Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 148
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    La nå ikke dette bli en krangletråd om "fanboys" og hvem som sa hva i andre tråder.

Resultatet av undersøkelsen overrasker meg litt. Hadde dette vært en undersøkelse gjort på VG sine sider hadde det ikke vært like overraskende, men siden dette er en tråd på et entusiast-forum som handler om en Blu-Ray utgave av en usedvanlig populær film, hadde jeg forventet at mer tilslutning av de som før eller siden skulle bytte til BD utgaven.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg vet ikke hvor mange ganger i disse diskusjonene du har brukt ordet "fanboy".. Jeg synes det er totalt unødvendig å stadig nevne dette. Det er nedsettende og umoden argumentasjon. Det hele blir useriøst.

Hmm...
    Hva synes du man skal kalle folk som er så diehard for en type teknologi?
    Mac frelste blir ofte kallt evangelister, passer dette deg bedre?
    Poenget mitt er i allefall at det er greit å være entusiastisk til ny teknologi, men når det krysser grensen der de som har latt seg begeistre personlig tar seg nær av innlegg som strider mot deres oppfattning går det ikke lenger ann å ha en konstruktiv debatt.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Aasmund]
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ekte film har en kontrast og oppløsning som får blu-ray til å virke pinglete.
    QUOTE]

Den var drøy! Du kan kanskje forklare litt, for oss teknisk uinvidde? Blu-ray på en bra hjemmekino danker ut de fleste kinoer. Ingen kino jeg har vært er i stand til å frembringe et like skarpt og detaljert bilde som en blu-ray film. Sist jeg var på Eldorado i Oslo, var bildet så slørete at til og med samboern min kommenterte forskjellen, siden hun er blitt vant med hjemmekinoen. Vanlig dvd er til og med bedre enn mange kinoer.
    Du kan vel neppe ta opplevelsen du fikk på de råttene kinosalene på Eldorado til inntekt for 70mm formatet?
    Hvis målet er å komme nærmest filmskaperens visjon så er selvfølgelig blu-ray et skritt nærmere i forhold til dvd, men det krever jo bla. at alle har 2.35:1 lerrett i stua, total lyskontroll osv.
    Noe som kun er fåtallet forunnt.
    Oppløsningen på film er også mye høyere enn hva blu-ray kan levere.
    Men det stopper nok neppe med blu-ray og 1080P. De gale Japanerene utvikler et nytt HD format med 7680x4320 pixler!
    Link: Japanese Scientists Already Moving Beyond HDTV - Switched

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er i allefall at det er greit å være entusiastisk til ny teknologi, men når det krysser grensen der de som har latt seg begeistre personlig tar seg nær av innlegg som strider mot deres oppfattning går det ikke lenger ann å ha en konstruktiv debatt.
    Hvorfor må man kalle folk for et eller annet?
    Fremmer det en konstruktiv debatt?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er nok ikke selve BD-formatet, det er det at det er vanskelig å forstå at lyd og bildeentusiaster av en eller annen grunn ikke ser ut til å være interessert i det best tilgjengelige bildeformatet.
    Vrir man det over til musikk:
    Musikken er såpass bra at man ikke kan fatte hva et bra stereoanlegg skal tilføre. Musikken vil da være like bra på en kassettspiller? Hvorfor skal man betale for CD og SACD når man kan laste ned hardt komprimerte mp3 gratis fra nettet. Musikken er jo like bra?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du sikter til meg, og da blir det ganske håpløst å diskutere med deg.

Du startet med å svare på spørsmålet "om du skulle kjøpe Gudfaderen på BD eller ikke".

Det første du svarer var "selvfølgelig ikke". Og du fortsatte med å si at du ikke kunne "fatte og begripe" hva HD (BD) skulle tilføre den filmen. Og avslutningsvis skriver du at den like godt kunne ha vært i "sort/ hvitt".

Denne tilnærmingen til kvalitet hva angår lyd og bilde, syntes jeg var meget merkelig når du sitter med ML cd-spiller til mangfoldige tusenlapper. Og for ikke å snakke om resten av oppsettet ditt, som skulle tilsi at du er opptatt av kvalitet...?

Men når du henger på begrepet "fanboy", fordi jeg stiller et stort spørsmålstegn ved ditt svar, så skjønner jeg at det er formatet du kanskje ikke liker.

Altså før du overhodet har sett favorittfilmen, Gudfaderen, på BD så mener du fortsatt at det er en "selvfølge" at du ikke skal kjøpe den...

Skjønner vi har to vidt forskjellige meninger. Når andre mener at kvalitet på lyd og bilde er viktig uansett hva slags film det er, pluss at vi som entusiaster nå endelig kan få presentert akkurat det filmskaperen ønsket vi skulle se; ja, så er man en BD fanboy:???:

Lyden er en like stor opplevelse på BD, og da snakker jeg ikke bare om pang og smell fra LFE-kanalen. På BD kan jeg oftere skru av undertekstingen, nettopp fordi lydkvaliteten på bl.a tale er så bra. Spesielt når det skjer andre ting, så drukner ikke dialogene i andre ting...

Hvorfor ikke bare svare: nei, jeg har den på DVD, og det er bra nok for meg...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Poenget er nok ikke selve BD-formatet, det er det at det er vanskelig å forstå at lyd og bildeentusiaster av en eller annen grunn ikke ser ut til å være interessert i det best tilgjengelige bildeformatet.
    Vrir man det over til musikk:
    Musikken er såpass bra at man ikke kan fatte hva et bra stereoanlegg skal tilføre. Musikken vil da være like bra på en kassettspiller? Hvorfor skal man betale for CD og SACD når man kan laste ned hardt komprimerte mp3 gratis fra nettet. Musikken er jo like bra?
    Der har du et meget godt poeng.
    Men for meg er altså lydkvalitet ved musikk reproduksjon viktigere enn billedkvalitet.
    Men når det er sagt så er det store nøyanser ute å går her også. Mange audiofile ender til slutt opp med å lytte til musikk der opptakskvaliteten er viktigere enn selve musikken. Jeg for min del driter i om f.eks skivene til Kyuss har elendig opptakskvalitet og mildt sagt grøtete lydbilde, det viktigste er at musikken er bra.
    Så for å gjøre en slags oppsummering så hadde jeg altså heller hørt på bra musikk med MP3 kvalitet enn dårlig musikk med CD eller SACD kvalitet.
    Jeg er på ingen måte fanatisk til dette med lydkvalitet, faktisk er det ytterst sjelden jeg sitter i sweetspot å hører på musikk, stort sett så har jeg musikken høyt på mens jeg vasker, lager mat, krangler med folk her inne osv.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvorfor ikke bare svare: nei, jeg har den på DVD, og det er bra nok for meg...
    Antageligvis fordi det ikke er provoserende nok og man ikke for forkynnet sitt forhold til film ved å svare så enkelt....

Jeg svarte feks nei på denne undersøkelsen. Hvorfor? Gudfaren inntreserer meg ikke. Og for oss var det ikke noe svaralternativ annet enn "den holder på dvd for meg." Så undersøkelsen er nok litt skeiv i forhold til hva man ønsker. Mangler minst ett svaralternativ.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir svært snevert og avstumpet når man absolutt skal putte andre debattanter i en bås pga deres meninger. Det er fattig argumentasjon å vri diskusjonen fra sak til person. Du framstår som ung og umoden.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer bare for egen del, og nei jeg kommer ikke til å kjøpe denne på BD.
    Jeg har samleboksen på DVD, og etter å ha sett alle tre etter hverandre for litt siden kommer jeg ikke til å se noen av disse på en god stund.

Det er ikke mange filmer jeg kjøper om igjen når jeg har dem på DVD samleboks fra før. Gudfaren er ikke en av disse, med mindre det blir gi-bort pris da.

Skulle jeg kjøpt denne på nytt hadde det selvsagt blitt BD. Men Gudfaren er ikke en sånn film hvor jeg higer etter bedre bilde og lyd. Filmen(e) er så fantastisk bra i seg selv at jeg lett lar meg rive med, selv på et lite tv. Jeg reflekterer ikke over savn av HD bilde og lyd her.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Gudfaren er ikke en av disse, med mindre det blir gi-bort pris da.
    Hva hvis du får "An offer you can't refuse"?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det blir svært snevert og avstumpet når man absolutt skal putte andre debattanter i en bås pga deres meninger. Det er fattig argumentasjon å vri diskusjonen fra sak til person. Du framstår som ung og umoden.
    Og DU snakker om å vri en debatt fra sak til person?

Lydbildet
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Dan

Det er ikke mange filmer jeg kjøper om igjen når jeg har dem på DVD samleboks fra før. Gudfaren er ikke en av disse, med mindre det blir gi-bort pris da.
    Vel. Her motsier du deg selv litt. Dersom Gudfaren ikke er en av de filmene du ikke kjøper om igjen, ja da kjøper du den selvsagt om igjen. Måtte bare arrestere deg.

For min egen del så er det selvsagt at Gudfaren trilogien skal i hus i BD versjon, simpelthen fordi dette er den beste trilogien laget og fortjener den største oppmerksomhet. Kall meg filmfantast. Er ikke du?

De som bitcher utsagn som f.eks 'Bluray er hypet, esse!' bør vel egentlig finne seg et annet forum, for her er det vår elskov til film, musikk og optimalisering av opplevelsene disse gir som gjelder...

Lydbildet
    Guest
    Dette er langt fra første gang jeg ser deg i tottene med andre her inne, wotg. Bruker du forumet til å få utløp for aggresjon?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det gjør jeg.

Lydbildet
    Guest
    Mange audiofile ender til slutt opp med å lytte til musikk der opptakskvaliteten er viktigere enn selve musikken. Jeg for min del driter i om f.eks skivene til Kyuss har elendig opptakskvalitet og mildt sagt grøtete lydbilde, det viktigste er at musikken er bra..
    Hør f.eks. på nye Metallica eller på Live sin debut CD mental jewelry. Disse er uhørt dårlige produksjonsmessig. Sammenligner du de med f.eks. Rage against the machine's debut album (som er en ren nytelse i hvordan dynamikk formidles) så ser du at du her bommer grovt. Ikke bry deg med å sammenlign utstyr ihvertfall, kjøp Panasonix eller Teknix på svartebørsen i Polen, det holder for deg. Jada, jeg setter det litt på spissen nå, men alt dette er helt sant.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med jeg handler boksen. Har den ikke på DVD, har ventet med kjøp på grunn av kjip bildekvalitet.

Lydbildet
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Regner med jeg handler boksen. Har den ikke på DVD, har ventet med kjøp på grunn av kjip bildekvalitet.
    Og da er jo selvsagt valget enkelt Gratulerer!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inrømme at selv om det bare er et år siden jeg så Gudfaren boksen, så husker jeg ikke om det er god eller dårlig bildekvalitet på denne.

Det er liksom ikke det man tenker på når man ser denne typen film?

Husker ikke om lyden var god eller dårlig heller?

Men siden jeg ikke la merke til noe negativt så går jeg ut i fra at dvd utgaven ikke er katastrofalt dårlig
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Lydbildet
    Guest
    Nei det er den absolutt ikke. Men den er bedre på BD.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •