Noen med erfaringer fra nettbutikken play.com? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 219
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet hva som skal skrives i feltet "Address"? Får opp beskjed om at jeg må fylle ut to linjer. I linje 1 har jeg skrevet gateadresse og husnummer, hva skal i linje 2?

Tenkte å bestille noen plater i kveld.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet inn postnummer og -sted.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at jeg ikke kunne bruke "Ø" i stedsnavnet...
    Måtte dermed skrive Sorreisa.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer Xevious sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    En solskinnshistorie fra Play

Jeg ventet for lenge med å etterlyse en vare (den forsvinner fra help-seksjonen etter et bestemt antall dager etter forsendelse), men sendte denne e-posten i går kveld kl. 2315:

Dear Play,

My order for xx has not arrived.
    Order date 20.11.2009, ship date 27.11.09.

The order is not open for selection in your help-section. The reason for waiting is that many of your orders are overdue the 3 weeks delivery time these days.

Please advise.

I dag kl. 11 fikk jeg dette svaret:

We are sorry to hear that you have not yet received your order.

This item was only available in limited quantities and all stock has now
    been sold. As it is unlikely that we will be able to offer the item again
    in the near future we have refunded the value of the order to your
    credit/debit card.

God service etter min standard

Sendt til terms@play.com. Fikk svar fra info@play.com
    Enda et bevis på Play sin gode kundeservice;

Jeg sendte en mail til Play i går kveld;

Hi!

I'm missing some orders from last year.

- ORDER ID XXX
    - ORDER ID XXX
    - ORDER ID XXX

Best regards,
    John osv...

Jeg sendte mailen til customercare@play.com og fikk 3 mail tilbake fra info@play.com i dag tidlig, på en søndag

Det ene svaret var det samme som i sitatet over, at de vil tilbakebetale beløpet da de ikke har varen eller kommer til å få den inn igjen. Og i de to andre skrev de at jeg skulle få ny vare

Varene jeg meldte savnet ble bestilt i august, september og november så jeg hadde egentlig avskrevet de for lenge siden. Så det gjør ikke noe om man glemmer 3 (?) ukers fristen for å melde en vare savnet - det går tydeligvis å gjøre det et halvt år etterpå også

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.bestillte 13 filmer fra play.com.og kun en har kommet den kom for en uke siden,men mangler forsatt 12 filmer,synest det va rart at kun 1 har kommet frem,de ble sendt sammtidig,sendt den 28.så eg lurer pleier det og ta så lang tid.første gang eg bestiller fra play.com.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.bestillte 13 filmer fra play.com.og kun en har kommet den kom for en uke siden,men mangler forsatt 12 filmer,synest det va rart at kun 1 har kommet frem,de ble sendt sammtidig,sendt den 28.så eg lurer pleier det og ta så lang tid.første gang eg bestiller fra play.com.

Filmene dukker nok opp.
    Jeg har brukt Play i nesten ti år nå.
    Har opplevd mange ganger at filmer som er bestilt samtidig ofte ikke
    kommer samme uke i postkassen.
    Hvis du bestilte filmene 28.Januar og har fått en,er jo dette ganske kjapt levert.
    Play har fått mye lengere leverings tid de siste årene.

Jeg har en bekjent som jobber i posten her i trondheim.
    Han sier det kommer VELDIG mange pakker fra Play i løpet av en mnd.
    Derfor blir pakkene ofte liggende litt før de blir sortert.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Xevious sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar som regel 2-3 uker før jeg får filmene fra Play...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , Er nå litt usikker på en ting:? Tollgrensa på 200 kr er jeg klar over men jeg bestilte en film til 600 kr for litt siden men har sluppet unna med toll på denne varen? Er det slik att play.com setter pakker på over 200 som Gift (gave) slik att man ungår tollgrensa på 200? En kompis fortalte meg om att grensa på gave er på 1000 kr stemmer dette? Kan man event stole på att play sender en event pakke på over 200 kr og setter gift på pakka hver gang? Når man bestiller filmer fra play så kan ikke jeg se att man må krysse av dette under bestilling? Mange spørsmål men er det noen som har info rundt dette så hadde det vært :-D fint

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zafir
    Hei , Er nå litt usikker på en ting:? Tollgrensa på 200 kr er jeg klar over men jeg bestilte en film til 600 kr for litt siden men har sluppet unna med toll på denne varen?
    Da var du heldig.

(og litt pirking - det er ikke toll på DVDer, men du skulle ha betalt 25% moms, og posten krever i tillegg et behandlingsgebyr på 108,-)

Er det slik att play.com setter pakker på over 200 som Gift (gave) slik att man ungår tollgrensa på 200?
    Nei. De har ikke lov til dette heller, da det er medvirkning til skatteunndragelse.

En kompis fortalte meg om att grensa på gave er på 1000 kr stemmer dette?
    Det stemmer, ja. Men det forutsetter at pakken er sendt fra en privatperson bosatt i utlandet.

Kan man event stole på att play sender en event pakke på over 200 kr og setter gift på pakka hver gang?
    Nei.

Når man bestiller filmer fra play så kan ikke jeg se att man må krysse av dette under bestilling?
    De tilbyr ikke tjenesten i det hele tatt, nei.

Noen butikker tilbyr å pakke inn varen, slik at hvis det faktisk er en gave, så kan den sendes direkte til mottaker. Men, uansett hvor mye gavepapir som er brukt, så har det ingen innvirkning på om fritaksgrensen på forsendelsen er 200,- eller 1000,-.

Mange spørsmål men er det noen som har info rundt dette så hadde det vært :-D fint

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en veldig god og utfyllende info trondmm :-D
    Altså ikke så lett og sno seg rundt denne tollgrensa som jeg regna med :twisted: Heia Norge sier bare jeg!!!!

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.eg ser de har Brutal Legend til 11.99 pund på play.com.men er det noen som vet om den funker på norsk 360?
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.eg ser de har Brutal Legend til 11.99 pund på play.com.men er det noen som vet om den funker på norsk 360?
    Ja,har kjøpt flere billig spill fra play.

Newcomer EnZent sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Når man kjøper fra private forhandlere på Play og det står "Delivery: UK", vil det si at selgeren holder til og sender artikkelen fra UK eller at forsendelsen ikke sendes utenfor UK? Fint å være klar over det får et eventuelt førstekjøp

Takk

Newcomer Colern sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EnZent
    Hei. Når man kjøper fra private forhandlere på Play og det står "Delivery: UK", vil det si at selgeren holder til og sender artikkelen fra UK eller at forsendelsen ikke sendes utenfor UK? Fint å være klar over det får et eventuelt førstekjøp

Takk
    Mener å huske jeg prøvde å bestille noe fra en privat forhandler og det gikk ikke siden de ikke sender utenfor UK. Så du må nok holde deg til Play

Newcomer EnZent sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colern
    Mener å huske jeg prøvde å bestille noe fra en privat forhandler og det gikk ikke siden de ikke sender utenfor UK. Så du må nok holde deg til Play
    Takk skal du da Godt å vite så jeg ikke går på en smell

Newcomer GenGhost sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varer i fra Play

Hei, bestilte 5 filmer og Assassins Creed Brotherhood samtidig 1. november 2010.
    3 dager etterpå fekk eg første filmen, og det gjekk opp til 5 uker til den siste filmen kom.
    alle varene var sendt 16. november.
    i dag er det 10. januar 2011 og Spillet har enda ikkje komt..

What to do ?

brukte denne hjelp tingen på Play, men fekk tilbake en E-post om at eg motte skrive under på noen papirer og sende via posten..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer veldig hvor fort artiklene kommer fram. Jeg har opplevd at filmer har kommet fram flere måneder etter at de ble sendt... Dette er ikke ofte, men det har skjedd. Den blir sikkert slengt i feil kurv ett eller annet sted og tar en runde rundt jorden før den kommer fram...

Play vil ikke sende erstatningsartikkel før det har gått minst én måned. Så vær tålmodig noen uker til. Så er det bare å melde artikkelen tapt og Play sender en ny. De er svært medgjørlige slik.

Jeg har bestilt over 1000 artikler fra Play. Kun 2-3 ganger har jeg måtte melde sendingen tapt. Ved én av anledningene kom originalartikkelen fram to dager etter jeg hadde fått erstatningsartikkel.. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ved én av anledningene kom originalartikkelen fram to dager etter jeg hadde fått erstatningsartikkel.. :-)

Dette har jeg også opplevd.
    Orginalartikkelen dukket opp i posten over en mnd etter.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg faktisk to helt forskjellige filmer i den samme ekstra store esken fra play.com. Har de begynt å effektivisere så lenge det er innenfor tollgrensene til landet de sender til mon tro?

Jeg fikk forøvrig med en "Magic Fish" i den ene blu-rayen. Er slike "spåfisker" et nytt play.com konsept det også

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    I dag fikk jeg faktisk to helt forskjellige filmer i den samme ekstra store esken fra play.com. Har de begynt å effektivisere så lenge det er innenfor tollgrensene til landet de sender til mon tro?
    Det har vært nevnt tidligere her, ja. Vi vet ennå ikke helt hvor grensen for å slå sammen ordre går, men jeg gjetter på at de holder seg under £18, som er fritaksgrensen i UK. Hvis det stemmer, så har vi altså ingenting å bekymre oss for så lenge pundkursen er under 11,11

Pakker som sendes til EU-land inkluderer moms og sendes fra innsiden av EU, så da har de ingen fritaksgrenser å forholde seg til.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •