Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
Å skrive samlet kostnad synes jeg slettes ikke er "så klart" dette er absolutt ikke noe standard på de fleste dvdnettsider.
Vel, i forhold til norsk lovverk, så er dette ganske klart, jo. Tollerne bryr seg svært lite om hvor mange enheter som befinner seg i pakken. De er kun interessert i pakkens verdi. Hvis den er over 200 (ikke 200,- pr. vare, altså), så er den avgiftspliktig.

Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
Så lenge de gjør dette kan jeg jo bare glemme å bestille noe fra dem. Vet at momsen (den australske vel og merke) blir trukket fra er ikke helt grønn. Men jeg er slettes ikke interessert i å bestille én og én dvd så jeg kommer dermed ikke til å handle noe fra denne siden.
Hvorfor ikke? Du sparer nesten ingenting i porto på å bestille filmer samlet. Her er
EzyDVDs fraktpriser:

1: AUD 5.50
2: AUD 9.00 (4.50 pr. stk)
3: AUD 18.00 (6.00 pr. stk)
4: AUD 21.00 (5.25 pr. stk)
5: AUD 25.00 (5.00 pr. stk)

(pakker med mer enn tre filmer inkluderer forsikring)

Du sparer altså to australske dollar (10 kroner) på å kjøpe to filmer samlet fremfor hver for seg. Kjøper du fem filmer samlet, sparer du to og en halv australsk dollar (12,50).

Jeg beklager, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er en dealbreaker at du må sende filmene hver for seg.