Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 148
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse)

Undersøkelse om BD vs dvd. Utspring i denne tråden

Som et lite unntak, og fra en litt annen vinkling synes jeg det passet å lime inn dette:
    Blu-ray.com - The Godfather Collection: The Coppola Restoration (Blu-ray) - Blu-ray Review

Det er nettopp slike ting som gjør Blu-ray så mye mer attraktivt enn DVD. Nå begynner de virkelige gode filmene å komme på BD; klassikerne mange har ventet på lenge, og presentert på en måte vi aldri har sett maken til.

Ikke alle gidder å handle inn sine allerede innkjøpte DVD på nytt på BD. Men akkurat denne tror jeg blir et stort unntak

Bilde: 5
    Lyd: 5
    Ekstra: 5

This Blu-ray edition of The Godfather Collection is perhaps the most impressive set ever released on home video. Sure, other collections may have offered more supplemental features, more movies, and many have offered audio and video qualities that present to viewers and listeners that "modern" high definition experience, and all of that is absolutely wonderful. However, no other collection can boast three all-time classic films, so painstakingly restored and presented exactly as they should be, in line with the original theatrical presentations, beginning back on March 24, 1972, and spanning some 18 and a half years. Now, almost 18 more years after the third installment of the series first screened in theaters, The Godfather Collection is available to own in a package that director Francis Ford Coppola closely supervised during the year-long restoration; we can watch this new Blu-ray edition with the high expectation that the director himself has issued it with his own recommendation as to the presentation's quality. The set also contains a wealth of entertain and insightful supplemental features. Despite this lengthy review, few need me to convey how good this set is. It speaks for itself, as do the films, and like the films contained thereon, The Godfather Collection on Blu-ray will go down in the annals of home video as one of the finest releases of all time. Leave the gun, take the cannoli, and buy the Blu-ray. This set easily receives my highest recommendation.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir spennende å se resultatet
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, det blir spennende å se resultatet
    Tror også jeg avventer en uavhengig kilde eller to. Det er ikke første gang noen skryter på seg både det en og andre uten å innfri. Nå skal det selvsagt mye til før man anser innkjøp av Gudfaren som bomkjøp, men allikevel..
    For mange BD-filmer har for dårlig lyd og bilde i forhold til potensialet som ligger i den teknologien. (uten at mitt utstyr er det mest avslørende)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har latt undersøkelsen stå åpen, så resultatet kan endre seg over tid. Regner med at vi ser en tendens når vi har 30 til 40 som har svart.

Antagelig daler interesse for undersøkelsen snart......

Jeg tipper en 50-50 resutat. Men vi får vente å se

Går ut fra du regner med en høyere score SVS!-man

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg forventer ingen ting. Her inne er det mange forskjellige mennesker, så her er alt åpent. Dessuten så ser jeg det ikke som noen konkurranse.

Uansett, når Coppola selv har kvalitetstemplet trilogien; hvor lyd og bilde aldri har vært bedre, ja så må grunnen til at man ikke handler inne denne at man ikke liker filmen. Og liker man ikke filmen, så kjøper man den ikke på verken DVD eller BD.

Jeg elsker trioligien, og vet med dette at Gudfaderen aldri har sett eller hørt bedre ut. Må-ha for meg!

Derfor burde det i tillegg vært svaralternativet: "Nei (og har den heller ikke på DVD).
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke denne avstemmingen merkes med at det gjelder den restaurerte DVD versjonen, utgitt juni 2008, vs. BD versjonen av samme restaureringen, og ikke DVD box settet som kom i 2006 ??

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Tror også jeg avventer en uavhengig kilde eller to. Det er ikke første gang noen skryter på seg både det en og andre uten å innfri. Nå skal det selvsagt mye til før man anser innkjøp av Gudfaren som bomkjøp, men allikevel..
    For mange BD-filmer har for dårlig lyd og bilde i forhold til potensialet som ligger i den teknologien. (uten at mitt utstyr er det mest avslørende)
    Du kan jo lese denne ”review” på Highdefdigest.

Blu-ray Review: The Godfather Collection | High-Def Digest

Min erfaring er at deres tekniske vurdering av Blu-ray utgivelser som regel stemmer veldig godt med virkeligheten :smile:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Du kan jo lese denne ”review” på Highdefdigest.

Blu-ray Review: The Godfather Collection | High-Def Digest

Min erfaring er at deres tekniske vurdering av Blu-ray utgivelser som regel stemmer veldig godt med virkeligheten :smile:
    Ikke min erfaring, og Peter M. Bracke har vel fått en del kritikk for en del "rare" reviews opp gjennom tiden...

På avsforum.com sine Tier 0 titler så sammenfaller ikke disse spesielt med Hidefdigest...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Undersøkelse om BD vs dvd. Utspring i denne tråden
    Jeg synes du har rotet til spørsmålet og svaralternativene...
    I tittelen spør du om vi kommer til å bytte ut DVD boksen vår med BD. I undersøkelsen spør du om vi kommer til å kjøpe på BD uavhengig om vi har den fra før på DVD eller ei. Skulle du fått noe vettugt ut av svarene, måtte du også delt opp "Nei" alternativet på samme måte som "ja" alternativet;

- "Nei, antakelig ikke (klarer meg fint med DVD-utgaven)"
    - "Nei, antakelig ikke (er ikke fan av Gudfaren/har sett denne nok ganger)"

:-?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg synes du har rotet til spørsmålet og svaralternativene...
    I tittelen spør du om vi kommer til å bytte ut DVD boksen vår med BD. I undersøkelsen spør du om vi kommer til å kjøpe på BD uavhengig om vi har den fra før på DVD eller ei. Skulle du fått noe vettugt ut av svarene, måtte du også delt opp "Nei" alternativet på samme måte som "ja" alternativet;

- "Nei, antakelig ikke (klarer meg fint med DVD-utgaven)"
    - "Nei, antakelig ikke (er ikke fan av Gudfaren/har sett denne nok ganger)"

:-?
    Så fint at du er så positiv :-D

Er fullt mulig å lage din egen versjon om du ikke er fornøyd med min. Jeg tror min dekker alternativene om en kommer til å bytte ut dvd med BD. Jeg vet den er vinklet litt ekstra positivt for BD siden det er 50% fler postitive enn negative variabler. Formålet er å finne ut om det er indikasjoner for at den nye utgaven gir et løft for BD.

Hva du får ut av dine svaralternativer med så spesifiserte grunner blir flisespikking for min del.

Kunne jo hatt med alternativene

Nei antagelig ikke (venter på 4K versjonen som blir holografisk)
    Nei antagelig ikke (klarer meg fint med den gamle VHS kopien)
    osv osv

Forskningsmetode kan ALLTID kritiseres. Jeg synes dette holder godt til vårt formål.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke så glad i dette med tilbakemeldinger, er du vel
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klassikere som Godfather, Heat, The Shawshank Redemption, Gladiator etc vil jeg nok alltid kjøpe på det beste formatet tilgjengelig, selv om jeg allerede har et par utgaver av hver stående i DVD-hyllen og i VHS-kassen i boden.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg ventet på. Måtte forhåndsbestille den på amazon

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv savnet jeg vel bare "nei, definitivt ikke".

Har dvd-pakken, og synes rett og slett ikke Gudfaren-serien er så gode filmer at jeg vil ha dem i enda en utgave. Smak og behag...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer...har alle som stemmer "nei" en Blu-ray spiller
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en 'must have' på Blu-ray

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke så glad i dette med tilbakemeldinger, er du vel
    Var det noen som kremtet?

For å være seriøs så synes jeg tilbakemeldinger er helt greit. Men en skal vel ikke ha så lang hukommelse for å tenke at kommentaren ikke kun er basert på metoden. Men en viss annen diskusjon nylig. Jeg kan være mye rart, men ikke naiv.

Jeg bare lurer...har alle som stemmer "nei" en Blu-ray spiller
    Det er et godt spørsmål. Blir jo litt dumt om en svarer nei når en ikke har muligheten.
    Håper på nok "folkevett" til at det ikke blir feilkilde.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som kremtet?

For å være seriøs så synes jeg tilbakemeldinger er helt greit. Men en skal vel ikke ha så lang hukommelse for å tenke at kommentaren ikke kun er basert på metoden. Men en viss annen diskusjon nylig. Jeg kan være mye rart, men ikke naiv.
    Den er god
    Det er et godt spørsmål. Blir jo litt dumt om en svarer nei når en ikke har muligheten.
    Håper på nok "folkevett" til at det ikke blir feilkilde.
    Jeg vil tro at skeptikerne til BD, og som fortsatt kun har DVD, stemmer "nei". Ikke alle selvsagt, men nok til å påvirke resultatet
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gudfaren-triologien går jo som noe av det beste som er laget, og jeg er personlig en superfan, men jeg vil nok avvente å oppgradere min DVD-samling til jeg får bekreftet 110% av mastringen er utført på et vis som gir et faktisk løft. Det skulle en jo selvsagt anta, men det er mye rart som er lansert på HD uten at det er noe virkelig løft i bildekvaliteten av den grunn...

Denne og LOTR-triologien er vel et must i enhver entusiasts Blu-ray-samling skulle en anta, og da blir nok sikkert sistnevnte enda mer utbredt ettersom tross alt Gudfaren begynner å dra på åra...

Jeg tror for øvrig mange i den "yngre" garden lett antar at Gudfaren er litt for gammaldags, og det trodde vel egentlig jeg også til jeg så triologien for en del år siden... Det kan jeg skrive under på at den IKKE er, kunne vært filmet inn i går, for både filmteknisk, skuespillermessig og historisk er dette et mesterverk helt av de sjeldne!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Gudfaren-triologien går jo som noe av det beste som er laget, og jeg er personlig en superfan, men jeg vil nok avvente å oppgradere min DVD-samling til jeg får bekreftet 110% av mastringen er utført på et vis som gir et faktisk løft. Det skulle en jo selvsagt anta, men det er mye rart som er lansert på HD uten at det er noe virkelig løft i bildekvaliteten av den grunn... og historisk er dette et mesterverk helt av de sjeldne!
    Tror ikke du har noe å frykte når det gjelder mastringen, sjekk review'en til The Digital Bits:
    Blu-ray Reviews - The Godfather: The Coppola Restoration

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •