Zeitgeist the movie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zeitgeist the movie

Har sett denne for andre gang i går, og føler at den fortjener sin egen tråd. Den er tidligere nevnt i kun ett innlegg under minianmeldelsetråden, av Asvaberg:
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Siden en viss annen herremann har anmeldt en film i en litt annen genre enn normalt i dag, så hiver jeg meg på den - dette er en anmeldelse av en dokumentarfilm!

Zeitgeist
    er tittelen
    Zeitgeist - The Movie

Billedkvalitet: 0 ! vel - siden det ER bilde så la meg strekke den til 1
    Lydkvalitet: 0 ! vel, det ER jo lyd så la meg si 1 her også

Innhold: enten 0 eller 6 - det avhenger av hvor mange faktafeil det er her.

I beste konspirasjonsteori-ånd er dette enten et makkverk eller en utrolig åpenbaring.

Del 1: om Jesus, sola, religion og sånn
    Del 2: om 911, CIA, FBI, Bush, Bin Laden og sånn
    Del 3: om $, $, $ og sånn

Min DVD, bestilt direkte fra ovennevnte link, inneholder svensk tekst - heldigvis. Ikke det at jeg er særlig dårlig i engelsk, men her rauser det inn med bibelvers, sitater og påstander i stort monn og det går fort "i ball" for noen og enhver.

Men noe lærte jeg:
    visste dere at det bare en sentralbankene som kan lage penger? Jeg trodde det var et Xerox produkt....

Konklusjon: ingen grunn til å kjøpe, se heller filmen på ovennevnte link (men sjekk av for svensk tekst - det hjelper!)
    En meget unik og i høy grad tankevekkende flm er det ihvertfall, uansett om man velger å tro på innholdet eller ikke. Grunnen til at ikke så mange har hørt om/sett denne tror jeg kommer av at den ikke har vært reklamert for i stor grad, og så vidt jeg vet, ikke vil bli utgitt på DVD gjennom de typiske kanaler(dog er den mulig å kjøpe fra nettsiden.) Dette er en gratis film som kan sees via video.google med et utvalg av undertekster.

Direktelink: velg tekst og filmen begynner: Zeitgeist - The Movie

Til info finnes det også en Zeitgeist addendum, som er en like lang film med mer tilleggsinfo etc.
    Zeitgeist - The Movie

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Del 1 av filmen er stort sett helt korrekt. når du ser del 2 og 3 bør man holde tunga beint i munnen og ikke la seg rive med uten videre de fleste enkelthendelsene er tilfelle, men de er ikke relatert til hverandre slik som filmen fremstiller det.

uansett, en morsom og meget bra laget "dokumentar"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •