Rambo Skandinavisk BD fra SME 25fps! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet med 24fps vs 25fps er at dette faktisk utgjør en hastighetsøkning på 4.17%... noe som i de fleste situasjoner kanskje ikke er merkbart, men som i godt timede sekvenser er utrolig merkbart. Eks, action scener... og spesielt scener som er undercranked (dvs. de kjører "fortfilm") hvor denne 4% oppå en allerede for hurtig visning gir latterlige bilder.

I tillegg må lyden tilpasses. Kjører man bilde 4% kjappere må lyden gå 4% kjappere, noe som naturlig gir en endring av pitch og tonefall på stemmer og musikk... StarWars slik den ble vist på NRK er skrekkelig i 25fps PAL eks.

I nyere tid har man dog begynt å foreta pitch korrigering, med mer eller mindre vekslende hell (feil i lydbildet på eks. Fellowship of the Ring). Men man kommer ikke unna at det går kjappere, et musikalsk nummer med eks 120bpm spilles nå plutselig av i 127bpm...

Jeg hadde et HÅP om at med BluRay kunne man lagre filmen slik den ble spilt inn - dvs. i 24fps og la utstyret avgjøre presentasjon... (og jeg er temmelig sikker på at ALLE HD-Ready flatskjermer støtter både 50 og 60 hz) ... men det som ligger bak her er vel at de som lager "masterne" for Europa lager en som er tilpasset å kunne sendes på TV, og der henger man fortsatt igjen i dette 50/60hz vissvaset som egentlig ikke burde vært der da man ikke lengre har flimmer interferens i et flatpanel på samme måte som på en CRT skjerm... (og man kjører ikke HD på CRT i Europa iallefall mener jeg)...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til å kjøpe utgivelser fra USA fremfor Europeiske og spesielt Scandinaviske (gjelder både BD og DVD) er at de har generelt bedre kvalitet, selv med NTSC på DVD.

Det er jo bare å se forskjellen på bilde eksemplene på siden foran. Hvor mye bedre bildekvaliteten på USA utgivelsen er fremfor den scandinaviske.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Starmedia og Rambo

Starmedia.no informere på coveret at Rambo er:

1080P/25fps - det eneste på disken som er 1080p/24fps er advarseln på Norsk resten av filmen er i 1080i 50fps

Lyd : på coveret står det DTS-HD Master 5.1, men er DTS-HD High Resolution Audio 5.1 mot Amerikanske som er DTS-HD High Master 7.1

Dessuten er sporet justert for høyt (redsone) slik at ved høye eksplosjoner eks 28 minutter inni filmen på dts sporet vrenger lyden seg i toppen! Intet problem på 2 disk versjonen fra USA i 7.1

Her har Startmedia (deres leverandør) virkelig levert ett feilmerket og mangelfult produkt.

Krev å få dine penger igjen.

Jeg skal kontakte de imorgen for å få en kommentar på dette!

04.08.2009
    SME var ikke klar over dette? Så de skal ta det videre med sine leverandører!
    Har sagt jeg kan teste alle deres Blu-ray utgivelser for evt feil og mangler!

PerS

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SME er virkelig ett selskap som bryr seg om sine utgivelser...

Har flere ganger vært innom CDON for å kjøpe film, og sett filmer jeg har hatt lyst på, men har sett SME logoen nede i høyre hjørne og droppet å kjøpe dem.

Bestiller heller en DVD fra USA enn en BD fra dem.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    SME er virkelig ett selskap som bryr seg om sine utgivelser...

Har flere ganger vært innom CDON for å kjøpe film, og sett filmer jeg har hatt lyst på, men har sett SME logoen nede i høyre hjørne og droppet å kjøpe dem.

Bestiller heller en DVD fra USA enn en BD fra dem.
    Samme her. Heldigvis har jeg styrt unna både SME og Scanbox på DVD, har heldigvis kun ca 5-6 BD filmer som er SME/Scanbox som jeg vil gi bort til min far, og kjøpe dem fra det amerikanske markedet i stedet. Enste ulempen er at jeg har Rovdyr på BD som er SME, men siden den filmen var dritdårlig, så er det ikke noe stort tap.

Dolan's Cadillac er også en SME utgivelse, men den har uheldigvis release i Desember 2009 i USA, så jeg må nok vente til nyåret 2010 for å skaffe den på BD fra USA. No more SME og Scanbox fra min side... Det er kun filmer fra disse selskapene som har gitt meg en hakking i bildet ved jevne mellomrom. Virker som om det plutselig mangler et bilde i filmen. Veldig irriterende.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •