Noen med erfaringer fra nettbutikken play.com? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 219
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    For min del har det vært blu ray filmer til ca 150,-. Men jeg tar det uansett ikke så tungt. DVD filmene har jo blitt usedvanlig billige i det siste. Kjøpte for litt siden en hel haug med DVD'er til mellom 3-5 pund pr stk. DA er det jammen ikke så farlig om de sender dobbelt. Lenge leve Play for sine fornuftige priser! (spesielt på det 'utrydningstruede' DVD formatet. For ikke å nevne CD-formatet (selv om det ikke er noen umiddelbar arvtaker går jo CD'ene for latterlige priser på Play. Mye skyldes vel digitaliseringen og 'pirat' virksomheten..)

Uansett - Play er min favoritt foruten når jeg på død og liv ønsker norsk tekst - da velger jeg dvdstrax.com eller CDON.COM - Musikk, Film, Spill, Bøker og Elektronikk. CD, DVD og Blu-Ray (til høyere pris selvsagt..)
    For ikke å glemme playx.no

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    For ikke å glemme playx.no
    så sant så sant! Da er sirkelen sluttet. Reneste Bermuda-triangelen for min del mtp nordiske leverandører på nett (CDON, DVDStrax og Playx). Noen andre??

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så sant så sant! Da er sirkelen sluttet. Reneste Bermuda-triangelen for min del mtp nordiske leverandører på nett (CDON, DVDStrax og Playx). Noen andre??
    Vi har dem vel der. Er innom platekompaniet av og til, men ved kjøp CD.

CDON har ofte spesialutgivelser man ikke finner på PK.

Tips: CDON har Supra kabler billigst (etter det jeg har klart å finne).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, finner lite interessant av filmer på PK.. men er innom en gang i blant..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Ja anbefaler at du (Tuxflux) prøver og betale med pund og ser hva som skjer
    Nå har jeg ikke handlet på Play siden 25.januar, men hverken da eller noen gang tidligere har jeg betalt i noe annet enn £!

Angående kort; Jeg har brukt både Postbanken MC og Skandiabanken Visa for betaling av kjøp på Play.com og har aldri hatt problemer med å få gjennomført transaksjoner.

Konklusjonen er at jeg (for en gangs skyld) har skikkelig griseflaks !

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt mitt gamle VISA kort liggende inne hos Play, til tross for at det ble makulert for flere uker siden. Men det funker fortsatt. Men å tro at regningen ikke kommer er vel en ønskedrøm

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play har fine priser, inkl frakt og ok leveringstid (absolutt ikke noe over godkjent)
    Informasjon på diverse artikler er derimot latterlig dårlig! Lydformater på Blurays er noe de sterkt trenger å informere om.

Det virker som om play er blitt så store, så dermed driter de litt i customercare. Frem til nylig har det vært relativt umulig å få kontakt med de, men jeg har fortsatt et håp om å få svar på en av mail'sa som er sendt.

• Om du har kjøpt noe på 3 for 2 eller lignende, og f.eks får en card declined på en av de, vil ordren ikke oppdatere seg selv, nei. Da må en avbestille ordren og bestille på nytt = money lost.
    • Orders som er eldre enn 30 dager (I think) har ingen mulighet for å leveres tilbake om du ikke manuelt kontakter play, som noen ganger kan være relativt vanskelig.
    • Retur av f.eks t-skjorte er latterlig dårlig håndert, og ikke minst tidskrevende for din egen del. Har nå en pågående sak hvor jeg har sendt inn t-skjorte for over 1mnd siden, ikke fått noe retur for skjorta, og heller ikke refund av P&P (nesten 300,-). Slike ting irriterer, og det vurderes i total boikott og heller gå over til dvd.co.uk
    • Om du har bestilt en vare som er 'in stock', men den ikke er det alikvel. Du kommer til processing, og der kan den gjerne stå flere uker uten at den blir sendt, eller at du har mulighet for å avbestille enheten. Helt idiotisk, og veldig typisk play!
    • Playtrade fungerer kun i €

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Play har fine priser, inkl frakt og ok leveringstid (absolutt ikke noe over godkjent)
    Informasjon på diverse artikler er derimot latterlig dårlig! Lydformater på Blurays er noe de sterkt trenger å informere om.
    Helt enig! Har sendt de en mail, men det var svært vanskelig å få gjort dette i det hele tatt.. intet svar! Informasjonen er dårlig. Men jeg bestiller kun filmer jeg kan akseptere med engelsk tekst derfra.

Det virker som om play er blitt så store, så dermed driter de litt i customercare. Frem til nylig har det vært relativt umulig å få kontakt med de, men jeg har fortsatt et håp om å få svar på en av mail'sa som er sendt.
    Som nevnt ovenfor, jeg har ikke fått svar whatsoever når jeg 2-3 ganger totalt har sendt forespørsel..

• Om du har kjøpt noe på 2 for 3 eller lignende, og f.eks får en card declined på en av de, vil ordren ikke oppdatere seg selv, nei. Da må en avbestille ordren og bestille på nytt = money lost.
    Ingen erfaring med mislykkede 3 for 2 kjøp (for det var vel dèt du mente? ). De har alltid kommet som de skal. Mener du at de tar seg betalt selv om ordren avbestilles før den sendes?

• Orders som er eldre enn 30 dager (I think) har ingen mulighet for å leveres tilbake om du ikke manuelt kontakter play, som noen ganger kan være relativt vanskelig.
    Mener du ordre som er sendt ut til en viss dato og leveres når 30 dager er gått innen den dato? Eller uansett? Retur-rett bør man jo selvsagt ha, men dersom varen ble levert 30 dager siden lukter det jo ugler i mosen dersom man ønsker å returnere.. Jeg har returnert et par ganger, og ikke hatt problemer, men jeg har jo sett feilen ganske umiddelbart..

• Retur av f.eks t-skjorte er latterlig dårlig håndert, og ikke minst tidskrevende for din egen del. Har nå en pågående sak hvor jeg har sendt inn t-skjorte for over 1mnd siden, ikke fått noe retur for skjorta, og heller ikke refund av P&P (nesten 300,-). Slike ting irriterer, og det vurderes i total boikott og heller gå over til dvd.co.uk
    Hva er grunnen til at du ønsket å returnere varen? Har de samme regler i England som her når det gjelder retur-rett på internett-varer?

• Om du har bestilt en vare som er 'in stock', men den ikke er det alikvel. Du kommer til processing, og der kan den gjerne stå flere uker uten at den blir sendt, eller at du har mulighet for å avbestille enheten. Helt idiotisk, og veldig typisk play!
    Jeg la inn en bestilling på 'Dead poets society" Blu ray i august 2008. Den var ennå ikke levert nå nylig selv om det lenge har stått 'in-stock', så da avbestilte jeg ved enkelt å trykke på knappen i outstanding orders. Da forsvant den - for godt.

• Playtrade fungerer kun i €
    Ja.. Dette har irritert meg lenge. Men slik er vel spillereglene..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen erfaring med mislykkede 2 for 3 kjøp. De har alltid kommet som de skal. Mener du at de tar seg betalt selv om de ordren avbestilles?
    Ikke nødvendigvis kun 3for2, kan være andre BOGOs eller tilbud generelt. Om kortet først er blitt declined (mulig penger ikke var på kortet da de prøvde å gjennomføre transaksjonen), må ordren avbestilles før du kan bestille på nytt. Når du da bestiller på nytt blir du "snytt" for den siste "gratis" enheten i et 3for2. De tar seg ikke betalt, nei

Mener du ordre som er sendt ut til en viss dato og leveres når 30 dager er gått innen den dato? Eller uansett? Retur-rett bør man jo selvsagt ha, men dersom varen ble levert 30 dager siden lukter det jo ugler i mosen dersom man ønsker å returnere.. Jeg har returnert et par ganger, og ikke hatt problemer, men jeg har jo sett feilen ganske umiddelbart..
    Hva er grunnen til at du ønsket å returnere varen? Har de samme regler i England som her når det gjelder retur-rett på internett-varer?
    En ordre blir sendt 01.01 - kontakter du dem ikke innen 30 dager har du ikke lenger mulighet for å merke av for "I would like to return an item. Rød info-knapp. Greit at man ikke skal være så sløv. Men når jeg ikke har fått refund på en t-skjorte på 6uker, kan det være greit å kontakte dem igjen. Dette er vanskelig når de har en mail som er svært vanskelig å finne.
    De sendte feil størrelse på t-skjorte. Ikke noe stort problem, men feil er feil, og det skal de svi for. Den passet uansett ikke. Men, når skjorta kun koster £10 pund og det tar mange uker OG pes fra min side. Så kan en spørre seg om det er verdt det. Prinsippsak mener no eg.
    Jeg vet ikke om England har samme regler når det gjelder retur-rett av internettvarer. Men jeg vet en kan fritt returnere innen 7 dager om produktet ikke er åpnet.

Jeg la inn en bestilling på 'Dead poets society2 Blu ray i august 2008. Den var ennå ikke levert selv om det lenge har stått 'in-stock', så da avbestilte jeg ved enkelt å trykke på knappen i outstanding orders. Da forsvant den - for godt.
    Så du hadde fortsatt cancel-knappen, ja Har skjedd flere ganger at jeg ikke kan avbestille en ordre fordi play monger og bruker lang tid. Gudommelig annoying.

EDIT: leif

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det kan virke svært så vanskelig å få tatt kontakt (hvor finner man egentlig noen mail-kontakt? Tror jeg måtte inn på technical-questions e.l. den ene gangen jeg gjorde det). Heldigvis har jeg hatt lite problemer med play.com, men dersom jeg skulle få det så ville jeg satt pris på bedre kommunikasjonsmuligheter, ja.

Newcomer Thomas87 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet på Play.com i et halvt års tid, og kan ikke si meg annet enn storfornøyd! Lave priser og rask levering!

Jeg har handlet for det meste PS3-spill med tilbehør, og mine erfaringer viser at det tar 6-8 dager før varen ankommer postkontoret. Spillene jeg har handlet har ofte kostet £17.99, og er dermed under tollgrensa. Jeg har vært heldig et par ganger og sluppet toll når spillene har kostet £29.99 og £39.99, mens sist bestilte spill til en verdi av £24.99 glidde ikke igjennom.

Jeg har tidligere sendt to e-poster til den eneste e-postadressen jeg fant på siden, terms@play.com, og den ene gangen fikk jeg dette i retur:

"Thank you for your email.

We aim to have all email enquiries answered within 24 hours. Please be aware that over our busy Christmas period this may take a little longer.

If you have a query regarding our Christmas delivery policy our help desk may be able to answer your query:

http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Hel...?page=helpdesk

You may also find the helpdesk useful if you are attempting to return an item:

http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=retn

or if you have not received an item:

http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Hel...?page=received

Additionally you may find the helpdesk can help you resolve a number of other queries, including:

- Questions regarding shipping
    - Product specifics,
    - Queries about PlayTrade,
    - Getting help with your account
    - Many other frequently asked questions.

Thank you for shopping with Play.com.

Kind Regards

Play
    "

Har derimot ikke fått videre svar ved spørsmålet mitt om å bruke en anonym/"blank" emballasje på sendinger til Norge slik at vi kan slippe toll ved varer priset over £20, og dermed kanskje øke salget til Play.com med tanke på norske kunder. Men det er vel noen lovparagrafer som forbyr dette.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas87
    Har derimot ikke fått videre svar ved spørsmålet mitt om å bruke en anonym/"blank" emballasje på sendinger til Norge slik at vi kan slippe toll ved varer priset over £20, og dermed kanskje øke salget til Play.com med tanke på norske kunder. Men det er vel noen lovparagrafer som forbyr dette.
    Dette hadde jo vært storartet! Men som du sier kan vi nok belage oss på rettslige forbud når det gjelder en slik mulighet..

Newcomer Thomas87 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hadde jo vært storartet! Men som du sier kan vi nok belage oss på rettslige forbud når det gjelder en slik mulighet..
    Jeg forhørte meg med en nettbutikk i USA for et år siden om nettopp dette, og fikk i svar at dette var umulig for dem grunnet det amerikanske lovverket. Det vanket bøter om slikt ble oppdaget. Det er nok liknende regler verden rundt.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt negative erfaringer med play.com og heller ikke med PlayTrade før nå. Jeg kommer til å styre unna selgeren MediaTube heretter. Etter å ha ventet på en PlayTrade/MediaTube levering i halvannen måned benyttet jeg meg av FairPlay Guarantee og sendte idag denne meldingen til Plays helpdesk:
    Reason for Claim : I did not receive the order.
    Waiting for delivery since 28/12/2008. Contacted seller twice. Seller does not respond to emails. The item's status has been listed as 'packing' for several weeks. This is my first negative experience with PlayTrade. My loss of this small amount of money is not important, but in principle I think the seller should not get away with this sort of attitude towards customers.

Denne går så til selgeren og en av Plays agenter.
    Deretter:
    What to do now:
    Please give us 10 days to investigate the claim, after which time our agents will contact you to resolve the problem.
    Den som lever får se. Jeg vil advare andre mot MediaTube.:evil:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å gi feedback til selger. alltid viktig!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Har aldri hatt negative erfaringer med play.com og heller ikke med PlayTrade før nå. Jeg kommer til å styre unna selgeren MediaTube heretter. Etter å ha ventet på en PlayTrade/MediaTube levering i halvannen måned benyttet jeg meg av FairPlay Guarantee og sendte idag denne meldingen til Plays helpdesk:
    Reason for Claim : I did not receive the order.
    Waiting for delivery since 28/12/2008. Contacted seller twice. Seller does not respond to emails. The item's status has been listed as 'packing' for several weeks. This is my first negative experience with PlayTrade. My loss of this small amount of money is not important, but in principle I think the seller should not get away with this sort of attitude towards customers.

Denne går så til selgeren og en av Plays agenter.
    Deretter:
    What to do now:
    Please give us 10 days to investigate the claim, after which time our agents will contact you to resolve the problem.
    Den som lever får se. Jeg vil advare andre mot MediaTube.:evil:
    Tror vel dette er diskutert før, men hvordan får du bestilt via PlayTrade? Jeg får problemer med zip code. Bruker du en fiktiv sådan, eller hvordan gjøres dette?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å gi feedback til selger. alltid viktig!
    Man får ikke foreta noe claim innenfor FairPlay Guarantee før man har kontaktet selger og denne har fått 3 arbeidsdager på seg til å ordne opp.
    Når det gjelder feedback systemet fant jeg at dette ikke var tilgjengelig så lenge varen har status 'packing' som den i dette tilfelle har hatt nå i flerfoldige uker.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ikke foreta noe claim innenfor FairPlay Guarantee før man har kontaktet selger og denne har fått 3 arbeidsdager på seg til å ordne opp.
    Når det gjelder feedback systemet fant jeg at dette ikke var tilgjengelig så lenge varen har status 'packing' som den i dette tilfelle har hatt nå i flerfoldige uker.
    Mon tro hvor mange andre kunder han har med samme status? Håper svaret er 'ingen'...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro hvor mange andre kunder han har med samme status? Håper svaret er 'ingen'...
    Det er nok ikke tilfelle, for hvis du sjekker feedbacks på MediaTube er det endel negative erfaringer. Uansett er det jo guffent å ikke motta sin vare.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke tilfelle, for hvis du sjekker feedbacks på MediaTube er det endel negative erfaringer. Uansett er det jo guffent å ikke motta sin vare.
    Kjipt.. er selv svært opptatt av feedback til selger når jeg kjøper. Blir litt skeptisk når den er under 99% og kjøper aldri dersom under 98.. (uansett et kriterium at det er utført mange salg)

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •