Dean Koontz's Odd Thomas blir film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dean Koontz's Odd Thomas blir film?

I jula har jeg lest noen bøker og en av dem var Broder Odd av Dean Koontz. Boken anbefales, hele serien anbefales egentlig. Har ofte tenkt tanken på at denne karakteren, Odd Thomas, hadde gjort seg på film.

Koontz har ofte relevanser til filmer i bøkene sine så også forfatteren kunne sikkert tenkt seg en filmatisering.

Sjekket litt på nettet og ser at det går rykter om at en Odd Thomas film er i gjære. Hovedrolleinnhaver skal være på plass, men er ikke offentliggjort.

Anbefaler forøvrig å sjekke ut Odd Thomas sin hjemmeside. Der kan dere se noen webisoder av en lavbudsjett Odd Thomas historie, Odd Passenger.
    Odd Thomas | Dean Koontz

Uansett, noen andre som vet noe eller har en formening om dette kan bli en bra film/filmer?

Etter nettopp å ha sett en miserabel Stephen King filmatisering, The Mist, trenger verden en ny type horror-king

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Odd Thomas har jeg akkurat lest - skulle tro den ble en utmerket film :-D Herlig bok, en av de bedre fra Koontz!

The Mist synes jeg var meget bra - det eneste er slutten som den overivrige directoren har funnet på selv :? Likte mye bedre Kings originale slutt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    I jula har jeg lest noen bøker og en av dem var Broder Odd av Dean Koontz. Boken anbefales, hele serien anbefales egentlig. Har ofte tenkt tanken på at denne karakteren, Odd Thomas, hadde gjort seg på film.
    Helt enig, kfh74!

Synes egentlig det lukter film av de fleste bøkene til Koontz og er overrasket over at så få er filmatiserte. Eller er det bare jeg som ikke følger med?

Er det andre enn Phantoms (som forøvrig var en skuffende film) som er filmatisert?

Ja, etter kort googling ser det ut til at følgende Koontz-bøker er filmatiserte:

* 1977 - Demon Seed
    * 1979 - The Intruder
    * 1988 - Watchers
    * 1990 - Whispers
    * 1990 - Watchers II
    * 1990 - The Face of Fear
    * 1991 - The Servants of Twilight
    * 1994 - Watchers III
    * 1995 - Hideaway
    * 1997 - Intensity
    * 1998 - Mr. Murder
    * 1998 - Phantoms
    * 1998 - Watchers Reborn
    * 2000 - Sole Survivor
    * 2001 - Black River
    * To Be Released - The Husband

Overraskende mange og jeg må sjekke ut noen av disse tror jeg!

Mine personlige favoritter (bøker) er forresten Whispers, Intensity og Mr.Murder. Som sagt synes jeg bøkene til Koontz er omtrent som å lese en film, men de er kanskje likevel vanskelig å filmatisere?

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Helt enig, kfh74!

Synes egentlig det lukter film av de fleste bøkene til Koontz og er overrasket over at så få er filmatiserte. Eller er det bare jeg som ikke følger med?

Er det andre enn Phantoms (som forøvrig var en skuffende film) som er filmatisert?

Ja, etter kort googling ser det ut til at følgende Koontz-bøker er filmatiserte:

* 1977 - Demon Seed
    * 1979 - The Intruder
    * 1988 - Watchers
    * 1990 - Whispers
    * 1990 - Watchers II
    * 1990 - The Face of Fear
    * 1991 - The Servants of Twilight
    * 1994 - Watchers III
    * 1995 - Hideaway
    * 1997 - Intensity
    * 1998 - Mr. Murder
    * 1998 - Phantoms
    * 1998 - Watchers Reborn
    * 2000 - Sole Survivor
    * 2001 - Black River
    * To Be Released - The Husband

Overraskende mange og jeg må sjekke ut noen av disse tror jeg!

Mine personlige favoritter (bøker) er forresten Whispers, Intensity og Mr.Murder. Som sagt synes jeg bøkene til Koontz er omtrent som å lese en film, men de er kanskje likevel vanskelig å filmatisere?
    Enig med deg, bøkene kommer ofte ferdig "filmmatisert". Så det var mange TV-filmer på den lista, blir skjelden bra da.
    Odd Thomas hadde vært konge på film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •