The Pacific - Teamet bak band of brothers - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    eg har no sett 7 av 10 eppisoder på BD , og eg kan ikkje si noe annet en at det er fantastisk!!
    Det er den filmen eg noen gang har sett, uten side stykke som har desidert best lyd!! og serien er akkuratt som band of brothers, kanon bra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne i dag i butikken. De hadde to versjoner tilgjengelig, DVD og BluRay, til 499,-. Måtte naturligvis kjøpe med meg en, og når eg først skulle kjøpe den så gikk eg for BluRay

Så etterpå måtte eg naturligvis kjøpe meg en BluRay spiller

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såg den ferdig i går kveld, og det var bare super awsome!! for en konge "serie", og lyden er bare helt "horribel", anbefales til alle band of brothers fans

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, flere som har bestillt denne hos Elkjøp.no?
    Virker ikke som de har den, lurer på hvor lenge en må vente

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hmm, flere som har bestillt denne hos Elkjøp.no?
    Virker ikke som de har den, lurer på hvor lenge en må vente
    Jeg bestilte 01.11 har ikke fått den enda
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare sett 5 episoder enda, men digger denne serien
    Kvalitestid!

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har bare sett 5 episoder enda, men digger denne serien
    Kvalitestid!
    Enig med deg i at det er kvalitetstid! Men jeg har også et lite problem med The Pacific. Les her: http://avforum.no/forum/hd-software/...r-pacific.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke dette problemet, jetta, men plages av en del skurring i dialogen til tider. uansett nivå, selv svært lavt. Hører dette på andre filmer også, men til tider, spesielt i episode 2 var det utpreget. Skal finne tidsangivelsen i kveld når jeg har tilgang til filmen. Det var under en 'peptalk', i alle fall. Hver gang dialogen økte litt i nivå kom noe som minner om digital klipping eller overstyring av noe slag. Merk at dette var likt uansett lydnivå i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    såg den ferdig i går kveld, og det var bare super awsome!! for en konge "serie", og lyden er bare helt "horribel", anbefales til alle band of brothers fans
    Må du slutte å sammenligne BOB med Pacific. Eneste som er likt mellom disse to seriene er at de handler om krig. The pacific når ikke BOB opp til skosålene engang. Så fordi man er BOB fan inkl. meg selv så betyr det ikke at man automatisk kommer til å like The Pacific som for min del og mange andre var en stor skuffelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sett de tre første delene. Del 1 og 2 levde opp til forventningene. Del 3, i Melbourne ble litt for glorifisert og sukkersøtt og lite troverdig.

I BoB hadde alle karakterene sine troverdige styrker og svakheter. tP blir litt heltedyrking og litt svakt. Men dette er foreløpig, har bare sett 30% av serien til nå! gleder meg til resten, det er uansett svært bra! Men enig med Razor, det er ikke i samme liga som BoB så langt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Må du slutte å sammenligne BOB med Pacific. Eneste som er likt mellom disse to seriene er at de handler om krig. The pacific når ikke BOB opp til skosålene engang. Så fordi man er BOB fan inkl. meg selv så betyr det ikke at man automatisk kommer til å like The Pacific som for min del og mange andre var en stor skuffelse.
    har du røykt sokkene dine eller??!!!
    eg synest at den var vell så bra som bob, for den dabbet av den god del de 4 siste eppisodene, der det ble litt "masse" mas og kjas.
    vi satt 7 stykker hjemme hos meg og såg begge filmene faktisk, rimelig etter hverandre, og alle er relativt enig med meg.

men ja, tp var litt sokkersøt og sånt i perioder ja, og de blei usansynlig fort kjent med folk, for å si det sånn, men eg synest ikkje den står noe tilbake for bob, for begge to har sine svakheter på sine egne punker.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    har du røykt sokkene dine eller??!!!
    eg synest at den var vell så bra som bob, for den dabbet av den god del de 4 siste eppisodene, der det ble litt "masse" mas og kjas.
    vi satt 7 stykker hjemme hos meg og såg begge filmene faktisk, rimelig etter hverandre, og alle er relativt enig med meg.

men ja, tp var litt sokkersøt og sånt i perioder ja, og de blei usansynlig fort kjent med folk, for å si det sånn, men eg synest ikkje den står noe tilbake for bob, for begge to har sine svakheter på sine egne punker.
    Vel du kan jo begynne å lese hva andre synes også. For å sammenligne den med bob er jo tydelig bevis på at det er mer enn sokkene dine du røyker.

"The Pacific" (2010) - IMDb user reviews

http://avforum.no/forum/ny-serier-ny...oppfolger.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo en smakssak selvfølgelig, men JEG mener BoB er langt overlegen. Nå skal det sies at jeg ikke har sett hele tP. Men allikevel, så var det aldri hele episoder som var bare 'fylmasse' slik som det er i tP. Jeg mener, en HEL episode for å gjøre oss kjent med EN person? Mesteparten av Melbourne-episoden kunne enkelt vært vevd inn i andre episoder, i alle fall plenty til at vi tok poenget. Å ha med tung elskov og familiære, trivielle scener er vel og bra, men det ble mye med en hel episode, synes jeg.

BoB klarte å formidle usikkerheten, påkjenningen, grusomheten og voldsomheten ved krig på en bedre måte. Krigen i stillehavet var en annen type krig, men allikevel føler jeg at dette var litt 'oppfølger for oppfølgerens skyld' preg over det hele.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes begge seriene er knallbra. Mener jeg ga BOB en 10'er og TP en 9'er. TP kom liksom ikke helt opp til BOB, men er alikevel noe av det beste jeg har sett innen miniserier.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Vel du kan jo begynne å lese hva andre synes også. For å sammenligne den med bob er jo tydelig bevis på at det er mer enn sokkene dine du røyker.

"The Pacific" (2010) - IMDb user reviews

http://avforum.no/forum/ny-serier-ny...oppfolger.html
    eg driter ti null i ka andre mener eg, og eg må jo få lov til å mene det uten at du "går til angrep" på meg!!!
    og det med at det er noen episoder som bare er "fyllmasse" som dere så fint kaller det, det har faktisk ett ganske godt poeng, så eg synest at det egentlig er en viktig del av filmen, for den får med ting som eg hittil hvertfall ikkje har sett i andre filmer.
    og når eg er såpass fornøyd med en film, så seff anbefaler eg den til andre!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett alle ti episodene, og sitter igjen med en følelse av... meh...

Til tider brilliant, mørkt, grusomt og makabert. Men, som soldatene i filmen, så blir man mettet på slikt, og det mister effekten man prøver å oppnå. Er det nødvendig at man får glimtet av en arm som flyr HVER gang en granat sprenger? MÅ man se en av hovedpersonene plutselig finne seg selv ansikt til ansikt med et råttent/brent/maltraktert lik flere ganger hver episode?

I BoB hadde grusomhetene en mening, og dermed ble den følelsesmessige virkningen mye større. Det var progresjon og variasjon. I TP er det de samme folka som kommer tuslende etter hovedangrepet og ser de samme døde kroppene på vei til fronten. Same shit, different wrapping.
    Eneste gangen serien gikk inn på meg var i en av de siste episodene når ungene ble skutt. I BoB satt jeg og følte med hovedpersonene. Karakterene engasjerte, og selv i de roligere episodene var det en viss fremgang og handlingen føltes viktig. I TP ble det bare fyllmasse som kunne vært løst annerledes og bedre.

Har sett BoB mange ganger, men tror ikke jeg kommer til å se TP mer...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har nå sett alle ti episodene, og sitter igjen med en følelse av... meh...

Til tider brilliant, mørkt, grusomt og makabert. Men, som soldatene i filmen, så blir man mettet på slikt, og det mister effekten man prøver å oppnå. Er det nødvendig at man får glimtet av en arm som flyr HVER gang en granat sprenger? MÅ man se en av hovedpersonene plutselig finne seg selv ansikt til ansikt med et råttent/brent/maltraktert lik flere ganger hver episode?

I BoB hadde grusomhetene en mening, og dermed ble den følelsesmessige virkningen mye større. Det var progresjon og variasjon. I TP er det de samme folka som kommer tuslende etter hovedangrepet og ser de samme døde kroppene på vei til fronten. Same shit, different wrapping.
    Eneste gangen serien gikk inn på meg var i en av de siste episodene når ungene ble skutt. I BoB satt jeg og følte med hovedpersonene. Karakterene engasjerte, og selv i de roligere episodene var det en viss fremgang og handlingen føltes viktig. I TP ble det bare fyllmasse som kunne vært løst annerledes og bedre.

Har sett BoB mange ganger, men tror ikke jeg kommer til å se TP mer...
    da føler eg at du har gått glipp av mye her!!
    for en stor del av krigen er jo faktisk masse døde og ødelagte kropper overalt, så ja, for å få frem akkuratt det, så vil eg si, at det faktisk er litt nødvendig å vise det hele tiden, for det er akkuratt det som gjør at mangen klikker, og frear helt ut osv.
    eg synst TP får frem flere/andre sider av krigen, andre ting som BOB ikkje fikk helt med på samme måten. Som feks de eppisodene i begynnelsen, som mangen mener bare er "fyllmasse" synst eg fikk frem noe veldig viktig! og det er jo akkuratt det at man vil liksom ikkje bli kjent med de, på samme måten som man ellers ville blitt, pga redselen for å kanskje aldrig få se de igjenn. viss man forstår ka eg mener. det er litt vanskelig å forklare akuratt dette her, men eg synst TP fikk med mangen sånne ting.
    Og ja, mangen av de poengene var med i BOB også, men føler ikkje at alle kom like tydelig frem der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et litt viktig poeng om forskjelen på filmene er at det er to helt forskjelige typer krig, BOB handler om elite soldater, noe som har med hvordan striden utkjempes. TP handler om marine soldater/granat mat. å samen ligne disse o forskjelige våpen grenene i strid vill gi et skeift bilde. Personenes karakter vill klart bli forskjellig på innkalt og frivillig. Etter selv og ha vært yrkes soldat kjenner jeg igjen soldatens oppførsel holdning fra garnisons kompani til kamp soldat i utlandet. jeg tror kansje ikke at forskjellene kom godt nok fram i noen av disse filmene. Jeg synes TP hadde for lite tid filmen kunne vært dobbel så lang, sa tror jeg historien i filmen hadde blitt bedre. Selv setter jeg begge seriene så høyt at jeg ikke riktig vet hva jeg skal sammenligne med.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Svensk Svt1 Sender The Pacific !!!!

Klokken 21.00 !!! I Kveld.

STV1 sender seien Onsdager klokken 21.00 :-)

Antalet døde japser må bli noe helt fenomenalt stort på slutten etter som det er bare 1. episode og en kan kjøre bort et par lastebillass av de
    Jaja, må vel bare få med seg neste episode da

Bare synd bilde er så enormt dålig på stv1 :-/

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation NRK1 starter og sende The Pacific i kveld

NRK1 starter og sende The Pacific i kveld :-D

De sender 1 og 2 episode :-D

Endelig kan en gi litt kredd til nrk et par år etter de sendte band of brothers...

Sender 21.30 til 23.00...

Håper nå at de sender den i " HD " og ikke i den urdålige bildekvaliteten stv1 sender i.

(bilde fra 1. episode)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •