Blue-ray på vei ut? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 120
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det slo deg ikke at det kanskje var litt ironi i den...
    Åjo Ironi er en fin ting...bruker det til stadighet, men takk for at du påpekte det min gode mann;-)

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Blå mat

Er nok tingen enda.
    helt det kommer Flash tenker jeg8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns trådstarter har fått mer enn nok svar til å konkludere med at det ikke er noe grunn til å gni mer på pengene, men bare dra å handle blu-ray spiller med det samme.

Selv om det hadde kommet et nytt format om to eller fem år, bare for å ta et eksempel, så ville du venta med å handle ny spiller, er det det du sier eller, og gå glipp av mange mange deilige filmkvelder med knallbra blu-ray kvalitet frem til det nye kom?
    Nei, lev i nuet, og nyt det som er her nå. Om du så må bytte ut blu-ray spilleren din om 5 år, hva så? Du hoppa vel ikke over dvd i påvente av et nytt format?

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Må jo bare ha det

Kan ikke vente i det lange og brede, nå er det på tide og handle Blå mat.

LØP og Kjøp alle som ikke har det.
    Ps3 holder lenge:???:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, hva er egentlig hensikten med et nytt konsumentformat med høyere oppløsning, når det debatteres i det lange og det brede om det i det hele tatt er noe poeng i å oppgradere til BD? Jamfør BBC-grafen. Kanskje når 60" blir den nye folkeskjermen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray er på vei inn, ikke på vei ut. Jeg vil vel tro at blu-ray som format får en levetid omtrent som DVD siden jeg ikke ser for meg at spredningen av høyhastighets fibernett kommer til å være så stor at det blir noe alle og enhver kan få før minst om 10 år, samt at blu-ray er så bra at det ikke er i formatet bildekvalitetsbegrensningene ligger på dagens skjermstørrelser. Jeg vil tro at rundt 50" begynner å bli det maksimale av hva som slipper inn i en normal stue hos den gjennomsnittlige ikke AV-interesserte familie, selv flere år frem i tid.

Når det gjelder DVD vs Blu-ray så bør vel den diskusjonen legges død. DVD når ikke blu-ray opp til knærne en gang på dagens +-50" skjermgenerasjoner. På de tidligere HD-ready skjermene på 37" og mindre var det imidlertid ikke alltid like hårreisende stor forskjell.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rakk jo knapt å hente pocornet før tråden var 3 sider lang....

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Forresten, hva er egentlig hensikten med et nytt konsumentformat med høyere oppløsning, når det debatteres i det lange og det brede om det i det hele tatt er noe poeng i å oppgradere til BD? Jamfør BBC-grafen. Kanskje når 60" blir den nye folkeskjermen.
    Fordi dette er argumentene til bitre dvd eiere som ikke vil innse at samlingen deres er utdatert allerede. (og kanskje noen hd-dvd fans inni der oxo )
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg vil vel tro at blu-ray som format får en levetid omtrent som DVD siden jeg ikke ser for meg at spredningen av høyhastighets fibernett kommer til å være så stor at det blir noe alle og enhver kan få før minst om 10 år.
    De foskjellige teknologiene vil følge hverandre mer eller mindre synkront fremover vil jeg tro. Dvs når nettet har kapasitet til å streame/laste ned hd, så er neste format på plass som krever 5-10x høyere kapasitet. Disc'er er, og vil forbli, et mye mer logisk distibusjons medium for store mengder data i lang tid fremover tror (og håper) jeg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Blu-ray er nok kommet for å bli. Etter forrige "krig", nekter jeg også å tro at forbrukerne vil akseptere enda ett format.
    Enkelte hevder at formatet er dødt, siden filmer kan lastes ned via nettet, men det ligger nok langt frem enda. Båndbredden hos gjennomsnittsforbrukeren er alt for lav til det, i likhet med datalagringskapasiteten. Kritikerne til blu-ray formatet må nok bare stikke fingeren i jorda, og innse at formatet allerede har fått godt rotfeste. Langt fortere enn noen ville turt spå på forhånd også.
    Jeg mener også at Blu-Ray har kommet for å bli. Men det med nett er jeg ikke enig i. Har selv bare 4 Mbit linje, men laster likevel ned en 10-12 GB film på under et døgn når det er optimalt. Det er MYE raskere enn å bestille en fysisk disk på nett Samtidig slipper jeg å vente 3 min før filmen starter... Lagringskapasitet?? Dagens harddisker på flere hundre GB har da plass til maaange filmer i HD, dessuten er det jo bare å slette de man ikke ser flere ganger. Og tenk hva slags båndbredde de har f.eks i Sverige og andre land i Europa, langt høyere hastigheter enn her på berget. Mulighetene for lovlige og offisielle HD film tjenester på nett er der, spørs bare hva filmselskapene vil da? For meg er det faktisk vanskelig å forsvare å betale 150-200 kr for en film jeg kan se i nesten like bra kvalitet fra nett og en oppegående PC.
    Å ikke være obs på konkurransen fra både ulovlige og lovlige HD film på nett tror jeg er litt naivt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX

Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    you should know as the site moderator....makan til tullekommentar!
    Det slo deg ikke at det kanskje var litt ironi i den...

Den er grei, jeg registrerer hva du sier, men nå tenker jo jeg litt fremover, som nevnt tidligere i en kommentar, en 10 år's periode. Evnen til å tenke fremover tilsier jo at dette ikke er et gamlehjem min unge mann!
    Ja, det er selvfølgelig lov å tenke fremover, det gjør vi vel alle når det gjelder mye. Jeg antar at du ikke fortsatt sitter på gjerdet når det gjelder kjøp av pc og pc-utstyr. Evnen til å tenke fremover betyr jo ikke at det ikke er lov å leve nå

Av og til lar jeg Diem bare renne ut av hendene, du skulle prøve det en gang

"Memento mori" right back at ya, og dette gjelder vel også for Blu-ray
    Ja, det gjelder Blu-Ray som alt annet. Tanken på "Momento mori" bør jo også bør også være et godt argument for at en bør gripe dagen

Står selvfølgelig for det jeg skrev til deg, og det var på ingen måte noen tullekommentar selv om det kanskje ikke var helt i tråd med hva du forventet deg. Heller et virkemiddel som jo på en måte fungerte. Unge mann

PS! Legg merke til smileyene.

Neste spørsmål fra min side: Hva med små digitale lagringsenheter? Slik som memory sticks, kan det ta over for Blu-Ray?
    Jeg trodde faktisk dette var det som skulle ta over for DVD for noen år siden.
    Tja, godt spørsmål. Er ikke Blu-Ray et lite digitalt lagringsenhet? Alt er relativt, men jeg ser egentlig ikke for meg minnepinner ta over for BD helt enda, men det er selvfølgelig ikke umulig. "Store" minnepinner i dag, som er relativt rimelig (3-400kr) er 8GB. Skal man sammenlikne med BD er dette svært dyrt, og i tillegg alt for lite (i forhold til 50GB). En annen ting er også det faktum at BD faktisk er på vei inn, som marsboer påpeker, og markedskreftene er nok ikke veldig gira på å gå over til et nytt format før de har fått utnyttet dette som er på vei inn.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Jeg syns trådstarter har fått mer enn nok svar til å konkludere med at det ikke er noe grunn til å gni mer på pengene, men bare dra å handle blu-ray spiller med det samme.
    Er da ikke helt sunnmøring ()heller, men det var ikke mitt poeng. Startet tråden kun av nysgjerrighet på dette som kom opp under samtalen som nevnt i trådstart.

Selv om det hadde kommet et nytt format om to eller fem år, bare for å ta et eksempel, så ville du venta med å handle ny spiller, er det det du sier eller, og gå glipp av mange mange deilige filmkvelder med knallbra blu-ray kvalitet frem til det nye kom?
    Ser du besitter den utrolige evnen til å lese mellom linjer, dette kan være vel og bra, men her forstår du meg bedre enn meg selv

For å oppklare, om det er nødvendig, mine tanker rundt kjøp eller ikke kjøp av blu-ray.
    Jeg har lyst på BR, selvfølgelig. Har en Samsung LE40656 full HD tv som blir brukt sammen med med CD HD-PVR tuner. Har også en HD-ready Epson TW-600 og det er i kinorommet jeg savner BR helt klart mest. Ved kjøp av BR må man vel for å få fullt utbytte oppdatere både receiver, for å få HD-lyd, og en projektor som støtter full HD.

Oppdateringsmonsteret er ikke her mer, da både ny PC, TV, HD-Tuner og YH631 5,1 sett kom i hus i 2008..."this house is cleared...."

Nei, lev i nuet, og nyt det som er her nå. Om du så må bytte ut blu-ray spilleren din om 5 år, hva så? Du hoppa vel ikke over dvd i påvente av et nytt format?
    Den er mottatt. Og nei, jeg hoppa ikke over DVD, men ventet nok en god stund da også, med tanke på pris. Ny teknologi koster av og til mer enn det smaker. Ny teknologi har også en tendens til å bli oppdatert, noen som husker de første dvd spillerene

Noen som har hørt snakk om eller har tanker rundt HD filmer på minnebrikker om dere skjønner hva jeg mener. Er dette en teknologi som er gjennomførbar? Dette lurer jeg seriøst på og håper noen kan svare på.

Så vil jeg bare si at jeg ikke har ment å støte noen som helst, men merker at medlemmer her i forumet blir fort engasjert når det gjelder BR. Les. popcorntråd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skal det quotes:

Sitat Opprinnelig postet av kenti

Ja, det er selvfølgelig lov å tenke fremover, det gjør vi vel alle når det gjelder mye. Jeg antar at du ikke fortsatt sitter på gjerdet når det gjelder kjøp av pc og pc-utstyr. Evnen til å tenke fremover betyr jo ikke at det ikke er lov å leve nå
    Du antar feil, sitter på gjerdet for ofte for lenge. Har dog invistert i ny PC i 2008
    Og du har selvfølgelig rett i at det er lov å leve nå.

Ja, det gjelder Blu-Ray som alt annet. Tanken på "Momento mori" bør jo også bør også være et godt argument for at en bør gripe dagen
    Good one

Står selvfølgelig for det jeg skrev til deg, og det var på ingen måte noen tullekommentar selv om det kanskje ikke var helt i tråd med hva du forventet deg. Heller et virkemiddel som jo på en måte fungerte. Unge mann

PS! Legg merke til smileyene.
    Kommentaren din måtte bare kommenteres Og jeg SER smileyene, men FORSTÅR dem ikke Vent litt, var det ironi?

Tja, godt spørsmål. Er ikke Blu-Ray et lite digitalt lagringsenhet? Alt er relativt, men jeg ser egentlig ikke for meg minnepinner ta over for BD helt enda, men det er selvfølgelig ikke umulig. "Store" minnepinner i dag, som er relativt rimelig (3-400kr) er 8GB. Skal man sammenlikne med BD er dette svært dyrt, og i tillegg alt for lite (i forhold til 50GB). En annen ting er også det faktum at BD faktisk er på vei inn, som marsboer påpeker, og markedskreftene er nok ikke veldig gira på å gå over til et nytt format før de har fått utnyttet dette som er på vei inn.
    Takk for informativ lesning.

Et siste quote: "Scribere est agere", til deg som er skribent

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Is est somnium. sumo vestri a BD quod satus usura altus certus movies. Vos mos non desiderium is procul totus. Is est of haud cuspis ut iustus sit quod exspecto quispiam melior , quispiam melior mos usquequaque adveho quod vos ero sitting illic exspecto totus vestri vita. Tunc is est venatus super. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare om pris på minnepinner, disse koster langt mindre enn du skriver. Du får 16 GB for 3-400 i Norge, sikkert enda billigere på ebay. 8 GB til langt under 200, og enda billigere hvis du bestiller fra USA...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Jeg mener også at Blu-Ray har kommet for å bli. Men det med nett er jeg ikke enig i. Har selv bare 4 Mbit linje, men laster likevel ned en 10-12 GB film på under et døgn når det er optimalt. Det er MYE raskere enn å bestille en fysisk disk på nett Samtidig slipper jeg å vente 3 min før filmen starter... Lagringskapasitet?? Dagens harddisker på flere hundre GB har da plass til maaange filmer i HD, dessuten er det jo bare å slette de man ikke ser flere ganger. Og tenk hva slags båndbredde de har f.eks i Sverige og andre land i Europa, langt høyere hastigheter enn her på berget. Mulighetene for lovlige og offisielle HD film tjenester på nett er der, spørs bare hva filmselskapene vil da? For meg er det faktisk vanskelig å forsvare å betale 150-200 kr for en film jeg kan se i nesten like bra kvalitet fra nett og en oppegående PC.
    Å ikke være obs på konkurransen fra både ulovlige og lovlige HD film på nett tror jeg er litt naivt.
    Ett døgn på 10-12 gb..hehe, jeg bruker 1 time på samme mengde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da ikke helt sunnmøring ()heller, men det var ikke mitt poeng. Startet tråden kun av nysgjerrighet på dette som kom opp under samtalen som nevnt i trådstart.
    Du starter tråden med å fortelle at du tenker på å investere i blu-ray spiller, men nøler tydeligvis fordi du lurer på om det er på vei ut. Det er vel kommet tydelig frem i denne tråden nå at det ikke er noe å tenke på lenger, og bare dra å handle godsaken. :-D

Ser du besitter den utrolige evnen til å lese mellom linjer, dette kan være vel og bra, men her forstår du meg bedre enn meg selv
    Nei, den evnen har jeg ikke. Kanskje var setningen dårlig formulert, men det står faktisk et spørsmåltegn i enden av den...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Ett døgn på 10-12 gb..hehe, jeg bruker 1 time på samme mengde.
    Men det betyr vel bare at du laster stjålet software (film)? Det er vel ikke mulig å få tilgang til godt HD-materiale med den båndbredden, jeg kjenner i hvert fall ikke til noe slikt tilbud? Du har tydeligvis kjøpt deg inn i, eller abonnerer på et "pirat-nettverk"? Er det noe annet du vil dele med oss?

Correct me if I'm wrong!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Enig. At piratkopiering ties ihjel er det ingen som er tjent med i lengden. For å løse et problem må man kunne diskutere det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Filmmediet vil i løpet av 2011 bli distribuert via andre kanaler enn plate. For entusiastene (hvor båndbredde ikke vil være en faktor) vil BD erstattes av et enda mer høyoppløselig format.

Just my $0.02

Vi får se Tiger? Det fine er at denne spådommen fortsatt ligger her om fire år.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •