Blue-ray på vei ut? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 120
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommersielt innen 10 år? Isåfall har BD lengre levetid enn DVD hadde, som beste format på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Anydvd HD fjerner alt det møkket. Så du brukte pc så det er bare å innstallere det.
    Jeg bruker PC og AnyDVD HD, men hver gang det kommer ny BD+ så må jeg vente en måned før jeg får se film. Sitter med flere filmer nå som jeg ikke får sett. Filmer jeg har kjøpt. Også norske filmer skaper problemer.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg bruker PC og AnyDVD HD, men hver gang det kommer ny BD+ så må jeg vente en måned før jeg får se film. Sitter med flere filmer nå som jeg ikke får sett. Filmer jeg har kjøpt. Også norske filmer skaper problemer.
    Jeg hadde også problemer med mange av bd filmene, men så innstallerte jeg vista på nytt og la til alle di nyeste drivere/programmer så funket alt fint etterpå.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av filmselskapene har tenkt å satse på noe nytt nå når Blu-Ray "nettopp" har kommet. Fleste forbrukere skjønner ikke hva Blu-Ray er enda og er heller ikke interessert i å handle en spiller til 3000 kr når de får dvd spiller til 500 kr. Ikke enda iallefall. Er mer type folk som henger på avforum som driver med det til nå

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Dere er jo ikke til NOEN hjelp dere! 8)

Vel, vel da får jeg sjekke med min gamle venn Mr. Inter Nett, ja han heter det.

Sjekk denne sa han: Future CD's to be a digital Aladdin's cave*(ScienceAlert)

Her snakker de mest om lagringsplass, er det noen begrensninger som gjør at dette ikke kan bli det nye multimediaformatet. Nanoteknologi..får frysninger
    Kommersiellt innen 10 år, Samsung sterkt inne!

Og til dere som er up-tight angående min uvitenhet til Blu-Ray, er det rart jeg er forvirret:blue ray | Sammenlign DVD spillere Priser Og Informasjon - Kelkoo
    Sikkert mange oppegående teknologiske betrakninger om muligheter og manglende muligheter rundt Blu-ray, men er noe som heter markedskrefter også. Ikke alltid den teoretisk beste løsningen "vinner"....

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mennesket har aldri levd i en tid der utviklingen og nyskapninger skjer så hurtig som akkurat nå...nei, nå.....nå. Det nærmeste man kommer er den industrielle revulosjonen, men heller ikke den kommer i nærheten av den teknologiske revulosjonen.

Tror dere det kommer ny teknologi i løpet av en 10 år's periode som skyver Blu-Ray ut i kulden?

Og i så fall har vi behov for et bedre format enn Blu-Ray?

"Om ti år har grønn stær tatt meg og jeg gir blanke og ser kun på dvd."

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Jeg hadde også problemer med mange av bd filmene, men så innstallerte jeg vista på nytt og la til alle di nyeste drivere/programmer så funket alt fint etterpå.
    Bruker XP Pro. For det første så sier Slysoft selv at filmene (bla Futurama Benders Game) ikke funker enda, for det andre så var det aldri sånne problemer med HD DVD. Det er en ryddig PC som absolutt ikke har behov for reinstallering. Hehe

Man tror at det som tar over etter Blu-Ray og DVD er nedlasting. Filmene som gis ut nå utnytter ikke Blu-Ray en gang så det spørs når behovet er der. Oppløsningen er så høy som det er praktisk nødvendig. Det var min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb by by blu-ray

ta fakta bd har en max oppløsning på 1080p

next step i hd verdnen 4000p med tv prosjectorer nova kino i trondheim har
    allerede en i liv ullman salen en 4000p projector men ingen format enda... støtter det

optical discs med 1tb lagrings plass kommer

trenger ingen matte tabell her........

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4k er ikke 4000p (dvs. det er ikke 4000 linjer oppløsning). Men 4096 × 1714 i 2.39:1 eller 3996 × 2160 i 1.85:1
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel 2k og 4k de bruker i Trondheim du... Kun på enkelte saler på noe filmer. Gå på Ringen Kino i oslo så får du det i alle saler, på alle filmer. Dette er uansett kun en kino standard og det blir nok leeeeeeeenge til dette blir en vanlig standard på disc. Rett og slett fordi det tar for stor plass.

Blu-ray kommer til å være her i maaaange år. Samme med DVD. Så foreløpig er det ingen Bye Bye blu-ray enda.....etter sånn jeg har forstått det! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow 4000p

syns jeg leste i it avisen nylig at tv produsentene sto på tå hev for å gi ut

4000p settene

bd er bra ingen tvil men varer neppe evig......

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av Benjajon
    Istemmer med nest siste taler. For all del, mange her inne som burde nå vite at det heter Blu-ray, selv om det brukes blålaser.....

Blu-ray vil holde i flere år fremover, det vet de fleste. Sier bare litt om håpløsheten til de ansatte hos Elkjøp og Expert dersom de ikke kan svare for seg skikkelig angående dette....
    Det var nå ikke noen på Elkjøp som sa dette da.. les hva trådstarter skriver:

"Under samtalen mente kameraten å lest at det allerede nå er på gang med et nytt system som vil ta over BR."

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som ikke unner seg film på blu-ray fordi det sikkert kommer et bedre format om 8-10 år? Har kjøpt filmer nå som jeg tidliger har kjøpt både på vhs & dvd og jeg kommer sikkert til å kjøpe dem på formatet som kommer etter blu-ray også, jeg har ikke noe problem med det så lenge kvaliteten på filmen og fremviser/lyd blir bedre. Forskjellene i kvalitet mellom vhs - dvd - blu-ray er udiskutabel.

Newcomer Benjajon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Det var nå ikke noen på Elkjøp som sa dette da.. les hva trådstarter skriver:

"Under samtalen mente kameraten å lest at det allerede nå er på gang med et nytt system som vil ta over BR."
    Greit nok, men har opplevd selv at selgere på Superstore på Lørenskog har sagt at Blu-ray bare er et blaff og at det er like greit å vente på det neste som kommer, og å holde seg til DVD. Det er selgeren med oversikt det...:-?

At noe vil ta over for BD er jo sikkert, spørsmålet er tidspunktet (og det er ikke i år, eller neste for den saks skyld....)

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Litt dumt å kalle alle selgere på Elkjøp og Expert inkompetente, fordi du har truffet på noen som du mener er det da?

Til trådstarter, all ny teknologi blir før eller senere erstattet av ny teknologi. Hvis ikke hadde ikke selskapene hatt mye å selge når det hadde gått noen år.
    Men hvis en skal sitte å vente på noe nytt og muligens bedre hele tiden så får man aldri kjøpt noe. Så kjøp det du har lyst på og som lommeboka og W tillater :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Blu-ray er nok kommet for å bli. Etter forrige "krig", nekter jeg også å tro at forbrukerne vil akseptere enda ett format.
    Enkelte hevder at formatet er dødt, siden filmer kan lastes ned via nettet, men det ligger nok langt frem enda. Båndbredden hos gjennomsnittsforbrukeren er alt for lav til det, i likhet med datalagringskapasiteten. Kritikerne til blu-ray formatet må nok bare stikke fingeren i jorda, og innse at formatet allerede har fått godt rotfeste. Langt fortere enn noen ville turt spå på forhånd også.
    Desverre (eller heldigvis vil mange andre si), så vil filmmediet distribuert via ei plate være oldis om 3 år. Komprimeringstekonologien vil være såpass god at DVD vil dø ut og BD vil muligens kun leve i noen få hjem.

Filmmediet vil i løpet av 2011 bli distribuert via andre kanaler enn plate. For entusiastene (hvor båndbredde ikke vil være en faktor) vil BD erstattes av et enda mer høyoppløselig format.

Just my $0.02

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette et gamlehjem eller?

Nei, Blu-Ray vil ikke dø ut med det aller første. Det er per i dag ingen løsning som kan konkurrere med BD hva kvalitet og tilgjengelighet angår.

Carpe Diem sier jeg bare.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Er dette et gamlehjem eller?
    you should know as the site moderator....makan til tullekommentar!

Nei, Blu-Ray vil ikke dø ut med det aller første. Det er per i dag ingen løsning som kan konkurrere med BD hva kvalitet og tilgjengelighet angår.
    Den er grei, jeg registrerer hva du sier, men nå tenker jo jeg litt fremover, som nevnt tidligere i en kommentar, en 10 år's periode. Evnen til å tenke fremover tilsier jo at dette ikke er et gamlehjem min unge mann!

Carpe Diem sier jeg bare.
    Av og til lar jeg Diem bare renne ut av hendene, du skulle prøve det en gang

"Memento mori" right back at ya, og dette gjelder vel også for Blu-ray

Neste spørsmål fra min side: Hva med små digitale lagringsenheter? Slik som memory sticks, kan det ta over for Blu-Ray?
    Jeg trodde faktisk dette var det som skulle ta over for DVD for noen år siden.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Desverre (eller heldigvis vil mange andre si), så vil filmmediet distribuert via ei plate være oldis om 3 år. Komprimeringstekonologien vil være såpass god at DVD vil dø ut og BD vil muligens kun leve i noen få hjem.

Filmmediet vil i løpet av 2011 bli distribuert via andre kanaler enn plate. For entusiastene (hvor båndbredde ikke vil være en faktor) vil BD erstattes av et enda mer høyoppløselig format.

Just my $0.02

Denne "spådommen" er jeg helt enig i. Utviklingen av teknologi er akselererende i nittende potens. Men det nytter ikke å sitte på gjerdet å vente på alt det gode som kommer neste år. Hadde alle gjort det hadde vi fortsatt pakka VHS i spillerne våre og sett på 14" CRT skjermer. Kjøp Blu-Ray og projector, ALLE mann, så vi får litt fart i sakene.

Digresjon: Tro for et bilde man får med 4k på et 100" lerret. Må jo gi en dybdefølelse likt som å se ut av vinduet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    you should know as the site moderator....makan til tullekommentar!
    Det slo deg ikke at det kanskje var litt ironi i den...

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •