Advarsel! (anbefaler å styre unna Brafilm.com)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Advarsel! (anbefaler å styre unna Brafilm.com)

Ligg unna Brafilm.no!!!:evil: :evil: :evil:
    Jeg har vært medlem der noen måneder og fått 2 blu-ray filmer hjem i posten hver måned for kr 49.- vel og bra det - bortsett fra at de har rotet med antall filmer og aldri har sendt de filmer som står øverst på min filmliste.

MEN når jeg skulle ta en pause til over sommer ferien, begynte virkelig rotet!! De fortsatte å sende meg både filmer og belaste kreditkortet mitt - da sa jeg opp medlemskapet - men de bare fortsatte å sende filmer og begynte da å sende meg papirfakturaer!!!!!
    Har nå enda en gang sagt opp medlemskapet og ringt dem og bedt de kreditere de tilsendte fakturaer/purringer, MEN nå hevder de feilaktig at jeg fremdeles har filmer hjemme??

Ikke gå i fella, men styr unna Brafilm.no!

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt du er frustrert. Jeg har aldri benyttet dem og kommer ikke til det heller trenger jeg filmer finner jeg andre gratis alternativer istedet.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vært medlem der, og fikk ikke noe særlig problemer før jeg bestemte meg for å melde meg ut.
    Sa opp i god tid, men allikevel så fikk jeg regninger fra dem i tre mnd etterpå
    som de forlangte at jeg skulle betale.
    Husker ikke åssen det var, er noen år siden.
    Men kan ihvertfall si at jeg ikke skal melde meg inn igjen.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert medlem der 2 ganger og aldrig hatt problemer med dem. Eneste dumme er jo att du aldrig vet hvilken filmer du får da. Så man må vere tolmodig med de. Men Film24 har bedre kundeservice om man skal velge en.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna månedens hva som helst forpliktelser. Det er bare en ny måte å drive mafia på. Du vil ikke la de ha kortopplysninger....
    Husker med gru at eksdama vervet meg inn i en bokklubb.

CDON.no er meget bra nettbutikk, levering på 2-3dager. Rimelig, trygt og kjapt.
    Ingen teite forpliktelser men bare bra pakketilbud.
    Meget effektiv service også.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Platekompaniet.no

Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Styr unna månedens hva som helst forpliktelser. Det er bare en ny måte å drive mafia på. Du vil ikke la de ha kortopplysninger....
    Husker med gru at eksdama vervet meg inn i en bokklubb.

CDON.no er meget bra nettbutikk, levering på 2-3dager. Rimelig, trygt og kjapt.
    Ingen teite forpliktelser men bare bra pakketilbud.
    Meget effektiv service også.
    Cdon.no, ja. Husker jeg lagde en ganske stor bestilling der en gang, men de ville ikke slippe meg til kassen uten å oppgi fult personnummer.
    Det er et nummer jeg verner godt om og ikke gir til hvem som helst. Bestilte derfor hos Platekompaniet.no hvor man kan sjekke ut uten å oppgi noen opplysninger utover visa`en.

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Cdon.no, ja. Husker jeg lagde en ganske stor bestilling der en gang, men de ville ikke slippe meg til kassen uten å oppgi fult personnummer.
    Det er et nummer jeg verner godt om og ikke gir til hvem som helst. Bestilte derfor hos Platekompaniet.no hvor man kan sjekke ut uten å oppgi noen opplysninger utover visa`en.
    Dette gjelder bare hvis du vil ha faktura. Forhåndsbetaling eller oppkrav går fint uten å oppgi personnummer.

Grunnen er vel at de ikke sender faktura til hvem som helst og dermed ønsker å kjøre en kredittvurdering på kundene som ønsker denne muligheten.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Har vert medlem der 2 ganger og aldrig hatt problemer med dem. Eneste dumme er jo att du aldrig vet hvilken filmer du får da. Så man må vere tolmodig med de. Men Film24 har bedre kundeservice om man skal velge en.
    Film24 har desverre gått konk. :neutral:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CongO
    Dette gjelder bare hvis du vil ha faktura. Forhåndsbetaling eller oppkrav går fint uten å oppgi personnummer.

Grunnen er vel at de ikke sender faktura til hvem som helst og dermed ønsker å kjøre en kredittvurdering på kundene som ønsker denne muligheten.
    Ja det sa kundeservice også, og jeg prøvde en gang til, men kom ikke ut uten å oppgi personalia. Enten har de gjemt muligheten ellers er jeg dum. Andre har påstått det før dem :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke person nummer er noen big deal, det bruker de fleste for kredittsjekk. Både telefonfirmaer og alle andre du er kunde hos bruker dette.

Verre synes jeg det er at enkelte skal ha kredittkortnummer og CCW kode. Det er litt verre.

Det gjelder jo å se litt an hvor kjent firmaet er osv da, mht rennomee osv...
    CDON.no skulle være en ganske trygg butikk det.....

Men liker ikke levere kortopplysninger til noen egentlig, men hender at det skjer av og til.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDON.no er faktisk en av de fåå skandinaviske/europeiske nettbutikkene som ikke krever kredittkortinfo, men isteden alternativt kan sende i oppkrav.

Ellers er man som regel tvunget til å betale i forskudd, og ikke sjelden uten at man må gi fra seg ccw koden.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verre synes jeg det er at enkelte skal ha kredittkortnummer og CCW kode. Det er litt verre.
    Dette er jo ikke så uvanlig å gjøre når man skal betale med kort akkurat.

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Ja det sa kundeservice også, og jeg prøvde en gang til, men kom ikke ut uten å oppgi personalia. Enten har de gjemt muligheten ellers er jeg dum. Andre har påstått det før dem :-)
    Jeg husker jeg knotet med dette, men jeg husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde for å slippe å oppgi personnummer.

Litt klønete av CDON akkurat den biten. Utover det; fantastisk butikk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CongO
    Jeg husker jeg knotet med dette, men jeg husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde for å slippe å oppgi personnummer.

Litt klønete av CDON akkurat den biten. Utover det; fantastisk butikk.
    Kanskje jeg ikke er dum likevel :-)
    Jeg kan i alle fall anbefalle platekompaniet.no som en bra butikk, både utvalg og pris.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært medlem i Brafilm i 2år nå, aldri hatt noen problemer, har "pauset" abonementet flere ganger og alt har gått helt knirkefritt.

Imotsetning til trådstarter har jeg ingenting å utsette på dette firmaet.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er man som regel tvunget til å betale i forskudd, og ikke sjelden uten at man må gi fra seg ccw koden.
    CCW koden er noe som blir mer og mer påbudt fra kredittkortselskapene, for å hindre misbruk. Skulle det skje noe form for misbruk av kortet (noe det ikke så ofte gjør) så betaler heldigvis VISA eller Mastercard tilbake tapet. Et firma må ha autorisasjon for og kunne belaste kort via en avtale med f.eks VISA.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer nok sikkert. Poenget er bare at DU må stole på at selger holder info hemmelig, at det er skjult osv.

Du må kjenne godt til en butikk om du skal gjøre noe slikt. Du må vite at det er en reell butikk. Hvor mange tullesider finnes det ikke feks...

Dersom noen har din ccw kode og kortnummer så har de jo i praksis også tilgang til å tømme den.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra BRAFiLM

Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Ligg unna Brafilm.no!!!:evil: :evil: :evil:
    Jeg har vært medlem der noen måneder og fått 2 blu-ray filmer hjem i posten hver måned for kr 49.- vel og bra det - bortsett fra at de har rotet med antall filmer og aldri har sendt de filmer som står øverst på min filmliste.

MEN når jeg skulle ta en pause til over sommer ferien, begynte virkelig rotet!! De fortsatte å sende meg både filmer og belaste kreditkortet mitt - da sa jeg opp medlemskapet - men de bare fortsatte å sende filmer og begynte da å sende meg papirfakturaer!!!!!
    Har nå enda en gang sagt opp medlemskapet og ringt dem og bedt de kreditere de tilsendte fakturaer/purringer, MEN nå hevder de feilaktig at jeg fremdeles har filmer hjemme??

Ikke gå i fella, men styr unna Brafilm.no!
    Hei Gingolf

Jeg beklager at du har opplevd problemer med pausing/utmeldelse fra BRAFiLM. Vi mener at vi har gode rutiner på dette området, men er det ting å forbedre så vil vi gjøre det. Derfor håper jeg du kan sende meg en PM med ditt kundenummer så vi kan sjekke ut fakta og se hva som har gått galt i ditt tilfellet. Vi er selvfølgelig ikke tjent med å ha misfornøyde kunder!

BRAFILM er en medlemstjeneste som lar deg leie filmer fra fem ulike pakkestørrelser for et fast månedsbeløp. Det er maks en måneds bindingstid om du velger å pause eller si opp ditt abonnement. Sender du en oppsigelse innen den 15. Av en måned vil oppsigelse gjelde fra samme måned. Sender du etter den 15. måned er du inne i en ny fakturaperiode og oppsigelsen gjelder da etter neste kalendermåned. Denne informasjon er tilgjengelig under Min Konto når du er innlogget og i vilkårsteksten man godtar når man registrerer seg.

Hos BRAFiLM kan man pause eller si opp på ulike måter:

- Via skjemaet på Min Konto
    - Ved å sende kundeservice en e-post
    - Ved å ringe kundeservice

En pause eller oppsigelse skal alltid bekreftes tilbake til deg fra vår kundeservice.

Igjen så beklager jeg at du har hatt problemer med din pause (og senere oppsigelse) og vi ønsker derfor å se nærmere på denne saken. Send meg en PM så ordner vi opp i dette.

Mvh
    BRAFILM

BRAFiLM er en del av LOVEFiLM International – Europas største DVD-utleier med 950.000 medlemmer i fem land. Vi tilbyr i dag over 12.000 titler fra film og TV i vårt utvalg og nå over 100 titler i HD-format.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brafilm
    Hei Gingolf

Jeg beklager at du har opplevd problemer med pausing/utmeldelse fra BRAFiLM. Vi mener at vi har gode rutiner på dette området, men er det ting å forbedre så vil vi gjøre det. Derfor håper jeg du kan sende meg en PM med ditt kundenummer så vi kan sjekke ut fakta og se hva som har gått galt i ditt tilfellet. Vi er selvfølgelig ikke tjent med å ha misfornøyde kunder!

BRAFILM er en medlemstjeneste som lar deg leie filmer fra fem ulike pakkestørrelser for et fast månedsbeløp. Det er maks en måneds bindingstid om du velger å pause eller si opp ditt abonnement. Sender du en oppsigelse innen den 15. Av en måned vil oppsigelse gjelde fra samme måned. Sender du etter den 15. måned er du inne i en ny fakturaperiode og oppsigelsen gjelder da etter neste kalendermåned. Denne informasjon er tilgjengelig under Min Konto når du er innlogget og i vilkårsteksten man godtar når man registrerer seg.

Hos BRAFiLM kan man pause eller si opp på ulike måter:

- Via skjemaet på Min Konto
    - Ved å sende kundeservice en e-post
    - Ved å ringe kundeservice

En pause eller oppsigelse skal alltid bekreftes tilbake til deg fra vår kundeservice.

Igjen så beklager jeg at du har hatt problemer med din pause (og senere oppsigelse) og vi ønsker derfor å se nærmere på denne saken. Send meg en PM så ordner vi opp i dette.

Mvh
    BRAFILM

BRAFiLM er en del av LOVEFiLM International – Europas største DVD-utleier med 950.000 medlemmer i fem land. Vi tilbyr i dag over 12.000 titler fra film og TV i vårt utvalg og nå over 100 titler i HD-format.

Øi... Er et forum dette er det ikke? Synes det er litt vel småfrekt med offisielle representanter som du er i et forum som dette. Men når det er sagt er jeg 100% fornøyd med brafilm. Har aldri måttet vente lenge på en film, og får stort sett alltid pri. 1 filmer. Har ennå ikke fått en pri 3 film. En kanonbra tjeneste spør du meg.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Øi... Er et forum dette er det ikke? Synes det er litt vel småfrekt med offisielle representanter som du er i et forum som dette. Men når det er sagt er jeg 100% fornøyd med brafilm. Har aldri måttet vente lenge på en film, og får stort sett alltid pri. 1 filmer. Har ennå ikke fått en pri 3 film. En kanonbra tjeneste spør du meg.
    Hvorfor skal han ikke kunne få poste her slik som alle andre? at en svarer på beskyldninger om dårlig service bør være greit, han legger jo ikke noe som helst skjul på at han er fra brafilm..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •