Brenne en ISO-fil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brenne en ISO-fil

Hei, jeg har en ISO film jeg gjerne skulle brent ut på DVD.

Den er på 58minutter og ca 7.5 giga.

Hvordan kan jeg få brent ut denne med best mulig kvalitet? (Har ikke bluray brenner) går gjerne til innkjøp av 8gig dvder om nødvendig =)

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...denne er vel på grensen mtp lovlighet? Uansett kan du ikke sånn uten videre overføre en 1080p filmsnutt til dvd, du må komprimere filmen. Google er en god plass å begynne

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rogernes
    Hei, jeg har en ISO film jeg gjerne skulle brent ut på DVD. Det er snakk om "Thats it Thats all" FULL HD(en film som må sees :-D )

Hvordan kan jeg få brent ut denne med best mulig kvalitet? (Har ikke bluray brenner) går gjerne til innkjøp av 8gig dvder om nødvendig =)
    Det er ikke mulig å bare brenne denne på en dvd for å se i dvdspiller (eller blu-ray). Regner med at fila er i wmw eller x264 format, disse må ses via en htpc eller en popcornhour lignende dings. Det finnes sikkert programmer som kan gjøre om dette til noe dvdspilleren skjønner, dvs mpeg2, men disse må du nesten google etter, uansett er dette et prosjekt som kommer til å ta tid. Du får vel kjøpt en 5pk dvd+r dl plater til ca 150 kr. Det mere lønnsomt å kjøpe filmen i en butikk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har en ISO film jeg gjerne skulle brent ut på DVD. Det er snakk om "Thats it Thats all" FULL HD(en film som må sees :-D )

Dette synes jeg går langt over grensen til hva man kan legge ut på AVforum.:evil:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Dette synes jeg går langt over grensen til hva man kan legge ut på AVforum.:evil:
    Helt enig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brant den ut som dvd i nero nå.. valgte "lag din egen dvd" fra startmenyen. Den blei da komprimert til 4.3 gig, og video kvaliteten blei som dvd rip og lyden blei ekstremt dårlig(NTSC). ville jeg sett noen forskjell om jeg "brenner ut som bilde"? sikter mot å kjøpe filmen egentlig uannsett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jadda

kan noen fortelle meg hvorfor dette er en litt for drøy post? link til regler? dette er min første post, beklager ovenfor de som følte seg truffet negativt

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brant den ut som dvd i nero nå.. valgte "lag din egen dvd" fra startmenyen. Den blei da komprimert til 4.3 gig, og video kvaliteten blei som dvd rip og lyden blei ekstremt dårlig(NTSC). ville jeg sett noen forskjell om jeg "brenner ut som bilde"? sikter mot å kjøpe filmen egentlig uannsett
    Var vel helt greit frem til denne posten hvor du sier at du ikke eier filmen i org format.

En ting er å lage backup kopier, en annen er å kopiere filmer man ikke eier.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke mange av de med innlegg ovenfor ikke har piratkopier selv og. Bare spørsmål om hvor høy dobbeltmoral man har..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke en eneste av de over har bare lovlige filmer, filmen jeg snakker om er lånt av en kompis, og rettogslett bare dratt rett inn. en helt urørt dvd sålangt.. har bestilt filmen nå uannsett, sitt og grin over at en i verden har en pirat film se om det hjelper!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så er det altså ikke tillatt i et seriøst forum å bidra til piratkopiering..

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Tror ikke mange av de med innlegg ovenfor ikke har piratkopier selv og. Bare spørsmål om hvor høy dobbeltmoral man har..
    Har aldri piratkopiert noe som helst, og kommer aldri til å gjøre det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Har aldri piratkopiert noe som helst, og kommer aldri til å gjøre det heller.
    ikke fått en sang over msn eller lasted ned en sang som liten? imponert!

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Det er ikke mulig å bare brenne denne på en dvd for å se i dvdspiller (eller blu-ray). Regner med at fila er i wmw eller x264 format, disse må ses via en htpc eller en popcornhour lignende dings. Det finnes sikkert programmer som kan gjøre om dette til noe dvdspilleren skjønner, dvs mpeg2, men disse må du nesten google etter, uansett er dette et prosjekt som kommer til å ta tid. Du får vel kjøpt en 5pk dvd+r dl plater til ca 150 kr. Det mere lønnsomt å kjøpe filmen i en butikk.
    Er det mulig å avspille wmw eller x264 på PS3 eller XBMC ? Noen som vet?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke fått en sang over msn eller lasted ned en sang som liten? imponert!
    ...er vel endel her som vokste opp uten teh internets.

Og for å dra argumentasjonen deres litt videre; siden jeg hadde lettere omgang med narkotika i min ungdom, kan jeg ikke kritistere andre som åpenlyst diskuterer temaet?

EDIT: @morten - noe sånt du tenkte på? http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ia-server.html

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy

Gjør det lov å legge inn slike spørsmål for det'a? Dette forstår jeg bare ikke. Dobbeltmoral - ja vell, men det gjør vel ikke lov til å legge ut slike tråder for det vel..

Noen som vet hvor en kan få kjøpt narko?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En helt generell diskusjon rundt brenning av en "HD"-ISO-fil er helt greit, vi antar selvagt at utgangspunktet er en film du selv er i besittelse av, men da må det ikke fremgå på noe som helst vis at dette dreier seg om ulovlig nedlastning, det kan selvsagt ikke diskuteres her på AVforum.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brant den ut som dvd i nero nå.. valgte "lag din egen dvd" fra startmenyen. Den blei da komprimert til 4.3 gig, og video kvaliteten blei som dvd rip og lyden blei ekstremt dårlig(NTSC).
    Hvis du brenner som image(bilde) vil jeg tro at fila ikke blir omgjort og fortsatt vil være i orginalt format, du vil vel også trenge en dl dvdr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hvis du brenner som image(bilde) vil jeg tro at fila ikke blir omgjort og fortsatt vil være i orginalt format, du vil vel også trenge en dl dvdr.
    Takk for et seriøst svar! nå vil jeg snart være i besitelse av filmen på plate, men kjekt å vite!
    uannsett, den kostet 299, så et par dvder hadde nok vært billigere.. uannsett bare glad for å støtte sporten jeg brenner for, har sett den 10 ganger og vil se den 10 til når den kommer i posten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •