Kommer du til å bytte din dvd boks av Gudfaren med den nye på blu-ray? (undersøkelse) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 148
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Så fint at du er så positiv :-D

Er fullt mulig å lage din egen versjon om du ikke er fornøyd med min. Jeg tror min dekker alternativene om en kommer til å bytte ut dvd med BD. Jeg vet den er vinklet litt ekstra positivt for BD siden det er 50% fler postitive enn negative variabler. Formålet er å finne ut om det er indikasjoner for at den nye utgaven gir et løft for BD.

Hva du får ut av dine svaralternativer med så spesifiserte grunner blir flisespikking for min del.

Kunne jo hatt med alternativene

Nei antagelig ikke (venter på 4K versjonen som blir holografisk)
    Nei antagelig ikke (klarer meg fint med den gamle VHS kopien)
    osv osv

Forskningsmetode kan ALLTID kritiseres. Jeg synes dette holder godt til vårt formål.
    Hehe.. 2 er 100% mer enn 1...
    Jeg antok du forsøkte å finne ut noe om BD vs DVD siden du refererte til den tråden. I tittelen spør du også om vi vil oppgradere fra DVD til BD. Men svaralternativet "Ja, men har den ikke på DVD fra før" blir da helt malplasert. Du har da åpnet for at alle kan svare. Også alle som ikke har den på DVD. Skulle du da funnet ut noe i forhold til BD vs DVD måtte du også delt opp "Nei" alternativet og fått med et alternativ som relaterer til hvorvidt man har den på DVD fra før. Ytterligere "Nei"-varianter er ikke relevant i forhold til BD vs DVD. Nå har du bare en stor "Nei" sekk som ikke overhodet relaterer til BD vs DVD. Det kan jo være hvilke som helst grunner til at man ikke vil kjøpe denne boksen...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe.. 2 er 100% mer enn 1...
    Jeg antok du forsøkte å finne ut noe om BD vs DVD siden du refererte til den tråden. I tittelen spør du også om vi vil oppgradere fra DVD til BD. Men svaralternativet "Ja, men har den ikke på DVD fra før" blir da helt malplasert. Du har da åpnet for at alle kan svare. Også alle som ikke har den på DVD. Skulle du da funnet ut noe i forhold til BD vs DVD måtte du også delt opp "Nei" alternativet og fått med et alternativ som relaterer til hvorvidt man har den på DVD fra før. Ytterligere "Nei"-varianter er ikke relevant i forhold til BD vs DVD. Nå har du bare en stor "Nei" sekk som ikke overhodet relaterer til BD vs DVD. Det kan jo være hvilke som helst grunner til at man ikke vil kjøpe denne boksen...
    Her har du et poeng. Enig i det.
    Men det som kommer frem med denne måten er om både folk kjøper den på nytt OG de som ikke har den fra før går til innkjøp. Totalen viser løftet for BD.
    Jeg vurderte altså at totalen var viktigere enn bare de som fornyet fra SD til BD.
    Synes svarfordelingen så langt viser at det gir et mer balansert tall. Akkurat nå er det 56% som sier nei og 28% som sier ja hadde en ikke fått med de 15% som ikke hadde SD så hadde en ikke sett hvordan en slik boks hjelper på totalen til BD.
    Men skulle en kun målt overgang så ville alternativene vært anderledes. Kanskje de 15% ville avholdt seg fra å stemme slik at forholdstallet hadde blitt like representativt, men det vet vi ikke.
    Til tross for at jeg har lest noen metodebøker og laget noen undersøkelser så er ikke forskningsdesign mitt sterkeste felt.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Tror ikke du har noe å frykte når det gjelder mastringen, sjekk review'en til The Digital Bits:
    Blu-ray Reviews - The Godfather: The Coppola Restoration
    Nei, tror ikke det.

Den boksen blir et "must" for meg.
    Har sett alle 3 Gudfaren filmene et utall ganger i DVD kvalitet. Nå gleder jeg meg som en unge til og få oppleve det i skikkelig kvalitet, sånn kvalitet som det er tenkt og være.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil definitivt kjøpe denne trilogien på bluray, da den er en av mine favoritter

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trodde kanskje....

Jeg trodde kanskje at det var action filmer og natur-pregede filmer som ville gi Blue Ray en rettferdig kvalitetsforskjell.
    Jeg skjønner godt at de som ikke har dvd samlingen eller alle på dvd at de kjøper Blue Ray, men ikke de som har Gudfaren samlingen på dvd fra før.
    Er det ikke filmen i seg selv som er noe helt spesielt? 2 og 4 plass (1 og 3 før)plass på IMDB lista
    Skjønner ikke at filmen er underlagt oppløsning og spec's, kvaliteten på dvd er kanonbra og iom at dette ikke er hverken ringenes herre billedmessig og heller ikke ultra moderne hyper-sound, så er det noe av det største som er skapt i filmhistorien.

Får sikkert mange kniver i siden nå.......ops:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Jeg trodde kanskje at det var action filmer og natur-pregede filmer som ville gi Blue Ray en rettferdig kvalitetsforskjell.
    Jeg skjønner godt at de som ikke har dvd samlingen eller alle på dvd at de kjøper Blue Ray, men ikke de som har Gudfaren samlingen på dvd fra før.
    Er det ikke filmen i seg selv som er noe helt spesielt? 2 og 4 plass (1 og 3 før)plass på IMDB lista
    Skjønner ikke at filmen er underlagt oppløsning og spec's, kvaliteten på dvd er kanonbra og iom at dette ikke er hverken ringenes herre billedmessig og heller ikke ultra moderne hyper-sound, så er det noe av det største som er skapt i filmhistorien.

Får sikkert mange kniver i siden nå.......ops:
    Jeg synes egentlig det er en selvfölge at man vil ha best mulig lyd og bilde på en så bra filmserie?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmene er definitivt hovedpoenget her, Private Ryan, ellers hadde i allefall aldri jeg kommet meg gjennom denne serien. Men som AndreWerdenskrieg sier; hvorfor ikke se den med best mulig lyd og bilde hvis det er mulig? Det gjør jo bare totalopplevelsen enda bedre. Er det ikke det vi driver med her inne da?

Fikk også mail fra Amazon i går kveld:
    Your Amazon.com order has shipped (The Godfather - The Coppol..)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært interesant å sett en sammenligning av de tre kvalitetsversjonene av filmene (orginal dvd, restaurert dvd og restaurert BD) både på en liten og stor skjerm.

For min egen del så er innholdet hovedpoenget i disse filmene. Jeg har derfor svart nei i undersøkelsen, selv om jeg har den første boksen. Dette er typen film som jeg ser i stua (på 42"). Hadde det vært kinoen som var målet (155") så hadde nok svaret vært ja.

Har mellom 500-600 dvd filmer i hylla. Utrolig høy kostnad å skifte ut alt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del så er innholdet hovedpoenget i disse filmene. Jeg har derfor svart nei i undersøkelsen, selv om jeg har den første boksen. Dette er typen film som jeg ser i stua (på 42"). Hadde det vært kinoen som var målet (155") så hadde nok svaret vært ja.
    Hva er forskjell på en film du ser i stua og en film du ser i kinoen? Er det enkelte filmer du kun ser i stua og enkelte du kun ser i kinoen? :-o
    Det er vel ikke noe poeng i seg selv å bytte ut alle 500-600 filmene? Hvor mange av disse ser du om igjen?
    Jeg for min del erstatter kun noen få av de filmene jeg har fra før med BD. Dette gjelder da "store" eller "spesielle" filmer jeg synes det er fint å ha på BD. Dette er filmer jeg ser om igjen fra tid til annen.
    Mens nye filmer kjøper jeg utelukkende på BD. DVD oppfatter jeg som passé. Jeg har ikke kjøpt DVD de siste 2 årene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva er forskjell på en film du ser i stua og en film du ser i kinoen? Er det enkelte filmer du kun ser i stua og enkelte du kun ser i kinoen? :-o
    Som jeg skriver i posten du siterer så er det en viss forskjell på 90 cm bildebredde og 400cm bildebredde :idea: Det krever "noe" mer på stort lerret. Tror vi har dekket dette temaet ganske nøye i den andre tråden.

Ja jeg ser ikke alle filmer i kinoen!

Prioriterer filmer med action eller store panoramaer i kinoen. Men det er ikke skrevet i sten. Var ikke så veldig lenge siden jeg så gudfaren filmene og da gjorde jeg det i stua og ikke i kinoen. Selv om "batcave" er optimalt for bildekvalitet så er det hyggeligere å sitte i en normal stue. Dette er bare mine grunner for mine valg ut fra mine forutsettninger. Kjøper enda en god del dvd (spesielt serier/bokser) men BD andelen stiger stadig.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært interesant å sett en sammenligning av de tre kvalitetsversjonene av filmene (orginal dvd, restaurert dvd og restaurert BD) både på en liten og stor skjerm.

Jeg er nesten motsatt. Filmer som dette passer helt glimrende til lerret, synes jeg. Her er det handling og skuespillerprestasjoner som er i fokus, og jeg blir sugd inn i filmen på en helt annen måte i filmrommet enn på en 42".

Jeg har begynt på tv-serien "24" sesong 6 nå, og den ruller fint over lerretet. Så for meg er det nesten ingen filmer eller som blir valgt vekk fra kinorommet. Men som du sier, så må jo filmrommet være en plass hvor man også synes det er litt koselig å være. Og her har vi jo alle forskjellige oppsett.

Men med så stort lerret...kjører du fortsatt 720p-pj?:shock:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men med så stort lerret...kjører du fortsatt 720p-pj?:shock:
    nei

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er blodfan av gudfaren triologien. Ser sikkert filmene et par ganger i året, da koser jeg meg skikkelig.
    Kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe blu-ray utgaven.
    Filmen er et mesterverk i skuespillerprestasjoner, historiefortelling og regi, jeg kan ikke fatte å begripe hva HD skal tilføre
    Gudfaren hadde vært minst like bra i sort/hvitt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg er blodfan av gudfaren triologien. Ser sikkert filmene et par ganger i året, da koser jeg meg skikkelig.
    Filmen er et mesterverk i skuespillerprestasjoner, historiefortelling og regi, jeg kan ikke fatte å begripe hva HD skal tilføre
    Jeg tror du kødder. Du kan ikke seriøst mene det du skriver her. Latterlig
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg tror du kødder. Du kan ikke seriøst mene det du skriver her. Latterlig
    Hvorfor har du så ekstreme problemer med å akseptere at noen mener noe annet enn deg? Det er enda mer

Slik jeg oppfatter det er wotg mest opptatt av innhold i disse filmene, det må da være hans sak! Akkurat som det er din sak at du helst vil ha alt på BD.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig, men.......

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Enig i dette, men for alt jeg vet kan det være ironi fra wotg(aner hvilke synspunkter han har:-? . )
    Det jeg ikke forstår med HD når det gjelder Gudfaren 1 og 2(3 er litt på sidelinjen) er at storyen og skuespillerne, samt hvordan du blir dratt inn i handlingen, uten den typiske innledningen som mange må ha for å dra publikum opp, er helt unik i denne to(ri)oligien.

Gudfaren 1 plasserer meg inn i filmen/storyen som om jeg var der når det hendte.
    For min del spiller forskjellen på god dvd kvalitet og BD i denne sammenhengen intet. Fra vhs til god DVD var det stor forskjell mtp på lyd og forbedret bilde, men neste trinn opp til BD blir ikke så stor og på denne type film så betyr det ikke noe for min del.

Kjenner enkelte som lever av det vi kjøper og de anbefaler heller en god DVD spiller kontra en "joe average" bluray spiller. Når det gjelder oppløsningen så blir jo ikke den fremtredende før du sitter svært nære på, kanskje unaturlig nære.

Men det blir spennende å høre HD, lyd på filmer hvor lydkvaliteten vil være fremtredende, på samme måte som BD sikkert er unikt på stort lerret med IMAX lignende naturscener mm og spesielle billedbruk.....

Gjemmer meg under pulten med sverdet.........:cry: :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett alle tre filmene på BD, og det er en enorm forskjell fra DVD - DVD'ene var riktignok ganske så elendige kvalitetsmessig, men BD gir denne trilogien mye. Klarheten i bildet kombinert med en ekstremt fin grain gjør filmene desto mer severdige og "autentiske".

RoOgFred
    Guest
    Ja, jeg vil definitivt bytte ut gamle dvd med den nye utgivelsen!!!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Kjenner enkelte som lever av det vi kjøper og de anbefaler heller en god DVD spiller kontra en "joe average" bluray spiller. Når det gjelder oppløsningen så blir jo ikke den fremtredende før du sitter svært nære på, kanskje unaturlig nære.
    Dette kommer jo veldig an på hva man ser film på... På en 40" TV stemmer det til en viss grad, på projektor skal jeg like å se en oppskalert DVD som konkurerer med Blu-ray...

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •