Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 148
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Regner med jeg handler boksen. Har den ikke på DVD, har ventet med kjøp på grunn av kjip bildekvalitet.
    Hehe, ble sittende å tenke litt over det du skrev.

Det er jo noen, som meg, som er litt "moderate" i forhold til BD og synes en historie/skuespiller drevet film som Gudfaren ikke gir den helt store gevinsten ved litt bedre bilde og lyd.

Spesielt når man har en flott utgave på dvd som man er fornøyd med, og kanskje kvier seg litt for å legge ut kr 500,- til for en BD utgave av disse filmene - når det kanskje står 100 andre filmer/bokser foran på listen - pengene tar jo slutt en gang?

Men DU - du gadd ikke en gang å skaffe deg denne flotte boksen på dvd! Den har jo kostet helt ned i kr 99,-.

Man fikk den i vervegaver på bokklubber gratis!

Men du hoppet til og med over å se filmen i det hele tatt - fordi bildet var for dårlig!

Må bare gi meg - du er en harding!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Lydbildet
    Guest
    Hihi. Skal man rangere så må det jo bli slik:

1. SE filmen.
    2. Bestem deg for om du vil kjøpe den? (se den mange ganger)
    3. DVD eller BD? 100kr ellr 500kr?

Og så må jo filmene uansett kjøpes inn i den prioriterte rekkefølge. Ønsker man en vakker dag å eie ALLE blurays, så bør man uansett starte med den man liker best. Sånn er det bare.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod aldri på pengene. Filmene er helt knall de, men jeg har da sett dem endel ganger og kjenner ørten andre som har boksen, så hvorfor kjøpe når det tar meg fem minutter å låne den av naboen? Når bilde- og lydkvalitet i tillegg er langt fra i samme klasse som handlingen, og man vet det er en bedre utgivelse på vei, er det like greit å vente.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det stod aldri på pengene. Filmene er helt knall de, men jeg har da sett dem endel ganger og kjenner ørten andre som har boksen, så hvorfor kjøpe når det tar meg fem minutter å låne den av naboen? Når bilde- og lydkvalitet i tillegg er langt fra i samme klasse som handlingen, og man vet det er en bedre utgivelse på vei, er det like greit å vente.
    Du er litt av en luring

Egentlig et knalltips - jeg venter til kompisen kjøper trilogien på BD også låner jeg den av han!

"Må ha" suget etter en Gudfaren boks i hylla er jo egentlig allerede oppfylt - selv om den kun er dvd.

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydbildet
    Dette er langt fra første gang jeg ser deg i tottene med andre her inne, wotg. Bruker du forumet til å få utløp for aggresjon?
    Hvis du lurer på noe om følelslivet mitt foretrekker jeg at du tar det på PM.
    For visse forumdeltagere er det åpenbart veldig vanskelig å svelge at jeg ikke kommer til å kjøpe gudfaren triologien på blu-ray - det til tross for at jeg har en dyr cdspiller, forstå logikken den som kan...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du like godt kan legge ballen død, wotg, for nå begynner du å argumentere som en 13 åring...:?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva hvis du får "An offer you can't refuse"?
    :lol: Da handler jeg!

Sitat Opprinnelig postet av Lydbildet
    Vel. Her motsier du deg selv litt. Dersom Gudfaren ikke er en av de filmene du ikke kjøper om igjen, ja da kjøper du den selvsagt om igjen. Måtte bare arrestere deg.
    Hehe.. Trodde det kom greit frem, men det som skal til før jeg handler filmene om igjen må være at de selges grisebillig på ett eller annet tidspunkt. Men dog neppe.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Må inrømme at selv om det bare er et år siden jeg så Gudfaren boksen, så husker jeg ikke om det er god eller dårlig bildekvalitet på denne.

Det er liksom ikke det man tenker på når man ser denne typen film?

Husker ikke om lyden var god eller dårlig heller?

Men siden jeg ikke la merke til noe negativt så går jeg ut i fra at dvd utgaven ikke er katastrofalt dårlig
    My point exactly!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tror du like godt kan legge ballen død, wotg, for nå begynner du å argumentere som en 13 åring...:?
    Var det en voksen argumentasjon?

Synes ikke det er vanskelig å skjønne wotg sine meninger, ei heller andres sine. Dere er bare uenige da, så la det være med det.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er boksen bestilt :-D

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

Dette ser jeg virkelig frem til.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da er boksen bestilt :-D

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

Dette ser jeg virkelig frem til.
    Min kom til postkontoret i dag, men har ikke rukket å hente den enda. Ser veldig frem til å se disse i helgen. Ohhh!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Resultatet av undersøkelsen overrasker meg litt. Hadde dette vært en undersøkelse gjort på VG sine sider hadde det ikke vært like overraskende, men siden dette er en tråd på et entusiast-forum som handler om en Blu-Ray utgave av en usedvanlig populær film, hadde jeg forventet at mer tilslutning av de som før eller siden skulle bytte til BD utgaven.
    Er enig med deg i at resultatet ikke er helt hva en kunne trodd. Selvfølgelig kan det komme av mangler ved spørsmål osv. Det får vi aldri vite, desverre.

Jeg heller mot at utgivelse av gamle klassikere på BD vil føre til at et ganske stort antall vil kjøpe men ikke så mange som jeg egentlig trodde (dvs opp mot 50% av entusiastene)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg legge ballen død?
    Rull inn a' svs-man. Sakelighetsnivået ditt er skremmende lavt.
    Hvis du hadde hatt noen form for korttidsminne så hadde du husket at det var DIN komentar "Jeg tror du kødder. Du kan ikke seriøst mene det du skriver her. Latterlig"
    Som fikk meg til å skrive at slike uttalelser som du kom med er grunnen til at jeg ikke lenger bruker mye tid på avforum.
    Når man ser hvordan du har oppført deg i denne tråden mot meg så bekrefter vel det egentlig bare det jeg sa i utgansgpunktet.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Realisme!!!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er enig med deg i at resultatet ikke er helt hva en kunne trodd. Selvfølgelig kan det komme av mangler ved spørsmål osv. Det får vi aldri vite, desverre.

Jeg heller mot at utgivelse av gamle klassikere på BD vil føre til at et ganske stort antall vil kjøpe men ikke så mange som jeg egentlig trodde (dvs opp mot 50% av entusiastene)
    Det viser jo kanskje at mange er mer opptatt av handlingen, skuespillerne, setup osv kontra HD-DITT OG HD-DATT.

Men som sagt hadde jeg ikke hatt Gudfaren på dvd så hadde jeg kjøpt den i BD, fordi det er unektelig det beste mediumet pr idag, men det blir ubetydlig på enkelte filmer.......

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg legge ballen død?
    Rull inn a' svs-man. Sakelighetsnivået ditt er skremmende lavt.
    Hvis du hadde hatt noen form for korttidsminne så hadde du husket at det var DIN komentar "Jeg tror du kødder. Du kan ikke seriøst mene det du skriver her. Latterlig"
    Som fikk meg til å skrive at slike uttalelser som du kom med er grunnen til at jeg ikke lenger bruker mye tid på avforum.
    Når man ser hvordan du har oppført deg i denne tråden mot meg så bekrefter vel det egentlig bare det jeg sa i utgansgpunktet.
    Å bli sur etter å ha diskutert litt her inne, er en form for umodenhet...Jeg har diskutert meninger rundt "lyd og bilde". That`s it! Jeg har aldri rakket ned på deg som person. Hvorfor skulle jeg det!?

Så hvis du ikke klarer å skille slike vesentlige ting i en diskusjon, er det kanskje en grei avgjørelse du tar.

ARTY kalte mange av oss BD-tilhengerne for "noen nisser" i en annen tråd. Jeg har ikke sovet ett sekund i natt....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Det viser jo kanskje at mange er mer opptatt av handlingen, skuespillerne, setup osv kontra HD-DITT OG HD-DATT.
    Eller det kanskje viser at mange rett og slett ikke bryr seg spesielt om Gudfaren, uansett format... ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Hum...............

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Eller det kanskje viser at mange rett og slett ikke bryr seg spesielt om Gudfaren, uansett format... ?

NEI fordi alle elsker Gudfaren...................

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så er vel poenget at dette er litt vanskelig å forstå når dette er et Audio Visual-forum. Det blir som at mannen i gata skulle gå inn på Hifisentralen og legge frem at han bare er interessert i musikken og at lyden ikke er relevant.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uenig!!

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Som nevnt tidligere så er vel poenget at dette er litt vanskelig å forstå når dette er et Audio Visual-forum. Det blir som at mannen i gata skulle gå inn på Hifisentralen og legge frem at han bare er interessert i musikken og at lyden ikke er relevant.
    Film er flere dimensjoner, lyd, bilde, handling mm.

Musikk er en dimensjon enten det er høyt eller lavt, bra lyd eller dårlig lyd!!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film er flere dimensjoner, lyd, bilde, handling mm.

Musikk er en dimensjon enten det er høyt eller lavt, bra lyd eller dårlig lyd!!!
    Det var en kommentar til det du skrev:
    Hifi-interesserte er opptatt av at musikken höres ekte ut, at man får fölelse av at musikerne står foran deg, at man kan föle närveret, dybde i lydbildet, nerve i musikken etc.
    Det finnes også flere formater; CD, SACD, DVD-Audio etc.
    Er man hifi-interessert og vanker på hifi-forum tar jeg det som en selvfölge at mye av dette er interessant og ikke utelukkende musikken.

Jeg tar det som en selvfölge at de som er innom tråden her liker Gudfaren-filmene eller i det minste har filmene på DVD eller VHS. Jeg tar det også som en selvfölge at de som vanker på dette forumet er noelunde interessert i både lyd og bilde.

Er da Gudfaren en film man til tider ser om igjen ville jeg tro at man vil ha den på det best tilgjengelige formatet (både lyd -og bildemessig) for å få mest mulig ut av denne filmopplevelsen.
    Jeg finner det litt...merkelig å si at hverken langt bedre bilde eller lyd vil tilföre denne filmopplevelsen noe?

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •