Ringenes herre. BD utgivelse? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 293
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg som ikke skulle kjøpe filmene på på blu-ray i Kino versjon... Og det gikk jo til helvet...

Så starter i kveld på en runde ringenes herre på blu-ray i kino versjon... :-o
    ( håper det ikke blir en nedtur for den som sverger til og aldri se annet en Extended versjonen)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jeg som ikke skulle kjøpe filmene på på blu-ray i Kino versjon... Og det gikk jo til helvet...

Så starter i kveld på en runde ringenes herre på blu-ray i kino versjon... :-o
    ( håper det ikke blir en nedtur for den som sverger til og aldri se annet en Extended versjonen)

Å fy flate fer et liv det er i LFE når de hilser på Balrogen... :-o
    Har nå dempet LFE litt ;-)

Bildekvaliteten ligger et sted mellom DVD og Blu-Ray, men skal få kredd for fantastiske farger.

Lyden er av høy klasse, klar og tydelig og med stor tynde der det skal være.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fy flate fer et liv det er i LFE når de hilser på Balrogen... :-o
    Har nå dempet LFE litt ;-)

Bildekvaliteten ligger et sted mellom DVD og Blu-Ray, men skal få kredd for fantastiske farger.

Lyden er av høy klasse, klar og tydelig og med stor tynde der det skal være.
    Hehe grattis med LOTR på blådisk i samlinga....
    Jeg synes det var et godt kjøp selv..

Skulle bare hatt en projektor å spille av balrogen på... Men har foreløpig bare plasmaen...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hehe grattis med LOTR på blådisk i samlinga....
    Jeg synes det var et godt kjøp selv..

Skulle bare hatt en projektor å spille av balrogen på... Men har foreløpig bare plasmaen...

Har både kino og extended på dvd fra før, så er litt unødvendig for meg med denne på blu-ray egentlig når det er extended som gjelder for meg.
    Men er da sikkert noen som vil ha den når jeg har extended b.r på plass

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte alle tre filmene nå for ett par dager siden og skal se en eller to i helgen og jeg gleder meg. Jeg kjøpte alle tre i separate cover da det kostet bare 10 kr mer enn alle i ett stort cover. Kostet 357 kr hos platekompaniet og det syns jeg var billig.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg kjøpte alle tre filmene nå for ett par dager siden og skal se en eller to i helgen og jeg gleder meg. Jeg kjøpte alle tre i separate cover da det kostet bare 10 kr mer enn alle i ett stort cover. Kostet 357 kr hos platekompaniet og det syns jeg var billig.
    Betalte like under 90 kr pr. stykk jeg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner at jeg er i ferd med å gi etter for presset jeg også.... pokker, jeg som skulle boikotte denne utgivelse pga bildekvaliteten!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Kjenner at jeg er i ferd med å gi etter for presset jeg også.... pokker, jeg som skulle boikotte denne utgivelse pga bildekvaliteten!
    Det er muilg at ps3 er kresen på bildedata den får da og at bildet hadde vært bedre med en dedikert spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er muilg at ps3 er kresen på bildedata den får da og at bildet hadde vært bedre med en dedikert spiller
    Flaks jeg har dedikert spiller da....

Forøvrig, de filmene med virkelig godt bilde ser bra ut uansett avspiller, mens andre er sitroner uansett...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Flaks jeg har dedikert spiller da....

Forøvrig, de filmene med virkelig godt bilde ser bra ut uansett avspiller, mens andre er sitroner uansett...
    Synes ikke de er så ille egentlig... Den første filmen hadde kanskje noen bilder om ikke var helt ala HD.

Men jeg tror det er de store forventningene folk hadde som skuffet litt.. Bildekvaliteten er vel middels i forhold til andre dvds som er gjort til blurays...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisgunstig

For de som ikke trenger norsk tekst, er det ganske gunstige priser på play.com nå:

http://www.play.com/Search.html?sear...searchsource=0

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da midt i To Tårn... Bildekvaliteten er litt bedre, men det er fortsatt et matt bilde mesteparten av filmen...

Mere detaljer en med dvd, men fortsatt langt under den kvaliteten man skulle forvente fra filmene :-(
    Spessielt ser jeg på ansikter nå angående skarpheten og Gimlis "rustning".

Håper de gjør bedre jobb med extended versjonen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det snart gode nyheter: Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

Dato er ikke satt enda, men Amazon har lagt ut på forhåndsbestilling, og har bilder av boksen. De pleier ikke legge ut på forhåndssalg uten grunn. De filmene som de ikke vet kommer, får man kun mulighet om å legge inn mailadresse for å få beskjed når de vet mer.

Har allerede lagt inn bestilling på denne

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Amazon har lagt ut på forhåndsbestilling, og har bilder av boksen. De pleier ikke legge ut på forhåndssalg uten grunn.
    Nei, når de oppgir pris og lar deg legge inn bestilling, så har de nok fått bekreftelse på at utgivelsen er på vei.

Men, jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over at den kommer ut allerede (dvs. nå regner jeg med den kommer i løpet av året). Hadde i utgangspunktet ikke ventet å se den før Hobbiten har premiere. Men, den kommer ikke før julen 2012, og jeg tviler på at filmselskapet annonserer en utgivelse 20 måneder før den faktisk kommer.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har allerede lagt inn bestilling på denne
    Hvorfor? Den kommer sannsynligvis til å bli mye billigere i Norge, og innholdet vil garantert være identisk, pluss norske tekster.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvorfor? Den kommer sannsynligvis til å bli mye billigere i Norge, og innholdet vil garantert være identisk, pluss norske tekster.
    Fordi jeg unngår Norske/Nordiske og Europeiske utgivelser så sant det er mulig. Selv om slike utgivelser som dette er så å si identiske. Så er gjennomsnittet av utgivelser her hjemme dårligere i forhold til de amerikanske. Det er min erfaring. Har tapt nok penger på dårlige utgivelser her hjemme.

Normalt så brukes også mere av plassen til ekstra lydspor og tekster også. Men med BD så er ikke det så kritisk som det var med DVD.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[Dato er ikke satt enda, men Amazon har lagt ut på forhåndsbestilling, og har bilder av boksen. De pleier ikke legge ut på forhåndssalg uten grunn. De filmene som de ikke vet kommer, får man kun mulighet om å legge inn mailadresse for å få beskjed når de vet mer.

her er trailer:
    Lord of the Rings Trilogy Limited Extended Blu-ray Beckons
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper vi får vanlige extended også, 26 timer med bak filmen blir litt mye.

Satse på sykt bra lyd og ende bedre bilde frit for moskitos. ala Hulk og Braveheart

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mer detaljer om Extended utgivelsene: 'The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy - Limited Edition Extended Editions' Blu-ray Details | High-Def Digest

Ser ut til å komme 28 Juni.
    Har 15 disker, hvorav 6 er BD, resten DVD.
    Tipper da filmene er splittet over 2 BD plater.
    Noe som indikerer at de ikke ønsker at bitstrømmen skal være stor nok, selv på 4 timers filmer, noe som er bra. Liker bedre at de er spredd på 2 disker, enn at det mulig må gå utover bilde og lyd.

Dette er ikke så farlig når man handler fra USA, da det normalt kun er 1 engelsk lyd spor, samt kanskje en fransk eller spansk lossy. Her hjemme så kan det hende de kommer med DTS MA for både engelsk, fransk og tysk, kanskje ett par til, samt noen lossy. Da begynner det å bli lite bitstrøm igjen til bilde når det kommer til veldig lange filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er en smule skuffende med denne utgivelsen, er at den strengt tatt ikke inneholder noe nytt. Alt ekstramateriale er gjenbruk fra DVD-utgivelsene, og seks av bonus-DVDene er de samme fysiske platene som fulgte med DVD-versjonen av EE (dvs. The Appendices, part 1 - 6). Costa Botes dokumentarene er nye for min del, men så vidt jeg skjønner fulgt disse med limited edition, og det kan se ut som om man også har har resirkulert de gamle diskene.

På den annen side, så er jo dette ekstramaterialet så omfattende, at det er kanskje litt vanskelig å se for seg hvor mye mer det egentlig er mulig å legge med. Det blir jo litt dårlig gjort å kritisere noen for å ha gitt ut en tilnærmet perfekt DVD-samling.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Extended nå hos play

Play har sluppet Extended nå for forhåndsbestilling :-D
    Pre-order. | Due for release on 28 June 2011

59,99 pund... ender opp på rundt 793 kr etter han satan har fått sitt.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/1...rlrefer=search

Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •