Blu-Ray-filmen som ikke lot seg avspille

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray-filmen som ikke lot seg avspille

Kjøpte meg nylig den spanske grøsseren [Rec] fra CDON.com, en film som ifølge coveret skal fungere både i region A, B og C.
    Men når jeg setter den inn i min Samsung BD-P1500, så kommer det kun opp et bilde med "[Rec] is loading..." før det blir svart igjen.

Spilleren er oppdatert med siste firmware.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reidar08
    Kjøpte meg nylig den spanske grøsseren [Rec] fra CDON.com, en film som ifølge coveret skal fungere både i region A, B og C.
    Men når jeg setter den inn i min Samsung BD-P1500, så kommer det kun opp et bilde med "[Rec] is loading..." før det blir svart igjen.

Spilleren er oppdatert med siste firmware.
    Kan være en feilprodusert plate.
    Om det står at den skal være regionsfri, så skal den være det, jeg ville returnert varen tilbake til cdon.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme problemet med The Mist kjøpt i sverige på PowerDVD 8 Ultra. Får lyd men menyen dekker over bildet, kan du sjekke hvilket selskap det er som har utgitt filmen?(Mitt var et billig selskap skal sjekke i morgen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri vært borti en produksjonsfeil på en film før, men høres ut som den eneste logiske forklaringen.

Utgiver er et selskap ved navn SME.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke første gang en blu-ray film ikke har fungert i denne eller andre spillere, men det kan ta en stund før det dukker opp en firmware som fikser problemet. Alt fra noen uker til måneder. Men det kan jo også være en feilprodusert disk. Ville ha prøvd å teste den på en annen spiller først.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Kan være en feilprodusert plate.
    Om det står at den skal være regionsfri, så skal den være det, jeg ville returnert varen tilbake til cdon.
    Mest sannsynlig feil på selve disken. BD formatet er forstatt ungt, og slikt skjer. Ville returnert og fått ny, hvis du venter på firmware så og disken fortsatt ikke funker, så er det ikke sikkert du får byttet. Hvis du returnerer og den nye fortsatt ikke funker, så er det bare å vente på ny firmware.

Hvis det skulle vært sonene som kræsjer så ville det stått på skjermen at disken er i feil sone.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg mottatt en ny vare fra CDON, men problemet er der fortsatt. Da er kanskje ny firmware eneste løsningen?

edit: Har etter å ha trykket på "info"-knappen funnet ut at man kan se ekstramaterialet ved å bla gjennom kapitlene, men filmen kommer jeg likevel ikke til. Dvs at fra kapittel 1-9 kommer jeg til "REC is loading"-skjermen, mens 10-22 dekker ekstramaterialet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reidar08
    Aldri vært borti en produksjonsfeil på en film før, men høres ut som den eneste logiske forklaringen.

Utgiver er et selskap ved navn SME.
    Har faktisk vært borti en feilprodusert DVD, men det er mest sannsynlig som du sier, firmware relatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem på Sharp BD-HP20S

Har samme problem med [REC] på min Sharp BD HP20S. Kjøpte også et par andre SME titler med akkurat samme problem. Er en firmware-issue, og jeg har sendt mail til Sharp så jeg håper de kommer med en firmware oppdatering som funker snart.

Platene fungerer helt fint på min LG bluray spiller som jeg har i PC'en min.

Har googlet iherdig om problemet, og etter å ha lest litt på svenske forum virker det som om de fleste spillere har problemer med å lese SME/Noble Entertainments sine bluray plater. Så jeg fraråder alle å kjøpe SME sine bluray utgaver inntil de vet med sikkerhet at de kan spille av platen. Kan for øvrig lese mer om saken her:

RELEASE.no – 1997-2009 - videobransjens fagblad
    Hell Ride problem - Minhembio forum
    Noble klantar sig på REC - Minhembio forum

Distributøren holdt altså tilbake release av bluray-titlene ettersom de selv(!) ikke klarte
    spille av platene. Men så slapp de dem allikevel vel vitende om at platene neppe vil fungere på Ola og Karis bluray-spiller. Det er for dårlig spør du meg. Det hjelper ikke å skylde på fabrikantene av spilleren, når såpass mange har problemer med å spille platene. Og det hjelper i hvert fall ikke å be oss om å oppdatere firmware når det ikke finnes firmware som retter på problemet. Er på tide at filmselskapene snart begynner å samarbeide med produsentene av bluray-spillere, slik at man slipper å vente i månedsvis på ny firmware etter å ha kjøpt en bluray for i det hele tatt å få spilt av platen. Hver eneste gang jeg har kjøpt en FOX film de siste 6 månedene har jeg vært nødt til å oppdatere firmware. Hvis bluray noengang skal få fotfeste utenfor entusiast-miljøet, må de snarest sette i gang med å få gjort formatet mer forbrukervennlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •