FILM ANMELDELSER - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gidde han bare konstruktiv kritikk, noe man bør tåle og nesten ønske. Ideen bak tiltaket er det ingenting i veien med - den er faktisk ganske grei - bare synd at utførelsen ikke er like gjennomført.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sier vi oss godt fornøyd med tiltaket, men ønsker mer personlige meninger om filmene.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er bra jobbet jeg også. Men synes det er litt dumt at film anmeldelsene ligger i en sak som dette.

Fortsett jobben men lag en sak for vær film lissom. :lol:

Enige folkens?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott tiltak! Jeg synes også, for oversiktens skyld at de ulike anmeldelsene bør legges i separate tråder. Dette er det imidlertid trådstarter som tar avgjørelsen på! Hvis du ønsker, kinsjef christian, kan jeg dele dine anmeldelser inn i flere enkelttråder...

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et flott tiltak med filmanmeldelser her, men jeg er enig med basement i at det ikke er så interessant med omtaler som er "sakset" fra andre filmanmeldelser. Da mener jeg det ville være bedre med en link til de originale filmanmeldelsene (som teksten er sakset fra).
    Forøvrig er jeg også enig i forslaget om å dele opp i en tråd for hver film.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    del opp i en tråd pr. film og post under
    http://www.avforum.no/forum/viewforum.php?f=22
    så blir alt bra.

Personlig inntrykk hadde dog vært fint da disse vanlige filmkritikkerne somregel er på trynet og gir polske folkefilme terningkast 6 osv...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Litt dårlig av deg å sakse nesten all tekst fra andre kilder, og din personlige vurdering sier meget lite om filmen.
    Det er vel sluttresultatet som teller. MEN å sakse fra andre kilder uten å oppgi kilde (og dermed utgi det som sitt eget) er plagiat og er faktisk ikke tillatt.

Derfor vil jeg anbefale alle som siterer andre kilder helt eller delvis om å oppgi kilde. Det gjør plagiering om til sitering, og en mye greiere affære, lovmessig sett. Bruk gjerne quote-taggen for å gjøre slik sitering.

Til slutt et lite hjertesukk: Er det noe som definitivt irriterer mange ganger mer enn skrivefeil, så er det at noen på død og liv skal begynne å diskutere dem! Det er off-topic, fullstendig unødvendig og helt uinteressant. Send en pm til den som begår feilene hvis det er viktige feil (som endrer meningen i det som skrives), men dette forumet handler om audio og video, ikke subtile forskjeller i norsk rettskriving. Nuff said.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er vel sluttresultatet som teller.
    Det er jeg totalt uenig i. En anmelders mening om en film er for meg svært lite relevant, såfremt jeg ikke har et personlig forhold til nevnte anmelders smak og vurderingskriterier. Det jeg vil vite er hvorfor en film er verdt å se (eller ikke). En poengsum eller en avsluttende replikk kan selvfølgelig være en pekepinn, da vi alle har noe til felles, men jeg har vært uenig med nok anmeldere i mitt liv til ikke å stole blindt på dette.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cold Mountain

Cold Mountain

Dette er en meget bra film, regisert av Anthony Minghella. Og handler om krig, kjærlighet, sorg og mye mer!

Denne filmen handler om en far og hans datter, som flytter 60 mil fra hjembyen sin, opp til COld Mountan. Faren er prest, og starter kirke oppe på det lille stedet Cold Mountain. Hans vakre datter Ada, spilt av Nicole Kidman, forelsker seg i Inman (Jude Law). Inman er en stille type, sier ikke så mye men har mye på hjertet! Han er også veldig opptatt av henne.

Det erkleres krig, og alle mennene i byen må dra ut i kamp. Dette gjelder også Inman. Ada lover Inman og vente på han. De kjenner hverandre knapt, men hvert øyeblikk de har sett hverandre, snakket med hverandre ol er gull verdt!
    Inman drar ut i krig, og Ada blir igjen i Cold Mountain med sin far og starter og telle dager, uker, måneder og så år!

En god stund etter døde faren til Ada, og Ada blir aleine på gården!
    Tidene blir harde for henne og hun har bare seg selv og noen gode venner!

En av hennes beste venner ser at hun siter og hjelper henne så godt hun kan, men det er ikke lett!
    En dag kommer det en landstryker ved navn Ruby (Renée Zellweger) til gården for og hjelpe Ada..
    Det tar litt tid men Ruby får Ada i "drift" igjen og de starter og klare seg fint!

Det er nå år siden krigen brøt ut og Inman har ikke kommet hjem enda!

Inman er ute og sloss for landet! En kveld blir han truffet av en kule i halsen og alvorlig skadet. Han blir sendt på et sykehus og kommer seg etter mye smerte på beina igjen...
    Istedet for og fortsette krigen bestemmer han seg for og sette kursen hjem, til sin elskede Ada i Cold Mountain.

Dette er hovedhandlingen, og for og få med deg resten bør du absolutt dra og se filmen! Det hender veldig mye rundt dette, men ejg skal ikke ødelegge med og gå inn på detaljer og viktige punkter med betydning!

Dette er en veldig fin film, om kjærligheten mellom to mennesker og deres vilje til og holde ut for og treffe hverandre igjen!
    Det er en vakker historie som utspiller seg her.
    Under de 2 timene og 3 kvarterene er det ikke ett kjedelig øyeblikk, bare litt treig start kanskje noen syns... men dette var en kjempe flott film, og burde sees av alle filmelskere, et filmmesterverk!!!

Jeg gir den:

5-6

I hovedrollene og birollene finner vi:

Nicole Kidman, Jude Law, Renée Zellweger, Natalie Portman, Philip Seymour Hoffman, Donald Sutherland, Ray Winstone, Brendan Gleeson, Kathy Baker, James Gammon, Giovanni Ribisi, Eileen Atkins, Charlie Hunnam, Jena Malone, Ethan Suplee, Jack White

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg beklager de ufullendte anmeldelsene, men fra nå av kommer de i sin fulle helhet fra meg! og ingen andre kilder!
    Beklager vis det er skrivefeil, men jeg veit at de som er pirkete på det skjønner det like godt uansett!!! :!: :!: :!:

Takk til alle som har støttet meg!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    del opp i en tråd pr. film og post under
    http://www.avforum.no/forum/viewforum.php?f=22
    så blir alt bra.

Enig, blir mykje meir oversiktlig viss du legger dei i tråden "filmomtaler", og lager ein ny pr. film.

Bortsett fra det så ser dette meget bra ut kinosjef

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forsåvidt ikke oppgitt hvilken skala du bruker, men du ser ut til å være gjennomført norsk, ergo 1-6.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bruker 1-6 skala..
    jeg har delt den opp lisk
    1
    1-2
    2
    2-3
    3
    3-4
    4
    4-5
    5
    5-6
    6
    Jeg bruker 1-2 2-3 osv for og gjøre det enklere, det er ikke alle filmer som er bra nok for 6'er, men heller ikke dårlig nok for 5'er eller andre skalaer!

men ja, i hovedsak 1-6 skala!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •