Noen med erfaringer fra nettbutikken play.com? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 219 av 219
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GenGhost
    i dag er det 10. januar 2011 og Spillet har enda ikkje komt..
    What to do ?
    Gå inn på "order history" og klikk på "view details" på det spillet som ikke har kommet ennå. På den siden skal det være en knapp for å rapportere at varen ikke har kommet frem. Knappen forsvinner etter en viss tid, men jeg husker ikke hvor lenge. Jeg tror det er 7 uker fra varen ble sendt, men jeg er litt usikker. Hvis knappen fortsatt er der, bør du i hvert fall bruke den med en gang. Da sender de en ny vare ganske kjapt.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    I dag fikk jeg faktisk to helt forskjellige filmer i den samme ekstra store esken fra play.com. Har de begynt å effektivisere så lenge det er innenfor tollgrensene til landet de sender til mon tro?

Jeg fikk forøvrig med en "Magic Fish" i den ene blu-rayen. Er slike "spåfisker" et nytt play.com konsept det også
    Fikk også servert en slik pakke i dag, måtte se her inne om noen hadde opplevd det samme...
    15dagers leveringstid på denne...

Blir litt skeptisk til om de tenker på tollgrensene til aktuelle land, de har jo ikke kommet med noe info...:-?

Noen med erfaringer fra nettbutikken play.com?-imag0391_web-jpg
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer GenGhost sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg tror det er 7 uker fra varen ble sendt, men jeg er litt usikker. Hvis knappen fortsatt er der, bør du i hvert fall bruke den med en gang. Da sender de en ny vare ganske kjapt.
    Har brukt den knappen og fikk en epost om at eg skulle signere noken papir og sende tilbake. :-?

du trur ikkje at de berre e VELDIG seint i Tollen då ?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har bestilt fra play nå, og må ha kodebrikken fra nettbanken for å kjøpe. Slik var det vel ikke før..? Mener det var gjort på 3 klikk å kjøpe fra play.com....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig noe nytt som kom på nyåret?? mener at jeg før har måttet bruke kodebrikken ved et par anledninger

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dear xxxxxx,

Thank you for your email.

We would like to inform you that there are recent changes made on our system as well as on the website and one of them is from now on Norwegian customers will only be able to purchase items in Euros.

Please accept our sincerest apologies for any incovenience this matter has caused you and thank you for your patience and valued custom.

Kind Regards,

Customer Support Team
    Play.com

Denne e-posten fikk jeg i kveld. En helt ny politikk fra Play altså.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gikk ikke og bestille i Pund lenger gitt. Men da vil de nok miste mange Norske kunder vil jeg tro. Og Amazon får vel da noen nye

Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Dear xxxxxx,

Thank you for your email.

We would like to inform you that there are recent changes made on our system as well as on the website and one of them is from now on Norwegian customers will only be able to purchase items in Euros.

Please accept our sincerest apologies for any incovenience this matter has caused you and thank you for your patience and valued custom.

Kind Regards,

Customer Support Team
    Play.com

Denne e-posten fikk jeg i kveld. En helt ny politikk fra Play altså.

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke handlet på play på lenge etter at jeg "oppdaget" amazon.
    Får bare håpe at amazon ikke gjør det samme.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Spent på om siste filmen som er preorder går igjennom som Pund eller Euro.
    Så langt i Pund så håper det holder seg.

Så håper de tar til vettet og lar oss shoppe i pund.

Så Immortals er og blir Siste film som blir bestilt fra Play.com for nå :-(
    Morro så lenge det varte.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får fortsatt valgt pund når jeg bestiller jeg...?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Får fortsatt valgt pund når jeg bestiller jeg...?
    Får du betalt i pund, da?

(kan se ut som det er på tide å endre signaturen min )

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er priser i Euro for alle her nå ser det ut som, er det noen spesielle tilfeller som oppstår mens man betaler i Euro fremfor Pund? Selv har jeg ikke sjekka så grundig men kanskje dyrere varer?

Jeg har bestillt litt herfra men merker at flere og flere nettbutikker endrer policy for sending til andre land.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er priser i Euro for alle her nå ser det ut som, er det noen spesielle tilfeller som oppstår mens man betaler i Euro fremfor Pund? Jeg har bestillt litt herfra men merker at flere og flere nettbutikker endrer policy for sending til andre land. Hva gjør dette Euro endringen for oss siden dere skal slutte å handle der?
    I praksis er Euro-prisene 14-15% høyere enn prisene i pund. Jeg har snakket litt om dette i en annen tråd, men jeg tror varene som er priset i Euro inkluderer moms til et EU-land (sannsynligvis Luxemburg eller Kypros, som har 15% moms). Varene som er priset i Pund inkluderer ikke moms, og disse sendes fra Jersey. Jersey har ikke moms, og de er ikke medlem av EU. UK har en momsfritaksgrense på £18 (tilsvarende vår 200,- grense) for varer som kommer utenfra EU. Play har dermed kunnet selge DVDer til UK uten moms, mens de har hatt laveste momssats til andre EU-land.

Dette har irritert finansdepartementet i UK lenge, og fra 1. april i år er det ikke lenger momsfritak for pakker fra Jersey og Guernsey til UK. For meg virker det som at Play vil avvikle lageret på Jersey, og heller selge alt fra EU-lageret. Det vil i så fall føre til at prisene i pund vil gå opp og havne på linje med Euro-prisene.

Hvis prisene blir like, så vil endringen strengt tatt ikke bety så mye for oss. Men, som RoKo har påpekt (i den andre tråden), så har mange andre butikker fulgt prisene til play, og nå som play ikke lenger slipper unna moms, så vil nok prisene i alle britiske nettbutikker gå opp, og det er jo ganske kjipt.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å ditche Play i konkurs og gå over til Amazon alle sammen av oss det...
    Vis dem at det er buyers marked.

Blir pund borte fra Amazon også blir det verre. Hvor sender Amazon fra?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I praksis er Euro-prisene 14-15% høyere enn prisene i pund. Jeg har snakket litt om dette i en annen tråd, men jeg tror varene som er priset i Euro inkluderer moms til et EU-land (sannsynligvis Luxemburg eller Kypros, som har 15% moms). Varene som er priset i Pund inkluderer ikke moms, og disse sendes fra Jersey. Jersey har ikke moms, og de er ikke medlem av EU. UK har en momsfritaksgrense på £18 (tilsvarende vår 200,- grense) for varer som kommer utenfra EU. Play har dermed kunnet selge DVDer til UK uten moms, mens de har hatt laveste momssats til andre EU-land.

Dette har irritert finansdepartementet i UK lenge, og fra 1. april i år er det ikke lenger momsfritak for pakker fra Jersey og Guernsey til UK. For meg virker det som at Play vil avvikle lageret på Jersey, og heller selge alt fra EU-lageret. Det vil i så fall føre til at prisene i pund vil gå opp og havne på linje med Euro-prisene.

Hvis prisene blir like, så vil endringen strengt tatt ikke bety så mye for oss. Men, som RoKo har påpekt (i den andre tråden), så har mange andre butikker fulgt prisene til play, og nå som play ikke lenger slipper unna moms, så vil nok prisene i alle britiske nettbutikker gå opp, og det er jo ganske kjipt.
    Tusen takk for et godt og grundig svar, har alltid handlet med pund på Play og det har fungert fint og håper de kan få tilbake denne ordningen ellers taper de kunder i massevis.

Jeg har handlet fra et annet sted i sverige og der har de også begynt med toll, der er det så at de betaler tollen for deg men synes det virket litt rart men det er da så. Det skal normalt sett ikke være toll på varer under 200kr, er vel bare spørsmål om tid når netthandel ikke er lønnsomt i lengen lengre.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Bare å ditche Play i konkurs og gå over til Amazon alle sammen av oss det...
    Vis dem at det er buyers marked.

Blir pund borte fra Amazon også blir det verre. Hvor sender Amazon fra?
    Amazon har vel mange butikker under et navn, tror varene kommer fra alle plasser og bruker bare Amazon som salgsted pga å selge mer? Who knows.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm det var leit... har jo nettop fått en sendig bd film og seder og det gikk i betaling som pund... bestile 9.2 og kom fram på fredag

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke slik at man må handle for minst £25 for at Amazon skal sende fraktfritt til Norge? Dermed kommer man over 200 kroners grensen så sluttsummen blir ikke så gunstig likevel. Korriger meg hvis dette ikke stemmer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Men er det ikke slik at man må handle for minst £25 for at Amazon skal sende fraktfritt til Norge? Dermed kommer man over 200 kroners grensen så sluttsummen blir ikke så gunstig likevel. Korriger meg hvis dette ikke stemmer!
    Nei, det stemmer ikke.

Først og fremst er det faktisk feil det Amazon oppgir. Du trenger bare å handle for £20 (dvs. £19,92) for å få fri frakt. I tillegg trekkes det fra britisk VAT (som er på 20%) på beløpet, så i praksis kan du handle for så lite som £16,60 og fortsatt få fri frakt.

Hvorfor Amazon gir fri frakt allerede ved £20 når de sier grensen er £25, det aner jeg ikke, og jeg har egentlig ikke lyst til å grave så alt for mye i dette, sånn i tilfelle det er en feil i Amazons systemer.

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •