mkv2vob

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: mkv2vob

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question mkv2vob

Heisann.
    Jeg sleit litt med dette programmet i går...
    Har ei fil i mkv som jeg kunne tenke meg og se på ps3'en min.
    Kjørte mkv2vob hvor jeg valgte mpeg2 format.

Men etter og ha kjørt fila gjennom programmet ville ikke pcen lese den nye fila...!! Pcen sto og jobba og jobba og jobba og....... Måtte til slutt ta en restart. Farken å.

Hvilke innstillinger bruker dere på dette programmet for og få en brukbar vob-fil?

Har en pc med Vista på.
    Funker programmet bedre på XP?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den oppdaterte versjonen av mkv2vob genererer vob-filer med mpg2-extension hos meg. Disse får jeg ikke kjørt i WMP11 på hovedmaskinen, og trodde det var noe galt. Men WMP11 på serveren, som er "moddet" til å streame MP4 til PS3, har ingen problemer med disse filene.

Forrige versjon av programmet genererte vob-filer med vob-extension, som jeg deretter bare renamet til mp4 før jeg flyttet dem over på serveren.

Jeg bruker forøvrig XP og WHS.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VOB-filene som MKV2VOB genererer er ikke en 'vanlig' VOB-fil. VOB er en filkontainer i likhet med MKV, og PS3 støtter som kjent ikke sistnevnte. MEN, PS3'n støtter codecen til videoformatet som ligger i MKV-kontaineren. Den lille applikasjonen 'trikser' det til så PS3 kan lese fila, men man får ikke nødvendigvis spilt av dette i windows med mindre det er mpeg2-codecen som burkes.
    (ta dette litt med en klype salt, lenge siden jeg leste om dette)
    Uansett, prøv å stream fila til PS3, der bør den funke.

Har du en pc med litt futt i så kan forresten medisaserveren PMS PS3 Media Server transcode on-the-fly. Da slipper du å konvertere fila først. PMS støtter nå også fler-kjerne CPU for transcoding av x264 som er vanlig i MKV .

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye mkv2vob bruker ts og du må ha en fungerende ts splitter for å kunne se de muxede filene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åi...
    Her kom det en del kompliserte svar )) Hehe.

Jeg må nok transkode en del av dette oppe i hodet mitt først.

Hmmmm.
    Jeg har et annet problem også - jeg får ikke maskina mi til å fungere som mediaserver med tanke på streaming. Bruker Vista......

Får ikke klikka ja på mediedeling i nettverksvinduet (eller hva det nå er... sitter på jobb nå, og her har vi windows 2000...).

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tenk på de tekniske svarene. Den konverterte fila funker på PS3, men ikke i Windows. Du kan heller ikke streame til PS3 via Windows Media Player siden det ikke støtter filformatet.

Du må nok installere en mediaserver, enten Tversity eller PMS. Det er ingen stor sak og løser nok biffen for deg ganske greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

installerte PMS i går og det gikk greit.
    Men du verden for en hakking og stamming....
    Jeg har et par filer med lav bitrate (rippet fra vhs bla..). De gikk greit.
    Når jeg forsøker og streame filmer med bedre kvalitet går det IKKE bra. Film ett sekund, to sek med bildefrys.

Og jeg har en ett år gammel bærbar med intel core duo på 2,2 ghz. Det burde da kunne gå...?
    Men det er trådløst.

Har telenor sin turbo-linje med 16 000 kb ned og 800 opp med tilhørende ruter. Kanskje den ikke er god nok?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt under tools på VideoHelp.com - Forum, Guides, Tools and hardware lists

Har ikke PS3 selv, så aldri prøvd det, men har da byttet container titt og ofte ifm diverse prosjekter.

Typisk så vil en mkv fil inneholde H264/VC1/AVC codec som jeg minns PS3 skal ta fint. En må bare få lagt det inn i riktig container som PS3 støtter, evnt. brenne det på en DVD5/9.

Så ved et container bytte så vil man ganske enkelt flytte video+audio inn i en ny fil (TS el.lign, evnt. en BD struktur) uten å måtte bruke timevis på å rendre filmen på nytt i f.eks Mpeg2.
    For avspilling i Windows så trengs vel riktig codec (CoreAVC) eller VLC (evnt. en SW-avspiller som takler BD-struktur)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Ikke tenk på de tekniske svarene. Den konverterte fila funker på PS3, men ikke i Windows. Du kan heller ikke streame til PS3 via Windows Media Player siden det ikke støtter filformatet.

Du må nok installere en mediaserver, enten Tversity eller PMS. Det er ingen stor sak og løser nok biffen for deg ganske greit.
    Om jeg konverterer en fil, og legger den inn på en ekstern hardisk, og kobler til ps3, vil jeg da kunne se filmen uten å må ha en server tilkoblet?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bruker selv en cd-rw til samme formålet med tv-episoder i hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ja, bruker selv en cd-rw til samme formålet med tv-episoder i hd.
    Takk for svar. Det var jo litt interessant det du skriver. CD-RW plate er cd plate du kan brenne over flere ganger eller?

Men hvor stor kan fila du laster ned være før at man kan få den over på en CD-RW plate? Og korsn filformat bruker du da? Mkv2vob du bruker?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooops, mente dvd-rw. Har svart deg på pm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •