Blue-ray på vei ut? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 120
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Enig. At piratkopiering ties ihjel er det ingen som er tjent med i lengden. For å løse et problem må man kunne diskutere det.
    Det er vel ingen som stopper deg i å diskutere dette? Hvis du ønsker å dele informasjon om hvor og hvordan, da stiller det seg selvsagt annerledes.

EDIT: flyttet tråden til mer egnet kategori.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det er vel 2k og 4k de bruker i Trondheim du... Kun på enkelte saler på noe filmer. Gå på Ringen Kino i oslo så får du det i alle saler, på alle filmer. Dette er uansett kun en kino standard og det blir nok leeeeeeeenge til dette blir en vanlig standard på disc. Rett og slett fordi det tar for stor plass.
    ...men når alt kommer til alt, er de digitale kinoprosjektørene jeg har sett både i Oslo og Trondheim svært underlegne gode, gamle 35 mm på kvalitet. Ergo er det ikke noe å trakte etter for min del.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Men det betyr vel bare at du laster stjålet software (film)? Det er vel ikke mulig å få tilgang til godt HD-materiale med den båndbredden, jeg kjenner i hvert fall ikke til noe slikt tilbud? Du har tydeligvis kjøpt deg inn i, eller abonnerer på et "pirat-nettverk"? Er det noe annet du vil dele med oss?

Correct me if I'm wrong!
    Har 50Mbit linje. Og man må betale for å få lastet ned med så høy båndbredde. Ligger vel på rundt 3mb pr sekund nedlasting.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er vel ingen som stopper deg i å diskutere dette? Hvis du ønsker å dele informasjon om hvor og hvordan, da stiller det seg selvsagt annerledes.
    Alle vet da hvor og hvordan uansett? En viss svensk side er da nærmest månedlig fremme i media, og Opera har innebygget torrentklient; det er ikke som om noe av dette er sensitiv informasjon.

Uansett, det jeg ville frem til er at for mange er ulovlig nedlast høyst et høyst relevant alternativ til å kjøpe lovlig, og å kunne avvise det med knebling og moralsk fordømmelse fører bare til at folk tar diskusjonen andre steder.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et knippe entusiaster på jakt etter HD-software er det frustrerende lite matriale tilgjengelig for lovlig nedlasting.

Kjøper da BD, men går jeg til visse sider på nettet kan jeg laste masse spennende matriale slik som konserter, musikkvideoer, dokumentarer etc som rett og slett ikke er tilgjengelig på noen annen måte.

Om BD er på vei ut? Neppe, men det er en konkurrent som spiller på pris og brukervennlighet fremfor kvalitet, og det er VOD og nedlasting. Er ikke lenge siden CD fikk samme konkurrent - og vi så alle hvordan det gikk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes godt filmselskapene kunne ha hatt egne servere hvor man kunne betalt ett månedlig beløp for å være medlem og så betale ett visst beløp for å laste ned en film.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Is est somnium. sumo vestri a BD quod satus usura altus certus movies. Vos mos non desiderium is procul totus. Is est of haud cuspis ut iustus sit quod exspecto quispiam melior , quispiam melior mos usquequaque adveho quod vos ero sitting illic exspecto totus vestri vita. Tunc is est venatus super. :-)
    LOL. Der fikk du endelig bruk for latinen du og! Jeg sa jo det ville komme godt med! Neste kveldskurs blir Aztekisk historie, språk og folklore.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    For et knippe entusiaster på jakt etter HD-software er det frustrerende lite matriale tilgjengelig for lovlig nedlasting.
    Det er ærlig talt ikke så mye lettere med SD heller. Det er langt lettere å finne det man vil ha via ulovlige kanaler, enn det er å kjøpe det.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Du starter tråden med å fortelle at du tenker på å investere i blu-ray spiller, men nøler tydeligvis fordi du lurer på om det er på vei ut. Det er vel kommet tydelig frem i denne tråden nå at det ikke er noe å tenke på lenger, og bare dra å handle godsaken. :-D
    Tror oppgraderingsmonsteret ringte på døren min akkurat.....

Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Nei, den evnen har jeg ikke. Kanskje var setningen dårlig formulert, men det står faktisk et spørsmåltegn i enden av den...
    Har du ikke den evnen? Den bør alle ha, livet blir liksom litt enklere da...kan bare vinkle det slik man vil selv.

Her kommer en liten omskriving av et kjendt vers til alle dere pro Blu-Ray

Deyr vhs,
    deyja dvd,
    deyr hd-dvd et sama;
    ek veit einn,
    at aldri deyr:
    dómr of Blu-Ray

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei gammal norsk gidda eg ikkje.... :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Et siste quote: "Scribere est agere"
    Jeg følte bare at det var på plass å svare deg etter det innledende innlegget mitt som du svarte på, og kanskje misforstod litt. Jeg er forøvrig ikke pro Blu-Ray (fanboy ), og håpet av HD-DVD skulle stikke av med seieren når det var tema. Men det er historie nå, og velger da å nyte gjeldende format. Skal ikke dvele mer ved dette, du har forstått poenget mitt. Jeg forstår også hvor du står, og selvfølgelig dine tanker rundt et fremtidig lagringsformat.

Nok avsporing fram min side rundt dette

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Ett døgn på 10-12 gb..hehe, jeg bruker 1 time på samme mengde.
    Ikke fra alle kilder tror jeg...

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Blu-ray er uten tvil på vei ut, det er derfor jeg har beholt min VHS spiller - for den derimot....
    Hehehehehehe beste argumente jeg har hørt på lenge... Satte ølen i vrangstrupen når jeg leste dette.... hirr hirr

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Super-Blu-ray

Det neste blir Super Blu Ray , og til glede for oss BD frelste, platene blir kompatible med dagens spillere (mulig firmware oppgradering påkrevd.) Dette ser lovende ut, jeg vil iallefall ha et fysiskt format mot å laste ned, da må det bli fiber i alle hjem før jeg gidder å tenke på det. Fysiskt format er uansett det baste, det har det alltid vært, og vil alltid forbli.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benjajon
    Istemmer med nest siste taler. For all del, mange her inne som burde nå vite at det heter Blu-ray, selv om det brukes blålaser.....

Blu-ray vil holde i flere år fremover, det vet de fleste. Sier bare litt om håpløsheten til de ansatte hos Elkjøp og Expert dersom de ikke kan svare for seg skikkelig angående dette....

De annsatte hos desse kjedene er håpløse, en kompis var ute å kjøpte seg tv, og då fekk han beskjed om at PS3 var beste blu ray spilleren på markedet! hehe, ganske håpløst....

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray er det få som har anskaffet seg enda, så og si at det er på vei ut er bare tull, selvsagt er det på vei ut, men det vil nok vare flere år.

Problemet med Blu-Ray er at spillerne er altfor dyre.
    Får meg ny 1080p TV i morgen, men og betale 3000kr for en Blu-Ray spiller er uaktuelt, så blir vel til og laste ned filmer ivertfal ei god stund frem i tid..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg følte bare at det var på plass å svare deg etter det innledende innlegget mitt som du svarte på, og kanskje misforstod litt. Jeg er forøvrig ikke pro Blu-Ray (fanboy ), og håpet av HD-DVD skulle stikke av med seieren når det var tema. Men det er historie nå, og velger da å nyte gjeldende format. Skal ikke dvele mer ved dette, du har forstått poenget mitt. Jeg forstår også hvor du står, og selvfølgelig dine tanker rundt et fremtidig lagringsformat.

Nok avsporing fram min side rundt dette
    Den er grei! Tror jeg har skjønt de meste av det som har kommet fram her, eneste Warblader sitt latin-innlegg som tippet meg av stolen Hva den mannen kan...hehe.

Jeg må og få inrømme at jeg har humret litt utover som tråden har utviklet seg.

Jeg konkluderer med at:
    Blu-ray har kommet for å bli og at det ikke er medier i nærstående fremtid som faktisk kan ta opp kampen med dette mediet. Skal videreformidle dette til kameraten

Dette kommer til å bli et problem for meg, som jeg kan ta i en annen tråd, Hvilke dvd'er skal oppgraderes til Blu-Ray?
    Ikke snakk om at jeg kan oppgradere hele samlingen

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Hvilke dvd'er skal oppgraderes til Blu-Ray?
    Ingen, alle nye filmer kjøper du i Blu-Ray

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Ingen, alle nye filmer kjøper du i Blu-Ray
    Ingen ? er du steikje gal ? Liker du ingen av filmene du har på dvd ? vil du ikke oppleve dem for 'første gang' en gang til ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Ingen ? er du steikje gal ? Liker du ingen av filmene du har på dvd ? vil du ikke oppleve dem for 'første gang' en gang til ?
    Hvorfor ikke se en ny film som en gammel en?
    Men joda, sikkert bra med Blu-Ray, men og kjøpe hele samlingen på nyt hver gang det kommer et nytt forma mener jeg ikke er nødvendig

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •