeg får betydelige problemer i forhold til personlig økonomi og kundeforholdet til disse firmaene det gjelder, CD.ON og PlayX.no.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv2-hjelper deg og forbrukerinspektørene hadde jo vært fine å satt på denne saken.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt spent selv. 11. april ble det sendt flere BD'er jeg har bestilt fra Play.com. Jeg har fått noen av de, men ikke alle...

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •