Shawshank Redemption

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shawshank Redemption

Er det noen som kan si noe om bildet på denne filmen som nå er ute på BD? Får den for 160kr på play.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Er det noen som kan si noe om bildet på denne filmen som nå er ute på BD? Får den for 160kr på play.com.
    Kan dessverre ikke uttale meg om bildet, men dette er da en film man skal ha uansett på BD?! Og 160kr var billig

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg at for noen år siden så ble den relansert på DVD, da den første utgaven var helt forferdelig billedmessig. Det var da snakk om (om jeg ikke husker feil) at bildet var for mørkt, og ting hadde skjært seg under mastringen. I 2004 kom det en tre disk 10 års jubileumsutgave som hadde knall bilde og lyd (inkludert DTS) På den amerikanske utgaven er det følgende spesifikasjoner:

Video
    Video codec: MPEG-4 AVC
    Video resolution: 1080p
    Aspect ratio: 1.85:1

Audio

English: Dolby TrueHD 5.1
    French: Dolby Digital 5.1
    Spanish: Dolby Digital 5.1
    Portuguese: Dolby Digital 5.1

Så gjenstår det å se om den er resaurert og mastret i 2k (eller hva terminologien heter) men vil nok tro at det er gjort best mulig arbeid med denne, siden Warner har utsatt datoen flere ganger frem til nå. 2 Desember er release i USA iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer ut i USA 2/12, og "boksen" ser litt stillig ut:
    'Shawshank Redemption' Gets Specs, New Date | High-Def Digest

Vi får håpe at lyd og bildekvalitet står i stil til innpakningen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner gjør en meget bra jobb med de digibook utgivelsene av klassikerene. Så tviler ikke på at dette blir en meget bra utgivelse.

Venter heller på den Amerikanske, selv om UK utgaven er billigere. Coveret er mye lekrere på US utgaven.

Speedfight: 2K er det samme som Full HD, tipper de i dag for det meste scanner opp til 4K formatet for å slippe mere jobb i fremtiden, både for kino utgivelser og nye formater. 4K så ut til å bli standarden etter at Sony resturerte Bond-filmene for ett par å siden. 4K er det nye kinoformatet for digital projektering.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Venter heller på den Amerikanske, selv om UK utgaven er billigere. Coveret er mye lekrere på US utgaven.
    Fra hdmoviesource koster det 160 norske kroner for den amerikanske Pluss 20-30 kroner i porto

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Speedfight: 2K er det samme som Full HD, tipper de i dag for det meste scanner opp til 4K formatet for å slippe mere jobb i fremtiden, både for kino utgivelser og nye formater. 4K så ut til å bli standarden etter at Sony resturerte Bond-filmene for ett par å siden. 4K er det nye kinoformatet for digital projektering.
    Det var 4k jeg mente var litt trøtt på morran der...

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kasta meg uti det og kjøpte denne filmen, ved første øyekast ser det bra ut men ved andre øyekast ser det ikke så bra ut, småting kanskje men i noen scener der det er bevegelse på folk blir det et lite etterslep i ansiktet, dette ergrer ikke meg i stor grad men sikkert andre som ikke orker det. Ellers er det bare DD lyd på denne men den er faktisk bra, uansett spiller vel ikke det stor rolle på en film som denne så lenge dialogen er klar og fin noe den er. Bortsett fra disse tinga synes jeg den var helt ok.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Ja jeg kasta meg uti det og kjøpte denne filmen, ved første øyekast ser det bra ut men ved andre øyekast ser det ikke så bra ut, småting kanskje men i noen scener der det er bevegelse på folk blir det et lite etterslep i ansiktet, dette ergrer ikke meg i stor grad men sikkert andre som ikke orker det. Ellers er det bare DD lyd på denne men den er faktisk bra, uansett spiller vel ikke det stor rolle på en film som denne så lenge dialogen er klar og fin noe den er. Bortsett fra disse tinga synes jeg den var helt ok.
    Hvilken utgave har du kjøpt? Er det ikke TrueHD på den engelske BD utgaven?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Shawshank Redemption anmeldt hos Highdefdigest, med bildekarakter på 4,5/5. Noe som må sies være fantastisk. Peter M. Bracke er ikke akkurat kjent for å være veldig generøs med karakterene :P

This Blu-ray is a winner, with great video, solid audio and a nice package of extras. [...] this is a Blu-ray you will be proud to add to your collection.

Blu-ray Review: The Shawshank Redemption | High-Def Digest
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den bestillt fra hdmoviesource, så da kommer den sikkert mot slutten av uka Tenkte jeg skulle vente til den kom på BD i Norge, men etter å ha lest på release sinde sider at det er SME som er ansvarlig utgiver, så står jeg glatt over...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com-versjonen har dårlig bilde og ikke HD-lyd.Den amerikanske versjonen har topp bilde og HD-lyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Play.com-versjonen har dårlig bilde og ikke HD-lyd.Den amerikanske versjonen har topp bilde og HD-lyd.
    Puhh, bra at jeg bestillte den amerikanske versjonen da

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Puhh, bra at jeg bestillte den amerikanske versjonen da
    Det må være veldig irriterende å få hjem en knallfilm som man har lest skal ha topp bilde og lyd, så viser det seg at man har kjøpt feil versjon.
    Jeg tror fakisk endel av gleden over filmen hadde forsvunnet, uansett hvor bra filmen er. Dette er tross alt en av mine all-time-favorites, akkurat som The Godfather.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den amerikanske versjonen sonefri?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den skal være sonefri.

Har selv kjøpt UK versjonen, og kvier meg for å sette den på :-?

Ender nok med at jeg kjøper US versjonen, og "glemmer" den jeg har...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis hadde klart å bestille dobbelt opp av UK versjonen så jeg fikk den ene. Hadde på forhånd lest at denne skulle være crappy på både lyd og bilde... Lyden er jo som kjent bare DD, men så et par scener her forleden, og syns ikke bildet det var såååååå ille heller da! Skal nok klare å se hele filmen hvis det står om

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •