Olsenbanden på blu-ray?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Olsenbanden på blu-ray?

Hvor stor er sannsynligheten for at olsenbanden vil få bedre kvalitet i en blu-ray utgave vs. en vanlig dvd utgave?
    Er opptakene gjort i en så dårlig kvalitet at det rett og slett ikke er noen grunn til å gi ut serien på blu-ray?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke store forvandlingen...

Ser alle 14 Olsenbanden filmene for tiden og klarer meg godt med samleboksen på dvd.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olsenbanden er egentlig litt underholdningsfaktoren på en søndags formiddag etter en våt lørdagskveld/natt, er iallefall det for meg, ikke så veldig opptatt av kvaliteten på filmene, bare å ha det å se på.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan nok få ett skikkelig løft vil jeg tro, hvis man legger penger i det.
    Hvis de tar en skikkelig restaurerings jobb, noe lignende de gjorde med Bond-filmene, så vil det bli bra. Sjekket "Dr No" på gammel og ny DVD, og forskjellen var enorm.

Var innom en som gikk på TV for en stund siden, der var det skikkelig dårlig kvalitet. Men TV2 bruker vel eldgamle kopier, DVDene er vel bedre? eller?

Har egentlig ventet med å kjøpe dem selv. Noen som kan ta ett skjermbilde for å vise bildekvaliteten?

Ett tips for de som ønsker, Posten selger boksen for 499,- eller noe slikt, mens jeg kun har funnet den nesten dobbelt så dyr på nettet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje de pusser på bildet litt men lyden forblir nok 2.0.

En får se om de vil koste på filmene på og legge de på blu ray

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å scanne alt på nytt hadde jo vært tingen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Å scanne alt på nytt hadde jo vært tingen.
    Vet ikke om det ville holdt. Ved kun å scanne på nytt, så vil resultatet avhenge helt av hvor bra filmene har blitt lagret. Kjenner jeg Norge rett så er ikke det så altfor bra.

De burte nok bruke tid på å rense og fikse småfeil.

Hadde de rotet en del, så kunne det vært morsomt å se om de fant noen slettede/alternative scener og bloopers. Samt gamle intervjuer fra lansering osv.

Kanskje vi kan få til en underskrifts kampanje og sende den til utgiver. Det ble jo gjort en meget god jobb på Flåtklypa Grand Prix for noen år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Vet ikke om det ville holdt. Ved kun å scanne på nytt, så vil resultatet avhenge helt av hvor bra filmene har blitt lagret. Kjenner jeg Norge rett så er ikke det så altfor bra.

De burte nok bruke tid på å rense og fikse småfeil.

Hadde de rotet en del, så kunne det vært morsomt å se om de fant noen slettede/alternative scener og bloopers. Samt gamle intervjuer fra lansering osv.

Kanskje vi kan få til en underskrifts kampanje og sende den til utgiver. Det ble jo gjort en meget god jobb på Flåtklypa Grand Prix for noen år siden.
    Men hvordan kan dere være så sikre på at kilden under innspilling var så god at man faktisk har grunnlag for å "scanne" ?

Jeg skal gjerne skrive under på en kampanje!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt avhenger vel av hvor bra ting er tatt vare på.

Det hender amerikanerene går så langt tilbake som de originale kamera negativene for å få det beste resultatet. Da gjøres alt på nytt. Det er bare å se hvor bra jobb Criterion gjør med sine utgivelser. Enkelte av de filmene var nesten totalt ødelagte, men de har greid å få meget bra resultater ut av dem.

Men tviler vel på at det blir lagt for mye penger i Olsenbanden hvis den skal overføres til BD. Den er vel vist såpass mye på TV og utallige DVD utgivelser at de fleste ikke vil kjøpe en gang til.

Fortsatt ingen som har en DVD utgivelse og kan ta skjermbilde slik at jeg/vi får sett kvaliteten som er i dag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •