Handler dere mye Blu-Ray?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Handler dere mye Blu-Ray?

Hei!

Ser nå at en god del Blu-Ray filmer ligger på en 100-150kr på Play.com og det frister å ta en shoppingrunde å se hvordan det der.

Handler dere mye BR, eller går det enda i mye DVD'er?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler utelukkende Bluray og for min del er DVD-formatet dødt. Det hender selvsagt at jeg leier meg en DVD, men det er kun fordi den ikke er å få tak i på BD enda...

Handler alle mine Bluray's på Amazon eller den lokale Videonovaen...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt DVD siden August 2007, når man først har fått smaken på blu Ray så vil jeg ikke ha DVD gratis om så var...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Har ikke kjøpt DVD siden August 2007, når man først har fått smaken på blu Ray så vil jeg ikke ha DVD gratis om så var...
    Hehe såpass ja.. Nei får vel bestille en billig Blu-Ray spiller og en bunke med filmer imorgen da :wink:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler stort sett nye filmer da jeg har en stor dvdsamling. Da blir det stort sett handling i en av de butikkene jeg går forbi på daglig basis, der koster fortsatt BD 199 - 299,- derfor blir det mest dvd.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg handler stort sett nye filmer da jeg har en stor dvdsamling. Da blir det stort sett handling i en av de butikkene jeg går forbi på daglig basïs, der koster fortsatt BD 199 - 299,- derfor blir det mest dvd.
    Jeg tenkte faktisk jeg skulle skaffe den nye Rambo på narvesen siden de hadde litt BR.. men 249 for en film var litt for mye :evil:

Så prisen ødelegger litt ja.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sluttet å kjøpe dvd etter at blu-ray spilleren kom i hus. Foreløpig er prisene på blu-ray filmer altfor dyrt i mine øyne, men kjøper filmer som koster under kr 160.-, pluss en og annen må ha film til kr 199.-.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper veldig lite Blu-ray. Unntak gjelder enkelte nye titler, eller store filmer som jeg ikke allerede har på DVD, men det forutsetter at bildet er betydelig bedre enn oppskalert DVD. Jeg ser det ikke som min livsoppgave å bygge en stor BD-samling. Bestiller fortsatt mest DVD, bare ikke fullt så mange nye titler som før, så formatet lever i beste velgående for min del.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye blu ray her i gården heller enda. Men noen storfilmer blir likevel kjøpt. Går mest på nedlastet HD i 720P og 1080P som blir spilt av med en Tvix HD-6500A. Siste film jeg kjøpte på DVD er sikkert rundt 3 år siden.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyheter kjøpes kun på Blu-ray.
    En del av favorittfilmene jeg har på DVD som jeg vet jeg kommer til å se mange flere ganger kjøpes også på nytt på Blu-ray.

Det eneste som fortsatt kanvære aktuelt å kjøpe på DVD er TV-serier som er langt unna Blu-ray utgivelse.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har utelukkende kjøpt BD de siste par årene. Jeg sluttet å kjøpe DVD enda tidligere i påvente av BD. Jeg kjøper stort sett det jeg har lyst på av BD. Men jeg betaler ikke over 200kr for en film. Jeg handler derfor det meste fra Play.com og er vel nå oppe i 100-130 BD titler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utelukkende BD for meg også. Har kasta/gitt vekk det meste av DVD, siden jeg vet at det ikke kommer til å bli sett uansett. Har beholdt noen barnefilmer, bare. Kjøper heller på ny på BD. Handler på Play.com, eventuelt lokal butikk hvis det er barnefilmer som er dubbet til norsk. Ungene lurer på hvorfor bildet er så uskarpt på deres filmer i forhold til mine..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mest blu-ray på meg og. Samlingen vokser hver dag nesten...

Men det blir noe dvd og, men jeg betaler aldri over 100 kr for det. Så blir mye sånn billig greier på nett, selvfølgelig i litt spesielle utgaver.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper mindre film en noen gang etter jeg fikk BD i hus. Det er vel tre avgjørende faktorer hvor det første selvsagt er pris. I tillegg leier jeg ganske mye BD på Lovefilm og jeg til slutt så syntes jeg faktisk ikke at det har kommet noen seriøse storfilmer som er bra nok til å kjøpe på BD de siste årene (noen hederlige unntak selvfølgelig). Kanskje jeg har blitt litt mer kresen. Alle de gamle storfilmene kjøper jeg ikke i BD bare for å ha dem i BD, så nøye er det ikke. Filmopplevelsen med DVD er ikke så elending at det ikke går an.
    Bør vel kanskje legge til at jeg ikke har mulighet til HD-lydormatene hjemme enda, mulig jeg endrer ståsted når det kommer på plass.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun blå film her. Har sluttet helt å kjøpe dvd filmer og kan faktisk ikke huske sist jeg kjøpte en dvd film. Så da må det være leeeeenge siden. Gidder ikke å innvistere i et utgående format.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Kun blå film her. Har sluttet helt å kjøpe dvd filmer og kan faktisk ikke huske sist jeg kjøpte en dvd film. Så da må det være leeeeenge siden. Gidder ikke å innvistere i et utgående format.
    Har du mange blå filmer da he he:-D selv går det bare i bluray leier meg kansje en dvd i ny og ne også

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking bd

nei kjøper ikke noen bare leier

hd dvd det kjøper jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    nei kjøper ikke noen bare leier

hd dvd det kjøper jeg
    Lager di fremdeles hd-dvd?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som svar på spørsmålet, - Ja, jeg kjøper ganske mye BD. DVD kjøper/ser jeg Kun hvis det er en tittel/serie jeg ikke får tak i på BD. Jeg må si at jeg er litt overrasket ovar svarene her, at det er såpass mange som tilsynelatende ikke bryr seg om kvalitetsforskjellen. Dette er jo tross alt AVForum..? Hva er vitsen med å kjøpe/bygge store dyre anlegg og investere i voldsomme skjermer/projektorer hvis man ikke bruker den beste tilgjengelige kilden? For ikke å snakke om at dette er jo "hobbyen" til mange av oss her på forumet. Personlig vil jeg ihvertfall ha best mulig lyd/bilde når jeg ser film, og da er det BD som gjelder her i gården.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper kun Blu Ray. Har kjøpt kun èn dvd på leeenge, det var en sesong av en tv serie.
    Gikk gjennom dvd-samlingen min for en stund siden også og solgte unna halvparten av det jeg visste jeg ikke kom til å se flere ganger på.

Jeg synes fortsatt det er dyrt for de fleste nye utgivelser, men det er masse blu ray man kan kjøpe billig dersom du surfer litt på diverse nettbutikker og selvfølgelig denne tråden: http://avforum.no/forum/produkt-pris...filmer-64.html (litt for mye OT i den, men det får gå).

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •