Norske BD-utgivelser; er disse sonefrie?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norske BD-utgivelser; er disse sonefrie?

Hei!

Jeg tenker på å kjøpe den norske Fritt vilt II på BD i mars, men på omslaget (som er avbildet på diverse nettsider) står det markert region B. Jeg tror Nordisk Film er distributør her til lands, og jeg lurte derfor på om det er noen som vet om deres utgivelser er sonefri, og kun merket med den dumme "B"-en? (Jeg har en amerikansk PS3-modell som nekter å kjøre den franske Canal+-utgaven av "Le Pacte des Loups" på BD).

-- Ulic

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke sikker på hva Nordisk Film bruker å gjøre med sine utgivelser. Men om det står B på coveret, kan den være sonefri alikevel. Har ingen Nordisk Film BD'er selv, så jeg kan ikke svare 100% sikkert på dette. Men erfaringsmessig, om det står kun A eller B på coveret kan den være helt sonefri. Warner's filmer er iallefall sonefrie. Det du kan gjøre er å koste på deg en 50 lapp og leie filmen på BD når den kommer, så ser du om den lar seg avspille eller ikke.

Nå kjenner jeg ikke til filmen "Le Pacte des Loups", men siden du har en amerikansk PS3 så er den selvsagt sone A, og da er sansynligheten stor for at filmen er kodet kun for B, og således ikke lar seg avspille. Ikke for å gni det inn, men jeg har heldigvis en sonefri Blu-ray spiller, så for mitt vedkommende kan jeg handle fra alle verdens hjørner uten å tenke på sonekoding

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulic
    Hei!

Jeg tenker på å kjøpe den norske Fritt vilt II på BD i mars, men på omslaget (som er avbildet på diverse nettsider) står det markert region B. Jeg tror Nordisk Film er distributør her til lands, og jeg lurte derfor på om det er noen som vet om deres utgivelser er sonefri, og kun merket med den dumme "B"-en? (Jeg har en amerikansk PS3-modell som nekter å kjøre den franske Canal+-utgaven av "Le Pacte des Loups" på BD).

-- Ulic
    Sone B = Europa og det inkluderer Norway! land of vikings!

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Fritt Vilt 2 er sonefri. Har Den SIste Revejakta, som også er Egmont, og den er sonefri.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •