I Am Legend: hva er bitrate på True HD sporet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I Am Legend: hva er bitrate på True HD sporet?

Testet denne i min PS3 i går, og stusset over at det står "True HD 1.5 mbps" når jeg trykker 'select' på PS3 fjerkontrollen for å få opp OSD.

Det er den første blu-ray'en jeg tester, men jeg trodde True HD normalt hadde høyere bitrate, opp til ca 18 eller deromkring? Går ikke vanlig DTS opp til 1.5 mbps? Har forresten koblet den til Onkyo TX-SR705 med HDMI.

Bare lurer på om det er riktig at bitrate skal ligge på 1.5 mbps eller om den nedskalerer til 1.5 mbps hos meg... isåfall er det nok noen innstillinger som må sjekkes..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som om du får et 'core' signal ala DTS Core som PS3 "slet" med før FW oppgraderingen til DTS HD Master Audio.
    Har du sjekket at Linear PCM står huket på under Audio settings? (ikke bruk bitstream)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det kan virke som om du får et 'core' signal ala DTS Core som PS3 "slet" med før FW oppgraderingen til DTS HD Master Audio.
    Har du sjekket at Linear PCM står huket på under Audio settings? (ikke bruk bitstream)
    Er på jobb nå, så skal dobbeltsjekke senere, men jeg er rimelig sikker på at den står på "Lineær PCM".

Kan det ha noe med HDMI kabelen å gjøre? Vet ikke om den er 1.3 eller hva den er jeg.. Bruker denne: http://www.logitech.com/index.cfm/ga...s/266&cl=no,no

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser flott ut den, så det var rart.
    Hmm, TrueHd og Master Audio pleier da vanligvis å ha variable bitrate, mens LPCM har fast. Det var rart.
    Har du andre filmer å teste?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det er den eneste med True HD. Har et par andre men tror de er PCM eller bare DD.

Legger ut en oppdatering senere når jeg får testet litt mer...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke her:

Blu-ray Movie Bitrates Here - Blu-ray Forum

'Total bitrate:22.38' minus 'movie bitrate:16.30' blir vel ca 6 mbit for lyd ??

Edit: Er det lov å linke til andre forum ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sjekket litt til og lineær PCM var valgt.

Men bitraten står ikke konstant på 1.5 som jeg trodde, den varierer faktisk mellom 1 og opp til 3.2 såvidt jeg kunne se (så ikke hele filmen, bare hoppa litt rundt). Stor sett ligger den mellom 1 og 2.

Så da satser jeg på at ting er ok inntil noen andre evt. sjekker hos seg og sier at den bitraten skal være langt høyere...

De andre filmene jeg hadde var enten DD, DTS, eller PCM..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavik
    Testet denne i min PS3 i går, og stusset over at det står "True HD 1.5 mbps" når jeg trykker 'select' på PS3 fjerkontrollen for å få opp OSD.

Det er den første blu-ray'en jeg tester, men jeg trodde True HD normalt hadde høyere bitrate, opp til ca 18 eller deromkring? Går ikke vanlig DTS opp til 1.5 mbps? Har forresten koblet den til Onkyo TX-SR705 med HDMI.

Bare lurer på om det er riktig at bitrate skal ligge på 1.5 mbps eller om den nedskalerer til 1.5 mbps hos meg... isåfall er det nok noen innstillinger som må sjekkes..
    Som du sier senere så varierer den. Det at True HD takler opptil 18 Mb pr sekund er det formatet er satt til å levere i fremtiden med neste format. Da har den full 24 bit oppløsning og 13.1 kanaler. Det er maks 7.1 kanaler på Blu-ray. Tipper vel at "I Am Legend" har 5.1 med 16 bit oppløsning

Ellers er det riktig at normal DTS går opp til 1.5 MB. Dette er normalen for DTS Core som ligger i BD formatene til DTS. På DVD så var dette sjeldent brukt siden det tok opp såpass mye plass. Der ble 768 kbps brukt normalt. Men nå var det jo altfor få DTS utgivelser på DVD.

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det finnes ikke noe Core signal i True HD. Har man ikke muligheten for True HD så velges det normale DD signalet automatisk.

På PS3 så viser den hva som brukes fra platen, og ikke hva som ligger ut hvis man har satt spilleren til PCM

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •