Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 148
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitteavstand!

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dette kommer jo veldig an på hva man ser film på... På en 40" TV stemmer det til en viss grad, på projektor skal jeg like å se en oppskalert DVD som konkurerer med Blu-ray...
    på 42" sitter jeg minimum 3+M unna, ellers blir det ubehagelig, på 50" så er det minimum 4+M.

På lerret så kan man sitte nærmere pr " men blir det for stort så blir det som en tennis kamp på første rad.

Har man 3M lerret på 4M avstand blir det nesten 40 graders synsfelt med begge sider av senter, noe som blir mye spør du meg!

Forskjellen er der, men er bildet bra i 720P så tror jeg ikke folk legger mye merke til det uten at de er teckno-freaker.

Går i dekning............

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Forskjellen er der, men er bildet bra i 720P så tror jeg ikke folk legger mye merke til det uten at de er teckno-freaker.

Går i dekning............
    Sitter 3,5 m unna 2m lerret, skal se på forskjellen i bilde når jeg får Gudfaren på BD. Har en Denon 2930 DVD spiller og en PS3, det skulle vel falle inn under 'god DVD spiller kontra en "joe average" bluray spiller'

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvorfor har du så ekstreme problemer med å akseptere at noen mener noe annet enn deg? Det er enda mer
    Hvor skriver jeg "ekstreme problemer"!? Og hvor skriver jeg at det er fordi han mener noe annet enn meg, at jeg syntes utsagnet var merkelig?
    Slik jeg oppfatter det er wotg mest opptatt av innhold i disse filmene, det må da være hans sak! Akkurat som det er din sak at du helst vil ha alt på BD.
    Hva skal vi med forumsidene, da, dersom ingen skal kommentere noen ting her inne.

Og hvor skriver jeg at jeg vil ha alt på BD?

Har nå sett alle tre filmene på BD, og det er en enorm forskjell fra DVD - DVD'ene var riktignok ganske så elendige kvalitetsmessig, men BD gir denne trilogien mye. Klarheten i bildet kombinert med en ekstremt fin grain gjør filmene desto mer severdige og "autentiske".

Det er jo akkurat dette som gjør at jeg undrer på hvorfor man ikke vil ha dette!?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du så ekstreme problemer med å akseptere at noen mener noe annet enn deg? Det er enda mer
    Hvor skriver jeg "ekstreme problemer"!? Og hvor skriver jeg at det er fordi han mener noe annet enn meg, at jeg syntes utsagnet var merkelig?
    Slik jeg oppfatter det er wotg mest opptatt av innhold i disse filmene, det må da være hans sak! Akkurat som det er din sak at du helst vil ha alt på BD.
    Hva skal vi med forumsidene, da, dersom ingen skal kommentere noen ting her inne.

Og hvor skriver jeg at jeg vil ha alt på BD?

Har nå sett alle tre filmene på BD, og det er en enorm forskjell fra DVD - DVD'ene var riktignok ganske så elendige kvalitetsmessig, men BD gir denne trilogien mye. Klarheten i bildet kombinert med en ekstremt fin grain gjør filmene desto mer severdige og "autentiske".

Det er jo akkurat dette som gjør at jeg undrer på hvorfor man ikke vil ha dette!?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg tror du kødder. Du kan ikke seriøst mene det du skriver her. Latterlig
    Det er uttalelser som dette som gjør avforum mindre og mindre relevant for meg...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er uttalelser som dette som gjør avforum mindre og mindre relevant for meg...
    Og jeg går ut i fra at du også er opptatt av musikk (siden du har et kostbart anlegg). Men i steden for å kjøpe så flott utstyr som du har, hvorfor ikke bare en mp3-spiller med musikk i 128kb/s avspilt på et 700 kroners anlegg fra Elprice? Er det ikke musikken som er det viktigste? Ikke lydkvaliteten?

Greit nok at du syntes jeg brukte sterke ord. Det er ikke noe personlig ment. Jeg synes bare du drar argumentasjonen svært langt, dersom du bare skal ha frem at handlingen er det viktigste. Det mener de fleste, men det betyr ikke at alt det andre er uvesentlig.

Filmens handling blir ikke noe bedre bare fordi lyd og bilde er optimalt. Derimot påstår jeg at filmen blir dårliger, dersom den "forstyrres" av dårlig kvalitet. Man blir ikke sugd inn i handlingen på samme måte og filmen mister mye av sin sjarm, og filmskaperens intensjon med filmen.

På hytta har vi en 20" LCD-skjerm, hvor lyden kommer ut av tv-høyttalerne. Kall meg sær, men jeg må ærlig talt innrømme at det ikke blir en like stor filmopplevelse som når jeg ser filmen på BD i filmrommet...Jeg er sikkert litt rar sånn...

Akkurat som med musikk, så blir ikke musikken bedre med et hi-end anlegg; du må jo like musikken. Men hvor platt og kjedelig blir det ikke med dårlig lyd.

At man synes DVD utgaven er "bra nok", kan jeg jo respektere. Selv om det blir litt rart å si dersom man ikke har sett BD-utgaven. Men du legger det frem på en måte som at filmens lyd og bildekvalitet har null og si. Og der er jeg veldig uenig.

Når man nå har mulighet til å se filmene slik filmskaperen ønsket, så synes jeg det blir veldig spesielt å si at kvaliteten på lyd og bildet er uvesentlig. Spesielt her inne på et entusiast forum...

Film er en totalopplevelse; handling, filming og lydmix.

Det jeg, for å moderere uttrykkene; "stusset på" var dette:
    Kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe blu-ray utgaven.
    Selvfølgelig ikke? Hvorfor er det en selvfølge? Har du ikke BD-spiller, er det derfor det er en "selvfølge"?

(...) jeg kan ikke fatte å begripe hva HD skal tilføre Gudfaren hadde vært minst like bra i sort/hvitt.
    ...du kan rett og slett ikke "fatte det"?...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg går ut i fra at du også er opptatt av musikk (siden du har et kostbart anlegg). Men i steden for å kjøpe så flott utstyr som du har, hvorfor ikke bare en mp3-spiller med musikk i 128kb/s avspilt på et 700 kroners anlegg fra Elprice? Er det ikke musikken som er det viktigste? Ikke lydkvaliteten?

Greit nok at du syntes jeg brukte sterke ord. Det er ikke noe personlig ment. Jeg synes bare du drar argumentasjonen svært langt, dersom du bare skal ha frem at handlingen er det viktigste. Det mener de fleste, men det betyr ikke at alt det andre er uvesentlig.

Filmens handling blir ikke noe bedre bare fordi lyd og bilde er optimalt. Derimot påstår jeg at filmen blir dårliger, dersom den "forstyrres" av dårlig kvalitet. Man blir ikke sugd inn i handlingen på samme måte og filmen mister mye av sin sjarm, og filmskaperens intensjon med filmen.

På hytta har vi en 20" LCD-skjerm, hvor lyden kommer ut av tv-høyttalerne. Kall meg sær, men jeg må ærlig talt innrømme at det ikke blir en like stor filmopplevelse som når jeg ser filmen på BD i filmrommet...Jeg er sikkert litt rar sånn...

Akkurat som med musikk, så blir ikke musikken bedre med et hi-end anlegg; du må jo like musikken. Men hvor platt og kjedelig blir det ikke med dårlig lyd.

At man synes DVD utgaven er "bra nok", kan jeg jo respektere. Selv om det blir litt rart å si dersom man ikke har sett BD-utgaven. Men du legger det frem på en måte som at filmens lyd og bildekvalitet har null og si. Og der er jeg veldig uenig.

Når man nå har mulighet til å se filmene slik filmskaperen ønsket, så synes jeg det blir veldig spesielt å si at kvaliteten på lyd og bildet er uvesentlig. Spesielt her inne på et entusiast forum...

Selvfølgelig ikke? Hvorfor er det en selvfølge? Har du ikke BD-spiller, er det derfor det er en "selvfølge"?
    Etter å ha jobbet ti timer idag er jeg for sliten for å plukke fra hverandre dine forsøk på argumentasjon for hvorfor du er så bombastisk. Slik overdreven fanboy`ism er rett og slett barnslig.
    I mitt innlegg skriver jeg at jeg er overbevist om at gudfaren hadde vært like bra i sort/hvit. Det må da være ganske enkelt å forstå hva jeg mener med det.
    I tilfelle du ikke fatter det så mener jeg altså at billedkvaliteten er underordnet fremfor god historie, regi og gode skuespillere.
    Det er min subjektive oppfattning og jeg forbeholder meg retten til til å fortsette å inneha et slikt synspunkt.
    Jeg har ingen problemer med å se blu-ray sine fordeler fremfor dvd, men på mange filmer mener jeg at billedkvaliteten er mindre viktig.
    Mens andre filmer igjen slik som Alien 3, Kingdom of heaven og Fifth element vinner mye på HD lyd og bilde.
    Det er helt avhengig av hva regissøren har lagt vekt på. At film er et visuelt medie betyr ikke nødvendigvis at alle regissører ønsker å gjøre sine film så visuellt vakker som mulig, snarere tvert imot
    Bruk av dårlig belysning, filter, grain osv. er veldig vanlig for å gi filmen et spesielt uttrykk. Filmer som f.eks Fifth element og Kingdom of heaven har gått andre veien å fokusert mye på bilde, at hver scene skal være vakker og visuelt imponerende.
    Desverre har det blitt slik idag at mange filmselskap tror man kan slippe unna med at man gir F i et godt manus, gode skuespillere eller en god regissør så lenge det er masse spektakulære CGI effekter eller kule slo-mo scener osv.
    Jeg tipper rett og slett at vi har veldig forskjellig smak svs-man.
    Så fristende det er å rakke ned på folk som ikke innehar samme smak så lar jeg det klokelig være.

Kim

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også hører nok til de som ikke kommer å kjøpe Gudfaren trilogien på BD.

Eller i hvertfall at den kommer veldig langt ned på listen, mulig et godt tilbud på den vil gjøre kjøp aktuelt - la oss si godt under kr 200- ?

Det er helt andre type filmer som er mye mer aktuelle å eventult skaffe på BD - for meg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At film er et visuelt medie betyr ikke nødvendigvis at alle regissører ønsker å gjøre sine film så visuellt vakker som mulig, snarere tvert imot
    Det jeg sier er at jeg ønsker å se filmen akkurat slik filmskaperen mente at den skulle vises. Om det betyr mye korn, et spesielt fargestikk eller hva det nå måtte være av kunstneriske krumspring; som er det for meg viktig å kunne oppleve dette hjemme. Spesielt på denne BD-utgaven, hvor filmskaperen har vært med i prosessen.

Som sagt, jeg stusset på utsagnene som "selvfølgelig" at du ikke skal ha BD-versjonen. At du ikke kan "fatte og begripe" hva HD kan gjøre for en sånn film. Og at den like godt kunne ha vært i sort/ hvitt.

Hadde forstått utsagnene dersom du hadde sett BD-versjonen, og sammenlignet med DVD og det viste seg at de var nokså like.

Når både Digital Bits, Hidefdigest og Blu-ray.com har testet den med meget god omtale høres det jo bra ut. Spesielt for de av oss som er fan av trilogien...

Du hadde sikkert fått den ultimat opplevelsen av Gudfaderen på den omtalte 20" på hytta med DVD som avspillingskilde...

Det får ikke jeg...og sett i lys av ditt ganske kostbare musikkanlegg, undrer jeg hvorfor lyd og bilde på film ikke er viktig...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen av Gudfaren filmene.

Har jeg gått glipp av noe...?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig en som ser mine håpløse tanker.....

Etter å ha jobbet ti timer idag er jeg for sliten for å plukke fra hverandre dine forsøk på argumentasjon for hvorfor du er så bombastisk. Slik overdreven fanboy`ism er rett og slett barnslig.
    I mitt innlegg skriver jeg at jeg er overbevist om at gudfaren hadde vært like bra i sort/hvit. Det må da være ganske enkelt å forstå hva jeg mener med det.
    I tilfelle du ikke fatter det så mener jeg altså at billedkvaliteten er underordnet fremfor god historie, regi og gode skuespillere.
    Det er min subjektive oppfattning og jeg forbeholder meg retten til til å fortsette å inneha et slikt synspunkt.
    Jeg har ingen problemer med å se blu-ray sine fordeler fremfor dvd, men på mange filmer mener jeg at billedkvaliteten er mindre viktig.
    Mens andre filmer igjen slik som Alien 3, Kingdom of heaven og Fifth element vinner mye på HD lyd og bilde.
    Det er helt avhengig av hva regissøren har lagt vekt på. At film er et visuelt medie betyr ikke nødvendigvis at alle regissører ønsker å gjøre sine film så visuellt vakker som mulig, snarere tvert imot
    Bruk av dårlig belysning, filter, grain osv. er veldig vanlig for å gi filmen et spesielt uttrykk. Filmer som f.eks Fifth element og Kingdom of heaven har gått andre veien å fokusert mye på bilde, at hver scene skal være vakker og visuelt imponerende.
    Desverre har det blitt slik idag at mange filmselskap tror man kan slippe unna med at man gir F i et godt manus, gode skuespillere eller en god regissør så lenge det er masse spektakulære CGI effekter eller kule slo-mo scener osv.
    Jeg tipper rett og slett at vi har veldig forskjellig smak svs-man.
    Så fristende det er å rakke ned på folk som ikke innehar samme smak så lar jeg det klokelig være.

Kim
    Har man ikke filmen fra før og har Bluray spiller så bør man kjøpe Gudfaren i BD, men for meg blir det unødvendig på samme måte som Wotg sier, poenget hans er svært likt det jeg mener, blir vi pixel og spec avhengi på slike filmer så misser vi det som er viktig.
    Litt OT, jeg så Copland igår med dårlig dvd-kvalitet og på 50cm var bildet svært dårlig......

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei!!!

Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har ikke sett noen av Gudfaren filmene.

Har jeg gått glipp av noe...?
    Du har gått glipp av 8-9 timer som kjerringa kan kritisere deg for, og bruke mot deg i resten av livet for å fortelle hvor lat og hvor opphengt du er i gamle filmer som ikke er viktig.

Om du har gått glipp av noe, nei, nei og atter nei!! filmene er på høyde med typiske norske filmer fra 80-90 tallet, overspilt og altfor lange................

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

One small stepp...................

...du kan rett og slett ikke "fatte det"?...
    Du sammenligner himmel og *******, stor forskjell på 20" lcd og 40-50" plasma evt lerret med en DVD spiller av god kvalitet og 5.1-7.1 mm.

Verden er ikke svart eller hvit, mye bra og dårlig imellom.................

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har gått glipp av 8-9 timer som kjerringa kan kritisere deg for, og bruke mot deg i resten av livet for å fortelle hvor lat og hvor opphengt du er i gamle filmer som ikke er viktig.

Om du har gått glipp av noe, nei, nei og atter nei!! filmene er på høyde med typiske norske filmer fra 80-90 tallet, overspilt og altfor lange................
    Regner med at det va ironi eller humor.

Hvis ikke, så viser innlegget hvor håpløst det kan bli når man spør noen om film.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... ute etter å provosere litt du også?... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk av dårlig belysning, filter, grain osv. er veldig vanlig for å gi filmen et spesielt uttrykk.

Kim
    Det er da nettopp slike nyanser som kommer enda bedre fram i HD, her gir du jo HD et virkelig godt argument! Jeg forstår poenget ditt, at filmens handling, skuespillerprestasjoner og atmosfære vil være den samme. Men, ALLE filmer drar nytte av HD, det er faktisk ingen argumenter mot det. Jo bedre bilde og lyd, jo nærmere kommer man alle nyansene. Det handler om å vise et håndtverk i den best mulige kvalitet. Jeg tror regissørene har laget disse filmene i farger med overlegg, og vil nok være dundrende uenig i at de er like bra i sort/hvitt. Et eksempel for å illustrere hvor sterk filmopplevelsen kan bli med HD er filmen "Pianisten". Denne filmen har sterke og troverdige skildringer fra 2. verdenskrig. I HD utgaven føler man nesten at man er i de grå og skitne gatene sammen med skuespillerne, og alle nyanser i kostymer, lyssetting, gamle bygninger osv. gjør filmen veldig sterk visuelt sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som snakker rundt hverandre i denne tråden. Noen snakker om det er verdt å _oppgradere_ dvd filmene til BD, mens andre snakker om filmene er bedre i BD.

Selvsagt er filmene bedre i BD, men for denne typer filmer (langdryge, gammeldagse, "dårlig bildekvalitet", low tech) så er gevinsen svært liten. Personlig bytter jeg kanskje til BD utgivelsen om 2-3 år hvis den er tilgjengelig til en svært rimelig pris (helst godt under 200).

Dette fordi filmene rett og slett ikke havner i kategorien som god underholdning for meg. (gode historier, men ikke spesielt underholdende). Når jeg har sett dem så klarer jeg fint å vente mange mange år før jeg må se dem igjen.

Andre filmer som f.eks Transformers har så sinnsyk bildekvalitet og lekre damer at jeg har null problemer å svi av 200,- til for en film jeg allerde har i DVD samlingen. Dette er en type underholdning som jeg gjerne kan se en gang i året. (Som T2, The Rock, Face Off, Bad Boys 1&2, True Lies)

For meg er film 3 delt: Historie, lyd og bilde. Gudfaren tilfredstiller bare 1/3.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sammenligner himmel og *******, stor forskjell på 20" lcd og 40-50" plasma evt lerret med en DVD spiller av god kvalitet og 5.1-7.1 mm.

Verden er ikke svart eller hvit, mye bra og dårlig imellom.................
    Dersom du hadde giddet og lest innlegget, og ikke bare skummet igjennom hadde du skjønt at det du svarer ikke har noe med det som er argumentert med tidligere.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Mange som snakker rundt hverandre i denne tråden. Noen snakker om det er verdt å _oppgradere_ dvd filmene til BD, mens andre snakker om filmene er bedre i BD.

Selvsagt er filmene bedre i BD, men for denne typer filmer (langdryge, gammeldagse, "dårlig bildekvalitet", low tech) så er gevinsen svært liten. Personlig bytter jeg kanskje til BD utgivelsen om 2-3 år hvis den er tilgjengelig til en svært rimelig pris (helst godt under 200).

Dette fordi filmene rett og slett ikke havner i kategorien som god underholdning for meg. (gode historier, men ikke spesielt underholdende). Når jeg har sett dem så klarer jeg fint å vente mange mange år før jeg må se dem igjen.

Andre filmer som f.eks Transformers har så sinnsyk bildekvalitet og lekre damer at jeg har null problemer å svi av 200,- til for en film jeg allerde har i DVD samlingen. Dette er en type underholdning som jeg gjerne kan se en gang i året. (Som T2, The Rock, Face Off, Bad Boys 1&2, True Lies)

For meg er film 3 delt: Historie, lyd og bilde. Gudfaren tilfredstiller bare 1/3.
    Ja, og da er det jo filmen du ikke liker, ikke sant. Det er jo helt greit, selvsagt. Det er jo det jeg har sagt hele tiden. Liker du ikke Gudfaderen, så liker du den ikke mer om den kommer på BD. Og du liker den i allefall ikke når den koster 500 kr

Noe annet er det dersom man er stor fan av filmen, men samtidig skriver at man "selvfølgelig ikke" skal kjøpe den på BD og at den like godt kunne ha vært i sort/ hvitt...

Da høres det ut som man av prinsipp ikke kjøper kvalitetsfilmer på BD, men kun filmer med "smell og pang" og vakre damer med store pupper. Vel, smak og behag, men jeg mener helt klart at eldre nyoppussede filmer med handling og skuespillerprestasjoner kanskje gjør seg enda bedre i HD. Hvorfor? Jo, de andre aksjonfilmene har så mange "forstyrrende" elementer i seg at man blir imponert uansett. En dramafilm med dårlig overføring har jeg vanskeligere med å følge med på.

Og til disse gamle filmene med dårlig bildekvalitet du snakker om: Jeg har Mytteriet på Bounty på HD DVD. Den er spilt inn på 70mm. Tror du denne fikk dårlig bildekvalitet da den ble overført til HD? Så alderen på filmen har ikke nødvendigvis med god eller dårlig bildekvalitet å gjøre. En annen film med god kvalitet, The Thing fra 1982

Så har man egen alder, da. Hvor gammel er du? Det er avgjørende, tror jeg, for om du liker filmen eller ikke.

Men som jeg har forsøkt å si hele tiden. Om du ikke er spesielt fan av filmen (du synes den er bra, men ikke noe mer) ja så holder det sikkert med DVD versjonen for deg. Jeg, og alle andre fans, vil nok ønske filmen velkommen på BD, selv om den koster 500 kr. For når jeg først har kjøpt meg BD-spiller og projektor, så er det akkurat slike oppgraderinger på filmsiden jeg leter etter.

Hvilke gangsterfilmer i dag kan overhode måle seg med Gudfader trilogien? American Gangster var bra, men blir neppe en klassiker. Departed var også en glimrende film, som gjorde seg godt på BD. Den har mulighet for å bli en klassiker. Men ellers troner Gudfaderen alene på toppen av sjangeren...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er garantert at alle filmer vil bli bedre på BD vs dvd.

Men en del filmer har storyen og skuespillerprestasjoner som utmerker dem. De råeste lydeffektene på en slik film er kanskje en bildør som lukkes. På slike filmer synes jeg for egen del at et litt skarpere bilde betyr meget lite.

Derimot forventer jeg en betydelig forbedret opplevelse på effektdrevne filmer i SciFi sjangeren.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •