Firefly - Complete Series 1 (4 Discs)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Firefly - Complete Series 1 (4 Discs)

Noen som har sett Firefly scifi serien??

Er den god? (jeg likte Babylon 5 meget godt)

Firefly er laget av Buffy-makeren. Jeg syntes også at et par av sesongene (2 og 3) av Buffy var bra.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What a coincidence. Jeg så nettopp ferdig siste episode av Firefly idag.

Jeg syns serien var veldig god. En slags blanding av Star Trek og lonesome dove, men med mye bedre character development.

Veldig bra serie. Jeg vurderer å kjøpe den selv. Definitivt verd å få med seg. Den er veldig annerledes i innhold fra Buffy/Angel, men jeg gjenkjente visse særtrekk i Firefly som jeg hadde sett før.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått sett den første disc'en av serien Firefly og dette er bare noe av det råeste jeg har sett innen sc-fi. Dette er meget bra sci-fi blandet med litt western elementer. Jeg var litt skeptisk, men dette fungerer meget bra. Supre skuspillere og meget bra effekter. Pilotepisoden (dobbel) er kanskje det beste jeg noensinne har sett av sci-fi. Dette var bare helt utrolig. Anbefales på det varmeste. Hvis man liker sci-fi er Firefly et MUST.

http://www.play.com/play247.asp?pa=p...mp;title=150418
    http://www.imdb.com/title/tt0303461/

En liten bonus er Jewel Staite som spiller Kaylee Frye, maskinisten ombord i Serenity. Hun er supersjarmerende.
    http://www.imdb.com/name/nm0821612/

John Roger

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett et par episoder av Firefly.
    For noe MØKK. Folk i romskip som kler seg som det gamle vesten, med space"Colt" pistoler, som ser ut som Colt, men er en laserpistol, og alle kler seg som i det gamle vesten. Det hele blir bare for dumt.
    Legg merke til buksa til kapteinen, det er en slik som er grei å få av når en skal drite på et utedass, eller må gjøre sitt fornødne ute i naturen.

Den episoden de smugler KRØTTER fra en planet til en annen for å selge der tok bare helt kaka. Jeg satt og smålo av hele greiene, er jo som er se Bonanza i reprise dette.

Jeg skjønner forferdelig godt at denne serien ble lagt ned, og godt var det.

Kjelli

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serien ble lagd ned fordi

1. TV-selskapet sendte episodene i feil rekkefølge
    2. TV-selskapet nektet å vise visse episoder.
    3. TV-selskapet blandet seg inn og sa hvordan Joss skulle lage serien.

Hvis man ser Firefly på DVD, så er det jo tydelig at serien er knallbra, men det hadde vært vanskeligere å følge med hvis man hadde vært blant publikum som først så serien da den kom på amerikanske tv-skjermer. Fordi episodene (de som ble vist) ble sendt hulter til bulter gadd ikke seerne følge med på serien, og den mistet publikum raskt.

Heldigvis har serien fått nytt liv i DVD-format hvor alle episodene som ble filmet (dog ikke alle som ble skrevet) er inkludert.

Mote er syklisk, så at hovedpersonen i Firefly er kledd som enslags cowboy-lignende figur er jo ikke så idiotisk som man skal ha det til. Det er også litt kjekt at alle har sine egne særtrekk i hvordan de ser ut.

Inara er veldig elegant og går med fine kjoler som viser hvor vakker hun er.
    Kaylee skal alltid være klar til å fikle med motoren så hun går som oftest i overalls.
    Book har veldig simple klær for å vise at han ikke er en verdslig mann.
    Wash har hawaii-skjorter for å vise at han er litt små-femi i forhold til konen sin.
    Zoë er en amason. En krigerkvinne. De klærne hun har på seg minner veldig om klær som kan bli brukt i kamp-situasjoner.
    River er veldig naturalistisk og på seg veldig lette klær. Hun er en danser, så hun trenger den friheten klærne hennes gir til å bevege seg slik hun gjør.
    Simon er jo utdannet lege og kler seg veldig respektabelt. Det blir jo til og med påpekt i Jaynestown-episoden hvor flott og respektabel han ser ut.
    Jayne, som er den klassiske mercenary'en går i krigsklær.

Tenk så kjedelig hvis alle hadde gått i uniformer slik som på Star Trek. Er det ikke bedre med denne variasjonen i klær; særlig når det er gjort på en måte som gjenspeiler deres rolle i serien?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serien ble lagd ned fordi

1. Serien er tåpelig.
    2. Serien blir tåpelig.
    3. Serien forblir tåpelig.

Sorry, men å smugle krøtter mellom planeter og folk i cowboy kostymer som skal vise hvem de er funker ikke.
    Jeg liker bedre serier der folk viser hvem og hvordan de er gjennom hva de gjør og hvordan de gjør det.
    Det blir bare for dumt med "bad guy" i sorte skinnklær, og "good guy" er kledd som en stallgutt. Hu som er eksotisk går i "bordellmama" klær og hu vakre som enda har noe intergritet går i "ballkjoler".

Firefly kunne blitt en bra serie, hvis de hadde kuttet ut dette latterlige "Wild West" temaet.

For noen funker dette bra, men for flertallet funket det ikke.
    Bikkja mi fikk firefly boksen som tyggeleke. Så jeg skal ikke svartmale Firefly helt. Smaken er som baken heldigvis.

Kjelli

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar helt klart cowboykostymene i Firefly foran våtdraktene i Star Trek. Jeg har bare sett tre (fire?) episoder så langt, men jeg synes det virker svært lovende.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klærne er en enkel logisk forlengelse av bakgrunnen for serien:

Jorden er blitt forlatt. Universet er kolonisert, men siden disse nye planetene ikke har hatt tusenvis av år med siviliasjon som jorden hadde hatt, så ligger de langt bak i tid. Man har disse gamle "ville vesten"-byene fordi Alliance ikke har brydd seg mye om mer enn the core worlds.

Jeg syns det er helt perfekt at folk ikke kler seg i futuristiske antrekk, fordi det hadde vært merkelig hvis disse primitive nybebodde verdenene hadde vært bebodd av folk i Star Trek-uniformer. Altså, folk driver jo med jordbruk og andre fysiske jobber, akkurat som de gjorde i vår verden før i tiden. Hvorfor skulle de da ikke kle seg til anledningen? Malcolm var en soldat i krigen. Hvorfor skulle han kle seg ut som en Alliance-offiser?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt planer om å skaffe meg denne serien på dvd.

Etter noen innlegg her inne ble jeg jo veldig "sikker" på at dette er noe for meg.

Noen skriver: Det beste Sci-Fi jeg har sett, mens andre sier: For noe møkk!

Kanskje Kjelli vil selge meg sin boks veldig billig? Eller har bikkja spist den opp.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ferdig med den, knall serie. Ettersom en kamerat som bor én etasje unna meg har boksen tror jeg jeg drøyer med å handle, kanskje det dukker opp en boks med filmen og etterhvert.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Etter noen innlegg her inne ble jeg jo veldig "sikker" på at dette er noe for meg.

Kanskje Kjelli vil selge meg sin boks veldig billig? Eller har bikkja spist den opp.
    Du skal få min gratis, bare du dekker portoen. Send meg en PM så er den din.
    Kjelli

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nå er jeg ferdig med den, knall serie. Ettersom en kamerat som bor én etasje unna meg har boksen tror jeg jeg drøyer med å handle, kanskje det dukker opp en boks med filmen og etterhvert.
    Må huske å se episodene med Audio commentaries. "Serenity (The Pilot)" og "the train job" har vel de beste commentariene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play og Amzon UK har satt opp prisen på Firefly til £27, men ChoicesDirect har den til 15 pund pluss to pund i frakt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet denne med annet enn 2.0 lyd?

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk som er tyngre medisinert

burde ikke få lov til å se på DVD filmer.

Firefly er uten tvil den mest bedritne Sci-fi serien jeg har sett laget for TV i nyere tid.

Denne serien når ikke opp til de mest elendige episodene av Babylon 5, FARSCAPE, Andromeda, Lexx eller Star Trek.

Hadde det ikke vært for at ansvarlige person har ett par legende serier på samvittigheten hadde ikke denne serien kommet så langt som til en pilot episode engang.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? Det var da voldsomt. Var det noe spesielt du syns var elendig?

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja...sammenlignet med de serien jeg nevnte så:

- Serien har langsomt tempo, det skjer egentlig utrolig lite.
    - Ingen kule skuespillere, John Crichton og Scorpius fra Farscape er 200 ganger bedre selv på en dårlig dag.
    - Slåss scenene er ikke mye å skryte, spesielt når vi alle vet hvem som står bak denne serien. Give me Buffy any day.
    - Serien har omtrent ikke noe humor.
    - Hadde sikkert fungert bedre som rein western anno 1880 enn sci-fi.

Men for all del, folk må jo selv få like det de vil !

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket imdb, og det er ingen skuespillere i Farscape som heter John Crichton eller Scorpius. Mener du rollefigurene?
    Vil det si at dét du mente å si var:

"Ingen kule rollefigurer, John Crichton og Scorpius fra Farscape er 200 ganger bedre selv på en dårlig dag."

eller

"Ingen kule skuespillere, Ben Browder og Wayne Pygram fra Farscape er 200 ganger bedre selv på en dårlig dag."

Nå har ikke jeg sett Farscape, så jeg kan ikke si noe om disse rollefigurene eller skuespillerne som spiller dem.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Du skal få min gratis, bare du dekker portoen. Send meg en PM så er den din.
    Kjelli
    Hyggelig som Kjelli er så sendte han meg denne boksen!

Har nå sett igjenom boksen og må si at jeg likte serien godt.

Styrken er helt klart produskjonen og skuespillerne, og ikke glem musikken!

Men det skurrer litt med gamle pistoler og cowboy-støvler - for å ikke glemme det gamle trebordet i messa, hehe.

Men i en del episoder så tar det mer av i retning av sci-fi og ikke retro - da er Firefly på sitt beste.

Anbefaler denne boksen!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •