Ringenes herre. BD utgivelse? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 293
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Lever godt uten tekst selv, men skjønner at noen liker å ha den på.
    Jeg liker ikke å ha den på Men noen ganger er jeg nødt til å ha den på. Det har å gjøre med at noen ganger er jeg tvunget til å ha begrenset volum når jeg ser film. Og hvis jeg først må ha subtitles, vil jeg ikke ha de oversatt.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blueberry
    Jeg liker ikke å ha den på Men noen ganger er jeg nødt til å ha den på. Det har å gjøre med at noen ganger er jeg tvunget til å ha begrenset volum når jeg ser film. Og hvis jeg først må ha subtitles, vil jeg ikke ha de oversatt.
    Må du se med så lavt volum at du ikke hører hva de sier? Hvem tvinger deg til det??
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Må du se med så lavt volum at du ikke hører hva de sier? Hvem tvinger deg til det??
    Som du vet er det snakkingen på film som gjerne byr på lavest volum, spesielt når jeg kjører bare to kanaler. Med mindre jeg er interessert i å justere volumet hele tiden eller kjøre noen form for antidynamisk lydfilter, er det greiest å justere volumet etter lydnivået på slagscener i stedet for hviskingen til Gollum
    Dette høres kanskje ut som at jeg har et større problem enn jeg egentlig har. Det er ikke akkurat ofte det er aktuelt. Er heller ikke sånn at jeg ikke hører hva de sier, bare at det kan være vanskelig å få med seg alt, og da vil jeg helst ha tekstingen på engelsk

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som stor fan av LOTR så måtte jeg selvfølgelig kjøpe boksen med filmene på BD.

Har kun sett den første foreløpig. Brukbart bilde, men er enig i at det kunne vært bedre.

Syntes jeg leste noe om at det var en grunn til at Fellowship ikke var 100 %?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Syntes jeg leste noe om at det var en grunn til at Fellowship ikke var 100 %?
    Det var noen som nevnte at den første var delvis overført fra film, og ikke digitalt som de to andre. Men i praksis så skal ikke dette ha spesielt mye å si hvis de legger ned skikkelig jobb i det. Bare se på gamle filmer som "Wizard of Oz" osv, så ser man hvor bra kvaliteten kan bli hvis man bruker litt tid og penger på ting. (Oz er overført digitalt, men skannet inn og bearbeidet i 8K)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noen som nevnte at den første var delvis overført fra film, og ikke digitalt som de to andre. Men i praksis så skal ikke dette ha spesielt mye å si hvis de legger ned skikkelig jobb i det. Bare se på gamle filmer som "Wizard of Oz" osv, så ser man hvor bra kvaliteten kan bli hvis man bruker litt tid og penger på ting. (Oz er overført digitalt, men skannet inn og bearbeidet i 8K)
    Takk for svar

Blitt slurvet litt med Fellowship da tydeligvis. Synd i så fall hvis arbeidet ikke er gjort skikkelig med en av tidenes filmer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er garantert fordi New Line/Warner har vist lenge at fansen vil ha Extended, så de kaster kino-versjonene ut nå og tjener noen ekstra kroner på de som ikke orker å vente.

Da tjener de igjen når de lanserer extended, samt at de da også kan vise til en god kvalitets bedring, slik at de om egentlig ikke ønsker å oppgradere fra dagens BD, også ser på det som en god unnskyldning da.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino bladet har gitt bildekarakter 4/6 til samleboksen av kinoversjonen.

Vil de som har sett filmen gi den samme karakter bildemessig ?

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Det er garantert fordi New Line/Warner har vist lenge at fansen vil ha Extended, så de kaster kino-versjonene ut nå og tjener noen ekstra kroner på de som ikke orker å vente.
    Jo, men de filmene begynner å bli noen år så lurer på at det er endel halv-fans som har hoppet av og som ikke kommer til å bry seg om en extended om noen år. Jeg tror at Peter Jackson har ventet for lenge med å få dette ut på BD og den lange ventetiden burde ha blitt belønnet med det beste bilde/lyden. Liksom begrenset hvor mye smak det er igjen på karamellen nå.

Så Fellowship i helga og bilde var så bra at jeg ble rørt. Lyden var som den var nyskrevet, virkelig bra surroundlyd! Men haken var at jeg syntes at bevegelsene ikke var helt bra. Det ble grumsete syntes jeg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at Peter Jackson ikke har noe med disse utgivelsene å gjøre. Warner har tatt over for New Line.

Samt at hvis de drøyer Extended lenge nok, så blir de nok sluppet som oppvarming for "Hobbitten" når den kommer.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun Fellowship på dvd, så jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.. var så vidt jeg kjøpte blurayene her om dagen...

Men er litt i tvil på om jeg skal vente på extended. Mest pga at det har kommet så mye blandet om bildekvaliteten... extended versus kino synes jeg er både og. Mange scener funker bedre i kinoversjonen pga tempo og hensikt.. synes extended drar litt vel ut noen steder i forhold til historien som fortelles... De snakkende trea feks.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hjemmekino bladet har gitt bildekarakter 4/6 til samleboksen av kinoversjonen.

Vil de som har sett filmen gi den samme karakter bildemessig ?
    Foreløpig kun sett Fellowship etter jeg kjøpte boksen, men vil si 4/6 på bildesiden passer veldig bra til den hvert fall

Ble littegrann skuffet. Men for all del, det er ikke dårlig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig kun sett Fellowship etter jeg kjøpte boksen, men vil si 4/6 på bildesiden passer veldig bra til den hvert fall

Ble littegrann skuffet. Men for all del, det er ikke dårlig.
    Fellowship er den desidert dårligste med tanke på bildekvalitet, de to neste er et greit steg i riktig retning. Vil gi Fellowship 3/6 på bildekvalitet, mens de to neste snuser på en 5er... Men det er et stykke igjen til referensekvalitet som burde vært der, får håpe den kommer på Extended utgivelsen.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en tanke nå. Kanskje grunnen til at de drøyer med Extended på Blu-ray er at de skal slippe dem på kino som oppvarming før Hobbitten.

Mener å huske at de har vist extended av de 2 første filmene før de slapp nummer 3, men kun noen få steder. Nå er det ikke mye de trenger å gjøre for å sende ut filmene, når de bruker harddisker å dristrubitere med.

Ingen gidder å se dem på kino hvis man har dem i skikkelig HD hjemme.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Fellowship er den desidert dårligste med tanke på bildekvalitet, de to neste er et greit steg i riktig retning. Vil gi Fellowship 3/6 på bildekvalitet, mens de to neste snuser på en 5er... Men det er et stykke igjen til referensekvalitet som burde vært der, får håpe den kommer på Extended utgivelsen.
    Definitivt. Det er litt surt at selveste Ringenes Herre ikke er perfeksjonert på bildesiden. Folk har ventet lenge på denne utgivelsen også.

Nå har jeg ett par år gammel tv da som jeg vil bytte ut på sikt. Er selvsagt full HD, men ville bildet blitt mye bedre med en helt ny og veldig bra tv?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt. Det er litt surt at selveste Ringenes Herre ikke er perfeksjonert på bildesiden. Folk har ventet lenge på denne utgivelsen også.

Nå har jeg ett par år gammel tv da som jeg vil bytte ut på sikt. Er selvsagt full HD, men ville bildet blitt mye bedre med en helt ny og veldig bra tv?
    Det tviler jeg på, bildekvaliteten er jo det den er uansett hvor bra tvn er.. Mulig du får bedre sortnivå og sånt, men grums etc er det lite å gjøre med.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har den beste Sony projektoren (VW85) kombinert med den beste videoprosessoren (Crystalio II VPS3800) og bildet er fortsatt dårlig, så det funker nok ikke med en nyere tv desverre...
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle diskene ble testet i siste nummer av lyd og bilde.
    Karakter på bilde: 6 av 6 stjerner
    Karakter på lyd: 6 av 6 stjerner

Var kun positive omtaler om bilde og lyd der, var kun bonusmateriale på DVD de klagde på.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Alle diskene ble testet i siste nummer av lyd og bilde.
    Karakter på bilde: 6 av 6 stjerner
    Karakter på lyd: 6 av 6 stjerner

Var kun positive omtaler om bilde og lyd der, var kun bonusmateriale på DVD de klagde på.
    Da trenger testerne garantert briller! Avatar gir jeg 6/6 på bildekvalitet. Alle LOTR filmene er et godt stykke unna denne. Fellowship lengst unna...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke ut som om Lydogbilde følger med på nett iallefall. Alle vet at de filmene har fått varierte kritikker på bildet. Særlig FOTR.

Da skulle det vel ikke gi full pott iallefall, kanskje lydogbilde har noen annonsepenger på gang fra elkjip....

Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •