Crouching Tiger, Hidden Dragon, teknisk kvalitet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Crouching Tiger, Hidden Dragon, teknisk kvalitet.

Hei

Er det noen som har sett Crouching Tiger, Hidden Dragon på et bra hjemmekino anlegg ? Kjøpte DVD'en her tidliger i uken og ser den nå. Stusser litt på kvaliteten.

Som regel er det bra, innimellom blir det forstyrret av lett flimring. Mest tydelig var det i ørken scenene, f.eks mot mørk blå himmel (også andre scener) Kommer en lett flimmring som filmer fra 80 tallet. (Dette er untaksvis for å presisere det). Slåss scenen f.eks er helt ok.

Kjører Pana PX80 og DVD spilles på en HP bærbar RM-70 AMD cpu, Skjermkort: ATI Mobility Radeon HD 3450 256 mb dedikert minne. Overfører ved hjelp av HDMI.

Så forøvrig Walk the Line før en kveld. Opplevde den som hakket bedre på teknisk kvalitet.

Noen som har observert det samme ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg så hoppende drage sprettende tiger...

Men etter min mening var flesteparten av bildene skarpe... ute i natta ved heksa var det kanskje ikke like bra....

Har du prøvd å skru ned skarphet/sharpness... jeg har lært at sharpness på tv ved Dvd signaler skal ned betraktelig... på tv signaler fra dekoder ol kan den skrues litt opp...
    Tror jeg har sharpness på 20 eller noe på dvd kilder...

Det kan fort bli litt pluss på pluss, særlig må du huske hvor skarpe dvd kilder som regel er i utg punkt. Dermed trengs nødvendigvis ikke skarphet på tv like godt.

Dette kan også variere litt fra film til film, men sjekk det ut. Det gjorde underverker for samsungen min...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Skal prøve ut det.