Blue-ray på vei ut? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 120
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det jeg synes er så trist med bluray er at de har disse små grelle blå matboksene som cover, sært som betakassetten.

Er så veldig vanskelig å sette de sammen med dvdsamlingen...
    Feks har jeg Kill Bill1 på dvd og så kommer Kill Bill2 på bluray....

:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom BD og DVD på de gamle filmene er stor!

(feks. Patton, 2001, blade runner, the searchers, close encounters)

Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Ingen, alle nye filmer kjøper du i Blu-Ray

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det jeg synes er så trist med bluray er at de har disse små grelle blå matboksene som cover, sært som betakassetten.

Er så veldig vanskelig å sette de sammen med dvdsamlingen...
    Feks har jeg Kill Bill1 på dvd og så kommer Kill Bill2 på bluray....

:-?
    Enig her, og i tilegg er BR coverne STYGGE

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Enig her, og i tilegg er BR coverne STYGGE
    Jeez... hva er så stygt med dem? Coverne til BD er mye bedre enn DVD

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er veldig...blå, men størrelsen er grisedeilig. DVD-covre er altfor store.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Dette kommer til å bli et problem for meg, som jeg kan ta i en annen tråd, Hvilke dvd'er skal oppgraderes til Blu-Ray?
    Ikke snakk om at jeg kan oppgradere hele samlingen
    Tja, hvor stort er behovet for å se det "gamle" filmene en gang til? Mitt spørsmål er vel svaret på ditt skulle jeg tro?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ser jeg både Oldboy, Scarface, Starwarsfilmene, Event Horizon, Once upon a time in america, Hero og flyvende dolker sikkert mange, mange ganger i året. Starwars filmene går dessuten i maratonsending lol. 8)
    Grunnen til det er at det rett og slett som regel er gode filmer, med meget god bildekvalitet...

Hadde selvfølgelig vært optimalt med "noen" av de største filmene på bluray.
    Venter feks i spenning på om noensinne Ringenes herre triologien eller Starwars filmene kommer på bluray. Regner med at enkelte andre også venter på dette.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starwars har jeg faktisk falt for fristelsen å 'låne' i hd frem til en evt. bluray utgivelse. Bildet er jo fantastisk, men lyden er så som så. For mye bass/for lite bass forskjellige steder etc.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT

Håper at en eventuell nyrestaurering av SW i bluray skjer uten de nye tåpelige cgi påfunnene til George Lucas.
    Bedre lyd og bilde, eksplosjonseffekter er greit, å tegne inn Jabba the hutt datafigurer som en toåring kunne lagd er derimot IKKE greit...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho, er vel heller sannsynlig at han finner på MER sånt, ikke mindre.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror han har skjønt det nå.

Jar Jar Binks ble jo også endelig DREPT i den siste filmen
    the Revenge of the Sith. :-D

Dessuten har fyren fått mer drapstrusler og hatmail mot seg selv fra mer eller mindre halvgale fans at jeg tror ikke han vil ha det sånn en gang til.

lol

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ep 4-6 er jo blitt en slags directors cut. Hvor mange av dere som ser standard utgave av feks: Terminator 2, Aliens, Abyss etc. ?
    Alt som er blitt lagt til i ep 4-6 har gjort fantastiske filmer enda bedre spør du meg. All hail Lucas!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en god del forskjell på directors cut i filmer som Bladerunner,Alien,Abyss, T2 osv og de å ukritisk forandre så mye på sitt eget livsverk som Lucas gjorde..

Synes ikke det er greit å klusse så mye med noe som nærmest er oppvekst og "hellig" for enkelte. Særlig også når han ikke engang har den riktige teknologien for dette.
    Ta feks Jabba the Hutt, fyren har jo et budgett på zillioner av dollar, helt vilt egentlig... Og så klarer han ikke komme opp med mer enn noe som ligner en dårlig plastelina modell fra barnehagen! De gamle effektene hans er jo BEDRE enn de data animerte!
    Forstår bare ikke hvordan han klarte å få til dette, kunne han ikke bare ringt Peter Jackson eller noe?

Og så når det gjelder ørkenscenen i den første filmen, den byen på Tatooine... Det er noe som heter "LESS IS MORE" det gjelder feks særlig i en ørkenby...

Men smaken er sef forskjellig, hyggelig at du liker det nye som er lagt til men kunne ikke vi andre også få et valg?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et valg: Se de gamle utgavene.

Etter mitt syn har han gjort det eneste rette, og følgelig gitt fansen akkurat det VI vil ha. Satt inn nesten alle deleted scenes, og oppgradert endel scener med cgi som ikke eksisterte den gangen. Nå er de Lucas sitt livsverk, før var de halvferdige 'works in progress'

Jeg greier ikke å ta dem som er så misfornøyde med forbedringene (og episode 1-3 for den saks skyld) alvorlig som ekte starwars tilhengere, og å argumentere at Peter Jackson kunne rukket Lucas til over tærne er for meg ren blasfemi

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, så de som ikke liker endringene er ikke ekte fans?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Eh, så de som ikke liker endringene er ikke ekte fans?
    Når noen henger seg så mye opp i de få små endringene som de fleste fokuserer på, (Greedo skyter først, Jabba scenen og Mos Eisley) istedet for å sette pris på hvor fantastisk mye bedre helheten er enn de orginale versjonene, så har jeg vanskelig for å ta dem seriøst som ekte Starwars tilhengere ja.
    Når George Lucas blir omtalt som en idiot fordi han har fullført sine egne filmer slik han alltid har ønsket, og ikke minst fordi han har laget de 3 siste (første) i serien på en så til de grader vellykket måte og helt i tråd med de foregående, så er ikke dette måten en Starwars fan omtaler Starwars.
    Kunne effektene i ep 4 (og 5 og 6) vært ennå bedre ? Ja. For min del kunne Lucas ha oppgradert effektene annethvert år for å sørge for at mine favorittfilmer til en hver tid er så bra så de kan bli. Og hvem vet, kanskje de får enda en touch-up før en evt Bluray release. Jeg synes bl.a lyden i ep 4-6 er tam nå i forhold til soundet i 1-3, og håper det blir enda en forbedring der.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Du har et valg: Se de gamle utgavene.

Etter mitt syn har han gjort det eneste rette, og følgelig gitt fansen akkurat det VI vil ha. Satt inn nesten alle deleted scenes, og oppgradert endel scener med cgi som ikke eksisterte den gangen. Nå er de Lucas sitt livsverk, før var de halvferdige 'works in progress'

Jeg greier ikke å ta dem som er så misfornøyde med forbedringene (og episode 1-3 for den saks skyld) alvorlig som ekte starwars tilhengere, og å argumentere at Peter Jackson kunne rukket Lucas til over tærne er for meg ren blasfemi
    Danke

Se de gamle utgavene??? Hvordan:-D På VHS??? :?
    Både Peter Jackson og Guillermo Del Toro har VIST at de har kunnskapen som skal til for å gjøre CGI kunst NYDELIG. Det er da vanlig i Hollywood at man bruker den ekspertisen som er tilgjengelig for penger... Ikke at man sitter selv og later som man kan CGI når resultatet ser ut som noe som hvem som helst av oss kunne lagd med et middels jalla redigeringsprogram.

Ta feks "Hobbiten" som Del Toro skal hjelpe Jackson å lage... nettop fordi han har kunnskapen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Når noen henger seg så mye opp i de få små endringene som de fleste fokuserer på, (Greedo skyter først, Jabba scenen og Mos Eisley) istedet for å sette pris på hvor fantastisk mye bedre helheten er enn de orginale versjonene, så har jeg vanskelig for å ta dem seriøst som ekte Starwars tilhengere ja.
    Når George Lucas blir omtalt som en idiot fordi han har fullført sine egne filmer slik han alltid har ønsket, og ikke minst fordi han har laget de 3 siste (første) i serien på en så til de grader vellykket måte og helt i tråd med de foregående, så er ikke dette måten en Starwars fan omtaler Starwars.
    Kunne effektene i ep 4 (og 5 og 6) vært ennå bedre ? Ja. For min del kunne Lucas ha oppgradert effektene annethvert år for å sørge for at mine favorittfilmer til en hver tid er så bra så de kan bli. Og hvem vet, kanskje de får enda en touch-up før en evt Bluray release. Jeg synes bl.a lyden i ep 4-6 er tam nå i forhold til soundet i 1-3, og håper det blir enda en forbedring der.
    Danke

Selvfølgelig er jeg takknemlig for Lucas sitt arbeid, men problemet er bare at noen av CGI forbedringene er helt elendige.
    Det er ikke hvem som skyter først jeg bryr meg om, men selve arbeidet er for dårlig i forhold til den teknologien som finnes for zillioner av dollar.

Hvordan kan feks Lucas med sine zillioner i pengebingen lage DÅRLIGERE effekter en fættige Del Toro i Pans Labyrint???

Det er vel egentlig det at jeg er fan som gjør at jeg bryr meg om disse tingene, for filmen må være bra som helhet. Når de nylagede effektene er dårligere enn feks den gamle mottakelsen i JAbbas Hule så må det jo være lov å kritisere litt.

Har du sett størrelseforskjellen på Jabbamarken utenfor Millennium Falcon kontra hulen?? Er det barnebarnet eller hva skal den selvlysende marken forestille??

Nei dette ble en solid avsporing fra bluray til stjernekrig.. huff.
    Tilbake til bluray...

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74

Sjekk denne sa han: Future CD's to be a digital Aladdin's cave*(ScienceAlert)

Her snakker de mest om lagringsplass, er det noen begrensninger som gjør at dette ikke kan bli det nye multimediaformatet. Nanoteknologi..får frysninger
    Kommersiellt innen 10 år, Samsung sterkt inne!
    For det første kan du jo stille spørsmålstegn om hvorvidt du ønsker å vente 10 år før du kanskje kan sette dette i bestilling. Og så må jeg jo tillate meg å lure på hva man skal med en disc med plass til hele livet ditt, og hele livet til lokalsammfunnet i tillegg, på èn disc? Tenk om den får en ripe?

Er det virkelig noen som lurer på om Blu-ray vil overleve de neste 2-3 år? (mer sannsynlig de neste 5-6)

Og om det kommer noe revolusjonerende innen 3-5 år som vil overbevise 'alle' her inne om at det er den neste vinen, ja da vil det sikkert koste flesk i 2-3 år til..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R.I.P Jar Jar Binks..

For det var ikke mye 'peace' med deg levende, dèt er sikkert..

Under ser man hvordan etthvert stillbilde av ham ser ut: (prøv selv)

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •