Handler dere mye Blu-Ray? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøper kun BD. Ikke tale om å kjøpe flere DVD!

Kan anbefal dvdstrax.com. Der kan en kjøpe så mange en vil uten å måtte tenke på toll og moms, og en betaler 29 kroner uansett hvor mange en bestiller. Kjekt å få med norsk tekst men de selger også regionsfrie og filmer fra UK som ofte kommer litt før den skandinaviske versjonen.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Kjøper kun BD. Ikke tale om å kjøpe flere DVD!

Kan anbefal dvdstrax.com. Der kan en kjøpe så mange en vil uten å måtte tenke på toll og moms, og en betaler 29 kroner uansett hvor mange en bestiller. Kjekt å få med norsk tekst men de selger også regionsfrie og filmer fra UK som ofte kommer litt før den skandinaviske versjonen.
    Ahh takker takker skal sjekke ut den siden der

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper bare noen som jeg vet jeg kommer til og se ofte, leier først på Lovefilm, orker ikke en så stor samling med bd som jeg hadde med dvd som jeg nå gir bort til kjente, hundrevis av filmer en ser bare en gang er bortkastet på alle vis.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har MYE dvd som jeg nå holder på å kvitte meg med. Nå er det bare god ol' Blu' som gjelder. Kjøper fortrinnsvis på Play.com og Dvdstrax.com og Coop Obs faktisk. Har kommet over en god del billige utgivelser der (129,-). Ellers lite kjøp i vanlig butikk, er jo overpriset de fleste plasser.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bluuuuuuraaayyyy!!!

kunn dette formatet som gjelder!!! Styrer klart unna BD uten HD lyd (med noen få unntak)!!

DVD Profiler, by Invelos Software, Inc.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det soleklart Blu ray som gjelder mtp billedkvaliteten. Jeg synes også at de nye HD-lydsporene (som er 'lossless') gjør formatet langt mer interessant. Men da jeg har 106 tommers bilde utgjør Blu ray formatet en virkelig stor forskjell. De som mener noe annet er kanskje ikke så opptatt av bildekvalitet, men kun handling, i filmene. Dèt er også lov, selvsagt.

Jeg kjøper også en del DVD simpelthen fordi jeg ofte vet at filmen jeg bestiller kun vil bli sett 1 gang. Da er det mye å spare, Play.com har en haug med filmer på DVD til omkring 50kr portofritt tilsent! Blir som å leie en film her i norge.

Noen utgivelser er også kun på DVD foreløpig.

Enkelte opplyser her at de bestiller fra amazon. Er ikke det fra statene? Hva da med soneproblematikken?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius

Enkelte opplyser her at de bestiller fra amazon. Er ikke det fra statene? Hva da med soneproblematikken?
    Amazon finnes da andre steder enn USA også

UK : Amazon.co.uk: low prices in Electronics, Books, Music, DVDs & more
    Tyskland : Amazon.de: Günstige Preise bei Elektronik & Foto, DVD, Musik, Bücher, Games, Spielzeug & mehr
    Frankrike : Amazon.fr: livres, DVD, jeux video, CD, lecteurs MP3, ordinateurs, appareils photo, logiciels et plus encore!

Også i Japan, Østerike, Kina, Canada, USA

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et problem da jeg forsøkte å bestille fra amazon.co.uk.

ZIP kode osv... Ville ikke behandle forespørselen pga dette. Eller gikk jeg glipp av noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok mest bd musikk konserter som blir kjøpt her.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Handler utelukkende Bluray og for min del er DVD-formatet dødt. Det hender selvsagt at jeg leier meg en DVD, men det er kun fordi den ikke er å få tak i på BD enda...

Handler alle mine Bluray's på Amazon eller den lokale Videonovaen...
    Bestiller du da fra statene eller uk? (eller annet)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Blir nok mest bd musikk konserter som blir kjøpt her.
    Ja, musikk-konserter på BD rocker jo skikkelig, da får man også utnyttet lyd-sporet helt til det fulle (i og med at det er musikk som står i fokus).

Men mitt inntrykk er at det ikke utgis så voldsomt mye i dette formatet(?)

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Som svar på spørsmålet, - Ja, jeg kjøper ganske mye BD. DVD kjøper/ser jeg Kun hvis det er en tittel/serie jeg ikke får tak i på BD. Jeg må si at jeg er litt overrasket ovar svarene her, at det er såpass mange som tilsynelatende ikke bryr seg om kvalitetsforskjellen. Dette er jo tross alt AVForum..? Hva er vitsen med å kjøpe/bygge store dyre anlegg og investere i voldsomme skjermer/projektorer hvis man ikke bruker den beste tilgjengelige kilden? For ikke å snakke om at dette er jo "hobbyen" til mange av oss her på forumet. Personlig vil jeg ihvertfall ha best mulig lyd/bilde når jeg ser film, og da er det BD som gjelder her i gården.
    Jeg bryr meg om kvalitetsforskjellen, og selvsagt er det gøy med strøkent bilde, men jeg ser bare ikke poenget med å bruke masse penger for å eie mest mulig på BD. Dessuten kan kurant utstyr trylle frem fullstendig bra nok bilde av DVD. Når jeg har foretatt inngrep i kinoen har jeg gjort det like mye for å optimalisere visning av DVD som BD. Å få maks ut av både min store og økende DVD-samling og nye favorittfilmer på høyoppløst, er viktigere enn å telle flest mulig BD-titler. Dessuten ser jeg filmer og serier for handlingens del. Oppløsning er av sekundær interesse, egentlig. Hadde jeg derimot vært styrtrik...

Har for øyeblikket 38 BD. Hvorav 2 er musikk. Bestiller cirka et par i måneden, hvis det er noen interessante titler på salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, musikk-konserter på BD rocker jo skikkelig, da får man også utnyttet lyd-sporet helt til det fulle (i og med at det er musikk som står i fokus).

Men mitt inntrykk er at det ikke utgis så voldsomt mye i dette formatet(?)
    Nei, men det er nok ikke lenge før det begynner å komme bedre utvalg. Kjøpte Amy Winehouse idag..knall lyd og bilde og en dame man ikke kan unngå å like. Platekompaniet har fått endel tittler di siste 2 ukene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det er nok ikke lenge før det begynner å komme bedre utvalg. Kjøpte Amy Winehouse idag..knall lyd og bilde og en dame man ikke kan unngå å like. Platekompaniet har fått endel tittler di siste 2 ukene.
    Oi, da skal jeg sjekke Platekompaniet sporenstreks! Er det noe jeg har savnet så er det titler innen blu ray konserter. Lyd OG bilde i en salig harmoni, fantastisk potensiale på BD! (og så er jeg en 'sucker' for konserter!)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man egentlig oversikt over musikk-utgivelser på Blu ray på Platekompaniets sider??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di har ikke listet di opp på nettsiden, jeg var nede i butikken i stavanger og så den i sandnes (kvadrat) Kun den i stavanger hadde tatt inn di nye tittlene. Jeg snakket med butikksjefen i stavanger og han sa di var litt forsiktige med å ta inn for mange tittler for di var redde at di ikke fikk solgt unna, men så fikk jeg han til å forstå at musikk selger jo bedre enn filmer. Og meg med mange andre som har bluray venter jo på at det kommer så vi får det i hus. Du får goggle litt på hva som finnes av musikk på bd så er det bare å ringe dem så skaffer di det sikkert til deg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di har ikke listet di opp på nettsiden, jeg var nede i butikken i stavanger og så den i sandnes (kvadrat) Kun den i stavanger hadde tatt inn di nye tittlene. Jeg snakket med butikksjefen i stavanger og han sa di var litt forsiktige med å ta inn for mange tittler for di var redde at di ikke fikk solgt unna, men så fikk jeg han til å forstå at musikk selger jo bedre enn filmer. Du får goggle litt på hva som finnes av musikk på bd så er det bare å ringe dem så skaffer di det sikkert til deg.
    Artig bruk av fantasiordet 'di' som vel egentlig er 'de'

Uansett er det ikke vanskelig å skjønne hva du mener, kanskje burde språket vårt skrives nettopp 'fonetisk' hehe

Vel, til poenget: Hadde vært veldig greit om Platekompaniet benyttet seg av underkategorier slik at man kunne browse ift sjanger også på Blu ray

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet det er "de" istede for "di", velger å bruke di for "de" er mer som "det"...hehe. Ja, burde forbedret nettsidene deres. Kjøp ivertfall Amy Winehouse: I Told You I Was Trouble. Den må du ha i samlingen din.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet det er "de" istede for "di", velger å bruke di for "de" er mer som "det"...hehe. Ja, burde forbedret nettsidene deres. Kjøp ivetfall Amy Winehouse: I Told You I Was Trouble. Den må du ha i samlingen din.
    Skal ikke gå inn på rettskrivingen i ditt innlegg ytterligere hehe men kan opplyse om at jeg for litt siden (i natt) bestilte Amy sin BD utgivelse, og håper den rocker!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke gå inn på rettskrivingen i ditt innlegg ytterligere hehe men kan opplyse om at jeg for litt siden (i natt) bestilte Amy sin BD utgivelse, og håper den rocker!!!
    Det er to konserter på samme platen. Skulle egentlig se en ny film ikveld, men har blitt amy noen ganger heller. Det går visst under jazz (noe jeg egentlig ikke liker), men vil ikke kalle det for jazz. Eller er det jazz?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •