Hvilken filmscene har fått tårene til å trille? (Advarsel: SPOILERS!) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 115
    Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Crash : Da faren oppdager at sin lille datteren forsatt lever... gledes tårer ?

Slumdog Millionaire : slutten

LOTR 3 : farvel på kaien ... :cry:

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mere forbanna av slutten på American History X jeg enn trist... nå er jeg egentlig ikke mye rasistisk av meg ellers, men etter jeg har sett filmen så blir det litt sterke følelser overfor akkurat det temaet...

Og det å grine på søndager ligger det mye i! hehe... jeg har nok lettere for å grine en søndagskveld etter litt fyll å fanteri på lørdag jeg og... griner ganske mye til Extreme home makeover når det går på søndager!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaune
    Apropo tårer og film, er det bare meg som tårene triller letter på dagen derpå en skikkelig fyll? tror jeg kan grine med stor G til dagsrevyen på søndager.
    Anser meg selv som rimelig psykisk stabil og ikke en som tar til tårer titt og ofte, men dagen derpå og jo hvor eldre man blir...... kunne jo nesten bli litt flaut

Film : Streets of Philadelphia, Tom Hanks kommer ut av advokatkontoret og alt virker håpløst. Men Springsteen i bagrunn.........

Og ikke minst dagsaktuelt NRK Mesternes Mester og Ove Auli og gjengen da kan det klumpe seg litt (men det er flaut)
    Nei, det er et helt vanlig fenomen. Styrer selv helst unna dramafilmer dagen derpå, man kan jo grine av alt da. Så f.eks max manus på kino etter en heidundranes fest, og måtte bite meg i leppa for å ikke sippe som en unge på sluttscenene. Jeg mener at filmer som er sett dagen derpå bør holdes utenom her. Det ble f.eks. nevnt at noen gråt av armageddon. Det er vel bevis nok mener jeg da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Blir mere forbanna av slutten på American History X jeg enn trist... nå er jeg egentlig ikke mye rasistisk av meg ellers, men etter jeg har sett filmen så blir det litt sterke følelser overfor akkurat det temaet...
    Ok, det litt off topic, men hvis du fikk rasistiske tendenser etter å ha sett American history X, har du gått på en smell i din tolkning av den. Jeg oppfordrer deg da til å se filmen igjen. Eventuelt google etter tolkninger av filmen.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Ok, det litt off topic, men hvis du fikk rasistiske tendenser etter å ha sett American history X, har du gått på en smell i din tolkning av den. Jeg oppfordrer deg da til å se filmen igjen. Eventuelt google etter tolkninger av filmen.
    Du får det til å høres verre ut en det er... Rasistiske tendenser hørtes så mye verre ut i forhold til hva jeg mener å føle... men det må da være flere enn meg som blir litt småirritert når man ser ansiktet på fyrn idet han løfter pistolen og skyter broren hans etter alt Derek har vært igjennom fra start til slutt?... og broren er jo på vei til å skjerpe seg også...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min W prøvde forgjeves å lokke meg med på kino for å se "Australia" og kom tilbake med fuktig hjørne på skjorteermet. Da jeg nevnte denne tråden for henne så mente hun at Australia måtte nomineres. Det var også en mannlig reporter på P4 i dag tidlig som antydet at dette var en tårevåt sak. Skummelt!

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    For ikke å snakke om "Stekte Grønne Tomater" - det er en av de tristeste filmene jeg vet om...
    Enig. Denne er bare grusom! Er nok en ganske lettrørt fyr, er utrolig mange filmer som gir meg blanke øyne...

For min del er det som regel musikken som er utslagsgivende i alle disse scenene.

Et godt eksempel er sangen Vårsøg. Hører jeg denne kan jeg være i så godt humør jeg bare vil, tårene kommer uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Enig. Denne er bare grusom! Er nok en ganske lettrørt fyr, er utrolig mange filmer som gir meg blanke øyne...

For min del er det som regel musikken som er utslagsgivende i alle disse scenene.

Et godt eksempel er sangen Vårsøg. Hører jeg denne kan jeg være i så godt humør jeg bare vil, tårene kommer uansett
    Helt enig! Donnie Darko er er sånt eksempel for min del. Sangen som går når han bæres ut av huset ... melankolske saker

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Nei min venn. Det er du som tar feil nå. Det han skreiv var ingen smell i hans tolkning av filmen. Jeg er helt enig. Blir skikkelig pissed når Danny blir skutt selv. Akkurat i det det skjer kjenner jeg blodet boble i meg, men jeg er ingen rasist for det.

En annen interessant liten greie er jo de alternative ending'en som var planlagt der Dereck står forran speilet og shaver hodet rett etter Danny's død. Det som skjer på slutten vekker mange følelser i menesker, rasistisk eller ikke! Hadde det vært galt å reagere slik hadde ikke Davind McKenna skrevet filmen slik eller Tony Kaye regissert den som han gjorde. American History X setter virkelig meneskers moral på prøve.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt så er nok filmen jeg har felt flest tårer til The Green Mile. Kunne nevnt mange, men.. Rett før henrettelsen starter sier John Coffey "I'm sorry for what I am". Da slår det meg alltid at, DUDE, du er jo et mirakel o_O.. Da kolapser jeg =b Bokstavlig talt. Første gangen jeg så The Green Mile gråt jeg til og med etter filmen. Den satte dype spor.

Forrest Gump og. Når Forrest står å prater med gravstøtten til Jenny. Sterke saker.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Nei min venn. Det er du som tar feil nå. Det han skreiv var ingen smell i hans tolkning av filmen. Jeg er helt enig. Blir skikkelig pissed når Danny blir skutt selv. Akkurat i det det skjer kjenner jeg blodet boble i meg, men jeg er ingen rasist for det.

En annen interessant liten greie er jo de alternative ending'en som var planlagt der Dereck står forran speilet og shaver hodet rett etter Danny's død. Det som skjer på slutten vekker mange følelser i menesker, rasistisk eller ikke! Hadde det vært galt å reagere slik hadde ikke Davind McKenna skrevet filmen slik eller Tony Kaye regissert den som han gjorde. American History X setter virkelig meneskers moral på prøve.
    Hørtes ganske så fornuftig ut... å den alternative slutten du forteller om har jeg heller ikke fått med meg... trodde den ville sluttet sånn hvis den hadde fortsatt og da hadde jeg tydeligvis rett! hehe... bra du er enig med meg hvertfall... for det at den scenen vekker sterke følelser i meg vet jeg at jeg egentlig ikke er alene om...

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pay it Forward, som flere har nevnt. Den har jeg sett flere ganger og griner like mye hver gang. Antakelig vis fordi jeg vet det blir trist.

En annen film som er utrolig trist er Once were Warriors. Når dattera henger selg på slutten fordi kompisen til faren voldtok henne. Og etter når faren får vite det og det går opp for han hvor mye barna har lidt pga hans oppførsel. En utrolig sterk film som viser at kjerlighet ikke alltid klarer å løse problemene rundt oss.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Champ
    Million Dollar Baby
    Midnight Express
    Piano
    Den siste Mohikaner
    ET (hehe var tolv år den gang)

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen

Og det å grine på søndager ligger det mye i! hehe... jeg har nok lettere for å grine en søndagskveld etter litt fyll å fanteri på lørdag jeg og... griner ganske mye til Extreme home makeover når det går på søndager!
    Da er vi flere. Ikke alltid rotbløyte på lørdag er nødvendig heller...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt rart er at jeg gråter til scener som slutten på Armaggeddon, Den Grønne Mil, Extreme makover - Home edition etc, men når jeg ser på TV'en fra sultkatastrofene i Afrika og jordskjelvet på Haiti så bryr jeg med ikke om det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det som er litt rart er at jeg gråter til scener som slutten på Armaggeddon, Den Grønne Mil, Extreme makover - Home edition etc, men når jeg ser på TV'en fra sultkatastrofene i Afrika og jordskjelvet på Haiti så bryr jeg med ikke om det.
    Fikk du noen gang se filmmatriellet fra sultkatastrofen i Etiopia på 1980 tallet som ble akkompagnert av Do they know it's Christmas?

Det BURDE ha gitt våte kinn, veldig våte kinn.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Armageddon, når Bruce Willis tar farvel med sin smellvakre datter.

Godt å se at det er så mange myke menn her på forumet

Newcomer Fondantify sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bazze
    Pay it Forward er generelt ganske sterk, men det topper seg på slutten.
    Den stemmer jeg i!
    Andre tåretrillere for meg er:

7 Pounds
    Serenity (R.I.P. Wash!)
    Trainspotting (scenen der babyen er død)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er få filmer som ikke kan få meg til å gråte, enten jeg ler så tårene triller, eller jeg blir beveget av følelser.

Den tristeste filmen jeg kommer på er Million Dollar Baby. Den er så smertefull at jeg tviler på jeg orker å se den igjen.

Ellers pleier jeg å la meg bevege av fascinasjon. Når jeg tenker over budskapet i Million Dollar Baby (slik jeg tolker det: Man kjemper så knallhardt for å nå målet sitt, og når man er der skal man gå hen å dø, men livet er kampen for å nå målet, ikke å hvile på laubærene, og det er hele poenget...) så er det nok til å gi meg klump i halsen av ren fascinasjon over at noen kan lage et så sterkt budskap.

Mennesker som gjør store ting beveger meg. Store idrettsprestasjoner, store prestasjoner på andre områder, og ikke minst STOR MUSIKK!

Ellers synes jeg Flåklypa Grand Prix bør være med her, kanskje først og fremst fordi jeg har sett filmen omkring 50 ganger og det er knapt noe i verdens kulturarv jeg føler så nært som akkurat den filmen.

En annen film som dumpet ned i hodet mitt når jeg så tittelen er 50 First Dates...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten en ting som får meg til å revne totalt innvendig. Det er ikke en filmscene, men en scene fra det virkelige liv, og det er en historie jeg har store problemer med å formidle muntlig:

Jeg hadde en tid en person ansatt som jobbet i det lokale brannvesenet. Han hadde på seg beeperen i blant, og en gang pep den. "Det er bilulykke, jeg må dra!" Han kom tilbake etter omkring en halvtime, likblek, han fortalte med en nærmest hysterisk stemme: "Det var ei dame i en Opel Combo eller noe som hadde kjørt av veien på Kåensveien. Hun hadde hatt en gutt på 2 år i et barnesete foran i bilen, men hun hadde ikke festet barnesetet. Bilen hadde gått rundt på jordet og barnesetet med gutten hadde havnet under bilen. Det er akkurat dette vi gruer oss aller mest for i brannvesenet. Dama gikk rundt og var helt småhysterisk, hun var tydelig i sjokk. Vi tok mot til oss, og synet som møtte oss var ubeskrivelig. 2-åringen hadde ikke en skramme. I en fordypning i jordet, under bilen, satt han fortsatt fastspent i barnesetet og kikket på oss fra midt under bilen..."

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •