Wanted på Blu-ray, noe feil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wanted på Blu-ray, noe feil?

Når jeg spiller av filmen Wanted så får jeg noen symboler øverst til høyre i bilde som blir værende der under hele film. Noen som vet hva det er, eventuelt hvordan den fjernes? Både TVen og blu-ray spilleren er ny for meg så det er ikke sikkert jeg har postet denne riktig.

Jeg får heller ikke DTS-HD master lyd, kun vanlig DTS. Jeg har prøvd å gå inn i menyen, men får bare opp engelsk språk og den har vanlig DTS i følge blu-ray spilleren. Har prøvd også skifte lydutganger på blu-ray spillern, men til ingen hell. Noen som har opplevd det samme?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr at du har "sekundært lydspor tilgjengelig" i følge manualen til min Pioneer. Måtte inn i menyoppsettet å slå av at dette skulle visualiseres. Husker ikke eksakt hva det sto i menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, det var oppklarene. Jeg var sikker på at det var noen med filmen/menyen å gjøre, jeg burde ha klart å funnet ut av dette selv ops: .

Fremdeles et dumt spørmål igjen ops: : Hvor får jeg ikke opp DTS-HD-MASTER på spilleren? Får bare ett valg , engelsk dts 5.1? Det burde vel vises DTS-HD-master på spilleren hvis filmen har det......

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Takk for hjelpen, det var oppklarene. Jeg var sikker på at det var noen med filmen/menyen å gjøre, jeg burde ha klart å funnet ut av dette selv ops: .

Fremdeles et dumt spørmål igjen ops: : Hvor får jeg ikke opp DTS-HD-MASTER på spilleren? Får bare ett valg , engelsk dts 5.1? Det burde vel vises DTS-HD-master på spilleren hvis filmen har det......
    Pioneer BDP-51FD har kun DTS HD-MA som bitstream ut på HDMI. Den kan ikke dekode det, så du må ha en surroundreceiver som takler det lydformatet. DTS HD-MA har imidlertid en DTS Core som er kodet etter vanlig DTS-standard, men med omtrent dobbel bitrate av det man finner på DVDer, og det er nok denne den benytter seg av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forventer å se DTS-HD-MA på blu-ray spiller??

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Pioneer BDP-51FD har kun DTS HD-MA som bitstream ut på HDMI. Den kan ikke dekode det, så du må ha en surroundreceiver som takler det lydformatet. DTS HD-MA har imidlertid en DTS Core som er kodet etter vanlig DTS-standard, men med omtrent dobbel bitrate av det man finner på DVDer, og det er nok denne den benytter seg av.
    Det er jeg klar over at jeg må ha reciver som takler det lydformatet, pioneeren takler heller ikke DTS-HD-MA over analog utgangene som jeg bruker idag. Men jeg trodde jeg kunne få opp valget av DTS-HD-MA på blu-ray spilleren, iallefall hvis når jeg har satt audio utgangen til HDMI selv om mottaker ikke takler dette formatet.

Det går rykter om at 51-FD får en oppgradering slik at jeg vil få DTS-HD-MA over de analoge utgangene, når det eventuelt skjer så ville jeg bli veldig skuffet hvis hvis det viser seg at filmen ikke innholder dette lyd-formatet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Det er jeg klar over at jeg må ha reciver som takler det lydformatet, pioneeren takler heller ikke DTS-HD-MA over analog utgangene som jeg bruker idag. Men jeg trodde jeg kunne få opp valget av DTS-HD-MA på blu-ray spilleren, iallefall hvis når jeg har satt audio utgangen til HDMI selv om mottaker ikke takler dette formatet.

Det går rykter om at 51-FD får en oppgradering slik at jeg vil få DTS-HD-MA over de analoge utgangene, når det eventuelt skjer så ville jeg bli veldig skuffet hvis hvis det viser seg at filmen ikke innholder dette lyd-formatet.
    Du finner ikke DTS-HD Master i menyen på filmen, er det slik å forstå?
    Eller vil ikke spilleren spille av lydsporet når du har valgt DTS-HD Master?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig den ikke leveres med DTS-HD-MA, da...

Det hadde jeg ikke sjekket da jeg skrev svaret lenger opp. Hva står det på coveret?

Ser at de lister følgende lydspor på play.com: English - DTS/Dolby Digital Surround EX & Dolby Digital 2.0

Så det kan jo hende den faktisk ikke leveres med HD-lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har HD master.

Hjelper ikke hva du har satt HDMI utgangen til, den 'prater' med mottaker og finner ut beste felles format. Du får DTS Core her siden spilleren ikke kan dekode HD Master. da får du heller ikke opp det lydsporet i menyen på filmen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, play.com har jo normalt ikke vært noen pålitelig referanse når det gjelder spesifikasjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det står at den skal ha DTS-HD-master på coveret.

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Den har HD master.

Hjelper ikke hva du har satt HDMI utgangen til, den 'prater' med mottaker og finner ut beste felles format. Du får DTS Core her siden spilleren ikke kan dekode HD Master. da får du heller ikke opp det lydsporet i menyen på filmen.
    Aha....:-D så da trenger jeg ikke bekymre meg for at den ikke har lyd sporet, den dagen utsyret mitt takler lyd-formatet så vil jeg altså få valget.

Takker så mye for info :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •