Bestilling fra Play.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilling fra Play.com

Vil egentlig bare informere om at jeg har sendt en forespørsel til Play.com angående deres mangelfulle opplysninger når det kommer til teksting på deres utgivelser.

Jeg tenkte dette var av interesse i en tråd her på forumet. Dersom dere har innspill ift dette så bare ROP UT!

Jeg vil oppdatere ift hva slags eventuelle svar jeg mottar.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KJEMPE!!! :-D
    Har ofte irritert meg selv når det gjelder dette, og mange ganger latt være å kjøpe filmer derifra pga manglende info.
    Så tror de tjener inn det arbeidet de eventuelt gjør med å skrive hvilke språk og tekster det er på filmene ja.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de begynt med dette på alle titler så ville Play.com ha vært perfekt slik jeg ser det, borsett fra dette er det jo ikke mye å utsette på sjappa.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når det kommer til teksting fra Play så er det engelske utgivelser som har som regel engelsk under tekst. Jeg tviler det er noe Nordic fra den kanten, men det er jo moro å se hva dem svarer da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Vil egentlig bare informere om at jeg har sendt en forespørsel til Play.com angående deres mangelfulle opplysninger når det kommer til teksting på deres utgivelser.

Jeg tenkte dette var av interesse i en tråd her på forumet. Dersom dere har innspill ift dette så bare ROP UT!
    Jeg skrev til dem for en tid tilbake side om akkurat dette, men fikk aldri noe svar. Får håpe du er heldigere.

Ellers ble jeg tipset om denne siden i en annen tråd her på forumet. Dette gjelder danske tekster på UK-Blu-Rays, men gjelder nok med ganske høy sannsynlighet norske tekster også. Jeg bruker denne siden når jeg handler på play.com for å sjekke om filmene kommer med norsk tekst.

Så det er mulig å finne ut (med relativ høy sannsynlighet) om en gitt film på play.com kommer med norske tekster, men det beste hadde selvsagt vært om man kunne se dette rett på websiden til play (og ikke minst ha muligheten til å filtrere utvalget på disse dataene).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vel, når det kommer til teksting fra Play så er det engelske utgivelser som har som regel engelsk under tekst. Jeg tviler det er noe Nordic fra den kanten, men det er jo moro å se hva dem svarer da.
    Jeg tok et kjapp telling av filmene listet på nettstedet over og da var det faktisk nesten 52% av filmene som hadde (riktignok) dansk tekst. Så det er en ganske stor del av "UK-filmer" som har norsk tekst, altså.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg tok et kjapp telling av filmene listet på nettstedet over og da var det faktisk nesten 52% av filmene som hadde (riktignok) dansk tekst. Så det er en ganske stor del av "UK-filmer" som har norsk tekst, altså.
    Jeg har jo kjøpt flere Uk dvd'er i min tid og der har jeg fått kun engelsk tekst, og ikke noe form for nordisk. Om de selger blurays der med norsk tekst er det bare helt genialt da, men det er dårlig merking der og det skal jeg være helt enig i. Det er gode priser på den sjappa og kommer til å gjøre noen handler i nære fremtid, gratis porto og bra priser på engang. Hvem sier nei til det?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har jo kjøpt flere Uk dvd'er i min tid og der har jeg fått kun engelsk tekst, og ikke noe form for nordisk.
    I motsetning til for Blu-Ray, så går det faktisk an å søke på DVD-filmer med norsk tekst hos play.com. Et slikt søk avslører at de har en god del DVD-titler (ca 2000 stk) med norske tekster.

Men det er selvsagt en del utgivelser som mangler norsk tekst. Det er kun disse jeg handler andre steder enn på play.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt OT, men: Har til tider også vanskeligheter med å finne ut hvilket lydspor som finnes på disken (Dolby Digital/TrueHD, DTS(-HDMA), PCM). Kjedelig å få hjem film med DTS når man venter på HD-lyd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å kjøpe de helt nyeste filmene, tviler det er truehd på en 80 talls film og slikt. Er som med cdplater fra gamle dager, møkkalyd og det hele som forfølger deg til langt ut i 2000 før det kommer en remaster.

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil oppdatere ift hva slags eventuelle svar jeg mottar.

Kontakte play.com ???

Har lett meg grønn på siden Deres etter en mail adresse og søkt på google men har ikke funnet noe...

Hadde tenkt å forspørre de om de vil sende pakker med flere filmer, slik at en kan bestille varer som er over 200NOK grensen sammen uten å måtte tolle for hver enkelt film...

En annen ting jeg er litt iritert over i tilegg til manglende tekst opplysninger er jo spilletid for filmene, måtte sjekke på andre nettsider for å finne ut om T2 utgaven de solgte var extended eller ikke.

Ole

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd disse?
    terms@play.com
    customercare@play.com
    support@play.com
    privacy@play.com
    Send en til hver og se hva som skjer...

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Prøvd disse?
    terms@play.com
    customercare@play.com
    support@play.com
    privacy@play.com
    Send en til hver og se hva som skjer...
    Det skal prøves...

Noen som har fått play til å pakke filmer sammen?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Kontakte play.com ???

Har lett meg grønn på siden Deres etter en mail adresse og søkt på google men har ikke funnet noe...

Ole
    Ja, jeg søkte meg også grønn, men fant til slutt et kontaktskjema som riktignok gjaldt tekniske forespørsler. Men jeg fikk da sendt avgårde. Har vel ikke store forhåpninger om å få svar, men ..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til dem engang med spørsmål om å slette mitt kredittkort som ligger i profilen (man kan ikke slette selv hvis det bare er ett kort i profilen) - da kom det kjapt svar; spørsmål om hvorfor jeg ville slette og om jeg var misfornøyd med dem..... hehe

Denne adressen sendte jeg til og fikk svar fra:

privacy@play.com

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Det skal prøves...

Noen som har fått play til å pakke filmer sammen?

Er vel ikke mange som vil at play skal pakke filmer sammen, det er jo nettopp dette som er en av de beste årsakene til å handle hos play.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Er vel ikke mange som vil at play skal pakke filmer sammen, det er jo nettopp dette som er en av de beste årsakene til å handle hos play.
    Tror Xerxes faktisk ønsker å betale toll, kanskje fordi han vil bestille produkter som koster mer enn 200. Når han først gjør det så ønsker han alt i samme pakke. Men jeg vet ikke om man da sparer noe ift toll..?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Xerxes faktisk ønsker å betale toll, kanskje fordi han vil bestille produkter som koster mer enn 200. Når han først gjør det så ønsker han alt i samme pakke. Men jeg vet ikke om man da sparer noe ift toll..?
    Han gjør vel det hvis det bare er en pakke som skal fortolles? Store deler av utgiftene er jo ofte fortollingsgebyr osv.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Han gjør vel det hvis det bare er en pakke som skal fortolles? Store deler av utgiftene er jo ofte fortollingsgebyr osv.
    Ja det er det vel mer enn stor nok sannsynlighet for.. Gebyrer og avgifter er i skuddet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •