Blu-ray musikk & konserter - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 703
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeps, synes bare at det er litt synd at det ikke ermed mere så da bør det være j-lig godt bilde og lyd for at jeg skal kjøpe den. Venter spent på anmeldelse

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Har ventet lenge på denne. Synd at den kun er i DTSsurround, men syntes lyden er bedre enn den var pa Valle Hovin.

Jeg har denne selv og den har DTS-HD Master lyd. Hvis du leter godt bak på coveret så finner du HD Master logoen, og så ser du jo det på displayet på recieveren/prosessoren. Den er verd pengene ja, bra konsert og bra lyd.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Stemmer det at dette er tracklisten?

I tilfelle er det skuffende lite. Kunne godt ha lagt til litt når de først gir den ut på blu-ray.
    Kvalitet foran kvantitet kan være et bra motto av og til. Dette er ikke en spesielt kort konsert. Flere av låtene er ganske lange. Både LP og CD var dobbel. Argumentet kjøper ikke jeg hvertfall.

Edit: Du kan kjøpe 3 disk DVD-utgaven. Der er det en konsert til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Husk at denne konserten er i fra 1984, året før den gode "Brothers in Arms" ble utgitt. Det kan vel være noe av grunnen til at de etter min mening beste låtene ikke er med
    Denne skal sjekkes ut! Heldigvis er meningene delt;-) For meg er dette gullalderen til Dire Straits. De kom aldri på høyden igjen etter de 4 første platene, selv om plata du nevner har flere enkeltspor som er knallbra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dire Straits: Alchemy Live

Som flere andre her, ser jeg fram til Dire Straits: Alchemy Live! Denne har jeg ventet på siden DVD-formatet kom, og spesielt siden Mark Knopfler nevnte i august at denne kommer i år! Woohoo!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Har ventet lenge på denne. Synd at den kun er i DTSsurround, men syntes lyden er bedre enn den var pa Valle Hovin.

/nok-en-negativ-utskeielse, sorry. er dog i korte trekk

1. sticky and sweet som 52-åring? seriøst, det er mest eeew-sticky og nada sweet. "me so horny. me suckysucky. me love you long long time".

2. ligger så lattis mye vokal(jeg tipper instrumenter også) på teip, når hun først prøver hesblesende å synge/snakke så låter det som... ei 52-år gammel alkoholisert/sleden berte. som prøver å synge tenåringspop om hjerte/smerte og 'provoserende' seksuelle temaer, ikke ulikt ei 14-år gammel jente som nettopp har fått pupper og fu og prøver å finne ut hva hun kan bruke de til.

3. er egentlig et stort danse- og moteshow. evt 2 timer aerobic med kunstpauser/kostymeskift

4. det er lagt på visuelle 'lyseffekter' i ettertid(f eks ut av backdroppet/bakskjermen, over gulvet og profillampe-i-røyk rundt madonna og de børten følgespottene som følger henne, ergo er nye lydspor intet tabu heller(utover postprosessering av effekter, nivåer o.l)

5. høyoppløst bdlydspor er ingen garanti for dynamikk og 'kvalitetslyd'. her pumper det i øst og vest, rimelig utrolig siden det er så salans etterarbeida, og lydnivået ligger på maks til -3db av maks. sagt på en annen måte; det ligner mye på lyden på american idol. å henne er kompet? en ser de står der og spiller både gitar, trommer, bass og keyz men jeg sliter men å høre de over teipen.

6. hvem har fortalt madonna at hun kan spille gitar?

7. kan noen dekke til den altfor gamle, veksthormonbefengte og selvhøytidelige kvinnemenneske snart?

/slutt forhåpentligvis siste negative oppgulp fra meg her inne

tror dette er et av de mest ubrukelige liveopptakene jeg har sett. heldigvis for meg så var det ikke jeg som betalte for den.

og nei, helt korrekt, jeg er ingen fan i utgangspunktet. men dette er jo tross alt fru pop de siste 25 årene, og godtar garantert ingen halvveis lavkostproduksjon.

EDIT: glemte fua, prøver å begrense amerikaniseringa.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet

1. sticky and sweet som 52-åring? seriøst, det er mest eeew-sticky og nada sweet. "me so horny. me suckysucky. me love you long long time".

3. er egentlig et stort danse- og moteshow. evt 2 timer aerobic med kunstpauser/kostymeskift
    1. Antakelig skrivefeil i tittelen i trykkeriet: Den heter egentlig Sticky and Sweat;-)

3. Vel, det er nok et av de store problemene med popkulturen og det skjøt fart da musikkvideoer kom på markedet. Alt annet enn musikken skal være i fokus. Men folk liker det tydeligvis. Se bare på Eurosong.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    /snip
    Det er nesten så at jeg får lyst å kjøpe den bare pga din negativitet hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Kvalitet foran kvantitet kan være et bra motto av og til. Dette er ikke en spesielt kort konsert. Flere av låtene er ganske lange. Både LP og CD var dobbel. Argumentet kjøper ikke jeg hvertfall.

Helt enig ang kvalitet. Men 3-disk utgaven, hva inneholder den som den vanlige ikke har?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. ligger så lattis mye vokal(jeg tipper instrumenter også) på teip, når hun først prøver hesblesende å synge/snakke så låter det som... ei 52-år gammel alkoholisert/sleden berte. som prøver å synge tenåringspop om hjerte/smerte og 'provoserende' seksuelle temaer, ikke ulikt ei 14-år gammel jente som nettopp har fått pupper og fu og prøver å finne ut hva hun kan bruke de til.

4. det er lagt på visuelle 'lyseffekter' i ettertid(f eks ut av backdroppet/bakskjermen, over gulvet og profillampe-i-røyk rundt madonna og de børten følgespottene som følger henne, ergo er nye lydspor intet tabu heller(utover postprosessering av effekter, nivåer o.l)

5. høyoppløst bdlydspor er ingen garanti for dynamikk og 'kvalitetslyd'. her pumper det i øst og vest, rimelig utrolig siden det er så salans etterarbeida, og lydnivået ligger på maks til -3db av maks. sagt på en annen måte; det ligner mye på lyden på american idol. å henne er kompet? en ser de står der og spiller både gitar, trommer, bass og keyz men jeg sliter men å høre de over teipen.

6. hvem har fortalt madonna at hun kan spille gitar?

7. kan noen dekke til den altfor gamle, veksthormonbefengte og selvhøytidelige kvinnemenneske snart?

/slutt forhåpentligvis siste negative oppgulp fra meg her inne

tror dette er et av de mest ubrukelige liveopptakene jeg har sett. heldigvis for meg så var det ikke jeg som betalte for den.

og nei, helt korrekt, jeg er ingen fan i utgangspunktet. men dette er jo tross alt fru pop de siste 25 årene, og godtar garantert ingen halvveis lavkostproduksjon.

EDIT: glemte fua, prøver å begrense amerikaniseringa.
    Jeg er så gammal at det betyr ikke så mye. Jeg liker madonna i passe doser uansett. Jeg har fårstått det slik at det er DTS HD Mastr på denne. Fint for meg. Om hifi fiffen ikke liker den, betyr ikke så mye for meg. Håper bare den er passende engasjerende. Men et par øl innabors spiller lyd og bildekvalitet mindre rolle 8)

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Men er litt misfornøyd med att de i følge tracklist på play.com ikke har tatt med love over gold. Denne er ikke på original release men på CD release.
    En av Dire Straits nydligste låter IMO

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fått denne:

Noen som har den og som har sett den?

Hvis hun lever opp til ryktet hun hadde i gamle dager, så bør det være knallyd på denne!

DTS HD 2.0
    DTS HD 5.1

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg har denne selv og den har DTS-HD Master lyd. Hvis du leter godt bak på coveret så finner du HD Master logoen, og så ser du jo det på displayet på recieveren/prosessoren. Den er verd pengene ja, bra konsert og bra lyd.
    Jeg kan skrive under på at discen har meget bra lyd (og bilde), men det er faktisk alt.

Fy søren så skuffet jeg er nå. Mange av de beste låtene mangler, men det verste er at dama presterer å radbrekke samtlige låter - ved egotripparrangementer (masse pauser, allsang osv), dernest forsøker hun å spille gitar selv (uten hell). Alle låtene er maltrakterte til det ugjenkjennelige. Gjør deg selv en tjeneste - styr unna denne konserten.

Det verste av alt er at hun kan så utrolig mye bedre. Hun kan virkelig synge og hun trives på scenen - også dette.. Hvorfor?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det verste av alt er at hun kan så utrolig mye bedre. Hun kan virkelig synge og hun trives på scenen - også dette.. Hvorfor?
    Eller Kunne?

Tipper dette er det beste Madonna kan levere ala 2010, og verre skal det nok bli, det er ikke alle som tåler tidenes påkjenninger,
    de fleste mister litt av stemmen de hadde i sine glans dager. Skal innrømme at også en av mine favoritter ikke er like god som han en gang var (Bruce Dickinson), men han holder fortsatt ett godt nok nivå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Chickenfoot - Get Your Buzz On - Live for en tid siden. Kul konsert. Synes Sammy Hagar holder seg veldig bra vokalt tross alderen. Flott bilde.
    Drivet tar seg opp etterhvert synes jeg (eller var det pilsene?).

12,99 fra play.com.

EDIT: Denne har stor bildeforsinkelse. Med min LX70 ble det perfekt med max. audio delay. Dvs. at du må være oppmerksom på dette og bør ha receiver (mulig det finnes slik funksjon i BD-spillere også) hvis du vil ha utbytte av denne.

Blu-ray musikk & konserter-chkfoot-jpg

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Chickenfoot - Get Your Buzz On - Live for en tid siden. Kul konsert. Synes Sammy Hagar holder seg veldig bra vokalt tross alderen. Flott bilde.
    Drivet tar seg opp etterhvert synes jeg (eller var det pilsene?).

12,99 fra play.com.

EDIT: Denne har stor bildeforsinkelse. Med min LX70 ble det perfekt med max. audio delay. Dvs. at du må være oppmerksom på dette og bør ha receiver (mulig det finnes slik funksjon i BD-spillere også) hvis du vil ha utbytte av denne.

Blu-ray musikk & konserter-chkfoot-jpg
    Kan du beskrive musikken, noe ukjent for meg, da...

eh, tok en råsjangs etter å ha besøkt deres hjemmeside.. og bestilte denne..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Kan du beskrive musikken, noe ukjent for meg, da...

eh, tok en råsjangs etter å ha besøkt deres hjemmeside.. og bestilte denne..
    YouTube - Oh! Yeah! by Chickenfoot from the Tonight Show w Conan O'Brien

Flere andre klipp osv der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue-ray?

Da kom Dire Straits Alchemy i hus i går og havnet i spilleren. Billedmessig var dette årets nedtur - ren dvdkvalitet. Tror ikke de har giddet å bruke mye prosessorkraft for å få opp kvaliteten. Lydmessig var den grei men uten ok bilde blir dette for dumt.

Ole

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Landcruiser
    Da kom Dire Straits Alchemy i hus i går og havnet i spilleren. Billedmessig var dette årets nedtur - ren dvdkvalitet. Tror ikke de har giddet å bruke mye prosessorkraft for å få opp kvaliteten. Lydmessig var den grei men uten ok bilde blir dette for dumt.

Ole
    Har akkurat sett den samme konserten. Glem at bildet er dårlig (hva forventer du av et live opptak fra 1983?) - musikken er jo helt strålende!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt eksemplar kom også i går.
    Hadde dog ikke tid til å se den, så med de foregående "kritikkene" i minne, tror jeg at jeg får se på denne med helt åpne øyne! 8)

Gleder meg derimot laaangt mer til søndagens John Mayer-konsert i København! :-)

Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •