Hvilken filmscene har fått tårene til å trille? (Advarsel: SPOILERS!) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 115 av 115
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må vell si at The pursuit of happines, med Will smith. Flere scener, men den der han får jobben, er vell en typisk litt mere enn klump i halsen scene.
    Armageddon og Den Grønne mil+++. Blir lett revet med:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historien til Snickers-is var jo ganske heavy... Snakker om englevakt.

Vet ikke om den er nevnt, men Pitbullterje skaper tidvis fuktige øyekroker hos meg. Om ikke så kraftig som The Green Mile og dets like riktig nok.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er forresten en ting som får meg til å revne totalt innvendig. Det er ikke en filmscene, men en scene fra det virkelige liv, og det er en historie jeg har store problemer med å formidle muntlig:

Jeg hadde en tid en person ansatt som jobbet i det lokale brannvesenet. Han hadde på seg beeperen i blant, og en gang pep den. "Det er bilulykke, jeg må dra!" Han kom tilbake etter omkring en halvtime, likblek, han fortalte med en nærmest hysterisk stemme: "Det var ei dame i en Opel Combo eller noe som hadde kjørt av veien på Kåensveien. Hun hadde hatt en gutt på 2 år i et barnesete foran i bilen, men hun hadde ikke festet barnesetet. Bilen hadde gått rundt på jordet og barnesetet med gutten hadde havnet under bilen. Det er akkurat dette vi gruer oss aller mest for i brannvesenet. Dama gikk rundt og var helt småhysterisk, hun var tydelig i sjokk. Vi tok mot til oss, og synet som møtte oss var ubeskrivelig. 2-åringen hadde ikke en skramme. I en fordypning i jordet, under bilen, satt han fortsatt fastspent i barnesetet og kikket på oss fra midt under bilen..."
    Utrolig historie, og hærlii at den faktisk endte bra da. Hvis jeg får lov så kan jeg ta en lignende.

Jeg har en søster som er 9 år yngre enn meg, og da hun var liten led hun av feberkrampe. Dette syndromet er slik at helt plutselig kan feberen stige til 40-41, etterfulgt av krampeanfall. En fredag var det skikkelig ille og pappa hadde vært med henne til legen 2 ganger, fått smertestillende og gitt beskjed om at det gikk over. Flere ganger iløpet av dagen ble hun blågrønn i ansiktet og pappa hadde ringt til legen 3 ganger og forklart at nå var det skikkelig illle, og fikk samme beskjed som tidligere. Min far ville at det skulle rekvireres helikopter for å få sendt henne til Tromsø. Dette nektet legen plent å gjøre.

Min mor målte så feberen på ny utpå kveldingen og da visste det 41,2. Nå ble min far skikkelig forbannet, ringte legen og sa at hvis du ikke nå rekvirerer helikopter så gjør jeg det selv. Legen skjønte hvis da alvoret og rekvirerte helikopter.

Da hun kom frem til Tromsø og ble ferdig behandlet der, sa legene at hvis hun hadde kommet 30 min senere, så hadde de ikke klart å berge henne:shock:

Nå gikk det heldigvis bra, men for å si det slik, jeg ville ikke vært i den legens sko hvis historien hadde fått motsatt utfall.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det som er litt rart er at jeg gråter til scener som slutten på Armaggeddon, Den Grønne Mil, Extreme makover - Home edition etc, men når jeg ser på TV'en fra sultkatastrofene i Afrika og jordskjelvet på Haiti så bryr jeg med ikke om det.
    Tipper dette har noe med bakgrunns musikken å gjøre :-?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den filmen som får meg til slippe en tåre er The Patriot med Mel Gibson.

Scenen der den yngste datteren som ikke har snakket til faren på lenge løper etter han før han drar ut i krigen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes faktisk Changeling var litt rørende, samt filmen om Benjamin Button.
    Begge relativt nye. Orker ikke ramse opp tidligere nevnte selvskrevne klassikere.

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fylledagen er lørdagen, og filmdagen er søndagen. Det sier seg selv at med duelig fylleangst har tårene lett for å sprette.
    Personlige favoritter der sipping kan forekomme er:
    - Sixth sense - I am ready to communicate with you now (helt i slutten av filmen der de sitter i bilen).
    - Braveheart - Freedom
    - The green mile - elektrisk stol.
    - LOTR - Green Havens
    - The Champ

Ellers må det nevnes at til vanlig er jeg Stålmannen, uten følelser whatsoever :lol:

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange filmer har fått meg til å le, det er sikkert, men eneste som har gitt meg tårer, åndenød og pustevansker var sloss-scenen i Borat. :-D

Oscarhorefilmer med Brangelina kan **** brenne :twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

We Were Soliders

Måtte bare legge til den som en film som kan lokke frem noe.

Helt på slutten når slaget er over og du ser ansiktet og øynene til Mel.G og han reporteren som fikk en større storry en han håpet på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brotherhood of war

Når Broren ofrer seg selv for og la lillebroren slippe unna.

(Utrolig bra film generelt)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En film jeg ser ikke er nevnt her og som virkelig gjorde sterkt inntrykk på meg var Click. Den fikk en virkelig til å tenke over tids stresset som er i dagens samfunn.

Anbefales for den som ikke har sett den!

-31-03-jpg

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De samme "gråte klassikerne" som er nevnt, men syntes det er rart ingen har nevnt filmen "John Q" med Denzel W.

Scenen der John setter seg ned ved sengekanten til sin hjertesyke sønn som han ikke har forsikring til å redde, og forklarer han at han aldri må lyve, stjele, behandle kvinner som prinsesser osv, før han skal skyte seg selv for at sønnen skal få hjertet hans. Fantastisk film!!!

Da snufser jeg godt ja :???:

EDIT: legger ved klippet her, men anbefaler å se hele filmen

[YOUTUBE]FjwA1vuiUfE[/YOUTUBE]

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan bli våt på aua av flere grunner.
    Kanskje har karfolk høyere terskel for innlevende gråt enn kvinner. Om dette kommer av vanen med å lese handling framfor å søke inn- og medlevlese i stemning og personsjebne/samfunnets kjønnsroller/personlig evne til empati og sympati eller sosial adferd, har jeg ikke tenkt så mye over. Kjønns- og medieforskere ville kanskje ta med filmens "kjønnethet" og kjønnsbestemmende "blikk".

Personlig lar jeg tårene gjerne få komme dersom innlevelse i film og handling ikke drukner. To filmer jeg straks kommer på, i tillegg til nevnte Million Dollar Baby, er The Straight Story og Stay.

M.D.B. ble sett i reprise, mest for å sjekke om det lå noen handling bak den emosjonelle sminken. Og ja, der fantes personkarakteristikk og oppbygging av handling som balanserte fint mot tårescenene. T.S.S. og Stay inneholder også tårescener som naturlige følger av og i samsvar med alt det andre, om man kan si det sånn. Fine filmer er de, alle tre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går man til klassikerne, kan man finne filmer som både er "maskuline" og romantiske på én gang.

Eksempler kan være Marcel Carnés filmer med Jean Gabin: Tåkekaien (Le quai des brumes, 1938 ) og Dagen gryr (Le Jour se lève, 1939).

Foruten, selvfølgelig, Michael Curtiz' Casablanca (1942), med Bogart & Bergmann.

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Fylledagen er lørdagen, og filmdagen er søndagen. Det sier seg selv at med duelig fylleangst har tårene lett for å sprette.
    Personlige favoritter der sipping kan forekomme er:
    - Sixth sense - I am ready to communicate with you now (helt i slutten av filmen der de sitter i bilen).
    - Braveheart - Freedom
    - The green mile - elektrisk stol.
    - LOTR - Green Havens
    - The Champ

Ellers må det nevnes at til vanlig er jeg Stålmannen, uten følelser whatsoever :lol:
    grey havens

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •