Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 148 av 148
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men igjen så registrerer jeg at folk mener BD kun er bildekvalitet Hva med lydkvaliteten ift DVD!? Man kan faktisk få litt bedre bilde med BD på en 40", ift DVD, men med et lydspor som spiller DTS-HDMA, vil oppgraderingen være svært merkbar.
    Forskjellen på HD lyd og "normal 5.1" er stor. Spesielt Master HD. "Problemet" er at det ikke er mange utgivelser som har hatt dette. Dette vil forhåpentligvis forbedre seg. MEN her snakker vi om Gudfaren og da er det ikke snakk om Master HD lyd. Og min påstand er at det ikke er på langt nær så viktig som det er for actionfilmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Forskjellen på HD lyd og "normal 5.1" er stor. Spesielt Master HD. "Problemet" er at det ikke er mange utgivelser som har hatt dette. Dette vil forhåpentligvis forbedre seg. MEN her snakker vi om Gudfaren og da er det ikke snakk om Master HD lyd. Og min påstand er at det ikke er på langt nær så viktig som det er for actionfilmer.
    Når en kompenserer for volumnivå, er det ikke mye forskjell mellom TrueHD, DTS-HDMA og PCM, synes nå jeg. Så 10.000 BC her om dagen som inneholdt et helt vanvittig TrueHD-spor

Ellers enig i at for Gudfaderen har det ikke så mye å si, men det er positivt at lyden er pusset opp og at det er et TrueHD-spor.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er da også spørsmålet, HVOR mye bedre kan det gjøres, 20-30 år etter?
    Jeg er skeptiker av natur, og jeg er skeptisk på om det kan være verdt å bytte ut DVD'ene mot Blu-Ray, det er vel ikke mulig å lage surround-lyd av stereo? Eller er det kanskje Dolby digital Surround 4.0 på disse? Jeg tror uansett ikke at det blir lett å forsvare den høye prisen (regner med det blir ca 2-250 kr pr disk) fremfor å kjøpe de på DVD, eller å bare ha de på DVD.

Og dette selvom jeg "digger" mafia-filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest gjennom hele denne tråden, mne for å svare på spørsmåles til trådsarter, kommer jeg selfølgelig til å kjøpe Gudfaren på Blue-Ray. Lyden på DVDene er ikke helt optimal, så om det bare blir en ørliten bedring her, vil det være vel værd pengene!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Men så er da også spørsmålet, HVOR mye bedre kan det gjøres, 20-30 år etter?
    Jeg er skeptiker av natur, og jeg er skeptisk på om det kan være verdt å bytte ut DVD'ene mot Blu-Ray, det er vel ikke mulig å lage surround-lyd av stereo? Eller er det kanskje Dolby digital Surround 4.0 på disse? Jeg tror uansett ikke at det blir lett å forsvare den høye prisen (regner med det blir ca 2-250 kr pr disk) fremfor å kjøpe de på DVD, eller å bare ha de på DVD.

Og dette selvom jeg "digger" mafia-filmer.
    Prisen er da litt lavere enn det du regner med :-D

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Prisen er da litt lavere enn det du regner med :-D

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop
    Blir ca 167, da er det verdt å vurdere det, OM det har hjulpet noe på kvaliteten - jeg er egentlig fornøyd med de jeg har, får vel spinne de i spillern snart og se om jeg mangler noe, kanksje jeg også handler blu-ray ..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte i dag trilogisettet hos DVDstrax. Disse filmene er så bra at jeg ikke klarer å utstå tanken om å la de få leve videre på 'vanlig' DVD format... Kall meg moviejunkie og pakk meg ned..

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Godfather Sapphire Series.

Her skal visst kua melkes. Nå blir det vel " Skal du bytte ut din BD box av Gudfaren med Sapphire utgaven?"
    Kommer sikkert en rustfri special edition senere med ett års medlemskap i Cosa Nostra.Blu-ray Disc Details: The Godfather: The Coppola Restoration - Sapphire Series | High-Def Digest

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •