Blu-ray musikk & konserter - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 703
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 176-671
    Hei alle sammen

Jeg har kun en blu-ray konsert og den er fra Tiesto... Jeg liker denne veldig godt fordi det er meget bra lyd og bilde. Jeg kjører bildedelen via hdmi og lyd via coaxial kabel (bit-stream).

Jeg har lyst til å kjøpe en ny konsert på blu-ray, og jeg ønsker å få samme gode opplevelsen, men vet ikke hvilken blu-ray plate jeg skal kjøpe, og hvor.

Først og fremst liker jeg instrumental musikk, men liker også all annen musikk bare lyden er ren og luftig. Det er viktig at lyden er i hd format slik at jeg kan kjøre den i bit-stream. Min spiller er ikke sonefri.

Er det noen som har noen fine forslag...?

Takk på forhånd
    Er litt usikker på Tiesto... men du kan kansje prøve "Shakira - oral fixation tour" Latinamerikansk popp. Beste lydsporet er PCM 5.1
    Blu-ray Review: Shakira: Oral Fixation Tour | High-Def Digest
    "Destiny's Child - Live In Atlanta". Glad popp. Beste lydspor PCM 5.1.
    Blu-ray Review: Destiny's Child: Live in Atlanta | High-Def Digest
    Du kan også prøve "Where the light is - John Mayer live in los angeles". Mye akustisk og rolig musikk. Et svært så habilt Dolby True HD spor.
    Blu-ray Review: Where the Light Is: John Mayer Live in Concert | High-Def Digest
    Vet ikke hva slags forhold du har til The Boss "Bruce Springsteen - Live In Dublin" med PCM 5.1. Men jeg syns dette var utrolig flott å høre på med en Bruce i topp form og med storband(The sessions band).
    Blu-ray Review: Bruce Springsteen with the Sessions Band: Live in Dublin | High-Def Digest

Håper det hjalp noe:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Er litt usikker på Tiesto... men du kan kansje prøve "Shakira - oral fixation tour" Latinamerikansk popp. Beste lydsporet er PCM 5.1
    Blu-ray Review: Shakira: Oral Fixation Tour | High-Def Digest
    "Destiny's Child - Live In Atlanta". Glad popp. Beste lydspor PCM 5.1.
    Blu-ray Review: Destiny's Child: Live in Atlanta | High-Def Digest
    Du kan også prøve "Where the light is - John Mayer live in los angeles". Mye akustisk og rolig musikk. Et svært så habilt Dolby True HD spor.
    Blu-ray Review: Where the Light Is: John Mayer Live in Concert | High-Def Digest
    Vet ikke hva slags forhold du har til The Boss "Bruce Springsteen - Live In Dublin" med PCM 5.1. Men jeg syns dette var utrolig flott å høre på med en Bruce i topp form og med storband(The sessions band).
    Blu-ray Review: Bruce Springsteen with the Sessions Band: Live in Dublin | High-Def Digest

Håper det hjalp noe:wink:
    Takk for tilbakemeldingen, flotte greier.

Nå har det seg slik at jeg har kjøpt: Bruce Springsteen with the Sessions Band: Live in Dublin (på blu-ray selvsagt) og sett en god stund på den. Den har tidligere vært kommentert av andre her på denne stien, og jeg kan si meg noe enig og uenig i det som er sagt.
    Min mening er at lyden og stemningen er ok :neutral: , men selve blidet er hos meg meget uskarpt i forhold til andre filmer jeg har på blu-ray . Jeg har mine tvil om at det i det hele tatt er brukt HD kameraer til å filme denne konserten.
    Hvis det er brukt HD kameraer, så vil jeg tro de sliter veldig i den mørke atmosfæren.
    Når jeg sammenligner denne med Tiesto konserten (der det er nesten like mørkt) er jeg ikke i tvil om at jeg kan si at bildet er rett å slett dårlig i forhold...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godtfolk !
    Den nye Police konserten og Elton John 60 år er fantastiske på lyd og bilde-siden ! Selv liker jeg Toto, selv om ting har blitt justert i post-production.
    Det kommer en (endelig) konsert med Stevie Wonder !!
    10. mars fra amazon (usa) som jeg håper er sonefri. Denne kommer i september e.l. i europa iføge play.com
    Jeg tok sjansen og bestilte fra usa. Legger inn om den er sonefri så fort jeg vet, Hold et øye med bluray.liesinc.net som dere sikkert kjenner til...

Håper villt på Simply Red fra Royal Albert Hall, jeg da...

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du liker Toto må du kjøpe "Toto live in amsterdam" den er utrolig bra,bildet er helt sykt bra og lyden er også ok
    Kjøpte min på play.com

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt
    Jethro Tull: Live At Montreux 2003
    Deep Purple: They All Came Down To Montreux - 2006

Har stor tro på disse! Bare så synd leveringen tar så lang tid fra play.com!! (ja, 1uke er leeenge å vente på noe godt!)

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    play.com har blitt tregere i det siste(eller postgangen) før tok det ca 3-5 dager. bestilte "the mist" og de sendte den 21 februar,og jeg fikk den i går.det er laaaang tid:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    play.com har blitt tregere i det siste(eller postgangen) før tok det ca 3-5 dager. bestilte "the mist" og de sendte den 21 februar,og jeg fikk den i går.det er laaaang tid:evil:
    Beklagelig, men betryggende å høre. Har selv endel bestillinger fra den 25 februar som fortsatt ikke har kommet.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk Deep Purple: They All Came Down To Montreux - 2006 i går.
    Fantastisk lyd og bilde!
    MEN konserten i seg selv var ikke fantastisk. Jeg satt og holdt pusten og var skikkelig nervøs på Ian Gillan side vegner. Jeg var konstant redd for at mannen skulle gå tom for pust eller at stemmen skulle briste. Jeg var skikkelig anspent gjennom hele konserten. Dumt.
    Masse bra låter, og mye godt, men fikk ikke helt roen og den store konsertopplevelsen jeg hadde håpet på...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Var innom platekompaniet i kr.sand i dag og etterspurte denne. Ifølge selgeren der var denne ikke utgitt på region 2(?), europeiske, men kun på amerikansk region 1. Stemmer dette?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Var innom platekompaniet i kr.sand i dag og etterspurte denne. Ifølge selgeren der var denne ikke utgitt på region 2(?), europeiske, men kun på amerikansk region 1. Stemmer dette?
    Min er merket region A,B og C. Altså multiregion. Du finner den her;
    John Mayer - Where The Light Is [Blu-ray]: John Mayer: Amazon.co.uk: DVD

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestillt Foo Fighters på Wembley stadion og David Gilmore, begge på på BD. Gleder meg til de kommer i postkassa! Noen som har disse ? Evt synspunkter på lyden? Trøkker det godt nederst i registeret?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Har nå bestillt Foo Fighters på Wembley stadion og David Gilmore, begge på på BD. Gleder meg til de kommer i postkassa! Noen som har disse ? Evt synspunkter på lyden? Trøkker det godt nederst i registeret?
    Jeg var litt skuffet, synes ikke denne lydmessig var noe særlig. Bildemessig var den bra

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Jeg var litt skuffet, synes ikke denne lydmessig var noe særlig. Bildemessig var den bra
    Nei det var et litt rotete lydbilde, med litt vel mye bass.

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På begge to? Hvem av dem?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei bare Foo Fighters, David Gilmoure konserten synes jeg hadde veldig bra lyd.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Hvor bestillte du disse filmene? Pris?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nei bare Foo Fighters, David Gilmoure konserten synes jeg hadde veldig bra lyd.
    Ja Foo. Syntes ikke bassen var skikkelig tilstedet engang jeg.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Syntes ikke bassen var skikkelig tilstedet engang jeg.
    Den er der, men ikke på en god måte

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så (og hørte) gjennom disse to igår:

Blu-ray.com - The Cure: Trilogy Blu-ray

Meget bra konsert med topp bilde- og lydspor. Det blir ikke veldig mye sceneshow, stort sett er det Robert Smith som står rett opp og ned og synger.

The AVC-encoded transfer is sharp, with a near perfect contrast, and a color-scheme that is impossible not to admire. The blacks here are lush and well-saturated, the blues and reds piercing, and the rest of the colors covering the spectacularly decorated stage simply terrific-looking
    Det var faktisk ikke før etterpå at jeg oppdaget av bildet "bare" var 1080i.

Når det gjelder lyden, så hørte jeg kun på DTS HD MA-lydsporet.

The DTS-HD MA 5.1 track is potent, with plenty of activity in the rear channels and, more importantly, well balanced. Robert Smith’s voice comes off the speakers with great resonance and so are the wailing guitars of Perry Bamonte and Simon Gallup. The bass is full and rich – the energetic openings for “The Hanging Garden”, “A Strange Day”, and 39 are a great example for the type of audio presentation Blu-ray is capable of delivering. Superb!

Blu-ray.com - K.D. Lang: Live in London with BBC Orchestra Blu-ray Review

Bildet på denne opplevde jeg som endel "softere" enn den "typiske" Blu-ray-konserten. Litt mer korn i bildet, spesielt i mørke scener, men fremdeles ganske bra.

Lyden er derimot veldig god, og strykerorkesteret fra BBC er helt nydelig gjengitt. Lydsporet er DTS HD MA.

Begge Blu-ray-utgivelsene var sonefrie.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjekk tråd!!!

Skulle ønske det fantes noe Phil Collins på BD. Eller gjør det kanskje det? :?:

Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •