Blue-ray på vei ut? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 120 av 120
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Danke

Se de gamle utgavene??? Hvordan:-D På VHS??? :?
    Både Peter Jackson og Guillermo Del Toro har VIST at de har kunnskapen som skal til for å gjøre CGI kunst NYDELIG. Det er da vanlig i Hollywood at man bruker den ekspertisen som er tilgjengelig for penger... Ikke at man sitter selv og later som man kan CGI når resultatet ser ut som noe som hvem som helst av oss kunne lagd med et middels jalla redigeringsprogram.

Ta feks "Hobbiten" som Del Toro skal hjelpe Jackson å lage... nettop fordi han har kunnskapen.
    Du kan se de gamle utgavene på DVD eller Laserdisc for eksempel.
    Så må du huske på at de 'nye' effektene i episode 4-6 ble laget til 1997(!) utgivelsen, og var state of the art da. Er kun mindre kosmetiske endringer som ble gjort etter ROTS kom (stemmen på bobafett, dialogen mellom palpatine/vader i esb og hayden som ghost i rotj)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de originale er å få tak i på dvd lenger, man må kjøpe hele boksen. Eller de filmene.

Vet ikke helt, men tror det er sånn....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Blue-ray på vei ut?

På et spørsmål om BD er på vei ut, vil jeg i disse dager svar med ja, ut til folket....

Tviler vel på at et annet og bedre system skal overta for BD innen en 5-10 års periode, ettersom BD pr i dag vel har vist seg å setter høye nokk krav til skjerm/sitte og oppsett for å utnytte oppløsningen med dagens flatskjerm størrelser, for ikke å snakke om lyd delen av BD.

Det er vel fremdeles mange nok som tror at 1080p oppskalert SD sendinger og DVD er det samme som FullHD, og som har oppsett som ikke klarer å få frem den 5x størrer ekte oppløsningen som er mellom DVD og BD..

Blir "standard" flatskerm størrelse rundt 100" og større i en nær fremtid, da kan vel behovet for en høyere bildeoppløst teknologi vel ha mer for seg.

Når det gjelder å gå bort fra et fysisk medium og over på å se film via data nettverk, vil vel det gå noen år før bånbredden i nettverkene til den typiske forbrukeren vil gjøre streaming og nedlasting av BD kvalitet kildemateriale vil være praktisk gjennomførbart.

Det som vel vil være en konkurrent til BD en stund fremover er vel hovedsakelig DVD og HDready materiale med en del lavere oppløsning og/eller kraiftigere komprimert osv, men det er vel ikke bare et fremskritt og noe som er med på å utnytte dagens teknologi. Vi har vel sett denne problemstillingen tidligere , med f.eks SACD / Audio CD / og MP3 der det er kvantitet og ikke en AV kvalitet som styrer forbrukerenes valg av teknologiske retning, desverre.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, har vel ikke noe med BD å gjøre som sådan dette her. Men når jeg hentet min Sony S550 tittet jeg på den nye tven til Sony. En trådløs tv der "BOKSEN" kunne stå opptil 30 meter unna. Fantastiske bilder, og halvparten så tykk som dagens flat tver.

MEN:
    Vi snakket litt om dette og de nevnte på nye tver som var på vei inn, nemlig noe de kalte 4Q.
    Dette skulle være 4 ganger oppløsningen av full HD.

Og hvis først det kommer, så må det også komme noen spillere som takler dette vel? Nytter ikke å komme med nye tver hvis ikke det er noe materiale som kan brukes til dette.

Tror vi går spennende tider i møte fremover.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Altså, har vel ikke noe med BD å gjøre som sådan dette her. Men når jeg hentet min Sony S550 tittet jeg på den nye tven til Sony. En trådløs tv der "BOKSEN" kunne stå opptil 30 meter unna. Fantastiske bilder, og halvparten så tykk som dagens flat tver.

MEN:
    Vi snakket litt om dette og de nevnte på nye tver som var på vei inn, nemlig noe de kalte 4Q.
    Dette skulle være 4 ganger oppløsningen av full HD.

Og hvis først det kommer, så må det også komme noen spillere som takler dette vel? Nytter ikke å komme med nye tver hvis ikke det er noe materiale som kan brukes til dette.

Tror vi går spennende tider i møte fremover.
    Dersom nye produkter som du er inne på krever 4x mer enn fullHD oppløsning, så finnes det vel ikke noe forbruker kildeformat som egner seg bedre enn BD til dette pr. i dag.

DVD oppskalert 5x til FullHD oppløsning har vel vært løsningen for mange entusiaster i noen år allerede, 4x oppskalert BD kan vel ha noe for seg om noen år det også....:-D

Spennende blir det helt sikkert også videre i AV verdenen ja, håper bare det går i retning av kvalitet og ikke bare kvantitet....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du er inne på noe der Ask, men jeg tenker da på rene kildematerialer, altså en ny runde med å bytte ut filmer etc.......

Men jøss, jeg tar det imot med åpne armer isåfall.

Snakker vi da om at vi ser den lille marken på det grønne bladet på det treet oppe i åsen bak det huset de filmer egentlig? he he

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Mulig du er inne på noe der Ask, men jeg tenker da på rene kildematerialer, altså en ny runde med å bytte ut filmer etc.......

Men jøss, jeg tar det imot med åpne armer isåfall.

Snakker vi da om at vi ser den lille marken på det grønne bladet på det treet oppe i åsen bak det huset de filmer egentlig? he he
    "Ser" ut til at det svakeste ledd i et fremtidig oppsett blir øynene som ser8)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor må skjermen være for at vi skal kunne se forskjell på 1080p og 4Q ? 80" ?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heter ikke 4Q, men 4k (som i kilo, altså tusen), alternativt QHD (quad HD = 4x HD-oppløsning), QFHD eller bare 2160p. Vi kan jo ta utgangspunkt i den vanlige BBC-kurven:

http://www.hdforindies.com/uploaded_...art-790251.jpg

Ifølge denne, dersom du sitter tre meter unna et 80" lerret vil du kunne dra nytte av høyere oppløsning enn 1080p. Er det snakk om en vanlig 40" TV må du innenfor halvannen meter.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det jeg synes er så trist med bluray er at de har disse små grelle blå matboksene som cover, sært som betakassetten.

Er så veldig vanskelig å sette de sammen med dvdsamlingen...
    Feks har jeg Kill Bill1 på dvd og så kommer Kill Bill2 på bluray....

:-?
    Hehe.. Seriøs?
    Du får ha separate hyller for BD og DVD da vet du...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe.. Seriøs?
    Du får ha separate hyller for BD og DVD da vet du...
    Enig, separate hyller er jo en selvfølge, ellers blir det jo "hummer og kanari" av hele greia

Ønsker dog at alle BD ble levert i den tynne typen cover, for jeg vil ha plass til flest mulig filmer per hyllemeter :wink:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm enda en hylle? Ja da må jeg flytte da bare pga et bluraycover..
    Enda mer dramatisk blir det jo hehe....

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg separate hyller for BD og DVD, uavhengig om jeg har nr 1 av en film på DVD og nr 2 på BD. Funker veldig bra vil jeg si.

Har man mye plass kan man jo stille hyllehøyden til DVD over det hele og oppnå full valgfrihet
    (men plass er jo som regel en faktor selvsagt...)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg bare flytter br inn i dvd samlinga foreløpig, så får det heller bli to samlinger når bluraydiskene begynner å bli mange. For meg som er en konsekvent samler, så blir det uansett for irriterende å ikke ha bluray filmer i sin store kategori...

Dessuten ikke bare dette, men hva med feks special ed. filmene på bluray? Ikkeno aliminiumsbokser eller noenting, bare vanlige cover jo?
    Tenker da spesielt på feks bluray nyutgivelsen av Bladerunner....

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv irriterer jeg meg grønn på CD-utgivelser som for tiden bærer mer og mer preg av å være i "papir" format, dvs coveret er litt større enn hva mine CD-hyller kan takle...

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD er ikke på vei ut. Fra februar kommer DVD og BD på samme disk! Dette blir enklere for folk og for BD.

DVD og Blu-ray på samme disk - VG Nett om Lyd og bilde

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg går tom for hylleplass vil jeg bare ende opp med å kaste gamle dvd plater for å få mer plass til bluray platene =p

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    BD er ikke på vei ut. Fra februar kommer DVD og BD på samme disk! Dette blir enklere for folk og for BD.

DVD og Blu-ray på samme disk - VG Nett om Lyd og bilde

Har ikke helt troa på den der. Platen vil vel koste mer? Og forbrukere flest er gniere

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Når jeg går tom for hylleplass vil jeg bare ende opp med å kaste gamle dvd plater for å få mer plass til bluray platene =p

Må ikke kaste , går heller til GameStop eller EDGames som kjøper DVD filmer dine. Da kan du bruke det igjen på BD Eller selge privat.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Har ikke helt troa på den der. Platen vil vel koste mer? Og forbrukere flest er gniere

Hvem vet. Om dette produkt skal selges så kan det ikke blir dyrt. Man må bare ser hvordan det går. Syns nå at BDfilmer har blitt billigere enkelte plasser.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •