Dårlig lyd på Street Kings Bluray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lyd på Street Kings Bluray

Fikk Street Kings på region A bluray på fredag, og har nettopp sett den med DTS core dekodet på Halo C2. Lyden var rå, men det var gjennomgående kvass diskant. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, en slags 'clipping' lyd på høy tale i center høyttaler. Sånn at jeg hele tiden sitter å lurer på om diskanten er røket eller no, hvilket den ikke er..

Er det noen andre som har fått kloa i denne ennå og har samme/liknende erfaring ? Har mange DTS disker og aldri vært borti problemet på Bluray før.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, rart. Husker bare fra kinoen at det var sinnsykt trøkk i pistolskudda. Og det er jo ikke akkurat negativt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lyden generelt var rå, spesielt all bilkjøringen med kamera ved bakken/hjula, men det må være noe med mastringa av disc'en vil jeg tro.. Samme greia som du får ved å ta opp med for høyt volum..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Fikk Street Kings på region A bluray på fredag, og har nettopp sett den med DTS core dekodet på Halo C2. Lyden var rå, men det var gjennomgående kvass diskant. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, en slags 'clipping' lyd på høy tale i center høyttaler. Sånn at jeg hele tiden sitter å lurer på om diskanten er røket eller no, hvilket den ikke er..

Er det noen andre som har fått kloa i denne ennå og har samme/liknende erfaring ? Har mange DTS disker og aldri vært borti problemet på Bluray før.
    Jeg har ikke fått sett filmen før ikveld jeg da, men opplevde også denne klippingen. Ble litt bekymret, for dette var første filmen i min splitter nye BD55. Men godt å se at det har skjedd andre også. Dette er tydeligvis noe som er med disken, selv om jeg har kjøpt sone B utgivelse..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du med DTS HD MA eller DTS Core ? jeg fikk bare testa core den gangen, men har nå fått meg ny spiller med DTS MA dekoding så jeg skal teste denne på ny.
    Jeg blir like klam hver gang jeg tror noe er gått galt med utstyret mitt (ikke at det skjer så veldig ofte da heldigvis)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS-HD Master Audio sporet på denne er jo helt rått, og har ikke merket noe til "clipping". Hvertfall på min utgave.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du med DTS HD MA eller DTS Core ? jeg fikk bare testa core den gangen, men har nå fått meg ny spiller med DTS MA dekoding så jeg skal teste denne på ny.
    Jeg blir like klam hver gang jeg tror noe er gått galt med utstyret mitt (ikke at det skjer så veldig ofte da heldigvis)
    Det var med DTS HD MA kodet internt over analoge kabler. Pistolskuddene i
    den filmen var jo fantastiske, men det var altså spesielt i dialoger hvor jeg
    merket denne "knitringen". Så 3:10 to Yuma igår på samme volum, ikke noe
    knitring der. Men heller ikke samme trykket som på Street Kings.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hadde akuratt samme problemet, kom spesielt frem i slutten av filmen:-| ..utrolig irriterende..lurte selv på om jeg hadde spilt for høyt..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra å se jeg ikke var alene. Meget bra film, og rå lyd på skyting/bilkjøring, men denne feilen ødela mye av totalopplevelsen..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •