Gladiatoren på BD? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 104
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer at den fikk terningkast 6 ja. Full score på alle punkter.

Gladiator - Lyd og Bilde

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den europeiske utgaven er like ille. Men tipper mye har med skjermstørrelse å gjøre. På 90" er det rimelig enkelt å plukke bildet i fra hverandre. EE, DNR og CA over en lav sko ogenerell softness gjør dette til en horribel BD-utgivelse...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som gir denne filmen 6 for bildet kan ikke ha sett nøye på bildet, helt tagisk måten de har kjørt på med filtere av alle slag. Såg forrest gump blu-ray'en igår, og den hadde suverent bilde(burde hatt samme kvalitetskontroll på gladiatoren som på gump og braveheart). Håper de kommer til fornuft og gir ut en ny utgave gladiatoren.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avbestilte min Steelbook-versjon hos Play til 17.99£, men har nå kjøpt den "vanlige" versjonen til 9£ (2-4-18 ). Det er den sikkert verdt :-)

EDIT: åttetall sammen med parentes slutt blir 8) og ikke 8 )

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg avbestilte min Steelbook-versjon hos Play til 17.99£, men har nå kjøpt den "vanlige" versjonen til 9£ (2-4-18). Det er den sikkert verdt :-)
    +1
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    +1
    Hehe - det er ikke første gang du følger i mine fotspor :-) Det tror jeg er klokt gjort

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hehe - det er ikke første gang du følger i mine fotspor :-) Det tror jeg er klokt gjort
    Du har vel fine store sko da. ;-)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har sett filmen og som kan vurdere om bildet er bra eller dårlig?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High Definition / Standard Definition Battle

her er noen bilder fra filmen. går greit å se den hvis du ikke har så stor skjerm:???:
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den på projektor og lerret og jeg kan ikke si det samme som han i Lyd Og Bilde. Bildet ville jeg gitt 2 mens lyden ville fått en 5+. Filmen er jo helt fantastisk, men denne blu ray utgivelsen kunne de bare ha spart seg.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke så mye tvil om Lyd og Bildes motivasjon for å gi denne Blu-ray-utgivelsen topp score. Rett under annmeldelsen kan man nemlig trykke kjøp...

Gladiator - Lyd og Bilde

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både DVD utgaven og Blu-ray utgaven og personlig syns jeg BD utgaven er en forbedring i forhold til DVD'en. Hvis man leser review en til Blu-ray Review: Gladiator | High-Def Digest så sier de at den er en forbedring i forhold til DVD utgaven, men at den kunne vært gjort bedre.

Jeg er vel ikke så kravstor så jeg koste meg med filmen jeg. Det er muligens DNR støy og litt mye bruk av edge enhancement, men jeg ble ikke forstyrret av dette. Det er jo tross alt en flott film.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne selv for en stund siden, og selv om jeg hviste at den har fått litt kritikk for bildet, så må jeg si at det var værre enn jeg hadde fryktet. Alle blådiscer kan ikke være referansemateriale, greit nok, men personelig så forventer jeg litt mere at slike "store" utgivelser enn en trøtt Van Damme-film. Skulle det komme en ny versjon en gang, så vil jeg kjøpe den, men inntil da så får denne funke Filmen i seg selv blir jo ikke noe dårligere, tvert imot så syns jeg denne dir.cut utgaven gjorde filmen bare enda bedre

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Kjøpte denne selv for en stund siden, og selv om jeg hviste at den har fått litt kritikk for bildet, så må jeg si at det var værre enn jeg hadde fryktet. Alle blådiscer kan ikke være referansemateriale, greit nok, men personelig så forventer jeg litt mere at slike "store" utgivelser enn en trøtt Van Damme-film. Skulle det komme en ny versjon en gang, så vil jeg kjøpe den, men inntil da så får denne funke Filmen i seg selv blir jo ikke noe dårligere, tvert imot så syns jeg denne dir.cut utgaven gjorde filmen bare enda bedre
    Helt enig filmen er fortsatt like bra, men med dårlig bilde. Jeg koste meg når jeg så den for føste gang på mange år, men kunne ønske den hadde den bildekvaliteten den filmen fortjener...
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen formeninger om kvaliteten på BD-utgivelsen av Kingdom of heaven? Dette er jo en annen fantastisk film av Ridley Scott om menn med sverd og sandaler.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kingdom of heaven

Knallfilm som har fått meget bra bilde, og meget bra lyd. Anbefales på det sterkeste. Og dir.cut versjonen gjør filmen enda bedre !

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gled Dere, Ny Utgivelse På Gang!!

They are going to Remaster Gladiator Blu-Ray and most likely call it a 10th Anniversary Edition. I said this was going to happen to everbody who doubted me on this forum that they would do it. "How do you like them apples and suck it." They say it is a rumor but I know they will do it for the 10th Anniversary Edition they would be stupid if they did not. Also for anyone who agreed with me and thought they would remaster it I thank you for being smart and logical.

Blu-ray.com - Rumor: Remastered Gladiator Blu-ray Coming Up

The Digital Bits, quoting industry sources, is reporting that Paramount Home Entertainment, in cooperation with Universal Studios Home Entertainmment, will re-issue Gladiator on Blu-ray later this year, using a brand-new 1080p transfer that was just completed "a couple of months ago." Bill Hunt says this was done "after Paramount and Universal realized how bad the first one was, naturally."

Again according to the Bits' sources, the studio plans to schedule this Blu-ray rerelease for late summer or fall, to coincide with either the theatrical or (more probably) the home video release of Ridley Scott's Robin Hood, and possibly labeled as a 10th Anniversary Edition.

There is no information as to whether there will be an exchange program for the first edition of this title. There is no information either of a rerelease in other territories

Spennende, gleder meg!!!!!!!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den kommer med Braveheart bildekvalitet gleder jeg meg til å se den nok en gang...:-D
    Mvh Andreas

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter dette, men likevel skuffende på en måte... Utgaven som kom ifjor hadde da fortjent et mye bedre bilde enn den kom ut med, og den dårlige kvaliteten på denne kunne da umulig komme som et sjokk! Lufter pengemaskin lang vei dette, men-men... tipper jeg kjøper den nye også :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte jo komme, den utgivelsen vi fikk var jo råtten, kjøpte den da jeg ikke trodde det var så elendig som folk sa, men det var den. Kommer til å kjøpe den nye utgaven hvis de ordner opp i fadesen:neutral:

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •