Ringenes herre. BD utgivelse? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 293
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hva synes dere om bildekvaliteten på bd kontra dvdene?
    Bluray banker DVD rimelig enkelt. Jeg synes i hvert fall at bildet er langt over DVD-kvaliteten på extendedversjonen.

Det skal dog sies at kvaliteten, spesielt på FOTR, kunne vært bedre.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Samme problemet på Terminator 2....men UP og Narnia nr 2 som er ordentlig 7.1...ingen problemer...samme med LOTR DVD Extended....
    må vel være HK'en min da...hadde AVR 255 fram til januar da jeg gikk over til AVR 460...har også byttet Panasonic BD fra 55 til 60 i desember...
    Oh well...men det funket på ditt oppsett? Bitstream ut osv ?
    Får høre med Soundgarden en dag jeg er innom...

Men etter å ha kikket litt på Nettet så tror jeg kanskje det er Panasonic spilleren min....
    Kanskje en OPPO neste gang....regner med at den fikser dette...:-)
    Jeg har Marantz AV8003. Denne greier å lage 5.1 til 7.1 av True HD, men ikke av DTS MA.

Men jeg kjører normalt PCM fra Oppoen min, fordi forforsterkeren ikke kan legge til EQ og romkorreksjon når jeg kjører bitstream. Og siden Oppoen gjør jobben like godt på dekodingen så lar jeg den gjøre det (Har testet forskjellen, og det var ingen. Merket forskjell med Samsung BD-1500).

Du kan prøve det samme. Det er uansett ikke veldig stor forskjell i lyden.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var pakken kommet, å gud hvor lenge jeg har gledet meg til et gjensyn med LOTR filmene.. Men har ingen plass å se de inntil videre :cry:

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke rukket å sett dem på BD enda, men så litt av FOTR igår kveld, og det ser jo veldig detaljert ut, på min 37" iallefall. Men en ting som undrer meg ved en slik "storutgivelse" er hvorfor i svingende skal man klaske filmene inn i et Keep Case cover med en Slip case utenfor? Hvorfor ikke lage den mere eksklusivt i Digipak, ser jo så simpelt ut egentlig. T.O.M Paramount utgavene av South Park er jo Digipakutgaver til 159 pr.sesong.. Men det er jo tross alt filmene skal nyte da, men det hadde gått an å gjort _litt_ mere utav coveret da...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har Marantz AV8003. Denne greier å lage 5.1 til 7.1 av True HD, men ikke av DTS MA.

Men jeg kjører normalt PCM fra Oppoen min, fordi forforsterkeren ikke kan legge til EQ og romkorreksjon når jeg kjører bitstream. Og siden Oppoen gjør jobben like godt på dekodingen så lar jeg den gjøre det (Har testet forskjellen, og det var ingen. Merket forskjell med Samsung BD-1500).

Du kan prøve det samme. Det er uansett ikke veldig stor forskjell i lyden.
    Det funka jo bra med PCM ut, men synes det bare er rart at denne 6.1 varianten av HD lyd skal lage problemer..dvs: med Bitsream ut, ettersom alle andre varianter blir dekodet uten problemer..som f. eks 6.1 DTS på Extended versjonen..sendte en mail Panasonic, får se om det blir noe svar til uka....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funka jo bra med PCM ut, men synes det bare er rart at denne 6.1 varianten av HD lyd skal lage problemer..dvs: med Bitsream ut, ettersom alle andre varianter blir dekodet uten problemer..som f. eks 6.1 DTS på Extended versjonen..sendte en mail Panasonic, får se om det blir noe svar til uka....
    Det er nok ikke Panasonic sin feil, problemet ligger i forsterkeren. Når spilleren sender bitstream, så gjør den ingenting med signalet, annet enn å sende det ut. Dermed så er det forsterkeren som ikke greier å legge ut den siste kanalen.

Tipper dette har med det samme som at den ikke greier å lage 7.1 av ett 5.1 signal. Den greier ikke å legge den bak kanalen i begge kanalene slik den skal. Jeg tipper hvis du setter forsterkeren din til 6.1, altså sier at surround back kun består av 1 høytaller, noe du skal kunne stille på. Så får du lyd der.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er nok ikke Panasonic sin feil, problemet ligger i forsterkeren. Når spilleren sender bitstream, så gjør den ingenting med signalet, annet enn å sende det ut. Dermed så er det forsterkeren som ikke greier å legge ut den siste kanalen.

Tipper dette har med det samme som at den ikke greier å lage 7.1 av ett 5.1 signal. Den greier ikke å legge den bak kanalen i begge kanalene slik den skal. Jeg tipper hvis du setter forsterkeren din til 6.1, altså sier at surround back kun består av 1 høytaller, noe du skal kunne stille på. Så får du lyd der.
    Ifølge manualen til HK AVR 460(som er ganske ny som modell: sent 2009) så anbefaler de å bruke 7.1 til 6.1 lyd, fordi da kommer lyden fra 2 høyttalere bak... og den kodet jo LOTR på DVD riktig...det lyder som ei kule...
    Du har rett i at den ikke lager lyd bak når jeg spiller 5.1 HD....men den gjør det hvis jeg sender den PCM...
    Men andre surroundreceivere gjør det..?
    Men har lest et sted på nettet at min Panasonic bruker bare DTS Audio essentials som basis for sin codec istdenfor en annen variant....
    Får ta en tur på Soundgarden, men de har vel neppe et 7. 1 oppsett noe sted....
    Alltid gøy med litt finurligheter....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge manualen til HK AVR 460(som er ganske ny som modell: sent 2009) så anbefaler de å bruke 7.1 til 6.1 lyd, fordi da kommer lyden fra 2 høyttalere bak... og den kodet jo LOTR på DVD riktig...det lyder som ei kule...
    Du har rett i at den ikke lager lyd bak når jeg spiller 5.1 HD....men den gjør det hvis jeg sender den PCM...
    Men andre surroundreceivere gjør det..?
    Men har lest et sted på nettet at min Panasonic bruker bare DTS Audio essentials som basis for sin codec istdenfor en annen variant....
    Får ta en tur på Soundgarden, men de har vel neppe et 7. 1 oppsett noe sted....
    Alltid gøy med litt finurligheter....:-)
    Andre receivere gjør om med DTS Master ja. Men man må lese nøye for å finne ut av dette. Det som er problemet med enkelte receivere, er at selve prossessoren ikke er kraftig nok. DTS MA krever en del å dekode. Når den får dette inn så greier den ikke å gjøre alt annet den også skal. Når den får DTS MA inn så blir dette omgjort til PCM. Men når den får PCM inn, så er all kraften som den ellers trenger til å dekode DTS MA ledig, og den kan bruke denne til å legge til 2 ekstra kanaler.

Teoretisk så er PCMen som forsterken lager det samme som den PCMen spilleren lager. Men enkelte spillere er ikke like gode på dekoding, selv om dette faktisk egentlig ikke skal fremkomme. Det har med komponentene i signalveien, eller hvordan forsterkeren takler innadkommende PCM spor. Eldre forsterkere måtte behandle PCM inn i Pure Direct, men dette er ikke lenger noe å tenke over.

H/K er tradisjonelt en produsent som ligger en del etter produsenter som Onkyo og Denon. Ikke alltid en dårlig ting, men det hender de bruker litt eldre chip'er som de er godt kjent med, i stedet for å kjøre på det absolutt nyeste som de ikke har full kontroll over.

Tok en kikk i manualene til ditt utstyr.

Hos Panasonic så står det at hvis den tilkoplede forsterkeren takler 7.1, så ser det ut til at Panasonic selv legger til de 2 ekstra kanalene, selv når originalen er i 5.1. Det høres litt rart ut. Men det kan du teste med å sette forsterkeren til direct eller noe lignende, og bruke en 5.1 film. Får du 7.1 da, så står Panasonic for omgjøringen. Dette står på side 20 i den Engelske utgaven (Sikkert det samme i den norske)

Men du MÅ huske en veldig viktig ting når det kommer til Blu-ray spillere og HD lyd, det som heter "Secondary Audio" MÅ STÅ AV. Ellers så får du kun vanlig DTS eller Dolby Digital. Så kun sett "Secondary Audio" til On når du skal se ekstra matriale som krever dette. Det merker du når du ikke har lyd fra noe ekstra på BD skivene.

Når det kommer til HKen så er manualen her litt kryptisk, men det står på sidene 19-21. Slik jeg forstår det så greier den ikke dette fra DTS MA eller True HD. Den har flere varianter som kan lage flerkanals lyd Dolby Pro Logic 2, Neo 6, og Logic 7. Det står på DPL2 som de fleste bruker at denne kun fungerer i 5 kanaler. Neo 6, greier opptil 6 kanaler. Vil da tro at den legger den 6 kanalen ut i begge surround back høytallerene. Men det er ikke sikkert.

Den som det ser ut til at du bør bruke er Logic 7. Denne står det vil lage 7.1 fra ett 5.1 signal. Det står at den gjøre dette fra Analogt, radio og PCM. Tipper de egentlig mener PCM stereo. Det står ikke at denne støtter DD eller DTS, men det skal den gjøre. Men det er heller tvilsomt om denne støtter DTS MA eller True HD. Men det må du teste ut selv.

Men jeg vil nok tro at beste løsning for deg er å la Panasonicen stå for dekodingen. Du skal ikke tape noe på det kvalitetsmessig. Kanskje du merker litt hvis du sammenligner noe ekstremt. Men dette er nok beste løsning hvis du vil utnytte dine høytallere på beste måte.

Selv på HK sin største receiver AVR-760 så står det på samme måte. De vil kanskje fikse dette med neste generasjon.

Hvis du tar en titt på side 104 i manuaelen her: Pioneer user manual
    Dette er for Pioneer LX52. Så der du hvordan HK burte ha satt ting opp for at vi kan skjønne hva de mener.

Hvis du ser tabellen der, så ser du at DTS HD heller ikke får omgjort 5.1 til 7.1, men at alle andre 5.1 signaler, da inkludert True HD kan dette. Tipper også at din HK gjør dette med True HD. Men man må da bruke Dolby Pro Logic 2 Movie.

Hvis vi tar en kikke på produsenten som er først ute med det meste om dagen, Onkyo. Deres fjorårdmodell 807, som er i samme prisleie som din forsterker: http://www.eu.onkyo.com/dl/1432665/M...07_English.pdf

På side 78, så står det at den takler å omgjøre DTS MA til 7.1. Noe den definitivt burte greie, siden den også greier å legge til høyde eller bredde kanaler på det signalet også. Men som sagt så ligger vel Onkyo nok opptil 2 generasjoner før HK i utviklingen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Andre receivere gjør om med DTS Master ja. Men man må lese nøye for å finne ut av dette. Det som er problemet med enkelte receivere, er at selve prossessoren ikke er kraftig nok. DTS MA krever en del å dekode. Når den får dette inn så greier den ikke å gjøre alt annet den også skal. Når den får DTS MA inn så blir dette omgjort til PCM. Men når den får PCM inn, så er all kraften som den ellers trenger til å dekode DTS MA ledig, og den kan bruke denne til å legge til 2 ekstra kanaler.

Teoretisk så er PCMen som forsterken lager det samme som den PCMen spilleren lager. Men enkelte spillere er ikke like gode på dekoding, selv om dette faktisk egentlig ikke skal fremkomme. Det har med komponentene i signalveien, eller hvordan forsterkeren takler innadkommende PCM spor. Eldre forsterkere måtte behandle PCM inn i Pure Direct, men dette er ikke lenger noe å tenke over.

H/K er tradisjonelt en produsent som ligger en del etter produsenter som Onkyo og Denon. Ikke alltid en dårlig ting, men det hender de bruker litt eldre chip'er som de er godt kjent med, i stedet for å kjøre på det absolutt nyeste som de ikke har full kontroll over.

Tok en kikk i manualene til ditt utstyr.

Hos Panasonic så står det at hvis den tilkoplede forsterkeren takler 7.1, så ser det ut til at Panasonic selv legger til de 2 ekstra kanalene, selv når originalen er i 5.1. Det høres litt rart ut. Men det kan du teste med å sette forsterkeren til direct eller noe lignende, og bruke en 5.1 film. Får du 7.1 da, så står Panasonic for omgjøringen. Dette står på side 20 i den Engelske utgaven (Sikkert det samme i den norske)

Men du MÅ huske en veldig viktig ting når det kommer til Blu-ray spillere og HD lyd, det som heter "Secondary Audio" MÅ STÅ AV. Ellers så får du kun vanlig DTS eller Dolby Digital. Så kun sett "Secondary Audio" til On når du skal se ekstra matriale som krever dette. Det merker du når du ikke har lyd fra noe ekstra på BD skivene.

Når det kommer til HKen så er manualen her litt kryptisk, men det står på sidene 19-21. Slik jeg forstår det så greier den ikke dette fra DTS MA eller True HD. Den har flere varianter som kan lage flerkanals lyd Dolby Pro Logic 2, Neo 6, og Logic 7. Det står på DPL2 som de fleste bruker at denne kun fungerer i 5 kanaler. Neo 6, greier opptil 6 kanaler. Vil da tro at den legger den 6 kanalen ut i begge surround back høytallerene. Men det er ikke sikkert.

Den som det ser ut til at du bør bruke er Logic 7. Denne står det vil lage 7.1 fra ett 5.1 signal. Det står at den gjøre dette fra Analogt, radio og PCM. Tipper de egentlig mener PCM stereo. Det står ikke at denne støtter DD eller DTS, men det skal den gjøre. Men det er heller tvilsomt om denne støtter DTS MA eller True HD. Men det må du teste ut selv.

Men jeg vil nok tro at beste løsning for deg er å la Panasonicen stå for dekodingen. Du skal ikke tape noe på det kvalitetsmessig. Kanskje du merker litt hvis du sammenligner noe ekstremt. Men dette er nok beste løsning hvis du vil utnytte dine høytallere på beste måte.

Selv på HK sin største receiver AVR-760 så står det på samme måte. De vil kanskje fikse dette med neste generasjon.

Hvis du tar en titt på side 104 i manuaelen her: Pioneer user manual
    Dette er for Pioneer LX52. Så der du hvordan HK burte ha satt ting opp for at vi kan skjønne hva de mener.

Hvis du ser tabellen der, så ser du at DTS HD heller ikke får omgjort 5.1 til 7.1, men at alle andre 5.1 signaler, da inkludert True HD kan dette. Tipper også at din HK gjør dette med True HD. Men man må da bruke Dolby Pro Logic 2 Movie.

Hvis vi tar en kikke på produsenten som er først ute med det meste om dagen, Onkyo. Deres fjorårdmodell 807, som er i samme prisleie som din forsterker: http://www.eu.onkyo.com/dl/1432665/M...07_English.pdf

På side 78, så står det at den takler å omgjøre DTS MA til 7.1. Noe den definitivt burte greie, siden den også greier å legge til høyde eller bredde kanaler på det signalet også. Men som sagt så ligger vel Onkyo nok opptil 2 generasjoner før HK i utviklingen.
    Takker og bukker så mye for all info...gøy at det fremdeles er mye å lære...
    ikke fult så gøy at de som tester alle disse boksene = Lyd & Bilde, Hjemmekino osv. ikke har fått med seg det..dette med generasjoner osv
    hvilke recievere som fikser hva osv. Nå er det jo ikke verdens største problem, men ettersom LOTR gis ut med 6.1 HD lyd, og kommer til å bli kjøpt av mange, så er det jo flere enn meg som "kommer" til å få dette "problemet"....du kan vel kanskje sende en mail til respektive blader evt leverandører med dine "opplysninger" slik at alle parter vet hva som er hva i hjemmekinojungelen...eller noe sånt...
    Foreløpig vil min Panasonic bli stående på PCM ut....
    Og jeg synes min HK fungerer helt ypperlig på alle måter ellers...
    (bortsett fra DolbyVolume) som høres ut som en dårlig loudness knapp fra gamle dager :-)

PS: I am no the only one:DTS ES EX Matrix Decoding, Split from OPPO BDP-83 Thread. - Digital Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Engelske subtitles

Til dere som har kjøpt LOTR (Blu-ray) fra play.com:
    Ligger det "vanlige" engelske subtitles (ikke for hørselshemmede) på denne? Jeg unngår å kjøpe den i Norge nettopp pga av dette, da jeg foretrekker å se film utekstet eller tekstet på originalspråket, og norsk utgave har bare norsk tekst.
    Det oppgis "Subtitles: English; English for the hearing impaired" på play.com, og det tolket jeg som engelsk med eller uten SDH.
    Derimot, hvis jeg googler litt finner jeg endel utgaver som har bare engelsk SDH og spansk teksting.
    Anyone? Hvis jeg ikke får med normale engelske subtitles må jeg avbestille asap.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er engelske tekster på den norske utgaven også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, virkelig? Jeg så på denne på CDON, og der står det engelsk kun for hørselshemmede. Men det stemmer altså ikke?
    (Takk for raskt svar!)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Nå ble jeg litt usikker... Jeg har ikke sett på hele filmen ennå, bare hoppet litt frem og tilbake for å sjekke lyd- og bildekvalitet, og jeg la ikke merke til noen [DOOR CLOSES] eller noe sånt, men jeg kan jo ha vært "heldig" med de scenene jeg sjekket. Jeg kan dobbeltsjekke i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo den opp nå på Platekompaniet, og der står det ingenting om SDH på beskrivelsen. Lover bra, tror rett og slett jeg tar turen til byen straks og sjekker det selv. Kjøper den der hvis alt er som det skal
    Takker for hjelpen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap!

Jeg har rippa filmen til mkv, og jeg kom på at jeg kunne extracte subtitlene fra denne mkv-filen og se på dem med BDsup2sub. Det gjorde jeg, og allerede første tekstlinje sier FEMALE WHISPERS IN ELVISH

Så dette sporet er definitivt beregnet på hørselshemmede, dessverre.

Det er to engelske tekstspor på plata, men jeg tenkte ikke på å ta med det andre i rippen, så jeg får ikke undersøkt hva det inneholder før jeg kommer hjem.

Beklager forvirringen. Håper du leser dette før du river plasten av BD-boksen.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo i lengere tid vært en "1080P" utgave som har vært tilgjengelig på nett, hvordan kan denne måle seg mot denne BD utgaven?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bedre i mange tilfeller (HDTV-rippen er bedre).

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen

Ellers er det et poeng at filmene i seg selv ikke blir "dårlige" selv om de ikke kommer med den billedkvaliteten man forventer av en storfilm. Tross alt den beste utgaven av filmen så langt. Men spørsmålet man bør stille seg er om man vil ut med 400-600 kroner (alt etter som hvor man kjøper) for disse utgavene der spesielt billedkvaliteten ikke når opp på film 1 - når det sikkert kommer "extended" utgaver senere. Som kanskje til og med har fått mer ut av billedmatrialet på film nr 1.
    Desverre blir de heller ikke noe bedre så for meg er valget enkelt. Bruker ikke noe mer penger på disse filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Crap!

Jeg har rippa filmen til mkv, og jeg kom på at jeg kunne extracte subtitlene fra denne mkv-filen og se på dem med BDsup2sub. Det gjorde jeg, og allerede første tekstlinje sier FEMALE WHISPERS IN ELVISH

Så dette sporet er definitivt beregnet på hørselshemmede, dessverre.
    Argh, nedtur! Var innom Platekompaniet og så det stod English SDH bakpå. Så jeg kjøpte ikke.

Det er to engelske tekstspor på plata, men jeg tenkte ikke på å ta med det andre i rippen, så jeg får ikke undersøkt hva det inneholder før jeg kommer hjem.
    Jeg tipper commentaries, men fint om du kan bekrefte

Beklager forvirringen. Håper du leser dette før du river plasten av BD-boksen.
    Ingen fare. Tok ikke sjansen.

Forundrer (irriterer) meg bare mer og mer over at så få filmer en får kjøpt i Norge har med normal teksting på originalspråket. Kan bare ikke skjønne hvilke interesser som skulle ligge bak at det er slik.

Oookei, da lurer jeg vel fortsatt på det jeg spurte om opprinnelig:
    Sitat Opprinnelig postet av blueberry
    Ligger det "vanlige" engelske subtitles (ikke for hørselshemmede) på denne?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blueberry
    Ligger det "vanlige" engelske subtitles (ikke for hørselshemmede) på denne? Jeg unngår å kjøpe den i Norge nettopp pga av dette, da jeg foretrekker å se film utekstet eller tekstet på originalspråket, og norsk utgave har bare norsk tekst.
    Det oppgis "Subtitles: English; English for the hearing impaired" på play.com, og det tolket jeg som engelsk med eller uten SDH.
    Derimot, hvis jeg googler litt finner jeg endel utgaver som har bare engelsk SDH og spansk teksting.
    Anyone? Hvis jeg ikke får med normale engelske subtitles må jeg avbestille asap.
    Nå har jeg en del filmer, og kan ikke si jeg har sett særlig mange med rene engelske tekster, de er som regel alle for døve. Det henger vel sammen med at når filmen tekstes i samme språk så gjør dem ikke de for alle som ikke kan det språket godt nok til å ikke forstå det når man ser filmer.

Lever godt uten tekst selv, men skjønner at noen liker å ha den på.

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •