Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 148
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg tar det som en selvfölge at de som er innom tråden her liker Gudfaren-filmen.
    Da faller jeg utenom - og det er godt mulig undersøkelsen var ment kun for dem som virkelig digger disse filmene.

Jeg kjøpte dvd-triologien nettopp fordi serien er en klassiker "alle må ha". Det var da lenge siden jeg hadde sett noe av det (på tv en eller annen gang). Når jeg så filmene på nytt kom jeg frem til at dette nok ikke er filmer jeg kommer til å se så mange flere ganger med det første - derfor føler jeg ikke behovet for å bytte til nytt format.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da faller jeg utenom - og det er godt mulig undersøkelsen var ment kun for dem som virkelig digger disse filmene.

Jeg kjøpte dvd-triologien nettopp fordi serien er en klassiker "alle må ha". Det var da lenge siden jeg hadde sett noe av det (på tv en eller annen gang). Når jeg så filmene på nytt kom jeg frem til at dette nok ikke er filmer jeg kommer til å se så mange flere ganger med det første - derfor føler jeg ikke behovet for å bytte til nytt format.
    Da har jeg på ingen måte noe problem med å forstå at det ikke er av din interesse å kjöpe BD-utgaven.

Omformulerte litt:
    Jeg tar det som en selvfölge at de som er innom tråden her liker Gudfaren-filmene eller i det minste har filmene på DVD eller VHS.
    Bedre nå, föler jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en kommentar til det du skrev:

Hifi-interesserte er opptatt av at musikken höres ekte ut, at man får fölelse av at musikerne står foran deg, at man kan föle närveret, dybde i lydbildet, nerve i musikken etc.
    Det finnes også flere formater; CD, SACD, DVD-Audio etc.
    Er man hifi-interessert og vanker på hifi-forum tar jeg det som en selvfölge at mye av dette er interessant og ikke utelukkende musikken.

Jeg tar det som en selvfölge at de som er innom tråden her liker Gudfaren-filmene eller i det minste har filmene på DVD eller VHS. Jeg tar det også som en selvfölge at de som vanker på dette forumet er noelunde interessert i både lyd og bilde.

Er da Gudfaren en film man til tider ser om igjen ville jeg tro at man vil ha den på det best tilgjengelige formatet (både lyd -og bildemessig) for å få mest mulig ut av denne filmopplevelsen.
    Jeg finner det litt...merkelig å si at hverken langt bedre bilde eller lyd vil tilföre denne filmopplevelsen noe?
    Vi er veldig enige på dette punktet.

Forstår dette veldig godt. Er ikke dette en av favorittfilmene, og du ikke kommer til å se den mange ganger; vel, så blir den ikke noe bedre for deg på BD. Da hadde jeg heller brukt pengene på andre filmer.

Det er mange filmer som jeg har på DVD som jeg nå har kjøpt på BD. Men f.eks tv-serien "24" og Prison Break, som jeg virkelig digger, vil jeg ikke kjøpe på BD. Disse kommer jeg kun å se den ene gangen, og da er DVD godt nok.

Men for de som har Gudfaderen som en av sine favorittfilmer, og som ikke vil ha den i best tenkelig lyd og bildekvalitet; er noe jeg fortsatt ikke skjønner. Sett i perspektiv at dette er et forum for lyd og bildeentusiaster...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Merkelig!!!

Har redigert bort topp teksten.

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Forstår dette veldig godt. Er ikke dette en av favorittfilmene, og du ikke kommer til å se den mange ganger; vel, så blir den ikke noe bedre for deg på BD. Da hadde jeg heller brukt pengene på andre filmer.

Det er mange filmer som jeg har på DVD som jeg nå har kjøpt på BD. Men f.eks tv-serien "24" og Prison Break, som jeg virkelig digger, vil jeg ikke kjøpe på BD. Disse kommer jeg kun å se den ene gangen, og da er DVD godt nok.

Men for de som har Gudfaderen som en av sine favorittfilmer, og som ikke vil ha den i best tenkelig lyd og bildekvalitet; er noe jeg fortsatt ikke skjønner. Sett i perspektiv at dette er et forum for lyd og bildeentusiaster...
    I det ene øyeblikket er BD så bra at det gjør en film serie bedre på BD kontra DVD, men hvis det ikke er en favoritt film så trenger du ikke den beste kvaliteten?(kanskje det ville gitt filmen det lille extra for den personen som ikke digger filmen fra før?)

Argumenterer du ikke mot din tidligere argumentasjon her?

Jeg mener at BD ikke vil tilføre Gudfaren det lille extra da disse filmen ikke har mye fart og sci-fi, tecko wonders etc. Her er handlingen, skuespillerne og setup i fokus.

Jason Bourne, MI OL. vil derimot kunne hente det lille extra med BD, mener jeg da.....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er veldig enige på dette punktet.

Ja denne var litt merkelig - selv kunne jeg faktisk tenkt meg 24 på BD - i og med at denne serien har en del effekter både bilde og lydmessig.

Det virker litt på meg som om du tror at BD er liksom det ultimate sluttformatet på en måte?

Selv tror jeg BD blir et meget kortvarig format, mye kortere enn både vhs og dvd.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men da forklarte jeg meg nok litt vanskelig.

Det jeg mener er at Gudfaderen ikke blir en bedre film, selv om du kjøper den på BD. Liker du den ikke eller synes det holdt med å se trilogien en gang på tv eller DVD, så blir du ikke mer betatt av filmen på BD.

Med tv-serier mente jeg (personlig mening) at disse ser jeg kun en gang. Jeg har alle 24 boksene på DVD. Å kjøpe samtlige Prison Break på BD blir for dyrt, spesielt når disse kun skal nytes en gang.

Samtidig er jeg helt enig i at en film kan bli "litt bedre" dersom man ser den på BD. Ett eksempel på dette var Blade Runner (for meg, altså). Denne filmen syntes jeg bare har vært ok tidligere, men da jeg fikk den på BD ble det en knallfilm. Så det kan selvsagt slå begge veier.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvos gammel er du SVS-Mann?

Fikk du med deg overgangen fra vhs på 28" tv til dvd med mulighet for 3m lerret og 5.1 lyd hjemme i stua?

Selv begynte jeg med stereovideo/tv i 1985.

Overgangen fra vhs til dvd var enorm i forhold til dvd vs BD.

Kan det være derfor vi synes så forskjellig?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt Sagt!!

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Fikk du med deg overgangen fra vhs på 28" tv til dvd med mulighet for 3m lerret og 5.1 lyd hjemme i stua?

Helt enig, men god vhs er mye bedre én dårlig vhs, og det samme gjelder DVD, de første DVD filmene som ble levert er ikke i nærheten av nye DVD'er.
    BD er bedre, men på 42" til 50" og normal sitteavstand(tom. på lerret) er det ikke så vannvittig mye bedre.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også:-)

Dette er jeg absolutt ikke enig i. Dog gikk jeg tidlig vekk fra vhs og over til s-vhs. Jeg begynte med projector i 1996, før jeg kjøpte min første DVD-spiller. Det ble selvfølgelig stor kvalitetshevning å gå over på DVD. Men jeg mener overgangen til BD er et minst like stort løft. Alt dette kommer selvfølgelig an på hva slags utstyr man har og hadde..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg også:-)

Dette er jeg absolutt ikke enig i. Dog gikk jeg tidlig vekk fra vhs og over til s-vhs. Jeg begynte med projector i 1996, før jeg kjøpte min første DVD-spiller. Det ble selvfølgelig stor kvalitetshevning å gå over på DVD. Men jeg mener overgangen til BD er et minst like stort løft. Alt dette kommer selvfølgelig an på hva slags utstyr man har og hadde..
    Ja da får vi være uenige

Analogt 4:3 bilde til digitalt 576i 16x9?

Analog 2 kanals stereo/prologic til digitalt 5.1?

Fra vhs til dvd var jo en digital revolusjon!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-he...gammel nok til å ha vært en stolt innehaver av Philips Nicam VHS-spiller, Philips 29" 4:3 tv og en av Harman Kardon sin første ProLogic receiver osv.

Fulgte med som klistret den gang det ble snakket om at film skulle komme på "CD-plater", og kjøpte derfor aldri Laserdisc. Men kjøpte en Sony DVD-spiller sent i 1997 (eller var det tidlig 1998?). En Sony DVP-S3000, mener jeg det var.

Jeg er helt enig i at man ikke skal overdrive kvalitetshoppet det er fra DVD til BD. Det kommer selvsagt an på hvilket utstyr man har. Jeg har preferansene ut i fra mitt eget oppsett, og ut i fra hva jeg har hatt før.

Men jeg synes at hoppet til BD er et minst like stort kvalitetsløft som VHS til DVD. Jeg husker også de første DVDene på utleie. Leide meg en DVD-moviebox (Thomson DVD-spiller), og leide de to filmene som videoshappa hadde. Disse var T2 og Donnie Brasco. Ikke fantastisk lyd og bildekvalitet, men stort var det! Men på det tidspunktet var også kvaliteten på VHS meget bra. Husker godt jeg kjøpte special ed. utgaver av både T2 og The Abyss på VHS, og dette var slett ikke dårlig. Stort sett koblet de fleste VHS-spillerne sine med scart, og VHS-spillerne var kommet langt i utviklingen. Husker godt min siste Philips VHS-spiller med 6 hoder og turbo-spoling De første DVD-spilleren ble også koblet med scart, men i motsetning til VHS; så var DVD-formatet i startgropa av sin utvikling...

Dagens DVDer og DVD-spillere med oppskalering er jo av en annen verden ift det vi fikk i 97-98.

Dersom BD får livets rett, er jeg sikker på at BD vil få den samme utviklingen på HW og SW siden som det DVD har hatt. Altså mye bedre enn i dag, og antagelig med oppskalering om noen år.

Området hvor jeg synes at BD gir et så vanvittig mye bedre løft ift DVD, er først og fremst på lydsiden. DTS-HDMA, TrueHD eller PCM er helt fantastisk. Det kan rett og slett ikke sammenlignes med vanlig DD eller DTS. Bildet er heller ikke å forakte, selvsagt, men skjermstørrelsen avgjør hvor stort utbyttet her blir

BD handler ikke kun om bedre bilde, men også om bedre lyd. Og akkurat der er kvalitetshoppet med BD større enn DVD var fra VHS i 1997...synes nå jeg, da...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg begynte med en Panasonic HiFi VHS og en Salora 24” i 1981, til sammen kosta det 20 000 kroner, vet ikke hva det blir i dagens kroneverdi. Men sånn sett så er jo min LX5090 som jeg forer med Blu-ray over PS3 dritbillig.

Hva gjelder løftet fra VHS til DVD så er jeg ikke helt enig. Det va samme format eller oppløysning hvis du vil, 576i. Forskjellen mellom VHS og DVD for meg va litt mindre bildestøy ikke noe mer.

Det va først når jeg kjøpte projektor, som jeg virkelig opplevde forskjell, husk jeg hadde 28” crt helt frem til at jeg kjøpte min LX5090 for 2 måneder siden.

Faktisk så opplever jeg et større kvalitetsløft med Blu-ray vs DVD enn hva jeg opplevde med DVD vs VHS, så er det bare :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg begynte med en Panasonic HiFi VHS og en Salora 24” i 1981, til sammen kosta det 20 000 kroner, vet ikke hva det blir i dagens kroneverdi. Men sånn sett så er jo min LX5090 som jeg forer med Blu-ray over PS3 dritbillig.

Hva gjelder løftet fra VHS til DVD så er jeg ikke helt enig. Det va samme format eller oppløysning hvis du vil, 576i. Forskjellen mellom VHS og DVD for meg va litt mindre bildestøy ikke noe mer.

Det va først når jeg kjøpte projektor, som jeg virkelig opplevde forskjell, husk jeg hadde 28” crt helt frem til at jeg kjøpte min LX5090 for 2 måneder siden.

Faktisk så opplever jeg et større kvalitetsløft med Blu-ray vs DVD enn hva jeg opplevde med DVD vs VHS, så er det bare :-D
    Men dette blir jo litt merkelig da?

Jeg er jo enig i at utstyret kan bety større forskjell enn formatet. Men liksom

Så overgangen fra vhs til dvd var litt mindre bildestøy?

OK, da skjønner jeg nivået på diskusjonen

Er enig overgangen fra dvd til BD er klart større enn fra vhs til dvd. Jeg har nok tenkt litt feil ops: :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden. Overgangen fra VHS til DVD var ikke allverden....... :shock:

Men overgangen fra DVD til BD oppfattes som stor!

Dette sier litt om hvor forskjellig en kan oppfatte ting. Jeg hadde ikke vært i tvil om at jeg byttet Gudfaren fra VHS til DVD (noe jeg faktisk gjorde), mens jeg nok ikke kommer til å gjøre det samme med overgangen til BD.

Det spiller nok inn at en går lei av disse formatskiftene. De minsker mitt "samlebehov". Hadde vel nærmere 1000 dvd på det meste. BD samlingen kommer nok aldri i nærheten. Neste format på 4K eller 8K tror jeg heller aldri blir noen stor samling. Men det er kanskje bare meg?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig!!

Men dette blir jo litt merkelig da?

Jeg er jo enig i at utstyret kan bety større forskjell enn formatet. Men liksom

Så overgangen fra vhs til dvd var litt mindre bildestøy?

OK, da skjønner jeg nivået på diskusjonen

Er enig overgangen fra dvd til BD er klart større enn fra vhs til dvd. Jeg har nok tenkt litt feil ops: :-D
    Se Flåklypa Grand Prix på restaurert DVD, der er det med eksempler fra VHS 1995 tror jeg, DVD fra 2001 og restaurert DVD fra 2005, kvalitetsforskjellen er stor. Fra VHS til DVD var som å se gjennom cola-bunner til å kunne se gode bilder, den restaurerte varianten er himmelsk i forhold til VHS, mindre farger, klarere, skarpere mm.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Se Flåklypa Grand Prix på restaurert DVD, der er det med eksempler fra VHS 1995 tror jeg, DVD fra 2001 og restaurert DVD fra 2005, kvalitetsforskjellen er stor. Fra VHS til DVD var som å se gjennom cola-bunner til å kunne se gode bilder, den restaurerte varianten er himmelsk i forhold til VHS, mindre farger, klarere, skarpere mm.
    Da snakker du jo om når DU foretok overgangen fra VHS til DVD, og det blir jo noe annet. De først DVD-spillerne hadde stort sett scart, og sendte ut 576i. Enda fantes det ingen DVD-spillere med progressiv scan over komponent, og det var enda lenge til vi fikk DVD-spillere med oppskalering.

Overgangen fra VHS til DVD hva angikk lyd og bildekvalitet, var ikke natt og dag i 1997, er nå min mening. DVD-bildet var klarere og skarpere, men langt fra noen Wow-opplevelse. Sammenligner man VHS og dagens DVD, så blir det jo noe annet, men det har ingenting med formatskiftet å gjøre. Ei heller at en film er restaurert. Det har jo heller ikke noe å gjøre med selve DVD-formatet å gjøre. Gode og dårlige overføringer/ mastere har vi mange eksepler på, på alle format.

Men igjen så registrerer jeg at folk mener BD kun er bildekvalitet Hva med lydkvaliteten ift DVD!? Man kan faktisk få litt bedre bilde med BD på en 40", ift DVD, men med et lydspor som spiller DTS-HDMA, vil oppgraderingen være svært merkbar.

I går kveld så jeg The Rock på DVD på et mellomklasse Yamaha surround anlegg. Lyden var milevis unna det som presenteres på BD-utgaven. DVD blir rett og slett platt og kjedelig. Hvor ble det av dynamikken? Merker veldig godt dette, nå som jeg begynner å bli vandt til BD. Og The Rock på DVD er en film med god kvalitet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da snakker du jo om når DU foretok overgangen fra VHS til DVD, og det blir jo noe annet. De først DVD-spillerne hadde stort sett scart, og sendte ut 576i. Enda fantes det ingen DVD-spillere med progressiv scan over komponent, og det var enda lenge til vi fikk DVD-spillere med oppskalering.

Overgangen fra VHS til DVD hva angikk lyd og bildekvalitet, var ikke natt og dag i 1997, er nå min mening. DVD-bildet var klarere og skarpere, men langt fra noen Wow-opplevelse. Sammenligner man VHS og dagens DVD, så blir det jo noe annet, men det har ingenting med formatskiftet å gjøre. Ei heller at en film er restaurert. Det har jo heller ikke noe å gjøre med selve DVD-formatet å gjøre. Gode og dårlige overføringer/ mastere har vi mange eksepler på, på alle format.

Man kan jo vri ting til det man vil virker det som?

Altså vhs skal sammenlignes når den er på sitt beste? Sammen med dvd fra 1997 (Her i byen var det ikke dvd å få kjøpt eller leid før rundt 99/00) ?

Men ved sammenligning med BD så skal det tas hensyn til at BD er i barndommen?

Selv har jeg ikke kjørt det enkel/urettferdige utspillet med at det finne mange dvd utgaver som gjør BD utgavene til skamme. Men jeg skulle kanskje argumentere slik jeg også?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo vri ting til det man vil virker det som?

Altså vhs skal sammenlignes når den er på sitt beste? Sammen med dvd fra 1997 (Her i byen var det ikke dvd å få kjøpt eller leid før rundt 99/00) ?

Men ved sammenligning med BD så skal det tas hensyn til at BD er i barndommen?

Selv har jeg ikke kjørt det enkel/urettferdige utspillet med at det finne mange dvd utgaver som gjør BD utgavene til skamme. Men jeg skulle kanskje argumentere slik jeg også?
    Nei, nå tuller du vel litt...? Og til ditt siste avsnitt: her skjønte ikke hva du mente?

Når mange snakker om "overgangen fra VHS til DVD", så må vi jo snakke om da DVD kom. Ikke om hver enkelt person sin overgang. Noen byttet kanskje ikke ut sin VHS-spiller før 2005, ikke sant. Da hadde vi allerede DVD-spillere med HQV-chiper som oppskalerte til 1080p.

Så da DVD ankom i 97/98 så var DVDen i sin spede begynnelse; med scart og 576i. I bestefall kan vi sammenligne med DVD-spillere som akkurat hadde fått den etterlenktede komponentutgangen og et stort klistremerke på fronten som sto: "Progressiv Scan".

VHS var på det tidspunktet (97/98/99) på toppen av sin utvikling. Gode spillere til en svært billig penge.

I dag så er DVDen på toppen av sin utvikling, mens BD er i sin spede begynnelse. Det må vi vel være enige i, selv om det nå begynner å komme komplette spillere. Først nå begynner det å komme HQV-prosessering og etter hvert BD-spillere med chiper fra Anchor Bay (Oppo).

Så her skjønner jeg ikke hva du mener, Mr_Spock, med at jeg vrir det dit jeg selv vil :???:

Når ett format overtar for et annet, sier det seg vel selv at det avtroppende formatet er ferdigutviklet, mens det påtroppende formatet er i sin startfase av utviklingen. Eller er du uenig i det?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en følelse av at du skjønner hva jeg mener?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig....

Men igjen så registrerer jeg at folk mener BD kun er bildekvalitet Hva med lydkvaliteten ift DVD!? Man kan faktisk få litt bedre bilde med BD på en 40", ift DVD, men med et lydspor som spiller DTS-HDMA, vil oppgraderingen være svært merkbar.

I går kveld så jeg The Rock på DVD på et mellomklasse Yamaha surround anlegg. Lyden var milevis unna det som presenteres på BD-utgaven. DVD blir rett og slett platt og kjedelig. Hvor ble det av dynamikken? Merker veldig godt dette, nå som jeg begynner å bli vandt til BD. Og The Rock på DVD er en film med god kvalitet.
    Det har du rett i.

Men husk at dvd stod for mye av utviklingen og digitaliseringen av bilder, lyd mm. som har blitt vesentlig forbedret siden 97? Det har vel BD fått med på kjøpet, dvd måtte følge utviklingen, evt bære utviklingen.

Jeg er også enig i at true hd-lyd er spennende, spesielt når alle kanaler er i drift.
    Uansett, når jeg så Walk the Line igår så må jeg si at lyden fra min dvd spiller var utmerket, tror ikke det er så mye å hente der, men det får tiden vise, kanskje i 7.1 evt 9.1 eller 11.2 på en høy-eksplosiv action film

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •