Etter å ha kjøpt den amerikanske utgaven tenkte jeg at jeg måtte jo kjøpe den Norske også. Så jeg bestillte den fra playx tror jeg det var for en rimelig penge. Jeg sjekket ikke spesifikasjonene så nøye, men regnet med at den iallefall var anamorfisk. Men den gang ei, da filmen kom så jeg på baksiden 4:3 letterbox. Hmm, det kan jo være trykkfeil tenkte jeg. Men neida, filmen var i letterboxformat, og langt fra anamorfisk. Jeg så vel ca 10 minutter før jeg satte på pause og søkte på dvdcompare. Og jammen fantes den med anamorfisk bilde dog ikke i Norge, men fra USA. så jeg bestillte Criterion utgaven av en Norsk film fra USA.

Det er meget merkelig at denne filmen i Norge ikke er anamorfisk, men at man må over dammen for å få en utgave som er som den skal være. I følge dvdcompare så har heller ikke den Norske utgaven (Buena Vista) korrekt bildeformat, der den er listet til 1.72:1 mens den amerikanske utgaven har da 1.85:1 format og anamorfisk. Ikke rart at folk handler i utlandet sier jeg.